Jump to content

Опело над пепелом Мирјане Марковић

Оцени ову тему


Препоручена порука

пре 16 минута, Предраг М рече

Али ММ није била носилац никакве заразе, верујем да је својом вољом кремирана. Зашто опело у том случају? 

Уз дужно поштовање, и без увреде, али скоро сваки пут када ми поставите неко питање, приморан сам да понављам оно што сам већ рекао свега пар центиметара екранског простора изнад.

Ако ћемо право, нико од нас, на крају крајева, не зна да ли је она била носилац неке заразе, а и ако није, навео сам и друге разлоге из којих би један епископ могао дати свој благослов.

Било како било, мало је вероватно да су један епископ, и три свештеника, поступили супротно учењу Цркве само зато да би се служило опело једној Мири Марковић. Разлози су очигледно постојали, и ако су они били довољно добри за њих, довољно су добри и за мене. 

Неумесно је сад уопште чепркати по овоме. Нека жена почива у миру, каква год да је била. 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 9 минута, Sofija_ рече

Milan Rakic prevrce ocima...:smeh1:

Prevrto, ne prevrto, nebitno.

Za sjutra imamo ekskluzivu. Urednik najčitanijeg dnevnog lista (prema tiražu) u Srbalja, prosuo se ko DJ Žeks. Do slušanja, prazdnik je, odo da spavam

  • Хахаха 1
Link to comment
Подели на овим сајтовима

@Хаеул питам јер ми није јасно. први пут чујем да се опело врши над урном... па ме живо интересује зашто? 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 48 минута, Хаеул рече

Зар озбиљно мислите да у нашој Цркви влада такав фарисејски дух,

mislim da vlada srebroljublje i da nisu arsini isti za sve, pa se snishodi i pravi cirkus

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Управо сада, Sofija_ рече

mislim da vlada srebroljublje i da nisu arsini isti za sve, pa se snishodi i pravi cirkus

ово ми је најприхватљивији одговор 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 9 минута, Предраг М рече

@Хаеул питам јер ми није јасно. први пут чујем да се опело врши над урном... па ме живо интересује зашто? 

Па, зато што је тело спаљено, и оно што је остало од њега је у тој урни. Просто, свештеник нема другу опцију.

Уосталом, не знамо ни да ли је ово било опело, како тврде медији.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 7 минута, Sofija_ рече

mislim da vlada srebroljublje i da nisu arsini isti za sve, pa se snishodi i pravi cirkus

Мислим да је у најмању руку некоректно износити такве тврдње у одсуству неких конкретних доказа.

пре 5 минута, Предраг М рече

ово ми је најприхватљивији одговор 

Јелте? А кад звоне звона за инославном богомољом, то је - како оно рекосте - "хришћанска љубав и саосећање", а не увлачигуштво, како га ја окарактерисах? Испаде да хрпа камења више заслужује нашу љубав и саосећања него човек.

Хајде, за почетак, прочитајте остатак коментара на овој крајње краткој теми. На основу Вашег питања видим да то нисте учинили.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Не постоји нигде у канонима нити у Уставу СПЦ из 1958 (који је још увек на снази, уз неке правне одредбе из каснијих периода) да се може вршити Опело над неким ко је кремиран. Оно што таблоиди и новинари, не разликују, јесте да у заупокојене службе спадају  Опело, Парастос, Панихида и Литија (Помен). Њим је све то исто, или што би бабе код мене рекле: ''Оче, јел сад велико или мало опело?'' Могуће, да је надлежни епископ одобрио, у овом случају, Литију (помен), пошто видимо свештеника само са епитрахиљем, јер за Опело иде и фелон. Е, сад могуће су и друге ствари, што не можемо из овог кратког снимка да закључимо, јер нису снимили службу, како би имали валидне доказе, која је служба вршена.

Caelum a non celando, quia apertum est.

http://www.pravoslavniistocnik.net/

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 1 минут, Хаеул рече

Мислим да је у најмању руку некоректно износити такве тврдње у одсуству неких конкретних доказа.

sinak, ne zanosi se, ne znas sa kim imas posla 12:smeha: BIA sinko, BIA :uraaaaaa:

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 13 минута, Augustinus рече

Не постоји нигде у канонима нити у Уставу СПЦ из 1958 (који је још увек на снази, уз неке правне одредбе из каснијих периода) да се може вршити Опело над неким ко је кремиран. Оно што таблоиди и новинари, не разликују, јесте да у заупокојене службе спадају  Опело, Парастос, Панихида и Литија (Помен). Њим је све то исто, или што би бабе код мене рекле: ''Оче, јел сад велико или мало опело?'' Могуће, да је надлежни епископ одобрио, у овом случају, Литију (помен), пошто видимо свештеника само са епитрахиљем, јер за Опело иде и фелон. Е, сад могуће су и друге ствари, што не можемо из овог кратког снимка да закључимо, јер нису снимили службу, како би имали валидне доказе, која је служба вршена.

Опела над телима оних који ће бити кремирани врше се у нашој помесној Цркви већ деценијама, али само уз благослов надлежног епископа, а првобитно и Синода. Данас је вероватно сувише захтева да би се Синод њима бавио.

Опела над урнама су ретка, али се дешавају.

Опело, парастос, панихида и литија (помен) су јасно различите ствари. Тачније, изворно су то били - данас нема разлике измешу парастоса и панихиде. 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

@Хаеул @Хаеул ја бих желео негде да тебе схватим озбиљно ал ми је то немогуће. Па ти си се на теми о спаљеној цркви противио одлуци СПЦ јер су звонила звона у част спаљене богомоље и објави Игумана Саве и Дечанаца јер ти је тако одговарало док овде не теми заузимаш скроз супротан став и без икаквог проблема тврдиш ако је СПЦ тако одлучила немаш ти шта да сумњаш. Ја сам од самог почетка причао о духу јеванђелске љубави и састрадавања а осуђивао дух мржње који је обузео неке после паљења катедрале. СПЦ и Игуман Сава су само потврдили моје размишљање и не видим шта је ту спорно

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Управо сада, Хаеул рече

Опела над телима оних који ће бити кремирани врше се у нашој помесној Цркви већ деценијама, али само уз благослов надлежног епископа, и првобитно и Синода.

''Опело над телом/телима'', не над пепелом, као у горе поменутом случају. Као што рекох, да се не понављам, нема у канонима ни у Уставу, али постоји пракса да поједнини надлежни епархијски архијереј одобри (уз валидну и прописану документацију). Код њега је и погача и нож. Још једном, епископ одлучује, али као што рекосмо над телом, или ако је дошло до спаљивања несрећом или другим фактором, над којим личност није могла да има контролу, нити било ко други (пример пожара, ако неко тело буде угљенисано, или под високим температурама у потпуности сагори). Никако ако је то нечија изричита воља, било покојника или фамилије...

Caelum a non celando, quia apertum est.

http://www.pravoslavniistocnik.net/

Link to comment
Подели на овим сајтовима

×
×
  • Креирај ново...