Jump to content

Питајте професора и свештеника др Зорана Ђуровића

Оцени ову тему


Препоручена порука

Pa nije to samo ljubav, koja je nemerljiva.

Vec je tu i jedna vrsta ogromne bolne zrtve Hrista iako je ostavljena mogucnost, da se zbog slobode coveku ostavlja mogucnost da i takvu milost i ogroman i preogroman dar svoga Tela i svoje Krvi, covek odbije kao adam (dakle svo covecanstvo). No to se srecom nije desilo.

 

Mozda sve ovo nije tacno ali kod mene to stanuje i na ovakav nacin.

Ljubav je žrtva.Ona se daje bez obzira da li je neko prihvata ili odbija i ne traži ništa za uzvrat. :)

Најдубља молитва јесте  молитва без икаквих речи када у тишини ума једноставно живимо у присуству Божијем. Архимандрит Сава Јањић

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Одговори 702
  • Креирано
  • Последњи одговор

Популарни чланови у овој теми

Ljubav je žrtva.Ona se daje bez obzira da li je neko prihvata ili odbija i ne traži ništa za uzvrat. :)

Da ali hocu da ti kazem, da je covecanstvo moglo da odbije Hrista i pored svega sto je ucinio i cini u svom delu Spasenja i obozenja.

 

Ovaploceni Logos nije sala niti halucinacija. On je sve vreme ziveo sa tim, da i pored svega sto cini, covecanstvo zbog slobode moze da bude cak i juda koji ga izdade.

 

Dakle dopustena je mogucnost a to nije mala stvar, niko od nas se ne bi uputio na tu zrtvu iliti bolje reci sa velikim krvavim slovom Zrtvu.

Ljubav se u duši ogleda, nebo je još nesagledivo.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Следећи ову логику није нам потребна ни молитва. Једино је Молитва Господња по таквој либералној логици довољна јер Господ каже не ћеретајте као многобошци који мисле да ће због многих речи бити услишени и зна Отац ваш небески шта је вама потребно и ре него што се помолите.

Срећа да свети апостол Павле саветује да се молимо непрестано, либерали би скратили и Молитву Господњу ако не и укинули.

Biće da se još nisi rasanio pa ti se mute neke stvari u lobanji.Ili ne razumeš pitanje.Nešto od ta dva jeste.Poenta je u tome da spasenje nije plod zasluge i podviga čoveka već dar od Boga.

Најдубља молитва јесте  молитва без икаквих речи када у тишини ума једноставно живимо у присуству Божијем. Архимандрит Сава Јањић

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Niko nije dostojan niti će ikada biti.

 

И шта сад то значи? Да треба да будемо бахати? Или треба да се трудимо имајући у виду да ма колико се трудили никада нисмо достојни? 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

И шта сад то значи? Да треба да будемо бахати? Или треба да се трудимо имајући у виду да ма колико се трудили никада нисмо достојни? 

Treba da se trudimo a to da nismo dostojni treba da nas čuva od gordosti i umišljaja da smo pravedni.Kao u priči o cariniku i fariseju.

Најдубља молитва јесте  молитва без икаквих речи када у тишини ума једноставно живимо у присуству Божијем. Архимандрит Сава Јањић

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Treba da se trudimo a to da nismo dostojni treba da nas čuva od gordosti i umišljaja da smo pravedni.Kao u priči o cariniku i fariseju.

 

Ето. Па то и Ћирило говори. Дакле, нема неспоразума и неслагања поводом тога.

  • Волим 1
Link to comment
Подели на овим сајтовима

U kom smislu čudno?

malo kasnim :) 

 

Cudna mi je tvrdnja da se Bog izmice. Jer mimo Njega nista ne moze postojati. To odvajanje mi je cudno. Zasto bi se izmakao? Izmakao se ili ne - prisutan je.

Takodje tvrdnja da se izmice zato sto Isus preuzima grehe sveta, ali On nije gresan. Tako u tom smislu cudno

 

edit: trebao sam privatnu poruku da posaljem, da ne okupiramo temu

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Samo da dodam još jedno važno značenje praslovenskog glagola tepati u ikonopisanju i crkvenoj umjetnosti.

To je u vezi sa ovim postom ali da tamo ne bismo dalje bili off-topic onda iznesem to ovdje, nadam se da otac Djurović kao ikonopisac neće imati šta mnogo protiv što mu ovako "uzurpiram" njegov forumski prostor jer se radi o dušekorisnoj i bogoljubnoj  stvari. :) .

https://www.pouke.org/forum/topic/40205-зоран-ђуровић-јављење-светаца-у-есхатолошким-т/?p=1332046

Tepanje je stara tehnika izrade ukrasnih predmeta od metalnog zlatnog, srebrnog, bronzanog i mesinganog pleha.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Tep%C3%A1n%C3%AD

Primjeri tepanih ukrasnih predmeta - klikajte na te male sličice, uvećaju se:

http://www.svatymaur.cz/cs/jine/stredoveke-zlatnicke-techniky/o-zlatnickych-technikach/tepani.html

Svjetski najpoznatiji primjer predmeta obradjenohg tepanjem je Tutankamonova zlatna maska:

http://www.egypt-pamatky.estranky.cz/clanky/tutanchamonova-zlata-maska.html

Tepana vješalica - Maroko dizajn:

http://www.maroko-dekor.sk/produkt/tepany-vesiak-rabia/

Ručno tepane tacne:

https://www.google.cz/search?q=tepan%C3%AD+tac&num=100&newwindow=1&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAcQ_AUoAWoVChMI392E1ILWxwIVBpMsCh3NwQC9&biw=1252&bih=582

 

Do kovu tepané ikony byly ve středověkém gruzínském umění velmi rozšířené a očividně v jisté míře působily i na jazyk malířství.

 

To je iz ovog odjeljka članka o gruzijskim ikonama:

 

Na konci 12. století dosáhlo gruzínské umění skutečné svébytnosti. Je to doba nezávislosti a moci gruzínského státu za vlády Jiřího III. a jeho dcery, sv. Támar. Z Byzance proniknuvší komménovský styl se v Gruzii transformoval tak, že formy získaly na přísnosti a zároveň byla věnována zvláštní pozornost personálním charakteristikám. Tyto rysy jsou typické jak pro nástěnné malby chrámu jeskynního kláštera Vardzia (1184–1186), tak i pro řadu ikon, jež se dochovaly v chrámech Svanetie. Na ikoně Čtyřicet mučedníků sebastijských, vytvořené ve střední Gruzii, je při hutné kompozici póza každého mučedníka neopakovatelná, jejich tváře mají rozmanité výrazy. Zřetelné kontury obnažených těl a tváří nesnižuje jejich plasticitu. Při vší barevné lakoničnosti je dosaženo bohatství spojení červené, modré a nazlátlých okrů. Ikona představuje jednu z nejskvělejších gruzínských památek té doby. Na ikoně Vzkříšení Lazara z počátku 13. století je psychologické zpracování scény neméně důležité. Formy jsou však poněkud zjednodušené a zastydlé. Lze v nich cítit i tíži reliéfu, jenž v kameni a kovu tak fascinoval gruzínské mistry. Do kovu tepané ikony byly ve středověkém gruzínském umění velmi rozšířené a očividně v jisté míře působily i na jazyk malířství.

http://www.rodon.cz/ikony/Balkan-Kavkaz-a-ostatni-prehled/Gruzinska-ikona-10-15-stoleti-1659

 

Taj pojam se upotrebljava osim u ikonopisanju takodjer i u proizvodnji ukrasnih predmeta, bižuterije, od hirurškog čelika, zlata i srebra i ostzalih metala i legura. Kako vidite radi se mlaćečnju čekićem na cvrstoj podlozi. To je tehnika tzakozvane tepane čipke. Pustite da prodju dvije kratke reklame, potom ide video:

http://loskutak.nova.cz/clanek/hobby/tepana-krajka-vyroba-sperku.html

 

Ovako izgleda tepana ikona:

 

016c5e3d48c9afa0c952eafec5e514fe.jpg

Putujuća porttabl ikona iz Rusije

http://www.czechantik.cz/ikona/cestovni-ikona/p1870-c46

I ovako - ručno tepane ikone, pokrivala i ramovi za ikone:

http://www.liturg.com/index.php/ikony-ikony-kovove-c-35_55

 

Zaboravio sam i na medicinsku primjenu tog pojma, u medicini se upotrebljava u značečnju kucanje srca, pulsa, kucanje u uhu, slično je dakle kao s toimn proizvodnjom ukrasnih predmeta "kuckanjem" čekićem po njima:

http://www.ulekare.cz/nemoci-vysetreni/tepani-v-uchu

 

I ponovo dodam one linkove o toplo i topit

ali kompletirane još i sa glagolom topit se

Utepat dolazi od praslovenskog te(p)ti, a po značenju je srodno praslovenskoj riječi topit, ima vrlo mnogo značenja, glavna su pulsirat, bit, kucat, tući, biti topao, otopljavat, održavat oganj, tavit, raspuštat nešto toplotom (zlato, kov, led), otopiti, (snijeg)  istopit, ali i topit (u vodi) tj. utopit, potopit i najzad ovo značenje o kojem se rapsravlja: biti, ubiti, tući, utući ili mlatiti, umlatiti. Pod linkovima su detaljnija objašnjenja::

http://cs.bab.la/slovnik/cesky-anglicky/tepat

http://www.rozhlas.cz/regina/slova/_zprava/teplo-a-topit--177091

http://www.rozhlas.cz/regina/slova/_zprava/topit-se--177095

http://portal.uw.edu.pl/cs/web/approval/puls_cz

http://www.slovnik-synonym.cz/web.php/slovo/tepat

http://www.prvnizpravy.cz/zpravy/zpravy/nepripravena-moderatorka-se-jala-v-radiu-tepat-marcela-chladka/

Link to comment
Подели на овим сајтовима

I ko nije još tamo vidio može ovdje preuzeti akademnski rječnik

staroslovenskog ČSAV (Československá Akademie Věd)

Link to comment
Подели на овим сајтовима

МОЛИМО ДА СЕ НА ОВОЈ ТЕМИ, КОЈА ЈЕ ТЕМА О. ЗОРАНА ЂУРОВИЋА, ГДЕ ОН ОДГОВАРА НА ПИТАЊА КОЈА ПОСТАВЉАЈУ ЧЛАНОВИ ФОРУМА НЕ ПОЛЕМИШЕ, НЕ ВРЕЂА ЛИЧНОСТ И ДОСТОЈАНСТВО УВАЖЕНОГ ПРОФЕСОРА, И ДА ЈЕДИНИ НАЧИН КОМУНИКАЦИЈЕ БУДЕ ФОРМА ПИТАЊА И ОДГОВОРА. АКО ПРОФЕСОР СМАТРА ДА НЕ ТРЕБА ДА ВАМ ОДГОВОРИ И ТО ВАМ НАГЛАСИ, НЕ МОЖЕТЕ ИНСИСТИРАТИ НА ОДГОВОРУ.

 

ОТАЦ ЗОРАН ЂУРОВИЋ ЈЕ НАЈПРЕ СТРУЧЊАК ЗА СВЕТООТАЧКО БОГОСЛОВЉЕ И НЕКА СЕ ПИТАЊА ПОСТАВЉАЈУ У ТОМ СМЕРУ.

 

СВАКО НЕДОБРОНАМЕРАН И ОНАЈ КОЈИ СЕ ОГЛУШИ НА ОВО ОБАВЕШТЕЊЕ, БИЋЕ САНКЦИОНИСАН СА ФОРУМА.

 

АДМИН-ТИМ ПОУКЕ.ОРГ

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Mrski veseli avo, koji ne ume dostojno da se obrati Ocu Nebeskom, pun jeresa kao male i velike boginje. oholog i ne pastirskog ponasanja, zeleo bi da te nesto pitam.

 

Zasto je Hristos u Kani napravio najbolju zurku na svetu, kad je vodu pretvorio u vino a na srecu gostiju, vino nikad bolje probali nisu, tako da je zurka trajala daleko u noc i poprimila tvrdnju, da se do tada ne pamti bolja zurka u svakoliki svet?

 

U slucaju da se neko zatekne, moram da upozorim, da je prvi deo posta bio vise nego saljiv nacin komunikacije sa o. Zoranom.

Ljubav se u duši ogleda, nebo je još nesagledivo.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • 2 weeks later...

Христос Васкрсе оче Зоране !

 

Бићу слободан да Вам поставим неколико питања:

 

1. Негде сам прочитао да сте писали о преп. Нилу Сорском и правилу које је важило у његовом Скиту. Наиме, рекли сте да је тамо владало устројство да монаси нису смели да имају духовника. Да ли то правило стоји у правилима светог Нила?

Ако можете нешто укратко о томе ?

 

2. Да ли је некада у историји Цркве постојао случај да неко од Отаца Цркве поштује као светог неког клирика/лаика који није био у Литургијском општењу са њим ?

 

 

3. Каква је разлика између Пасха и КрсноВаскрсне Пасхе ?

    Предање Апостола Јована Богослова, свети Поликарп, Иринеј Лионски ...

   

 

 

 

                                                                                                                                Унапред благодарим,

                                                                                                                                помињући Вас у грешним молитвама 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

1. Негде сам прочитао да сте писали о преп. Нилу Сорском и правилу које је важило у његовом Скиту. Наиме, рекли сте да је тамо владало устројство да монаси нису смели да имају духовника. Да ли то правило стоји у правилима светог Нила?

Ако можете нешто укратко о томе ?

2. Да ли је некада у историји Цркве постојао случај да неко од Отаца Цркве поштује као светог неког клирика/лаика који није био у Литургијском општењу са њим ?

3. Каква је разлика између Пасха и КрсноВаскрсне Пасхе ?

    Предање Апостола Јована Богослова, свети Поликарп, Иринеј Лионски ...

                                                                                                                              Унапред благодарим,

                                                                                                                                помињући Вас у грешним молитвама 

 

Замолио бих да ме не помињеш у грешним молитвама. Црне мисе ми не требају :D Боље је у светим.

1. На Сорског се позива св Игњатије Брјанчанинов, чији је програм налик моме. Да се почисти трг. Много је смећа, па неки ред треба да се уведе. А смеће представљају и неуки духовници. Због тога је Игњатије инсистирао да се руководимо на првом месту Писмом, а онда Оцима. Он није био никакав протестант, како би неко могао да погрешно помисли.

Духовник може да буде и лаик. Ако има духовног искуства и ако ти имаш поверења у њега. Неко ко је прошао борбу са страстима. То су духовни разговори, не сакраментална исповест у којој се добија епитимија или разрешење од грехова.

2. Да. Први је Разбојник на крсту. Гр Богослов говори о својој сестри као светици и пре крштења. Ти нећеш моћи да уђеш у рај ако не исповедиш Разбојника као свеца. Он ти неће дати да уђеш тамо. Формализам ће те, као и фарисеје, убити. Имамо целу линију у предању која говори да су били хришћани "без" Христа сви они који су веровали у једног Бога. Због тога Платона и многе сликамо у припратама. Апологети нису били будале и зато их је Бог (добар део) удостојио мученичког венца.

Василије Велики је учио од Леонтија софисте, као и од Аполинарија Лаодикијског. Ја се плашим да ти, са овом формулацијом, имаш дебилну идеју да сви који нису признати као св. иду у пакао. Но, пријатељу, свет није тако црно-бели како се теби чини. Већи је Бог и од тебе и од мене. А уз све то нисам чуо (наравно да треба и да је пожељно) да ће се спасити само православци. Него они који су учинили оном малом. Видиш ли за шта Исус везује спасење? Кад је пљунуо на мрског римљанина или самарјанина? Ти ми кажи.

3. О томе ћу посебно писати. Потпуно би погрешно било разумети нагласак на жртви код Јована као супротан на синоптичаре. Мада је црква добро урадила прихвативши римску праксу празновања пасхе у недељу, где се нагласак ставља на победу и славље. Код Јн се све завршава на крсту, тамо Он васкрсава. Због тога дописивања у његовом Јеванђељу која не налазе корисподенције у синоптичким.          

Link to comment
Подели на овим сајтовима

×
×
  • Креирај ново...