Jump to content

Adam, Eva i evolucija


Препоручена порука

  On 4. 5. 2020. at 14:22, sampaganini92 рече

Одакле си само извео ову тврдњу? Где се то види да је то опште познато?

Expand  

Do tog zaključka se dođe proučavajući hrišćansku literaturu i istoriju hrišćanstva.

Dok ne istražiš materiju sam, neka te prate reči cenjenog profe:

"U antici priroda je imala božanski status, dok je u srednjem veku uglavnom poimana kao izvorište greha. Nasuprot toj satanizovanoj slici prirode, ona se u renesansi poima kao izvor moći koju valja upoznati i potčiniti potrebama čoveka." Filozofija za srednju školu, izdanje 2006 god, Filozofija renesanse str 146 , prof. dr. Vladimir Cvetković

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Са уважавањем дотичног профе,  пре бих се ослонио на свете Оце. Свети Јован Дамаскин каже "Не криви материју јер није нечасна. Ништа што је Бог створио није нечасно. Такав је став манихејаца. Једина ствар која је нечасна је она која нема почело у Богу, већ је наш сопствени проналазак, кроз кретање воље и вољни пад, из онога што је сходно природи у оно што јој је супротно, односно кроз грех". 

Мишљење осталих Отаца на истој је равни и не уочава се сатанизовање природе како дотични профа каже.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 4. 5. 2020. at 13:22, Desiderius Erasmus рече

Ne znam za to da su hrišćani prirodu posmatrali kao demonsku. Koliko ja znam, po hrišćanskom učenju priroda je Božja tvorevina. Nije valjda đavo stvarao?

A znamo da se psalmista nije divio Demijurgu, jer imenuje baš Gospoda.

Hrišćani nisu uzimali iz SZ šta im odgovara, već su znali da tumače SZ. Pa tako nisu praktikovali kamenovanje grešnika jer nisu čupali stvari iz konteksta (Boksit likes this :) )

Expand  

Upravo tako,..... i nazalost Tumaralo u vezi nekih pitanja vere, ima debelo problema sa kontekstualizacijom stvari,.... ili, u blazem slucaju, nema dovoljno informacija,..... ili, mozda ima problem i sa kontekstom i sa problemom manjka informacion' i obradom informacija (sto mu opet dodje na problem pravog konteksta).

Tako da, obrni okreni,.... zavrsimo sa kontekstom... :D

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 4. 5. 2020. at 8:57, Благовесник рече

@Tumaralo. Звезда Даница -  символ је светлости и славе. У Светом Писму узет је у искључиво два примера. 

 

                                                          ЗВЕЗДА ДАНИЦА

1.) Символ за палог сина Божјег и "кћери Зоре", потоњег - злог Сатану, као символ његове некадашње  светлости и славе, коју је имао као светлоносац;

(Исаија  14:12)

2.) Символ за Сина Божјег, Христа, Светлост Очеву,  као символ светлости и славе Његове, али и победе, када победоносно заблиста у јутро тродневног Васкрсења Христовог (Када Светлост засветли у тами, а тама је не надвлада!), сјајна звезда Даница -  символ светлости која ће се открити и светима у јутро свеопштег васкрсења, након ноћи садашњег живота и установити незалазни дан.

(Откривење 22:16)

 

Expand  

 „Гледао сам Сатану како је пао с неба  као  муња.“ (Лука 10:1, 17, 18)

,,И збачена би аждаја велика, пра-змија, која се зове - Сатана и ђаво, онај који вара сав васиони свет, збачен би на земљу, а бише збачени са њим и анђели његови.“ (Откривење 12:9) 

 

 

 

 

,,Јер Отац не суди никоме, него сав суд даде Сину, да сви поштују Сина  као што  поштују 

Оца!"   Јеванђеље, Јн 5:23

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 4. 5. 2020. at 11:02, Desiderius Erasmus рече

Prostireš tamu, i nastaje noć, i u njoj izlaze sve zveri šumske,

lavići što riču i grabe, i svoju hranu od Boga traže.

A kad se sunce rodi, sakupljaju se, i odlaze da legnu u legla svoja.

Tad izlazi čovek na delo svoje, i na posao svoj do večera.

Kako su veličanstvena dela Tvoja, Gospode! Sve si premudrošću stvorio; ispuni se zemlja tvorevine Tvoje.

Expand  

Nije bas tako lako tumaciti reci Pisma, stvarno, to treba na prvom mestu da nam svima bude jasno. Zato, licno pre bilo kog upustanja u neku pricu o nekim pitanjima i recima i citatima iz Pisma, obavezno pogledam sto je vise tumacenja razlicitih svetitelja na to konkretno pitanje i reci Pisma. I, onda, da probam da donesem neki moguci zakljucak. Just_Cuz_19 na osnovu svih tih tumacenja svetitelja ako moze da se u tim njihovim tumacenjima nadje neki zajednicki i slican kontekst.

I, evo, sta kaze sv.Atanasije u vezi ovog Psalma 103. kao uvod u konkretno tumacenje po stihovima i recima :

https://svetosavlje.org/tumacenje-psalama/105/

Садржај
Научивши у претходном псалму људе, који приступају вери, да Богу узносе псалмопојања, у овом псалму излаже учење о Божијем промишљању о свему: Бог Своје промишљање не распростире само на оно што је на небу и у ваздуху, него и на земаљске ствари, па чак и на оне најништавније. Он, наиме, не презире ни најбезначајније животиње, него и о њима промишља.

Znaci, ovde se ne govori o tome,.... da je Bog sve stvorio onako kako to vidimo danas da je poredak stvari, nego se pise (kako kaze Atanasije,.... to je ucenje) o Bozijem promisljanju o svemu,...... o tome kako Bog promislja i brine o svemu sto je vec stvorio, jer Bog nije samo Stvaralac, nego i Promislitelj o svemu, jer ako Bog ne bi promisljao o svemu sto je vec stvorio, to ne bi ni opstalo u postojanju i zivotu.

Jer, sta se kaze u ovom Psalmu..... Sve od Tebe očekuje da im daješ hranu na vreme,.... pa, tako i za jelene i stoku se kaze da Bog njima daje odgovarajucu hranu, kao sto i za zveri i lavove daje i njima odgovarajucu hranu.

Pa, onda, sta dalje kaze Atanasije konkretno na stihove :

"24) Како су величанствена дела Твоја, Господе! Окончавши слово о промислу и започињући славословљење Творца, он тиме као да умирује слух. Након тога поново прелази на други део о делу промиcлa, узводећи нас ка влажном елементу (стихији) која не би ни постојала да њоме не управља промисао Божији."

Vidis Erazmo, da ne mozemo kontekstualno da spajamo predhodne stihove sa ovim 24.stihom tj. da sve u ovom 103. Psalmu podvedemo pod promisao i promisljanje Bozije, ili sve u ovom Psalmu da podvedemo pod stvaranjem Bozije. Pa, se tako ovo oko hranjenja zverova podvodi pod promisljanje Bozije, dok se u 24. stihu, kao nekom medju - stihu, slavoslovi Tvorac svega.

Da, se u ovom stihu ne govori o tome da je Bog bas tako stvorio lava, nego da se govori o tome da Bog promislja i daje hranu, to tako tumace svetitelji na taj konkretni stih :

http://bible.optina.ru/old:ps:103:21

Znaci, iz ovog stiha i celog Psalma nikako ne moze da se izvede neka indikacija da je Bog stvorio zveri bas po ovakvoj prirodi kakvoj vidimo danas. To u ovom Psalmu nije glavna intencija - namera, nameravanje, namisao, nakana, težnja za čim, cilj, svrha - nego, je svrha Psalma kako je i na pocetku rekao Atanasije, da se izvede jasno ucenje o promislu i promisljanju Bozijem o svemu sto je stvorio, cak i o Njegovom promisljanju i o najnistavnijim stvarima.

Sto, naravno ne govori ni u prilog tome, da su sad, zveri stvorene drugacije od onoga kako ih vidimo da su po prirodi danas. To se izvodi iz nekih drugih stihova, bilo posredno ili neposredno.

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 4. 5. 2020. at 20:39, Bokisd рече

Nije bas tako lako tumaciti reci Pisma, stvarno, to treba na prvom mestu da nam svima bude jasno. Zato, licno pre bilo kog upustanja u neku pricu o nekim pitanjima i recima i citatima iz Pisma, obavezno pogledam sto je vise tumacenja razlicitih svetitelja na to konkretno pitanje i reci Pisma. I, onda, da probam da donesem neki moguci zakljucak. Just_Cuz_19 na osnovu svih tih tumacenja svetitelja ako moze da se u tim njihovim tumacenjima nadje neki zajednicki i slican kontekst.

I, evo, sta kaze sv.Atanasije u vezi ovog Psalma 103. kao uvod u konkretno tumacenje po stihovima i recima :

https://svetosavlje.org/tumacenje-psalama/105/

Садржај
Научивши у претходном псалму људе, који приступају вери, да Богу узносе псалмопојања, у овом псалму излаже учење о Божијем промишљању о свему: Бог Своје промишљање не распростире само на оно што је на небу и у ваздуху, него и на земаљске ствари, па чак и на оне најништавније. Он, наиме, не презире ни најбезначајније животиње, него и о њима промишља.

Znaci, ovde se ne govori o tome,.... da je Bog sve stvorio onako kako to vidimo danas da je poredak stvari, nego se pise (kako kaze Atanasije,.... to je ucenje) o Bozijem promisljanju o svemu,...... o tome kako Bog promislja i brine o svemu sto je vec stvorio, jer Bog nije samo Stvaralac, nego i Promislitelj o svemu, jer ako Bog ne bi promisljao o svemu sto je vec stvorio, to ne bi ni opstalo u postojanju i zivotu.

Jer, sta se kaze u ovom Psalmu..... Sve od Tebe očekuje da im daješ hranu na vreme,.... pa, tako i za jelene i stoku se kaze da Bog njima daje odgovarajucu hranu, kao sto i za zveri i lavove daje i njima odgovarajucu hranu.

Pa, onda, sta dalje kaze Atanasije konkretno na stihove :

"24) Како су величанствена дела Твоја, Господе! Окончавши слово о промислу и започињући славословљење Творца, он тиме као да умирује слух. Након тога поново прелази на други део о делу промиcлa, узводећи нас ка влажном елементу (стихији) која не би ни постојала да њоме не управља промисао Божији."

Vidis Erazmo, da ne mozemo kontekstualno da spajamo predhodne stihove sa ovim 24.stihom tj. da sve u ovom 103. Psalmu podvedemo pod promisao i promisljanje Bozije, ili sve u ovom Psalmu da podvedemo pod stvaranjem Bozije. Pa, se tako ovo oko hranjenja zverova podvodi pod promisljanje Bozije, dok se u 24. stihu, kao nekom medju - stihu, slavoslovi Tvorac svega.

Da, se u ovom stihu ne govori o tome da je Bog bas tako stvorio lava, nego da se govori o tome da Bog promislja i daje hranu, to tako tumace svetitelji na taj konkretni stih :

http://bible.optina.ru/old:ps:103:21

Znaci, iz ovog stiha i celog Psalma nikako ne moze da se izvede neka indikacija da je Bog stvorio zveri bas po ovakvoj prirodi kakvoj vidimo danas. To u ovom Psalmu nije glavna intencija - namera, nameravanje, namisao, nakana, težnja za čim, cilj, svrha - nego, je svrha Psalma kako je i na pocetku rekao Atanasije, da se izvede jasno ucenje o promislu i promisljanju Bozijem o svemu sto je stvorio, cak i o Njegovom promisljanju i o najnistavnijim stvarima.

Sto, naravno ne govori ni u prilog tome, da su sad, zveri stvorene drugacije od onoga kako ih vidimo da su po prirodi danas. To se izvodi iz nekih drugih stihova, bilo posredno ili neposredno.

 

Expand  

Stvar je u tome što su pojedini Psalmi tekstualno povezani sa Postanjem. Psalm 103 je prema biblistima povezan sa 5 danom stvaranja što znači da su tada stvoreni predatori pre samog pada. Ovo je vrlo kompleksna tema o kojoj mogu da pričaju samo eminentni stručnjaci. 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 4. 5. 2020. at 20:39, Bokisd рече

Vidis Erazmo, da ne mozemo kontekstualno da spajamo predhodne stihove sa ovim 24.stihom tj. da sve u ovom 103.

Expand  

Boki, uključi malo mozak. Ti hoćeš da kažeš da se "kako su veličanstvena dela Tvoja" (24. stih) odnosi na kita (26. stih), ali ne i na lava (21. stih). Pročitaj ceo Psalam. Ceo je slavljenje Boga ("blagosiljaj dušo moja Gospoda") i nebitno je da li se 24. stih odnosi na novu celinu ili ne.

  On 4. 5. 2020. at 20:39, Bokisd рече

Jer, sta se kaze u ovom Psalmu..... Sve od Tebe očekuje da im daješ hranu na vreme,.... pa, tako i za jelene i stoku se kaze da Bog njima daje odgovarajucu hranu, kao sto i za zveri i lavove daje i njima odgovarajucu hranu.

Expand  

A, jel' se ni na jelene i stoku ne odnosi 24. stih?

  On 4. 5. 2020. at 20:39, Bokisd рече

Znaci, iz ovog stiha i celog Psalma nikako ne moze da se izvede neka indikacija da je Bog stvorio zveri bas po ovakvoj prirodi kakvoj vidimo danas.

Expand  

A ko ih je stvorio ovakvim kakvim ih vidimo danas?

porukom-dobrote-nahrani-gladnog.thumb.jpg.e6722ef9e536dc201ac006f5bb88acb0.jpg

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 5. 5. 2020. at 6:38, grigorije22 рече

Stvar je u tome što su pojedini Psalmi tekstualno povezani sa Postanjem. Psalm 103 je prema biblistima povezan sa 5 danom stvaranja što znači da su tada stvoreni predatori pre samog pada. Ovo je vrlo kompleksna tema o kojoj mogu da pričaju samo eminentni stručnjaci. 

Expand  

Meni pre deluje da je Psalam 103 direktno povezan sa celom 1. glavom Postanja. Govori se o Zemlji, svetlosti, bezdanu, danu i noći, suncu i mesecu, biljkama, životinjama, čoveku...

porukom-dobrote-nahrani-gladnog.thumb.jpg.e6722ef9e536dc201ac006f5bb88acb0.jpg

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 5. 5. 2020. at 7:05, Desiderius Erasmus рече

Meni pre deluje da je Psalam 103 direktno povezan sa celom 1. glavom Postanja. Govori se o Zemlji, svetlosti, bezdanu, danu i noći, suncu i mesecu, biljkama, životinjama, čoveku...

Expand  

Moguće, ali ovaj deo o lavovima koji traže hranu od Boga je vezan jednim delom za dan 4 drugim za 5 kada su stvorene zveri. 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 5. 5. 2020. at 6:38, grigorije22 рече

Stvar je u tome što su pojedini Psalmi tekstualno povezani sa Postanjem. Psalm 103 je prema biblistima povezan sa 5 danom stvaranja što znači da su tada stvoreni predatori pre samog pada. Ovo je vrlo kompleksna tema o kojoj mogu da pričaju samo eminentni stručnjaci. 

Expand  

Pa, bre Griso, .... ako mi na forumu nismo eminentni strucnjaci i naucenjaci, :citac:.... onda ne znam ko je drugi,... :D

Naveo sam od sv.Atanasija koji ima tumacenje na ceo Psaltir i gde kaze u uvodu da se ovaj psalam 103.  po kontekstu stvari odnosi na promisljanje Bozije o svemu sto je stvoreno - sto ne znaci automatski da se sve u psalmu odnosi na promisljanje Bozije, jer je nemoguce ograniciti bilo koju besedu striktno bilo cime, .... na primer, neka slavljenicka i praznicna beseda, koja ima odredjeni ton i stil, ali u njoj moze da se nadje i po neka drugi ton i red i stil, na primer, u toj slavljenickoj besedi, poneka duhovna pouka ili cak i opomena u vezi necega sto se nastavlja na ovu slavljenicku besedu.

Tako verovatno i ovde u ovom psalmu, intencija je kako kaze Atanasije da se govori o promislu i promisljanju Bozijem o svemu stvorenom, sto ne znaci da i neki stih ili rec moze da govori i o nekim drugim stvarima,..... mozda o tome sto ti i Erazmo pricate, ili mozda o necemu trecem.

Tako da, ako idemo konkretno od stiha do stiha, stvarno moze da se vidi to sto kaze Atanasije da je prica u ovom psalmu o promislu Bozijem, ili kako kaze preciznije, u pitanju je ucenje o Bozijem promisljanu o svemu. 

I, ako pogledamo konkretan stih o kome smo poceli pricu, o tome kako Bog daje i brine o lavicima (mladi lavovi) kako da se prehrane, onda to se ne tice toga i ne govori se sad o tome kako je Bog stvorio lavove kao mesozdere jer im daje tu hranu za ishranu,...... nego je prica o tom promisljanju Bozijem bez kojeg lavici ne bi mogli da se prehrane i opstanu. Jer, opet, u predhodnom  11. stihu,  pominju se i zveri poljske koje se napajaju iz voda koje izviru u dolinama i proticu izmedju planina. Ovo je tumacenje Atanasija :

"(10) Између планина протичу воде. Псалмопојац славослови промисао Божији и залази у појединости, диви се Божијој доброти, премудрости и непрестаном старању о бесловесним животињама јер их Бог, Који их је створио, и храни и напаја. Због тога је расекао горе и у њима начинио пролаз водама.
(11) Оне напајају све звери пољске. О бесловесним животињама, о гмизавцима и зверима, брине само толико, колико је потребно да би им дао неопходно за живот. Очекују је јелени за жеђ своју. И то је дело Твог промисла, јер вода није дата само у долинама, на местима која се зелене или ради украшавања обала потока; ње има и у горама, како би кротке животиње побегле од дивљих и умириле се на прекрасним местима. " 

Tako i u 27. stihu, .... Sve od Tebe očekuje da im daješ hranu na vreme;.... ovako opet tumaci Atanasije :

"(27) Све од Тебе очекује. Ни људи, ни животиње, ни дивље звери, мм гмизавци, не би могли да се прехране када им Бог не би обезбедио све, што им је потребно за живот."

I, kada se sve ove stvari skupe na jedno mesto, oko zverova i lavova i drugih zivotinja koje se pominju u ovom psalmu, onda se moze videti da se ne govori o tome kako je Bog stvarao sve ove zivotinje, nego o tome kako se brine i stara i promislja o svim ovim zivotinjama dajuci svakoj zivotinji odgovarajucu hranu za ishranu i za prezivljavanje.

I, da se ne zaboravi, u Postanju se za ishranu zivotinja kaze..... А свим зверима земаљским и свим птицама небеским и свему што се миче на земљи и у чему има душа жива, дао сам сву траву да једу. И би тако.

A, ovde u 103. Psalmu se kaze da lavici svoju hranu traze.... lavići što riču i grabe, i svoju hranu od Boga traže.... Pa, tako je sada, ali, evo 'mozda' je bilo na pocetku,.... da su lavici trazili, opet od Boga, onu svoju hranu - koju im je Bog i namenio na pocetku za ishranu.

Znaci, svako vreme ima nesto svoje sto nosi, nesto specificno u odnosu na neko drugo vreme. Sto je na neki (filozofski) nacin i ocekivano da se desava u vremenu sa razlicitim stvarima i predstavama.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 5. 5. 2020. at 7:00, Desiderius Erasmus рече

Boki, uključi malo mozak. Ti hoćeš da kažeš da se "kako su veličanstvena dela Tvoja" (24. stih) odnosi na kita (26. stih), ali ne i na lava (21. stih). Pročitaj ceo Psalam. Ceo je slavljenje Boga ("blagosiljaj dušo moja Gospoda") i nebitno je da li se 24. stih odnosi na novu celinu ili ne.

A, jel' se ni na jelene i stoku ne odnosi 24. stih?

A ko ih je stvorio ovakvim kakvim ih vidimo danas?

Expand  

Evo, nesto sam gore odgovorio.

Ali, onda, moram da se ispravim, moguce je i da se odnosi na predhodne stihove i one posle stihove.... u odnosu na taj 24.stih.

I, treba onda dobro ispitati sta onda moze da znaci, prvo, ceo taj Psalam sam po sebi,..... onda, odnos stihova medju sobom, da li po zajednickoj stvari o kojoj se govori (ista tema) ili mozda po nekoj drugoj osnovi, .... pa, onda recimo, sta moze svaki stih sam po sebi da znaci (ako moze da se pronadje smisao u tom jednom stihu u odnosu na kompletnu poruku koju salju svi stihovi zajedno u tom psalmu)...itd...

I, koliko sam dosad procitao tumacenja svetitelja na sve ove stihove i ceo ovaj psalam (nisam jos sve procitao, ima dosta), .... ovde se govori o promisljanju Bozijem o svemu sto je stvorio i na osnovu toga sa izvlacenjem odredjenih svetiteljskih duhovnih pouka za konkretne stvari u zivotu vernika,.... (sad) na osnovu toga sto verom primamo da se Bog stara o svemu, ili kako je receno,....da nam je i svaka dlaka na glavi izbrojana,.... i da se mnogo ne brinemo o nepotrebnim stvarima i da ce Bog da nam daje sve sto nam je potrebno za hriscanski zivot, dok je na nama prvenstveno da se brinemo o svom duhovnom zivotu i odnosu koji gradimo sa ljudima .....(sto je jedan od osnovnih metoda u svetootackim pisanijama, :citac: .... iz bilo kojeg tumacenja ili besede, uvek su izvlacili i odredjene duhovne pouke i mudrosti koje su upucivali hriscanima i crkvi).

I, tako, onda kada se u ovom psalmu i odredjenim stihovima govori o raznim zivotinjama, potencira se na tome kako i na koje sve nacine Bog brine o zivotinjama i njihovoj dobrobiti i ishrani i opstanku. Ne vidim kako moze da se pronadje u tim stihovima, da kada se govori o nacinu na koji Bog hrani te lavice - da to znaci, da ih je i takve napravio. Pa, ima na mnogim mestima u Pismu gde se pise o ceveku i njegovoj prirodi na negativan i opisno los nacin,.... ali, da li to onda znaci da je Bog stvorio bas takvog coveka i njegovu prirodu, pa, naravno da nije, jer je kako kaze sv.Jovan Zlatoust, prvi covek vodio angelski zivot u Raju, bez ikakvog prirodnog zla u sebi.

Tako isto analogno i za zivotinje (u ovom stihu) i na drugim mestima.

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 4. 5. 2020. at 10:19, Tumaralo. рече

Šta ti misliš, da li je Bog isprogramirao zebru da istrebi svoje rasno inferiorno čedo kako bi se povisile šanse za opstanak grupe?

Expand  

Neki teistički evolucionisti bi odgovorili ovako: Ne, nije isprogramirao zebru da to radi, jer se nije bavio 'programiranjem' konkretnih stvari u prirodi. Samo je podesio fizičke konstante i fizičke zakone univezuma, i na osnovu njih inicirao Veliki prasak. Nadalje se sve - uključujući razvoj galaksija i sunčevih sistema, razvoj geološke strukture planete Zemlje, pojavu prvog života na Zemlji iz nežive materije i evolutivni razvoj živog sveta i čoveka - odvijalo kao prirodni proces, bez direktne Božije intervencije ili kontinuiranog rukovođenja. Proces evolucije na Zemlji odvijao se kroz spontane evolutivne mehanizme genske mutacije i prirodne selekcije. Jedino je, na neki samo Njemu svojstven način, od samog početka ipak znao da će se naposletku pojaviti čovek.

U ovakvoj postavci, Bog nije direktno odgovoran za ono što se događa u toku samog procesa razvoja tvorevine, nakon što ju je pokrenuo u postojanje ex nihilo, jer je reč naprosto o jednom prirodnom procesu koji se odvija u okvirima fizičkih zakona.

Ja lično nemam do kraja definitivan stav po ovom pitanju, a ovo iznosim samo kao jednu od postavki koju ljudi zagovaraju.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 5. 5. 2020. at 21:16, Bob Marley рече

Neki teistički evolucionisti bi odgovorili ovako: Ne, nije isprogramirao zebru da to radi, jer se nije bavio 'programiranjem' konkretnih stvari u prirodi. Samo je podesio fizičke konstante i fizičke zakone univezuma, i na osnovu njih inicirao Veliki prasak. Nadalje se sve - uključujući razvoj galaksija i sunčevih sistema, razvoj geološke strukture planete Zemlje, pojavu prvog života na Zemlji iz nežive materije i evolutivni razvoj živog sveta i čoveka - odvijalo kao prirodni proces, bez direktne Božije intervencije ili kontinuiranog rukovođenja. Proces evolucije na Zemlji odvijao se kroz spontane evolutivne mehanizme genske mutacije i prirodne selekcije. Jedino je, na neki samo Njemu svojstven način, od samog početka ipak znao da će se naposletku pojaviti čovek.

U ovakvoj postavci, Bog nije direktno odgovoran za ono što se događa u toku samog procesa razvoja tvorevine, nakon što ju je pokrenuo u postojanje ex nihilo, jer je reč naprosto o jednom prirodnom procesu koji se odvija u okvirima fizičkih zakona.

Ja lično nemam do kraja definitivan stav po ovom pitanju, a ovo iznosim samo kao jednu od postavki koju ljudi zagovaraju.

Expand  

Znaci, nevezano za tebe licno, pa i sam kazes da jos uvek nemas definitivni sud o ovome,..... ali, ovo sto moze da se nadje da pricaju teisticki evolucionisti i sto si naveo kao jedan model kompatibilnosti TE i vere,....koliko sam licno ispratio i procitao sve to,.... to je jedan vid extremnog teistickog evolucionizma i zaista nema nikakvu podlogu ni u Pismu, ni u veri,.... cak ovo da.... Bog nije direktno odgovoran za ono sto se dogadja u toku samog procesa u razvoja tvorevine,....jeste blago receno, nemoguca stvar,....pa, evo, ovo sto pricamo o ovom 103. psalmu, ....pa, tu se vidi da Bog promislja i brine o svemu u toj svoj tvorevini koju je i Sam stvorio, ... svaka dlaka nam je na glavi izbrojana, a kamoli da Bog nema udela kao Stvoritelj ....i to u Svojoj tvorevini, kao i njen Promislitelj.

Bre, jedan trener u nekom fudbalskom timu, sam stvara tim i bira igrace i taktiku, i brine o celom timu i svakom pojedincu , od igraca, do pomocnih trenera, su pod njegovim vodjstvom i vlascu i imaju cilj da pobedjuju.....a, nece Bog da brine o svom timu i svojoj tvorevini, i da odradjuje sve sto treba kako bi i Njegov tim 'pobedjivao'.... 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 5. 5. 2020. at 22:09, Bokisd рече

Znaci, nevezano za tebe licno, pa i sam kazes da jos uvek nemas definitivni sud o ovome,..... ali, ovo sto moze da se nadje da pricaju teisticki evolucionisti i sto si naveo kao jedan model kompatibilnosti TE i vere,....koliko sam licno ispratio i procitao sve to,.... to je jedan vid extremnog teistickog evolucionizma i zaista nema nikakvu podlogu ni u Pismu, ni u veri,.... cak ovo da.... Bog nije direktno odgovoran za ono sto se dogadja u toku samog procesa u razvoja tvorevine,....jeste blago receno, nemoguca stvar,....pa, evo, ovo sto pricamo o ovom 103. psalmu, ....pa, tu se vidi da Bog promislja i brine o svemu u toj svoj tvorevini koju je i Sam stvorio, ... svaka dlaka nam je na glavi izbrojana, a kamoli da Bog nema udela kao Stvoritelj ....i to u Svojoj tvorevini, kao i njen Promislitelj.

Bre, jedan trener u nekom fudbalskom timu, sam stvara tim i bira igrace i taktiku, i brine o celom timu i svakom pojedincu , od igraca, do pomocnih trenera, su pod njegovim vodjstvom i vlascu i imaju cilj da pobedjuju.....a, nece Bog da brine o svom timu i svojoj tvorevini, i da odradjuje sve sto treba kako bi i Njegov tim 'pobedjivao'.... 

Expand  

Da, Bog nije samo Tvorac nego i Svedržitelj. Zato je ona postavka problematična, iako s druge strane nudi rešenja za neke probleme.

Zbog toga sam i rekao da to nije moj lični stav, nego jedna od varijanti koja se javlja u raspravama na ovu temu.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 5. 5. 2020. at 20:54, Bokisd рече

Ne vidim kako moze da se pronadje u tim stihovima, da kada se govori o nacinu na koji Bog hrani te lavice - da to znaci, da ih je i takve napravio.

Expand  

A ko ih je takvim napravio? 

Ne zaboravi da ovaj psalam direktno govori o prvoj glavi Postanja, te odatle, jelte, proizilazi da je Bog stvorio lava i ostale mesoždere.

A evo i knjige o Jovu (Gospod govori Jovu):

  Цитат

4 Gde si ti bio kad ja osnivah zemlju? Kaži, ako si razuman.

5 Ko joj je odredio mere? Znaš li? Ili ko je rastegao uže preko nje?

6 Na čem su podnožja njena uglavljena? Ili ko joj je metnuo kamen ugaoni?

7 Kad pevahu zajedno zvezde jutarnje i svi sinovi Božji klikovahu.

Expand  

Dakle, govori se o stvaranju, pa se, između ostalog, nastavlja:

  Цитат

1 Loviš li ti lavu lov? I lavićima trbuh puniš,

2 Kad leže u pećinama i vrebaju u zaklonu svom?

3 Ko gotovi gavranu hranu njegovu kad ptići njegovi viču k Bogu i lutaju nemajući šta jesti?

Expand  

 

  Цитат

16 Jesi li ti dao paunu lepa krila i perje čaplji ili noju?

17 Koji snese na zemlji jajca svoja, i ostavi ih da ih prah greje?

18 I ne misli da će ih noga razbiti i zver poljska zgaziti;

19 Nemilostiv je ptićima svojim kao da nisu njegovi, i da mu trud ne bude uzalud ne boji se.

20 Jer mu Bog nije dao mudrosti niti mu je udelio razuma.

Expand  

 

  Цитат

30 Eda li se na tvoju zapovest diže u vis orao, i na visini vije gnezdo?

31 Na steni stanuje i bavi se, na vrh stene, na tvrdom mestu.

32 Odatle gleda hrane, daleko mu vide oči.

33 I ptići njegovi piju krv, i gde su mrtva telesa onde je on.

Expand  

 

porukom-dobrote-nahrani-gladnog.thumb.jpg.e6722ef9e536dc201ac006f5bb88acb0.jpg

Link to comment
Подели на овим сајтовима

×
×
  • Креирај ново...