Jump to content

Епископ бачки Иринеј: Врлина истинољубивости

Оцени ову тему


Препоручена порука

пре 2 минута, kopitar рече

Da ti vjerujem na riječ.

Да, аха. Јер сам тада причао екс катедра. :smeh1: 

Gravatar mali

 
"Упути ме на истину Твоју, и научи ме, јер си Ти Бог Спас мој" (Пс. 24.5)

https://sozercanje.wordpress.com/

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 17 минута, Ведран* рече

Да, аха. Јер сам тада причао екс катедра. :smeh1: 

Међу шиитима, пракса је да на почетку такозваних resalah-а, аутор јасно и гласно читаоцу да до знања да му није ни на крај памети да се упушта у оправдавање основних догмата вере. За њих, то је неприкосновена истина коју није потребно оправдавати и која се просто мора прихватити.

Разуме се, ми смо хришћани и наш начин размишљања се разликује, али донекле ми се допада овај њихов приступ. Вековни канонски поредак Цркве је нешто што је јасно изнад мишљења, идеја и судова појединаца, и времена. 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 8 минута, kopitar рече

Ne mora značiti jer ne biva uvjek po pravdi i istini na ovom svijetu.

Не бива, али људска биологија ради своје. Он већ има 79 година.

А како ће га Црква памтити, довољно говори то како је реаговала на његова недела. Ако ја нисам задовољан што није одмах збачен, као што заслужује, сигуран сам да није задовољан ни он што практично нико није признао његову креацију.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 1 сат, Ведран* рече

А ово је твоје особно мишљење. :)))

Они по правилу немају слободно мишљење.За њих је то што зову слободА савести јерес.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

На овој теми се не би требало упуштати у дискусију са јеретицима-папистима поготово ако се они дистанцирају од нас речима ми и ви.Са њима можемо да причамо о ономе што нам је заједничко.Ми њихов менталитет не можемо ни да схватимо то је мешавина охолости и потуљености.Како је рекао о.Јустин они су само шрафови велике машине који не могу ни да се покрену док то не учини главни механичар из Рима.Овде би требало причати пре свега о Цариграду,украјинском расколу,Максиму и богословском факултету како да се врати под контролу Цркве.Са папистима немамо шта да причамо.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

On 4.5.2019. at 8:51, Ведран* рече

Скоро ништа у томе примењивању тријадологије на еклисиологију не ваља. 

То што је Црква икона Св Троице и слично, што је на једној другој теми наводио Милојков, као аргумент у подршку ове приче, је потпуни промашај. Навео је Св Максима који такође говори и да је људска душа икона Божија, и још свашта, а не само Црква. Он прича у сасвим другом контексту.

Међутим, не видех да неко прича о устројству Цркве, у смислу у којем ови причају. Као да су заборавили да се Христос оваплотио, умро и васкрсао. Да је основао Цркву своју Духом Светим и усиновио нас Богу Оцу. То је троичност, откривена троичност. А не разглабања о унутартроичном животу, до те мере да су смислили можда и најглупљи термин у историји теологије "богословска тројица". Цркви није потребна никакава "поправка" да би била боље устројена по триадологији! И то пирамидално (!).

Али проблем је сада што су неки засновали цео свој теолошки идентитет и репутацију на овим разглабањима. И не могу сада себи да признају промашај. 

Јасно је шта Свети Максим говори, за оног ко жели да га пажљиво прочита - у ком значењу је Црква (однос јединства и мноштва) икона Божија, а у ком је то људска душа. Црка и човек јеску по икони Божијој, тријадологија има импликације на еклисиологију и антропологију - од када је Цркве. То што неки то још увек не разумеју, не значи да те импликације нису постојале (погледати Тасино тумачење 34. Апостолског канона, у којем се, такође, цитира и Зонарино тумачење). То што ти ниси видео, не значи да нешто и не постоји. Такође, повезивање Цркве са тријадологијом (Црква као икона Боога) никако не умањује цркквену стварност у њеној христолошкој равни. Не знам одакле то да тријадологија искључује христологију у еклисиологији!?

Затим... Мислио сам да си направио лапсус, али кад видех да си три пута поновио, схватих да није лапсус. Наиме, троЈичност, не троичност, ТроЈица, не Троица.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Да наведем тумачење владике Атанасија 34. Апостолског канона:

 

"Ово је један од темељних канона Цркве, који саборну организацију Цркве повезује са тајном Свете Тројице, јер је Црква по слици Божанске Тројице и створена, и живи, и дела (Еф 2, 10-22; 2Кор 13, 13; Мистагогија Светог Максима). "Канон жели да су архијереји једнодушни и повезани свезом љубави, и да буду пример љубави и слоге своме клиру и народу, да се тако прослави Бог (Отац), кроз Господа... Који је узаконио љубав (Духом Сетим)". (Зонара). На основи овог канона настало је и првенство части главнох епископских катедри: Рима, Александрије, Цариграда, Београд... Али, то првенство никако не води папском или њему случном примату власти."

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 16 минута, Александар Милојков рече

јер је Црква по слици Божанске Тројице и створена, и живи, и дела (Еф 2, 10-22; 2Кор 13, 13;

Иако не оспоравам да је Црква у неким аспектима (рецимо "да су архијереји једнодушни и повезани свезом љубави") икона Тројице ја не успевам да видим у овим одељцима идеју да је Црква створена по слици Тројице (а да живи и дела се види у два стиха али то се ваљда и подразумева, нема потребе да се наглашава).

Еф 2, 10-22

10 Јер смо његова творевина, саздани у Христу Исусу за дјела добра, која Бог унапријед припреми да у њима ходимо.
11 Зато памтите да ви, који сте некада по тијелу незнабошци били, називани необрезање од оних који су се звали тјелесно обрезање руком вршено,
12 Да бијасте у оно вријеме без Христа, отуђени од заједнице Израиљеве и страни у завјетима обећања, наде немајући, и без Бога на свијету.
13 А сад у Христу Исусу, ви који сте некад били далеко, постадосте близу крвљу Христовом.
14 Јер Он је мир наш, који и једне и друге састави у једно и разруши преграду која је растављала, то јест непријатељство,
15 Укинувши тијелом својим закон са његовим заповијестима и прописима, да оба сазда у самоме себи у једнога новога човјека, стварајући мир;
16 И да помири са Богом и једне и друге у једном тијелу крстом, убивши непријатељство на њему.
17 И Он дошавши благовијести мир вама који сте далеко и онима који су близу.
18 Јер кроз Њега имамо и једни и други приступ ка Оцу у једном Духу.
19 Тако, дакле, нисте више странци ни дошљаци, него сте суграђани светих и домаћи Божији,
20 Назидани на темељу апостола и пророка, гдје је угаони камен сам Исус Христос,
21 На коме сва грађевина, складно спојена, расте у храм свети у Господу;
22 У кога се и ви заједно уграђујете у обиталиште Божије у Духу."

2Кор 13, 13

13 Благодат Господа Исуса Христа и љубав Бога Оца и заједница Светога Духа са свима вама. Амин.

Ово није реплика Александру него чисто размишљање око тумачења в. Атанасија.
 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 3 минута, Vladan :::. рече

Ово није реплика Александру него чисто размишљање око тумачења в. Атанасија.

Мислим да је Тасино тумачење на месту.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Шта ћемо са овим:

"Оче свети, сачувај у име твоје, оне које си ми дао, да буду једно КАО МИ." (Јн 17,11)

"Да сви једно буду, као ти , Оче, што си у мени и ја у теби, да и они У НАМА једно буду..." (Јн 17,21)

 

А треба обратити пажњу на Мистагогију Светог Максима, када говори о Цркви као икони и обличју Бога. Ту иконичност исказује у контексту говора о односу мноштвености и јединства.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 12 минута, Александар Милојков рече

Мислим да је Тасино тумачење на месту.

ОК, може ли једно тумачење Тасиног тумачења како је то на месту тј. где се у та два одељка види стварање цркве по слици Тројице?
 

Управо сада, Александар Милојков рече

Шта ћемо са овим:

"Оче свети, сачувај у име твоје, оне које си мида, да буду једно КАО МИ." (Јн 17,11)

"Да сви једно буду, као ти , Оче, што си у мени и ја у теби, да и они У НАМА једно буду..." (Јн 17,21)

То је онај део Тасиног тумачења који каже "да су архијереји једнодушни и повезани свезом љубави... да се тако прослави Бог (Отац) итд.".

Мене само занима где се (ван Мистагогије) у она два одељка види стварање Цркве по слици Тројице.
 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Креирај ново...