Jump to content

Да ли је српска просвета дотакла дно?


Препоручена порука

  On 12. 2. 2017. at 15:23, Anika рече

Њима изгледа битна само естетика. :0212_rolleyes:

Expand  

Svaki put kad dođe nova ekipa na vlast napravi neku glupu spoljašnju promenu čisto da se kaže - e ja ovo uradio. Meni je ovaj zimski raspust totalni hit ko ga izmisli :smeh1:.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 12. 2. 2017. at 11:49, GeniusAtWork рече

12:smeha:

Домаћинство...имао сам га, чини ми се у 7. и 8. основне. Имали смо велику свеску у којој смо требали да нацртамо како изгледа наш стан и онда да у свакој нацртаној просторији лепимо намештај који тамо стоји, направљен од картона. Ето, то је једино чега се сећам после свих ових година. Дефинитивно кључан предмет без кога нам нема образовања.

Expand  

 

ja se sećam da sam nastavnici domaćinstva dao olovku sličnu ovoj  da upiše čas i nije mi je vratila, keva htela posle da šizne jer joj ta olovka bila poklon od djaka

 

Gold_Parker_I.M_Pen.JPG

Zato kažem ti: opraštaju joj se gresi mnogi, jer je veliku ljubav imala; a kome se malo oprašta ima malu ljubav.


 


0526200500.jpg


Link to comment
Подели на овим сајтовима

Ja nisam imala domaćinstvo, ali se sećam da je starijim generacijama to predavala nastavnica hemije. Hemičari su predavali i domaćinstvo :D. I danas to predaje ko stigne da popuni fond časova 7896634.

Kiseo je prosvetarski 'leba :vrtiglavu:

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 12. 2. 2017. at 12:22, Juanito рече

Зато што су деца необразована. То је чињеница. И то не само ова нова деца из пропалих и уништених школа, већ и ми из старих добрих СФРЈ школа. Тестирај себе колико знаш о свему и свачему (математика, физика, биологија...), па ћеш видети и сам. Добри наставници не помажу кад је сам систем застарео и потпуно неприлагођен људима 21. века који имају неке другачије потребе и живе у потпуно другачијем свету од оног у 18. и 19. веку кад је актуелни систем измишљен. А ни тада није био измиљшен да образује креативне и мислеће људе, већ послушнике државе. 

Expand  

Млада колегиница остави 1 безобразној ученици која НЕЋЕ да учи, а може. Отворено јој је рекла да неће да учи јер су јој рекли да ће имати 2 како год буде.

Кад је пала разред (7, узгред - једина у школи, и то не само овој, а директива је "спусти критеријум колико можеш, ради индивидуализацију и ИОП само да буде 2 на крају, понављање је тако ретка појава да у целој - било којој - основној школи понавља ниједан, евентуално 1 ученик, 2 су реткост пар екселанс...) дођу из министарства, дају јој 20 дана времена да полаже пред комисијом да се види да ли је наставница добро оценила... Наградно питање - је ли положила?

Колегиница после почетне безусловне подршке директора која је завршила стављањем на "стуб срама" јер се "на време" није уочио проблем (!!! Може, неће да учи, добија јединице, не долази на допунску, родитељи обавештени...) пређе у другу школу. Одлично преноси знање, добар педагог, иако млада клинци су говорили да је најбоља, схвати свако ко мало хоће да слуша, резултати на завршном испиту били најбољи у задњих пар година...

Није систем самог школовања толико застарео (пре бих рекао да је ово нови који је уназадио онај који називамо стари и застарели а у ком смо имали одлив мозгова и нострификације диплома без додатног школовања... Људи, у 7 разреду по 7 часова?!?) ,колико послушници и регулатива "убијају" и оно ентузијазма што постоји код добрих радника...

Мислим да ће, ако ускоро нешто не буде промењено а тешко да ће бити, они најбољи или у Лазу, или на улицу или на посао ван просвете као брат Оби... 

"Христос васкрсе, радости моја!"

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Једностагвно смо у систему, по моделу, ћути, ради, трпи, чувај радно место, шта те бре брига што има нешто труло у држави Данској, докле год Ти примаш плату и имаш посао. И тако све док се случајно кола система не сломе на теби , а ти тек тада  видиш да ипак има нешто труло у држави Србији у школском, медицинском и свим осталим системима. Али сада је Хамлете тебе заболело  и мораш нешто да урадиш, чак шта више, немаш ни дилему  " Бити или не  бити ". Једноставно мораш да реагујеш, нажалост као појединац, солидарност је ту слаба у смислу да  сви колективно устану против система и нешто промене. Е тако вам стоје ствари, и нигде није добро.   

                               :1321_womens:  Carpe Aeternitatem  :1321_womens:    

Заиста вам кажем, ако се не повратите и не будете као деца, нећете ући у царство небеско.

                                                      Јеванђеље по Матеју   глава 18:1-10

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Фотографија корисника Форум београдских гимназија

 

Враћене лиценце нашим колегама!!! :sunce:

Не брините се, дакле, за сутра; јер сутра бринуће се за се. Доста је сваком дану зла свога.

(Мт.6, 34)

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Лиценце су враћене до окончања судског поступка, што значи да су нелегално и одузете. Тек кад се окончају судски поступци, видећемо. 

Не брините се, дакле, за сутра; јер сутра бринуће се за се. Доста је сваком дану зла свога.

(Мт.6, 34)

Link to comment
Подели на овим сајтовима

 

  On 13. 2. 2017. at 14:29, Рапсоди рече

Једностагвно смо у систему, по моделу, ћути, ради, трпи, чувај радно место, шта те бре брига што има нешто труло у држави Данској, докле год Ти примаш плату и имаш посао. И тако све док се случајно кола система не сломе на теби , а ти тек тада  видиш да ипак има нешто труло у држави Србији у школском, медицинском и свим осталим системима. Али сада је Хамлете тебе заболело  и мораш нешто да урадиш, чак шта више, немаш ни дилему  " Бити или не  бити ". Једноставно мораш да реагујеш, нажалост као појединац, солидарност је ту слаба у смислу да  сви колективно устану против система и нешто промене. Е тако вам стоје ствари, и нигде није добро.   

Expand  

Nesto je trulo u drzavi Danskoj, citat iz predstave Hamleta, reci koje izgovara dvolice Marcellius, bile su alternativni izbor, (u Hamletu je rec o danskom princu), a znacenje reci moze biti da ima nesto trulo u Hamletovom (mentalno) shvatanju...Dakle, ili neko ne radi svoj posao kako treba i orijentise mnjenje pogresno, ili ima nesto trulo u Srbiji, jer mnogo njih kaze da Rapsodi (mala sala)  vodi administraciju (odnosno, Hamlet je jedan).  Znaci, nesto s necim poredis na osnovu zajednickih osobina. Ti prvo poredis Hamleta sa vecinom (Али сада је Хамлете тебе заболело) koji po modelu cute, rade, trpe, a zatim da Hamlet mora da reaguje sam, kao pojedinac, jer je tu slaba solidarnost u smislu da Hamleti ustanu i nesto promene (у смислу да  сви колективно устану )?  Da li se onda mogu logicki porediti Hamleti i Hamlet, ili daj mi ako te ne mrzi objasnjenje, ovako ne razumem koriscenje citata.

Јачи од смрти и лажи

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 13. 2. 2017. at 17:45, Тања1 рече

 

Nesto je trulo u drzavi Danskoj, citat iz predstave Hamleta, reci koje izgovara dvolice Marcellius, bile su alternativni izbor, (u Hamletu je rec o danskom princu), a znacenje reci moze biti da ima nesto trulo u Hamletovom (mentalno) shvatanju...Dakle, ili neko ne radi svoj posao kako treba i orijentise mnjenje pogresno, ili ima nesto trulo u Srbiji, jer mnogo njih kaze da Rapsodi (mala sala)  vodi administraciju (odnosno, Hamlet je jedan).  Znaci, nesto s necim poredis na osnovu zajednickih osobina. Ti prvo poredis Hamleta sa vecinom (Али сада је Хамлете тебе заболело) koji po modelu cute, rade, trpe, a zatim da Hamlet mora da reaguje sam, kao pojedinac, jer je tu slaba solidarnost u smislu da Hamleti ustanu i nesto promene (у смислу да  сви колективно устану )?  Da li se onda mogu logicki porediti Hamleti i Hamlet, ili daj mi ako te ne mrzi objasnjenje, ovako ne razumem koriscenje citata.

Expand  

Типично " Хамлетовски мотив "  ми неке ствари можемо да видимо или не.Али реагујемо тек када нас заболи лично. Е сада да ли је Хамлет видео или није хтео да види да има нешто труло у држави Енглеској , питање је сад?:) Али реаговао је тек када га је заболело на личном плану. Очигледна паралела за случај који је изнео Банел.Да их држава није поткачила, не би реаговали без обзира на трулост образовног система. Али пошто су лично повређени и оштећени реагују . Наравно да је у питању друга врста бола, оштећености или назови какао хоћеш, али се свакако може направити паралела, јер у осталом, " Хамлетовски мотив " је широк појам.. 

                               :1321_womens:  Carpe Aeternitatem  :1321_womens:    

Заиста вам кажем, ако се не повратите и не будете као деца, нећете ући у царство небеско.

                                                      Јеванђеље по Матеју   глава 18:1-10

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 12. 2. 2017. at 11:02, Ronald рече

Mozda nije, medjutim bez teorije evolucije ti ces biti uskraceana za kritiko razmisljanje o raznoraznim oblicima kvazinauke. Ovde si navela da teorija evolucije ne bi trebala da se uci u skoli. a TE je centralna teorija biologije, biohemije i genetike, bez kojih ne bi bilo ni savremene medicine.

Expand  

posto se ovde svi pozivaju na kriticko misljenje, ajde da vidim da li umes da objasnis sta je to?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 12. 2. 2017. at 11:34, Филозоф рече

Prosto je neverovatno ko je sve danas visoko skolovan. Da nije zalosno bilo bi smesno da neko ima ovoliko nisko znanje o tome sta je nauka uopste, ali da bez blama pise ovakve gluposti

 

Expand  

Objasni mi sta si mislio da je ovde glupost? Ako se na geografiji uci da je sve nastalo iz velikog praska o cemu onda da pricamo. To sto se uci negira postojanje Boga...

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 13. 2. 2017. at 11:13, Јанко рече

Млада колегиница остави 1 безобразној ученици која НЕЋЕ да учи, а може. Отворено јој је рекла да неће да учи јер су јој рекли да ће имати 2 како год буде.

Кад је пала разред (7, узгред - једина у школи, и то не само овој, а директива је "спусти критеријум колико можеш, ради индивидуализацију и ИОП само да буде 2 на крају, понављање је тако ретка појава да у целој - било којој - основној школи понавља ниједан, евентуално 1 ученик, 2 су реткост пар екселанс...) дођу из министарства, дају јој 20 дана времена да полаже пред комисијом да се види да ли је наставница добро оценила... Наградно питање - је ли положила?

Колегиница после почетне безусловне подршке директора која је завршила стављањем на "стуб срама" јер се "на време" није уочио проблем (!!! Може, неће да учи, добија јединице, не долази на допунску, родитељи обавештени...) пређе у другу школу. Одлично преноси знање, добар педагог, иако млада клинци су говорили да је најбоља, схвати свако ко мало хоће да слуша, резултати на завршном испиту били најбољи у задњих пар година...

Expand  

Видиш, све си ти лепо написао, и лицемерје директора и трулост система кога сви знамо. Само ниси споменуо кључну ствар: шта уопште тражи у школи неко ко отворено изјављује да НЕЋЕ да учи? Шта се добија тиме што ће тај неко да има јединицу и понавља разреде у недоглед? У чему је тачно суштинска разлика између сценарија да неко такав понавља разред и има поклоњену двојку? Чему обавезна школа за такве и самим тим срозавање квалитета школе за оне који заиста желе да уче и раде? Зашто би се талентована наставница уопште бавила таквим особама. То уопште није њен посао! Посао наставнице је да пренесе знање онима који знање траже. Та мала је посао за неке друге струке и треба је удаљити из школе. Нек родитељи после гледају шта ће и како ће то да решавају.

Када кажем да је школство потпуно застарело, не мислим само на програме и начин рада. Једна од ствари на коју мислим је и то обавезно школство за све и свакога укључујући и гомилу пробисвета и гледање на школу као на некакву васпитно-рехабилитациону установу.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 12. 2. 2017. at 9:29, Ronald рече

Uvijek je bilo na dnu! Ima individualaca medju nastavnicima i profesorima koji su vrijedni i trude se, ali generalno skole kao maleni centrallisticki komiteti su prevazidjene.

Expand  

На основучега си дошао до тог закључка?

Када си дошао до тог закључка, било би лепо да кажеш и твоје мишљење како по твом мишљењу стање да се поправи?

Када већ нешто критикујеш, било би лепо да даш своје мишљење како да се то превазиђе. Веома је лако критиковати све живо, али када критикујеш, треба да имаш и решење за то. 

Помозимо слабим и немоћним и људима у невољи јер добро се добрим враћа. :mazenje:

Наше писмо   је старо преко 1000 година . Чувајмо то наше благо .

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 12. 2. 2017. at 10:55, Драшко рече

Sad kad me neko pita "gde radiš?"

"U debilani"

I još primam platu

Expand  

Драшко, не обраћај пажњу на појединце, није вредно тога. 

Мени је жао ти људи, али и у најидеалнијим школским системима има неправде. Ја се надам да ће проблем бити решен тим људима, али није уреду да на основу тога "опалимо по свему" и да о нашем образовном систему пишемо најгоре.

Зато се каже критикуј брале, али и дај решење.

Помозимо слабим и немоћним и људима у невољи јер добро се добрим враћа. :mazenje:

Наше писмо   је старо преко 1000 година . Чувајмо то наше благо .

Link to comment
Подели на овим сајтовима

×
×
  • Креирај ново...