Jump to content

ДОГМАТСКЕ ТЕМЕ - Митрополит пергамски ЈОВАН ЗИЗЈУЛАС

Оцени ову тему


Препоручена порука

tnx Milane,

Sad je hard kopi, desktop i mobajl verzn uvek pri ruci  0102_laugh

Nego imao bi jednu molbu, jel mozes nekako da postavis novu varijantu istog pdfa ali da dodas dve praznjikave stranice sa pocetka. Ovo zato sto kad ukucam broj neke strane ono se otvori za dva broja veca. Npr ukucam 314 a ono otvori 316. Cisto da bi imao podudarnost sa knjigom...

Ствар је у томе што овај ПДФ није мој, већ сам га добио од једног брата Римокатолика. Направио сам и ја ПДФ фајл (скенирао, итд.), али је вишеструко лошијег квалитета.

Наука верујућих каже:

Апсолутан је само Бог

Link to comment
Подели на овим сајтовима

У вези форума верујем.рс, проблем је у тамошњој администрацији што не приступају на искрен начин екуменском дијалогу, изузев о.Ђаковца који више не учествује у уређивању форума. Ради се о томе што постоји озбиљна могућност, и по свему судећи то је воља Божија, да дође до јединства Западне и Источне Цркве. Проблем је само у томе што већина нас мисли да је Екуменизам само играње игара.

Ne bih da ulazim u to odakle ti znas da je to Bozija volja, ali pre svega - do ujedinjenja nece doci nikad, moze samo da dodje do povratka Zapada u Crkvu, a za to je potreban jedan vrlko konkretan i jasan pokret sa njihove strane, koji za sad ne postoji...

"Ви морате упознати земаљско да би сте га волели, а Божанско се мора волети да би се упознало." Паскал "Свако искључиво логичко размишљање је застрашујуће: без живота је и без плода. Рационална и логична особа се тешко каје." Шмеман "Always remember - your focus determines your reality." Qui-Gon Jinn

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Гости
Guest о. Агапије

У вези форума верујем.рс, проблем је у тамошњој администрацији што не приступају на искрен начин екуменском дијалогу, изузев о.Ђаковца који више не учествује у уређивању форума. Ради се о томе што постоји озбиљна могућност, и по свему судећи то је воља Божија, да дође до јединства Западне и Источне Цркве. Проблем је само у томе што већина нас мисли да је Екуменизам само играње игара.

Ne bih da ulazim u to odakle ti znas da je to Bozija volja, ali pre svega - do ujedinjenja nece doci nikad, moze samo da dodje do povratka Zapada u Crkvu, a za to je potreban jedan vrlko konkretan i jasan pokret sa njihove strane, koji za sad ne postoji...

Брате, да ли си сигуран да не постоји ?

И одакле си толико сигуран у то, какве врсте односа имаш са католицима те тврдиш тако нешто ?!

https://www.pouke.org/forum/index.php/topic,8418.msg233957.html#msg233957

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Svakako ne postoji u onom obimu u kom neki od nas pravoslavnih misle da postoji, to je vise varka za oci...

"Ви морате упознати земаљско да би сте га волели, а Божанско се мора волети да би се упознало." Паскал "Свако искључиво логичко размишљање је застрашујуће: без живота је и без плода. Рационална и логична особа се тешко каје." Шмеман "Always remember - your focus determines your reality." Qui-Gon Jinn

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Гости
Guest о. Агапије

to je vise varka za oci...

Да, зависи Ко како гледа ...

А ово што те питах брате, какву врсту односа и искуства имаш са католицима ?

Да ли си можда некада присуствовао неком икуменском састанку ?

И ово како ти се чини што је написано на овој теми, :

https://www.pouke.org/forum/index.php/topic,8418.msg233957.html#msg233957

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Поздрав госн Милану Николићу,

Престао си са активностима на њњњ.верујем.рс  smej.gif

У вези форума верујем.рс, проблем је у тамошњој администрацији што не приступају на искрен начин екуменском дијалогу, изузев о.Ђаковца који више не учествује у уређивању форума. Ради се о томе што постоји озбиљна могућност, и по свему судећи то је воља Божија, да дође до јединства Западне и Источне Цркве. Проблем је само у томе што већина нас мисли да је Екуменизам само играње игара.

Тако, чак и они који не замерају екуменском дијалогу (на начин артемитâ), ипак немају искрену жељу и наду да се то јединство оствари. Али када се буде дошло до момента уједињења Цркве, што се претпоставља да ће бити током средине овога века, онда ће се показати њихова права постојаност у еклисиолошким основама Цркве. Вероватно ће тада настати нове секте и нова подвајања, и то од оних који су сада још увек послушни Цркви.

У том смислу, моја је жеља да већ у овом времену отворимо дискусију о чињеници уједињења Цркве. Дакле, шта је то основно у еклисиологији што оправдава првенство Папе на васељенском нивоу; који сегменти у исповедању Филиоквеа представљају јерес, а који не; шта је смисао учења о безгрешном зачећу и како се оно може оправдати у православљу, ова и многа друга питања данас су кључна у животу Цркве и њеног јединства.

Мислим да ниси реалан у свом одговору. Да се чудне ствари дешавају на форуму верујем стоји, али мислим да твој одговор није реалан. Пре бих рекао нешто чиме бих ти дотакао сујету, али оставићемо такве дијалоге по страни....  smej.gif smej.gif smej.gif

И ако имам пророштво и знам све тајне и сва знања, и ако имам сву веру да и горе премештам, а љубави немам, ништа сам. IКор.13,2

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Нама је потребан дијалог који ће да се води на богословски начин. Онај ко не жели да разговара о теолошким - догматским - темама, што значи о Тријадологији, итд, тај не би требао да ремети друге.

Управо богословски дијалог потребан је како у екуменском дијалогу тако и у међуправославним односима. И на жалост, управо се ту проналази нестабилност код многих појединаца.

Шта може бити прече данашњим хришћанима до познање како наш Бог постоји. Као што сви знамо, главне тачке у расправама хришћанских теолога су термини ,,суштина'', ,,личност'', ,,енергија''. Ови термини биће тек у епицентру екуменског - као и сваког хришћанског - дијалога.

Пошто то време тек долази, јер је у питању долажење до главних разговора који носе догматске истине и сведочење Цркве о тим истинама, тако је моја маленкост покушала да благовремено уведе у дијалог поменуте термине и да закључи како ће се до јединства Западне и Источне Цркве сигурно доћи. Међутим, из разлога што многи на лицемеран начин приступају екуменизму, у смислу да сматрају да до позитивног резултата никада неће ни доћи, тако је моје присуство на верујем.рс оцењено као извесна сметња.

Али будућност носи са собом конкретне могућности и прилику да Римска Црква буде у још јачем положају као што је била пре раскола. То време налази се у средини XXI века, тако да, до тада, имамо још пуно посла.

Наука верујућих каже:

Апсолутан је само Бог

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  Морам признати да је тема врло занимљива... И да је чињеница да се догађају неке ствари (од стране РКЦ) које се никад раније нису догађале. Полако се одређене ствари померају напред, и дијалог, али ПРАВИ, а не салонски, је заиста добродошао, и мислим чак и неопходан. Такође, текст м. Јована је веома добар у том смислу. Разумем и оптимизам госн Николића (мада су слична очекивања имали-само везано за други долазак Христов- Св. Апостоли, па и Св. Јован Златоусти, а резултат знамо), као и песимизам брата Оби-вана (заснован на искуству хиљадугодишњег разговора са РКЦ, у који убрајам и прекјуче прослављеног Св.Марка Ефеског, кога многи узимају за узор ОДБРАНЕ православља, несвесно или намерно заборављајући да је на преговоре отишао ОТВОРЕНОГ СРЦА за дијалог и ПУН ЉУБАВИ према неистомишљеницима желећи да сведочи Истину што се и види из начина обраћања другој страни).

  Да се нашалим: својевремено сам мислио и да Динкићеве фискалне касе у свакој трафици представљају утопију неоствариву бар деценију, а не прође ни пар месеци...  0442_feel

  Елем, ако буде постојала обострана искрена воља, није немогуће поред догматских решити ни многа друга питања, нпр Светих у РКЦ, многи су и у првих десет векова постхумно критички оцењивани, па и брисани из диптиха... али је и питање да ли ћемо бити довољно богоносни и духоносни попут Св.Марка Ефеског или Св .Максима Исповедника да видимо ако правац није добар, већ само личи... Судећи по досадашњим кретањима, много ми је ближи по духу оптимизам госн Николића него параноја артемита. Само још ако ме увери да овај оптимизам није типа ,,грлом у јагоде", већ са сталном дозом опреза и свесне молитвене будности да се не одступи од догматских начела православља зарад компромисног политикантског ,,налажења на средини" еда ли бисмо остварили некакво ,,заједништво у љубави" које везе нема са Истином. Наравно, уверавање овог типа пре очекујем као пп, свестан да овако нешто јавно изнесено никако не би било у функцији дијалога...А можда и ја превише причам, тј пишем, али више због браће која читају а не јављају се, а који -не разумевајући суштину и смисао дијалога- могу да се саблазне. Праштајте на конфузији у писању, касно је...

"Христос васкрсе, радости моја!"

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Разумем шта хоћеш да кажеш. И морам одговорити, да и ја имам тврд став по питању догматских исповедања. На пример, истог сам става, да ако треба, био бих једини хришћанин на свету који не одступа од догматских начела, али таква ситуација је у овом тренутку бесмислена. Значи, никада не бих допустио да се нешто одузме или измени од догматских начела. Једино је могуће да се нешто од догматских начела допуни, то јест, да се објасни и још на бољи и опширнији начин предочи.

Зато покушавам, у сталном инсистирању на дијалогу по догматским темама, да изнесем главне тачке које нас воде ка јединству Цркве. У томе морамо да радимо заједнички. Могли би, на пример, да направимо једну тему на нашем форуму, која би се бавила искључиво проналажењем начина теолошког и канонског усаглашења Западне и Источне Цркве.

Наука верујућих каже:

Апсолутан је само Бог

Link to comment
Подели на овим сајтовима

to je vise varka za oci...

Да, зависи Ко како гледа ...

А ово што те питах брате, какву врсту односа и искуства имаш са католицима ?

Да ли си можда некада присуствовао неком икуменском састанку ?

И ово како ти се чини што је написано на овој теми, :

https://www.pouke.org/forum/index.php/topic,8418.msg233957.html#msg233957

Ovo pitanje ne moze da se ovako postavi...

Narocito je lose formulisano u navedenoj temi (link)...

Cela stvar oko dijaloga RMK - Pravoslavni je izuzento slojevita, to i sam dobro znas, sve to zavisi od citavog niza veoma vaznih faktora, kao i od formiranih istorijsko-dogmatskih nanosa koje ne mozemo tek tako da zaobidjemo i zazmurimo na njih - daleko od toga...

Jednostranost koju vaseljenski patrijarh ume da pokaze (kao i ovde) ne bih da komentarisem mnogo, zna se kako Crkva funkcionise i sta znaci njena sveta Sabornost...

Uostalom, sta to znaci sto je on ovde postavljen u centru pitanja? On ne predstavlja svekoliko Pravoslavlje, ovo je samo njegov licni gest nicim obavezujuci za nas ostale...

A uz to i izrazito sablaznjiv mnogima...

Imam neka licna iskustva sa rimokatolicima, ali to ne moze da ima bitne veze sa samim razumevanjem ovog pitanja...

"Ви морате упознати земаљско да би сте га волели, а Божанско се мора волети да би се упознало." Паскал "Свако искључиво логичко размишљање је застрашујуће: без живота је и без плода. Рационална и логична особа се тешко каје." Шмеман "Always remember - your focus determines your reality." Qui-Gon Jinn

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Гости
Guest о. Агапије

to je vise varka za oci...

Да, зависи Ко како гледа ...

А ово што те питах брате, какву врсту односа и искуства имаш са католицима ?

Да ли си можда некада присуствовао неком икуменском састанку ?

И ово како ти се чини што је написано на овој теми, :

https://www.pouke.org/forum/index.php/topic,8418.msg233957.html#msg233957

Ovo pitanje ne moze da se ovako postavi...

Narocito je lose formulisano u navedenoj temi (link)...

Cela stvar oko dijaloga RMK - Pravoslavni je izuzento slojevita, to i sam dobro znas, sve to zavisi od citavog niza veoma vaznih faktora, kao i od formiranih istorijsko-dogmatskih nanosa koje ne mozemo tek tako da zaobidjemo i zazmurimo na njih - daleko od toga...

Jednostranost koju vaseljenski patrijarh ume da pokaze (kao i ovde) ne bih da komentarisem mnogo, zna se kako Crkva funkcionise i sta znaci njena sveta Sabornost...

Uostalom, sta to znaci sto je on ovde postavljen u centru pitanja? On ne predstavlja svekoliko Pravoslavlje, ovo je samo njegov licni gest nicim obavezujuci za nas ostale...

A uz to i izrazito sablaznjiv mnogima...

Imam neka licna iskustva sa rimokatolicima, ali to ne moze da ima bitne veze sa samim razumevanjem ovog pitanja...

Знаш како брате,

мислим да није у реду нити православно да шириш  скепсу и неповерење према најсветијем патријарху и архипастиру наше Свете Православне Цркве.  Такве ствавове сваког дана читамо на сајтовима који немају благослаов Цркве.

У том смислу мислим да није добро да се постављаш изнад његове свесветости (тако се каже на грчком παναγιότατος) васељенског патријарах , који је имао до сада, сигурно, преко сто и више сисрета са инославнима, а ти до сада ниједан. И усуђујеш са да коментарише из фотеље о стварима које добро не познајеш.

Говориш да је овај чин његове свесветости "Jednostranost koju vaseljenski patrijarh ume da pokaze " и да "On ne predstavlja svekoliko Pravoslavlje, ovo je samo njegov licni gest nicim obavezujuci za nas ostale..." (?!).   prstgore

Најпре, икуменски (тако се каже на грчком "васељенски") патријарх, као и сви јерарси Цркве, треба да буде весник мира, пример хуманости, доброте и наде за овај свет и хришћанство и чувар вере и истинитости правослаља. Треба да ради на јединству вере и Цркве и да се бори за то да се исцеле ране подела од којих пати цео свет- на најмудрији и најискренији начин. То му је поверено, дано у задатак али и томе се учио и молио.

Ја знам да би многи мизантропи из наше Цркве волели да он , што се тиче инославних, буде хладнокрван, незаинтересован за овај свет и реалан живот, или чак, не дај Боже да одашиље поруке мржње према "неистомишљеницима", нетолеранције итд. Али хвала Богу овакве недоговорне ствари се никада неће дешавати јер тада бисмо престали да будемо Црква. Када би се ово дешавало од стране духовних вођа у свету, свет би нестао за месец дана ... (нико не размиша о оваквим последицама!).

И ту брате долазимо до разлике између "твог" православља и "мог" православља.

Уместо до Неба да будеш радостан и благодаран Господу што папа чита Символ вере на грчком и без додатка "Филокве", а Филиокве је био вековима највећи спор (и разлог, не и повеод да се поделе) две Цркве, ти се саблажњаваш овом "једностраношћу" патријарха и као теолог и модератор православног сајта изјављујеш да је ово : samo njegov licni gest nicim obavezujuci za nas ostale... (A uz to i izrazito sablaznjiv mnogima..)  dada

Зато мислим да би о.Иван и администрација требали више да припазе када други пут размишљају о кадру модерације нашег сајта.

Овај сајт је озбиљан сајт са мисионарским задатком и овакви пропусти модератора (а уз то још и теолога (!)) су заиста недопустиви, посебно када се збуњује народ и наводи на неповерење према најсветијем и најпоштованијем нашем патријарху православне Цркве.

Имзвините што овако пишем али мислим да смо у Цркви заменили (прогласили) бело за црно, а многи су гласоговорници оваквог погелада на свет, живот и духовност ...

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Недавно сам читао да су неки светогорски старци и монаси престали да помињу патријарха Вартоломеја.Уколико је та вест тачна волео би да чујем коментаре на то.По мени нема потреба за тим.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Гости
Guest о. Агапије

Недавно сам читао да су неки светогорски старци и монаси престали да помињу патријарха Вартоломеја.Уколико је та вест тачна волео би да чујем коментаре на то.По мени нема потреба за тим.

Да, то је  тако када монаси и лаици  боље познају православље и патријаршијсте ствари од васељенског патријарха.

Мислите да се лако постаје васељенски патријарх ?

...ах да, њега су поставили масони.  eheeeej

Link to comment
Подели на овим сајтовима

У праву си,оче Агапије,али није ни патријарх непогрешив и према неким његовим поступцима се може критички односити.Наравно,недопустиво је измишљати лажи и неаргументовано критиковати.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Гости
Guest о. Агапије

У праву си,оче Агапије,али није ни патријарх непогрешив и према неким његовим поступцима се може критички односити.Наравно,недопустиво је измишљати лажи и неаргументовано критиковати.

....мислим да много критикујемо а премало се бавимо нашом делатношћу.

П.С.   Да, наш патријарх није папа, о његовим евентуалним пропустима треба да просуђује црквени суд, синод, сабора а не ја, ти или неко трећи. Понављавм, то што папа чита Симвој вере без "филиокве", томе треба да се радујемо и славимо Господа а не да се саблажњавамо ....

Својим претходним постом хтео сам да укажем на погрешан и дијаметрално супротан став брата Оби Ванга где се нешто што је успех проглашава за саблазан и тако то...  eheeeej

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Креирај ново...