Jump to content

Васкрс и забрана кретања

Оцени ову тему


Препоручена порука

  On 11. 4. 2020. at 16:00, Zmaj Pisum рече

Zašto ne bih promovisao neki drugi stav, već moram pod "obavezbo" da razglabam sve ono što se već razlabalo?
Gde to piše da postoji i mora postojati samo jedan, dva, tri... deset stavova, a ne može i ne sme jedanaesti?
I zašto ne bih mogao da kritikujem svoj stav ili da ga obrazložim detaljno i izazovem diskusiju?
Ko si ti da praviš restrikcije i cenzure na forumu i odakle ti pravo da to radiš?
Izvoli...  

Expand  

Промовисање другог става исмевањем?

Критиковао си свој став? ОК, извини нисам разумео да је то заправо твој став. Онда одговори на ова питања изнад што си ми поставио. :1502_baby:

Вера, слога и поштење – српско су спасење.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 11. 4. 2020. at 14:44, Zmaj Pisum рече

Džabe sinodu sve preporuke kada nema samosvesti kod većine i ako se slažem da je potrebna makar jedna i to veoma decidna preporuka sinoda po ovoj temi. 
Sa ovim dvosmislenim preporukama ništa se ne postiže osim zbunjivanja, osim ako im to i nije namera da ostanu nedorečeni za kasnija opravdavanja ili samohvale, u zavisnosti od situacije.  :)
Ne znam šta da mislim.

Expand  

Ne znam ni ja,....... ali eto kao i u svakoj firmi i fabrici, postoje glavni boss i sefovi i oni odlucuju o preduzece' (sto kaze Sojic... sve za preduzeće,... :D), tako je valjda i u crkvi, pa sefovi i poslovodje da malo povedu racuna o disciplini i u ovo nase preduzeće.... :945729:

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 11. 4. 2020. at 16:00, Zmaj Pisum рече

Već sam objasnio mali deo statističke problematike, pa da ne ponavljam. Potraži medju komentarima.

Expand  

Змаје, имаш дупле стандарде. Ако статистика не ваља онда не вања ни грипна ни коронина статистика. Не можеш једну подржавати а другу обарати. 

Вера, слога и поштење – српско су спасење.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 11. 4. 2020. at 16:00, Zmaj Pisum рече

 

Teško? Kako kome mladi prijatelju :)
A o liturgijama?
Prvo, zaboravio si moju prvu rečenicu, a ona je najbitnija i sve objašnjava, koja glasi "Ako dozvolim sebi da budem cinik...".
A to znači da ovo nije TEZA, već cinizam.
Ali ako hoćeš, možemo je postaviti u tezu, pa shodno toj tezi, daj mi validan argument po pitanju:
"Zašto se ne krvimo oko dolazaka ne sve liturgije godišnje, ali izgibosmo oko ove Vaskršnje?"
Što povlači moje drugo pitanje koje glasi "Da li je Vaskršnja liturgija SVETIJA od ostalih?", a na koje nisam dobio odgovor.
A to povlači i treće pitanje koje sam postavio "Da li je Božićna liturgija svetija od Vaskršnje?" i ako jeste, zašto, a ako nije, opet zašto i ako jesu svetije, zašto su svetije, a ako nisu, zašto ovolika frka?
Možeš li da odgovoriš na ta pitanja, ali argumentima?

Expand  

Наравно да ниси добио одговор, кад мешаш с ким се расправљаш у својој глави и на форуму. Како да ти одговори неко кад нико то и не тврди овде. 

Вера, слога и поштење – српско су спасење.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 11. 4. 2020. at 16:03, Давид рече

или просто питаш свог тату или своју маму како је прошла пандемија свињског грипа са милионима заражених у Србији

Expand  

Mogu da ih pitam ali tek kada se preselim na onaj svet jer su oboje veoma davno preminuli :)
Ali ne verujem da ću dobiti odgovor jer oni nisu živeli u eri svinjskog ili pričijeg gripa. :)

  On 11. 4. 2020. at 16:03, Давид рече

Опет си се ухватио за једну од понуђених ствари

Expand  

Naravno da sam se uhvatio samo jedne jedine problematike, jer da sam obradio sve što si naveo, ne bi ti bilo dobro. :)

  On 11. 4. 2020. at 16:03, Давид рече

То што ниси стручан не значи да не можеш да питаш некога ко стварно јесте, али не ове кловн лекаре на ТВ-у који мењају ставове како се мењају годишња доба.

Expand  

To što nisam stručan neopravdava pisanje budalaština. 
A što se tiče "klovnova", ma koliko da se nama čine da su klovnovi, ti ljudi su specijalisti svog zanata sa dugogodišnjom praksom i svidjalo se nama to ili ne, proveli su godine učeći, stažirajući, radeći u svom domenu, pa shodno tome, meni se mogu dopadati ili ne njihova mišljenja, ali nemam nikakvog prava da ocenjujem njihovu stručnost. Zna se ko to može da radi u akademskom svetu. 

 

  On 11. 4. 2020. at 16:03, Давид рече

Ево како сад у Бугардској...

Expand  

Što se braće Bugara tiče, tek će se videti koliko efekata sve to ima. Daj Bože da sve prodje bez posledica.
Ali Bugari su Bugari, drugi mentalitet i ne znam niti mogu da predvidim (nisam jurodiv :) ) kako će se Bugari ponašati i kakva će biti situacija kod njih. 

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 11. 4. 2020. at 16:03, Давид рече

како је прошла пандемија свињског грипа са милионима заражених у Србији и нула полицијских часова, са 6 милиона купљених вакцина и нула примљених.   

Expand  

Don't mix grandmothers and frogs, što bi rekao Vuk Drašković. :)

Korona se lakše i brže prenosi od svinjskog gripa i uopšte je nezgodniji, smrtonosniji, virus.

I, nije bilo 0 primljenih vakcina. ;) 

porukom-dobrote-nahrani-gladnog.thumb.jpg.e6722ef9e536dc201ac006f5bb88acb0.jpg

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 11. 4. 2020. at 16:09, Давид рече

Ако статистика не ваља

Expand  

Ko je rekao da ne valja?
Ne brkaj pojmove, daj se usredsredi na to što pišeš.
Rekli smo nešto o parametrima i tačnosti.
 

 

  On 11. 4. 2020. at 16:13, Давид рече

Наравно да ниси добио одговор, кад мешаш с ким се расправљаш у својој глави и на форуму. Како да ти одговори неко кад нико то и не тврди овде. 

Expand  

Ne znam šta da ti odgovorim a da ne bude uvredljivo. Ovo tvoje uporno ponavljanje "moje glave" iziskuje veoma veliko strpljenje i trpljenje da ti veoma pristojno odgovaram. Za sada te opravdavaju samo tvoje godine, ali ne i vaspitanje. 
Što se druge rečenice tiče, ponavljam već rečeno "Mogu da ti objasnim, ali ne mogu da razumem u mesto tebe".
 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Указао сам ти на логичке пропусте у твојим изношењима, ко је добронамеран прочитаће и моје и твоје и извући ће за себе закључак. Мени је то довољно. Не намеравам да се вртим даље у круг са неким ко игнорише суштину изнетих примедби. 

 

Вера, слога и поштење – српско су спасење.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 11. 4. 2020. at 11:50, Zmaj Pisum рече

Svetim Tajnama ne može, ali sasudima može. To je već milion puta objašnjeno kako i zašto.
Ali kad smo već kod pričešća, može i pričešćem u nekim nepredvidjenim uslovima (oksidacija sasuda, namerno zagadjenje Darova u koje spada ubudjali Agnec, otrov i sl.). 

Expand  

Tо су све проблеми који се налазе и Извјестију учитељној и у другим књигама у којима се указује свештенику шта да чини, ако се.... То се решава прије него што се сам свештеник причести и настави са причешћем вјерних. Против оксидације најлакше је ставити одговарајућу стаклену чашу у путир, нико неће проскомидисати на бађавом Агнецу, нти ће дати Причешће у коме има отрова.

 

То је као оно питање које је постављао безбедњак у ЈНА војницима : Да ли би пријавио онога ко је отровао храну у мензи ?  Сви су одговорили потврдно осим једнога,који је рекао : Не бих га пријавио , сам бих му пресудио. И њега је примио у Команду стана.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 11. 4. 2020. at 19:13, о.Небојша рече

Tо су све проблеми који се налазе и Извјестију учитељној и у другим књигама у којима се указује свештенику шта да чини, ако се.... То се решава прије него што се сам свештеник причести и настави са причешћем вјерних. Против оксидације најлакше је ставити одговарајућу стаклену чашу у путир, нико неће проскомидисати на бађавом Агнецу, нти ће дати Причешће у коме има отрова.

 

То је као оно питање које је постављао безбедњак у ЈНА војницима : Да ли би пријавио онога ко је отровао храну у мензи ?  Сви су одговорили потврдно осим једнога,који је рекао : Не бих га пријавио , сам бих му пресудио. И њега је примио у Команду стана.

Expand  

Đurović kaže da se jednom otrovao jer je, na kraju Liturgije, pojeo Hleb i Vino koji su ostali u Putiru, a Putir je počeo da rđa. Sad, pitanje je kako to, pošto ovde ljudi tvrde da su svi sasudi u službi Tela i Krvi, a nemoguće je zaraziti se (ili otrovati) od Onoga Koji je Lekar i duše i tela?

porukom-dobrote-nahrani-gladnog.thumb.jpg.e6722ef9e536dc201ac006f5bb88acb0.jpg

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 11. 4. 2020. at 19:38, Desiderius Erasmus рече

Đurović kaže da se jednom otrovao jer je, na kraju Liturgije, pojeo Hleb i Vino koji su ostali u Putiru, a Putir je počeo da rđa. Sad, pitanje je kako to, pošto ovde ljudi tvrde da su svi sasudi u službi Tela i Krvi, a nemoguće je zaraziti se (ili otrovati) od Onoga Koji je Lekar i duše i tela?

Expand  

Nije receno da se ne moze otrovati, naravno da necemo da uzimamo pricesce u kome je otrov,.... iako, tamo kaze Isus, a znaci i cudesa za one koji veruju - ako sto i otrovno popiju nece im nauditi,.... sto znaci, da ako cak i nesto obicno otrovno sa verom popijemo nece nam nauditi, a kamoli sa verom ako uzimamo Onoga koji je ovo oko otrova i nama dao kao znak vere.

Razumes Erazmo, naravno da necemo uzimati otrov koji je u pricescu, jer nemamo takvu veru i jednostavno nema potrebe za takvim necim, ali, opet, sa verom i dobrom savescu i ispovescu, kao dostojni cemo se pricescivati na korist duse i tela, uzdajuci se u Boga i prepustajuce sve u ruke Bozije i promislu o nama. I, naravno po onom savetu Pavlovom o tome da nedostojni rizikuju osudu na razne slabosti i bolesti, i da treba da ispitujemo sebe i da onda prilazimo dostojni bez krivice Telu i Krvi,.... i ako se tako trudimo, onda nemamo strah od zaraze kroz pricescivanje.

Tako to ja licno gledam, to je po mojoj savesti, ne znam kako drugi, ali, svako ne ispituje sebe i svoju savest sta i kako.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Inace, Black Death kuga u 14.veku :

https://en.wikipedia.org/wiki/Black_Death

"The Black Death, also known as the Pestilence, the Great Bubonic Plague, the Great Plague or the Plague, or less commonly the Great Mortality or the Black Plague, was the most devastating pandemic recorded in human history, resulting in the deaths of up to 75-125 million[1][2] people globally (in Eurasia and North Africa),[3] peaking in Europe from 1347 to 1351.[2][4][5] The bacterium Yersinia pestis, which results in several forms of plague (septicemic, pneumonic and, the most common, bubonic), is believed to have been the cause.[6] The Black Death was the first major European outbreak of plague and the second plague pandemic.[7] (The first was the Plague of Justinian.) The plague created religious, social, and economic upheavals, with profound effects on the course of European history.

I, o toj razornoj epidemiji kuge pise Ibn Battuta istaknuti arapski putnik i istrazivac u svome jednom delu :

The Black Death and the Marmara Earthquake

Less than six months after the feast on the Bosphorus the Black Death reached Constantinople. The pestilence struck the Aegean basin in two separate waves within a single generation, first in 1348 and again in 1361. Crossing Eurasia by way of the overland trade routes, it devastated the Golden Horde, then spread from the Black Sea ports on the Crimean Peninsula to the Aegean and Mediterranean and across the Caucasus to Mongol Tabriz. From Tabriz the epidemic hit Mosul and Baghdad in 1348. An Armenian source described it in the upper Euphrates region. The following year it raged up and down the Aegean and Mediterranean coasts and on Cyprus. 

Ibn Battuta lost his mother to the disease. He witnessed the prayers, fasting, and processions undertaken in response to the epidemic in Damascus in the summer of 1348. (i sta kaze Battuta)

" The entire population of the city joined in,” he wrote.

" The Jews went out with their book of the Law and the Christians with their Gospel, their women and children with them; the whole concourse of them in tears and humble supplications, imploring the favour of God through His Books and His Prophets. They made their way to the Mosque of the Footprints and remained there in supplication and invocation until near midday, then returned to the city and held the Friday service. " 22

22 fusnota - Travels of Ibn Battuta, vol. 1, 143–44

Eto, tako su se neki hriscani cak i sa zenama i decom borili verom i postom i molitvama i placom protiv strasne i smrtne kuge, uzdajuci se u milost Boziju kroz litije koje su bile u gradu Damasku, i na kraju litija i procesija svih ovih razlicitih vera, spovodile su se i verske sluzbe. 

Damask, koji je takodje bio pogodjen ovom Black Death, i to po svemu sudeci vrlo strasno :

https://www.cairn.info/revue-annales-de-demographie-historique-2017-2-page-63.htm#

Damascus

Moving at a rapid pace, the Black Death traveled by water and land – assailing Damascus and the other major population centers in Syria before the outbreak in Alexandria even reached its peak (Varlik, 2015, 98-9). Ibn Baṭūṭa described some details of the outbreak there, noting that it began at the very end of July (1348 CE) or the very beginning of August and describing a desperate mass procession of the populace marching, supplicating themselves before God and begging for mercy (Ibn Baṭūṭa, Book of Travels, 325-6). As he describes it, Christians marched in the throng along with the Muslims (the Christians holding aloft the Gospel) as did the numerous members of the Jewish community (they held up the Torah) as the co-religionists, zealous with sincere – if perhaps somewhat transient – piety, marched to the Bāb al-Sharq, the Eastern Gate, where (Ibn Baṭūṭa notes in context) it was said by the Muslims that one of their prophets (not Muhammad, but rather `Isā’ al-Masīḥ, Jesus Christ) would return, descending to the white minaret there at the end of times – to do battle with the Islamic version of the Antichrist (the one-eyed al-Massīḥ al-Dajjāl) It is for certain that many of those in the procession thought the end of times were already at hand – and Armageddon’s imminence was no doubt also an exceptionally powerful incentive for rural flight as well.

The death tolls here are primarily those reported by Ibn Kathīr, supplemented by data from Ibn Ḥajar al-`Asqalānī and the structure of administration for counting and disposing of plague-victim bodies was functionally similar to that in Egypt (Ibn Kathīr, al-Bidāya wa- ‘l-nihāya, 16: 341-7; Ibn Ḥajar al-`Asqalānī, Dhayl al-mā`ūn, 379-85; Ibn Battuta, Book of Travels). The numbers for Damascus are more detailed that those for Cairo or Alexandria, and the regressed data as shown below yields a mortality slightly below 40,000. Given that Damascus likely pre-plague population did not exceed 60,000 (the capacity of the walled city at 400 per hectare is about 55,000, see map below), a loss of 36,124 (with Crude Death Rate subtracted from the cumulative below) inhabitants and the existence of the same two counting agencies (the Bureau of Inheritance and the open-air oratories) suggests that, as with Cairo, there was a substantial rural component of rural flight in the Damascus death toll.

Tab. 4

The Black Death in Damascus

Date (1348 CE) Daily Fatalities Cumulative
Deaths
24-Apr 0 0
9-May 50 342
07-juin 100 3,162
12-juil 200 8,349
5-Aug 300 15,384
04-sept 300 20,554
01-oct 1200 28,125
17-oct 150 35,338
01-nov 0

 

Populacija od oko 60.000 za oko sest meseci imala je smrtnost od oko 36.000 ljudi. Stvarno prava katastrofa, dnevno umiralo, pa eto skoro kao danas u Italiji, Spaniji i New Yorku. Recimo, Smederevo kao grad ima oko 60 - 70. 000 stanovnika, i sad, recimo da dnevno sest meseci umiru stotine i hiljade ljudi, .... pa to je strasno, to je katastrofa, to ne mogu ni da pomislim.

I, u jednoj takvoj situaciji, vera hriscana i jevreja i muslima se ispoljavala na delu, nisu klonilu duhom i hrabro su se borili sa nemilosrdnom kugom i svakodnevnom smrcu.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Jos malo istorije o Black Death kugi koja je harala sredinom 14.veka :

https://orias.berkeley.edu/resources-teachers/travels-ibn-battuta/journey/return-home-1346-1349

Bubonic Plague

Ibn Battuta's account is engaging in many ways, but one significant point of interest is the fact that his return trip coincided with the spread of the bubonic plague from Central Asia to the Mediterranean and into Europe and North Africa. 

As Ibn Battuta rode through Syria, a terrible disease was descending upon his world. This was the Black Death (or bubonic plague). He first tried to out-run it, but each city he reached was in the middle of a terrible outbreak. In Damascus the death toll was 2,000 people a day! The business of the city had come to a halt. The people begged God for the plague to stop.

"The people fasted for three successive days... [Then all the people] assembled in the Great mosque until it was filled to overflowing... and spent the night there in prayers... Then, after performing the dawn prayer..., they all went out [barefoot] together... carrying Korans in their hands. The entire population of the city joined... The Jews went out with their book of the law and the Christians with the Gospel... [all] of them in tears . . . imploring the favor of God through His Books and His Prophets." [Gibb, p. 143-144]

K.thumb.png.8c783e13679d7b02a20a8905bc55ab87.png

The plague of Florence in 1348, as described in Boccaccio's Decameron ('Il decameron'). Etching by L. Sabatelli

Link to comment
Подели на овим сајтовима

×
×
  • Креирај ново...