Jump to content

Брак - заједница мушкарца и жене

Оцени ову тему


da li biste stupili u brak bez ljubavi?  

186 члановâ је гласало

  1. 1. da li biste stupili u brak bez ljubavi?

    • da
      5
    • ne
      158
    • mozda
      13
    • da iz interesa
      5


Препоручена порука

  On 14. 1. 2013. at 17:13, Александар Богдановић рече
Па није ако си богумил... шалу на страну, није да ти црква прописује колико редовно мораш да имаш полне односе у браку, но ако оба (морају оба тако да одлуче) супружника одлуче да живе у целибату, онда им црква заповеда да иду у манастире (разуме се муж у мушки, а жена у женски), осим тог изузетка у случају да муж постаје епископ (пошто је сада обавезан целибат зе епископе) након одласка жене у манастир (зато се сада епископи најчешће и бирају из монаштва, зато што је за избор ожењеног презвитера у епископа потребан благослов његове жене)...

 

Znas i sam da postoje izuzeci, kao sto je recimo sv. Jovan Kronstatski, a sigurno ih ima i danas. Prosto, ne postoji striktno pravilo da neko mora u manastir ako ne zivi u braku, ili zivi u braku a nema odnose sa supruznikom.

 

To sto Crkva preporucuje nesto samo je okvir, daleko je od rigoroznog i striktnog pravila...

"Ви морате упознати земаљско да би сте га волели, а Божанско се мора волети да би се упознало." Паскал "Свако искључиво логичко размишљање је застрашујуће: без живота је и без плода. Рационална и логична особа се тешко каје." Шмеман "Always remember - your focus determines your reality." Qui-Gon Jinn

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Одговори 3.3k
  • Креирано
  • Последњи одговор

Популарни чланови у овој теми

Популарни чланови у овој теми

Постоване слике

  obi-wan рече:
Znas i sam da postoje izuzeci, kao sto je recimo sv. Jovan Kronstatski, a sigurno ih ima i danas. Prosto, ne postoji striktno pravilo da neko mora u manastir ako ne zivi u braku, ili zivi u braku a nema odnose sa supruznikom.

 

To sto Crkva preporucuje nesto samo je okvir, daleko je od rigoroznog i striktnog pravila...

Свети Јован Кронштатски је изузетак изузетка, реално - живео је у време када је у Руској цркви преовладавао јак Западни утицај (мада је и данас још увек јак), тако да он баш није добар пример за правдање такве праксе. Да је тако нешто неки презвитер урадио у нпр. VI веку, и да се то јавно сазнало, сигурно да би имао много проблема, и пуно објашњавања пред саборима...

Шефе, који ти је враг?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

"Брачне дужности" се у Цркви схватају веома озбиљно:

 

"брачни друг не може своме брачном другу ускратити вршење брачне дужности осим за време болести, трудноће и, по међусобној сагласности, за време поста и молитве" (§ 69)

 

Исто тако, ако "из обести" (тј. без оправданог разлога - болест итд.) неко "не врши брачну дужност" то се сматра као довољан разлог за раставу брака (Морална поквареност - § 105).

 

http://www.svetosavlje.org/biblioteka/zakoni/bracna-pravila-spc.htm

ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  ZvonkoM рече:
Исто тако, ако "из обести" (тј. без оправданог разлога - болест итд.) неко "не врши брачну дужност" то се сматра као довољан разлог за раставу брака (Морална поквареност - § 105).

 

http://www.svetosavlje.org/biblioteka/zakoni/bracna-pravila-spc.htm

То je када је у питању један супружник, али овде говоримо о томе када оба не желе да врше „брачне дужности”...

Шефе, који ти је враг?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 14. 1. 2013. at 18:01, Александар Богдановић рече
Свети Јован Кронштатски је изузетак изузетка, реално - живео је у време када је у Руској цркви преовладавао јак Западни утицај (мада је и данас још увек јак), тако да он баш није добар пример за правдање такве праксе. Да је тако нешто неки презвитер урадио у нпр. VI веку, и да се то јавно сазнало, сигурно да би имао много проблема, и пуно објашњавања пред саборима...

Nema to veze sa uticajem zapada već sa stepenom bogopoznanja.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  Дејан Бићанић рече:
Nema to veze sa uticajem zapada već sa stepenom bogopoznanja.
Не, зато што је брак Света Тајна, и не може бити препрека богопознању (подразумева се уз све оно што брак обухвата). Наравно подразумева се брачни морал (јер и између супружника сношај може бити велики грех ако је противприродан - анални, орални итд., или ако је себичан)! Итекако је Западни утицај, јер да је тако нешто неки презвитер учинио у нпр. VI веку извели би га пред црквени суд...

Шефе, који ти је враг?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 14. 1. 2013. at 18:50, Александар Богдановић рече
Не, зато што је брак Света Тајна, и не може бити препрека богопознању (подразумева се уз све оно што брак обухвата). Наравно подразумева се брачни морал! Итекако је Западни утицај, јер да је тако нешто неки презвитер учинио у нпр. VI веку извели би га пред црквени суд...

Није утицај запада,већ вољење других Христовом љубављу.

Где су западњацима духовни калибри светог Јована,где су Русима други примери оваквог живљења кад је утицај запада?

Свети Јован је имао много проблема због свог бескомпромисног става,био је детаљно испитиван ,на крају су му дозволили да живи тако како је наумио.

Сасвим разумљиво за светитеља тог калибра .

Старац Пајсије када је био искушавам духом блуда узео је секиру и ударио се по нози,многи ће рећи да је и то некако западњачки,ја мислим да је то револт на низину тих побуда када се налазиш на висинама на које те Христос попео.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 14. 1. 2013. at 18:55, Sir Oliver рече
koliko znam njegova žena je oštro protestvovala protiv toga, na kraju se jadna pomirila...

јесте,жалила се свуда,епископ је покушао да реши ситуацију...на крају су се сви помирили...

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  Sir Oliver рече:
koliko znam njegova žena je oštro protestvovala protiv toga, na kraju se jadna pomirila...
Онда је његов целибат био раван прељуби према својој жени... Ето Звонко је на претходној страни, из брачног правилника СПЦ цитирао тачку где се каже да се то рачуна као морална поквареност!
  Дејан Бићанић рече:
Није утицај запада,већ вољење других Христовом љубављу.

Где су западњацима духовни калибри светог Јована,где су Русима други примери оваквог живљења кад је утицај запада?

Свети Јован је имао много проблема због свог бескомпромисног става,био је детаљно испитиван ,на крају су му дозволили да живи тако како је наумио.

Сасвим разумљиво за светитеља тог калибра .

Старац Пајсије када је био искушавам духом блуда узео је секиру и ударио се по нози,многи ће рећи да је и то некако западњачки,ја мислим да је то револт на низину тих побуда када се налазиш на висинама на које те Христос попео.

Па имали су они целибатних презвитера који су се бавили добротворним радом, далеко, далеко, далеко више него ми, па имаш целе редове посвећене томе почев од Пијариста, па све до Салезијанаца (при чему не рачунам редове којима то није главна сврха)...

Шефе, који ти је враг?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 14. 1. 2013. at 19:06, Александар Богдановић рече
Онда је његов целибат био раван прељуби према својој жени...

Оооо Џизс ,Џозеф енд Мери ...

Његови ставови и начин живљења су потврђени у његовим делима,а ти сад рационалиши како оћеш,пореди једног прозорљивца и чудотворца са каким оћеш католичким редовима,ја сам рекао шта мислим и овде стајем.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 14. 1. 2013. at 18:01, Александар Богдановић рече
Свети Јован Кронштатски је изузетак изузетка, реално - живео је у време када је у Руској цркви преовладавао јак Западни утицај (мада је и данас још увек јак), тако да он баш није добар пример за правдање такве праксе. Да је тако нешто неки презвитер урадио у нпр. VI веку, и да се то јавно сазнало, сигурно да би имао много проблема, и пуно објашњавања пред саборима...

 

Kakav god uticaj, on je ipak savrsen primer za ovo o cemu se prica.

 

Jer ovo sto kazes, i to sto znamo o sv. Jovanu, vrlo slikovito i jasno govori da su kanoni ziv zivot, a ne mrtvo pravilo...

"Ви морате упознати земаљско да би сте га волели, а Божанско се мора волети да би се упознало." Паскал "Свако искључиво логичко размишљање је застрашујуће: без живота је и без плода. Рационална и логична особа се тешко каје." Шмеман "Always remember - your focus determines your reality." Qui-Gon Jinn

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  Дејан Бићанић рече:
Оооо Џизс ,Џозеф енд Мери ...

Његови ставови и начин живљења су потврђени у његовим делима,а ти сад рационалиши како оћеш,пореди једног прозорљивца и чудотворца са каким оћеш католичким редовима,ја сам рекао шта мислим и овде стајем.

  obi-wan рече:
Kakav god uticaj, on je ipak savrsen primer za ovo o cemu se prica.

 

Jer ovo sto kazes, i to sto znamo o sv. Jovanu, vrlo slikovito i jasno, govori da su kanoni ziv zivot, a ne mrtvo pravilo...

1. Чуда не значе много, да не кажем да не значе ништа: Многи ће ми рећи у онај дан: Господе, Господе, нисмо ли пророковали у твоје име, и у твоје име изгнали демоне, и у твоје име многа чуда учинили?

2. Светитељи нису безгрешни.

3. Светитељи нису незаблудиви по питању вере и морала!

Шефе, који ти је враг?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 14. 1. 2013. at 19:14, Александар Богдановић рече
1. Чуда не значе много, да не кажем да не значе ништа: Многи ће ми рећи у онај дан: Господе, Господе, нисмо ли пророковали у твоје име, и у твоје име изгнали демоне, и у твоје име многа чуда учинили?

2. Светитељи нису безгрешни.

3. Светитељи нису незаблудиви по питању вере и морала.

 

A ko kaze da su bezgresni? Sve ovo je vrlo jednostavno i prosto - Crkva je zivot, kanoni su zivot.

Duh Sveti dise gde hoce, ne moze neko od ljudi da mu odredjuje sta valja a sta ne...

"Ви морате упознати земаљско да би сте га волели, а Божанско се мора волети да би се упознало." Паскал "Свако искључиво логичко размишљање је застрашујуће: без живота је и без плода. Рационална и логична особа се тешко каје." Шмеман "Always remember - your focus determines your reality." Qui-Gon Jinn

Link to comment
Подели на овим сајтовима

×
×
  • Креирај ново...