Jump to content

Православље и либертаријанизам

Оцени ову тему


  

63 члановâ је гласало

  1. 1. Liberalizam = nacionalna i državna izdaja?

    • Da, izdaja je
      24
    • Ne, nije izdaja
      32
    • Ne znam
      7


Препоручена порука

Ja se jednostavno BOJIM "kreativnosti" dokolice radnika drzavne administracije i onih koji primaju platu iz budzeta.

Sto je veca njihova dokolica, to je manja dokolica svih onih iz cijih se zarada finansira budzet.

Necu teorijske primere da navodim. Svaki onaj forumas koji ima vozilo, zna koliko je "jednostavna" nova procedura za registraciju istih ili za bilo kakav posao koji se sada treba obaviti u policiji (l.karta, saobracajna i vozacka dozvola, pasos i sl..)

KOliko puta sam morao uzimati izlaznice s posla ili slobodne dane da bih zavrsio administrativne gluposti...

Заиста, заиста вам кажем да што год заиштете од Оца у име Моје, даће вам. (Јн 16,23)

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Али ко прича о државној администрацији и бирократији?  t4431

vec sam objasnio.

Iskreno, meni je to ok. Znas zasto? Izmedju ostalog i zbog gomile drugih propratnih pozitivnih efekata. Zato sto se time ceni vreme pojedinca.

dakle, rec je o propratnim efektima "кор американ велјус - очекују да радиш нешто чак и кад не радиш ништа". a jedan od njih je da se CENI VREME POJEDINCA. u vezi tih propratnih efekata sam potom skicirao parodiju poretka u kojem se vreme pojedinca ne ceni dovoljno...

Заиста, заиста вам кажем да што год заиштете од Оца у име Моје, даће вам. (Јн 16,23)

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Мени је овај почетни текст помало чудан. Не видим уопште ту везу вере и економског система како аутор покушава да представи. Уосталом, ко је год имао прилике да проведе неколико дана у неком православном манастиру зна колико се озбиљно схвата рад и одговорност према послу. Оно што, нажалост, јесте раширено је погрешно схватање да је Хришћанство више или мање у складу са Социјализмом па и Комунизмом. То је далеко од истине.

Да поновим главну ствар, Капитализам није никакав "систем" који се намеће народу, него природно стање ствари када су људи слободни да раде шта желе и како желе.

ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Smešan si, Zvonko, ne brukaj se više. Blage veze nema hrišćanstvo sa nekim umišljenim slobodama koje će da nam donese slobodno tržište, veza postoji samo u tvojoj glavi. Ostavi se ti te ekonomije iz nekih populističkih knjiga i pravac na liturgiju, davno si bio, nije teško primetiti da te uzjahao demon srebroljublja.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

"Freedom? Capitalism is reducing it to the freedom of profit. The essential sin of democracy is its bond with capitalism. Capitalism needs the freedom guaranteed by democracy, but that freedom is there and then betrayed and distorted by capitalists. The vicious circle of the Western world is democracy without morality - at least so it seems to me. The choice is frightening: a terrible "Right" or an even more terrible "Left" - they both have the same disdain for man and for life. There does not seem to be any third choice, which obviously should be the Christian one. But Christians themselves are divided into right and left, without any other idea."

- The Journals of Alexander Schmemann, Monday, October 7, 1974.

"Essentially the West is frightful - frightful because of its Pharisaism, identifying freedom with profit. Once a rightist senator said: "We must remember that the basic principles of a free market - profit and freedom - are indivisible" - all that with a heroic tone of voice... The West is frightful because of its baseness in everything. When did that fall begin? Where did the West renounce itself, renounce the flame that "lighted up the whole creation, then went out into the night a cried...?" All the lofty phrases about "freedom," "fairness," "equality," etc... (and their Christian rhetoric) sound unbearable, demonic, false. The devil is on the faces of the defenders of law and order and on the faces of the revolutionaries."

- The Journals of Alexander Schmemann, Monday, March 24, 1975.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Православни су по овом питању жртве историје јер су вечито били под тоталитарним режимима или окупаторима. Код нас се правилан однос према том питању није развио, већ реагујемо инстинктивно и ирационално што је велика штета.

ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Smešan si, Zvonko, ne brukaj se više. Blage veze nema hrišćanstvo sa nekim umišljenim slobodama koje će da nam donese slobodno tržište, veza postoji samo u tvojoj glavi. Ostavi se ti te ekonomije iz nekih populističkih knjiga i pravac na liturgiju, davno si bio, nije teško primetiti da te uzjahao demon srebroljublja.

Хришћанство и слободно тржиште намју много некакве везе. Хришћанство преображва душу, а слободно тржиште омогућава слободну трговину, тј слободну размјену добара. Слободно тржиште није зато да ослободи човјека, него да ослободи проток робе. Може се бити роб и у слободном тржишту. Према томе популизам и слободно тржиште не иду заједно.

Српски менталитет карактеришу изненадни подвизи кратког даха, понесеност која прво улије наду, али капитулира у завршници, све се то после правда вишом силом и некаквом планетарном неправдом што само на нас вреба.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Православни су по овом питању жртве историје јер су вечито били под тоталитарним режимима или окупаторима. Код нас се правилан однос према том питању није развио, већ реагујемо инстинктивно и ирационално што је велика штета.

Шмеман је већи део живота провео на западу. Владика Иринеј Добријевић је рођен у Америци. Узгред, нису само православни телози генерално опрезни према капитализму. Опрезни или чак гадљиви су многи интелектуалци чији рад не производи материјалне вредности (уметници, писци, део научника...). И да нагласим, нико од њих не пише против слободног тржишта у економском смислу, него против етике капитализма, против вредносног система у коме се апсолутно све мери профитом. Чија је ово грешка? Да ли је то стварно тако или теоретичари и практичари капитализма нису обратили пажњу како да помире тржиште са осталим људским вредностима или су једноставно сви критичари капитализма индоктринирани социјализмом, те не могу да размишљају рационално?

Да ли је и Егзипери одрастао у тоталитарним идеологијама?

„Ako odraslima kažete: Vidio sam divnu kuću od crvenkaste cigle, sa geranijumom na prozorima i golubovima na krovu..., oni nisu u stanju da zamisle tu kuću. Treba im reći: Vidio sam kuću koja vrijedi sto tisuća franaka. Onda oni uzvikuju: Kako je lijepa!" (Mali Princ)

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Православни су по овом питању жртве историје јер су вечито били под тоталитарним режимима или окупаторима. Код нас се правилан однос према том питању није развио, већ реагујемо инстинктивно и ирационално што је велика штета.

Шмеман је већи део живота провео на западу. Владика Иринеј Добријевић је рођен у Америци. Узгред, нису само православни телози генерално опрезни према капитализму. Опрезни или чак гадљиви су многи интелектуалци чији рад не производи материјалне вредности (уметници, писци, део научника...). И да нагласим, нико од њих не пише против слободног тржишта у економском смислу, него против етике капитализма, против вредносног система у коме се апсолутно све мери профитом. Чија је ово грешка? Да ли је то стварно тако или теоретичари и практичари капитализма нису обратили пажњу како да помире тржиште са осталим људским вредностима или су једноставно сви критичари капитализма индоктринирани социјализмом, те не могу да размишљају рационално?

Да ли је и Егзипери одрастао у тоталитарним идеологијама?

„Ako odraslima kažete: Vidio sam divnu kuću od crvenkaste cigle, sa geranijumom na prozorima i golubovima na krovu..., oni nisu u stanju da zamisle tu kuću. Treba im reći: Vidio sam kuću koja vrijedi sto tisuća franaka. Onda oni uzvikuju: Kako je lijepa!" (Mali Princ)

Говорим о интелектуалном контексту који влада у Православљу генерално, независно од тога где живе поједини аутори.

Слободно тржиште не намеће никакав вредносни систем, њега намећу људи. Оно, као што му име каже, свакоме даје слободу да вреднује шта жели и колико жели. Нико не брани људима на слободном тржишту да сав свој новац дају сиромашнима, уметницима, писцима и научницима. Чија је то онда грешка?

У суштини, већина критичара овде прави велики промашај - они у ствари критикују грешну људску природу (као Егзипери у наведеном цитату). Да ли је Капитализам узрок људске похлепе? Да ли су људи пре тога били бољи? Наравно - не. Били су исти, ако не и гори. Знамо где лежи узрок човекове грешне природе, а то није економски систем. Нити је решење за тај проблем у економском систему, као што није у квантној механици или биологији. Осим тога, нико од њих не предлаже алтернативу коју би могли да упоредимо па да кажемо "ово је боље". Критика може да буде из есхатолошког угла и онда се ја слажем - живимо у несавршеном свету. Ту нема ништа спорно.

Слободно тржиште засновано на правима појединца донело је нешто друго - да своје (често грешне) жеље остварујемо мирољубиво својим радом и добровољном разменом, уместо других "метода" које су кроз историју преовладавале. Осим што је етички супериорно над другим могућностима, оно је и у пракси најефикасније.

ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Православни су по овом питању жртве историје јер су вечито били под тоталитарним режимима или окупаторима. Код нас се правилан однос према том питању није развио, већ реагујемо инстинктивно и ирационално што је велика штета.

Шмеман је већи део живота провео на западу. Владика Иринеј Добријевић је рођен у Америци. Узгред, нису само православни телози генерално опрезни према капитализму. Опрезни или чак гадљиви су многи интелектуалци чији рад не производи материјалне вредности (уметници, писци, део научника...). И да нагласим, нико од њих не пише против слободног тржишта у економском смислу, него против етике капитализма, против вредносног система у коме се апсолутно све мери профитом. Чија је ово грешка? Да ли је то стварно тако или теоретичари и практичари капитализма нису обратили пажњу како да помире тржиште са осталим људским вредностима или су једноставно сви критичари капитализма индоктринирани социјализмом, те не могу да размишљају рационално?

Да ли је и Егзипери одрастао у тоталитарним идеологијама?

„Ako odraslima kažete: Vidio sam divnu kuću od crvenkaste cigle, sa geranijumom na prozorima i golubovima na krovu..., oni nisu u stanju da zamisle tu kuću. Treba im reći: Vidio sam kuću koja vrijedi sto tisuća franaka. Onda oni uzvikuju: Kako je lijepa!" (Mali Princ)

Говорим о интелектуалном контексту који влада у Православљу генерално, независно од тога где живе поједини аутори.

Слободно тржиште не намеће никакав вредносни систем, њега намећу људи. Оно, као што му име каже, свакоме даје слободу да вреднује шта жели и колико жели. Нико не брани људима на слободном тржишту да сав свој новац дају сиромашнима, уметницима, писцима и научницима. Чија је то онда грешка?

У суштини, већина критичара овде прави велики промашај - они у ствари критикују грешну људску природу (као Егзипери у наведеном цитату). Да ли је Капитализам узрок људске похлепе? Да ли су људи пре тога били бољи? Наравно - не. Били су исти, ако не и гори. Знамо где лежи узрок човекове грешне природе, а то није економски систем. Нити је решење за тај проблем у економском систему, као што није у квантној механици или биологији. Осим тога, нико од њих не предлаже алтернативу коју би могли да упоредимо па да кажемо "ово је боље". Критика може да буде из есхатолошког угла и онда се ја слажем - живимо у несавршеном свету. Ту нема ништа спорно.

Слободно тржиште засновано на правима појединца донело је нешто друго - да своје (често грешне) жеље остварујемо мирољубиво својим радом и добровољном разменом, уместо других "метода" које су кроз историју преовладавале. Осим што је етички супериорно над другим могућностима, оно је и у пракси најефикасније.

Bravo majstore! Istu misao imam i spremao sam je da je napisem u poruci!

To je poenta, to je sustina! 0205_whistling 0102_laugh 4chsmu1

Заиста, заиста вам кажем да што год заиштете од Оца у име Моје, даће вам. (Јн 16,23)

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Није тачно да слободно тржиште не даје никакав вредности систем. Слободно тржиште почива на компетицији, а компетиција има читав низ етичких импликација.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Креирај ново...