Jump to content

Zašto čistilište nije srednjevekovna fikcija?

Оцени ову тему


Препоручена порука

On 16.12.2018. at 13:14, Bernard рече

Napokon, zar bi bilo pravedno da netko tko je čitav život proveo u razvratu i grijehu, samo zato što se pred smrt pokajao, ode ravno u raj kao i onaj koji se čitav život držao Božjih zapovijedi?

Јес` онај Христос шаљивџија, уведе разбојника с` десне стране - баш овако описаног - право у рај, и то првог, пре свих осталих...

Ал` то је само због протекције, јер је сам Џизс ургирао. Остали не могу.

Е насмеја ме у старту...:D

Дај да читам до краја...:POPOcorn1:

"Христос васкрсе, радости моја!"

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Очекивано.

Ништа ново.

Имаш проблем са динамизмом протока времена и егзистенцијом простора у надпросторном и безвременском. 

Твоја логика мора да попуни тамошње време и простор овоземаљским.

Кад то решиш биће лако.

Да ти поједноставим.

Сви који оду тамо стоје пред Богом = Извором Живота као што нпр материјални човек стоји пред сунцем као извором њиховог телесног живота.

Ако се ниси на време спремио за Сунце једењем шаргарепе или брескве, постепеним сунчањем у мањим па све већим интервалима и сл (паралела томе је у духовној сфери добра дела, пост, молитва, исповест, причешће) има да пече, да боли. И сад замисли да мораш да стојиш на таквом Сунцу у таквом стању. Немаш куд, нема ни рупе ни сенке. Чист пакао, зар не?

Е, али ако те неко закрили хладовином ту где јеси, па ти донесе јогурт да се намажеш, мелем, крему па се опоравиш, па помало сунчаш, па све више и више (молитве за упокојене, па жртве и доброчинства у њихово име...) - ето те поново на Сунцу и има да уживаш...

Тај Бог који би те мало пецкао ватрицом у чистилишту па те после пустио - тај би био баш неки садиста...

 

"Христос васкрсе, радости моја!"

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Свето Јеванђеље по Луки, глава 19

22. По твојим ћу ти речима судити, зли слуго!

 

Коринћанима посланица прва св. апостола Павла, глава 3

 

13. Сваког ће дело изаћи на видело; јер ће дан показати, јер ће се огњем открити, и свако дело показаће огањ као што јесте.

14. И ако остане чије дело што је назидао, примиће плату.

15. А чије дело изгори, отићи ће у штету: а сам ће се спасти тако као кроз огањ.

 

 

Lucerna corporis tui est oculus tuus. Si oculus tuus fuerit simplex, totum corpus tuum lucidum erit. Si autem oculus tuus fuerit nequam, totum corpus tuum tenebrosum erit. Evangelium Secundum Matthaeum 6, 22-23

In nomine + Patris, et + Filii, et Spiritus + Sancti. Amen.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • 3 months later...

 Katekizam govori o Čistilištu kao stanju (KKC 1472), kao što o tome objašnjava papa Benedikt XVI:
"Čistilište nije fizičko, materijalno, mjesto na koje se poslije smrti odlazi čistiti dušu – rekao je Benedikt XVI. Čistilište nije neki prostor, kakvim je opisan u povijesti, gdje se u vatri i muci čeka na ulazak u Božje kraljevstvo, već je unutarnji prostor bez vremena i dimenzija, odnosno to je traganje za iskupom od grijeha kako bi se došlo do Božjeg milosrđa.

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 10 часа, kopitar рече

 Katekizam govori o Čistilištu kao stanju (KKC 1472), kao što o tome objašnjava papa Benedikt XVI:
"Čistilište nije fizičko, materijalno, mjesto na koje se poslije smrti odlazi čistiti dušu – rekao je Benedikt XVI. Čistilište nije neki prostor, kakvim je opisan u povijesti, gdje se u vatri i muci čeka na ulazak u Božje kraljevstvo, već je unutarnji prostor bez vremena i dimenzija, odnosno to je traganje za iskupom od grijeha kako bi se došlo do Božjeg milosrđa.

 

Znači Čistilište je naš unutarnji prostor koji počinje dok smo još u ovom životu jer trebamo svi dospjeti do punine mjere ljubavi i sličnosti Kristu, to se može dogoditi u trenu za one koji umiru kao mučenici npr.razbojnik s desne strane ( ili na drugi način kad se ispovjedi savršeni čin ljubavi) a za sve ostale je potrebno čišćenje. To naše čišćenje nije potrebno  Bogu niti to njemu predstavlja problem nego mi sami želimo odgovoriti na Njegovu ljubav do kraja našeg bića.

 

 

 

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Dragi forumaši!

Najljubaznije vas molim da patološkim lažovčinama i progresivno-pozitivističnim anusvaxxx samozvanim teolozima i bleferima NE VERUJETE NIŠTA!

Još manje tj. ništa ne obraćajte pažnju na objašnjenje koje papa Benedikt XVI nije nikakad rekao ili napisao!

Pročitajte šta piše u Katekizmu katoličke crkve bod brojem 1472.

 

The punishments of sin

1472 To understand this doctrine and practice of the Church, it is necessary to understand that sin has a double consequence. Grave sin deprives us of communion with God and therefore makes us incapable of eternal life, the privation of which is called the "eternal punishment" of sin. On the other hand every sin, even venial, entails an unhealthy attachment to creatures, which must be purified either here on earth, or after death in the state called Purgatory. This purification frees one from what is called the "temporal punishment" of sin. These two punishments must not be conceived of as a kind of vengeance inflicted by God from without, but as following from the very nature of sin. A conversion which proceeds from a fervent charity can attain the complete purification of the sinner in such a way that no punishment would remain.83

 

 

Lucerna corporis tui est oculus tuus. Si oculus tuus fuerit simplex, totum corpus tuum lucidum erit. Si autem oculus tuus fuerit nequam, totum corpus tuum tenebrosum erit. Evangelium Secundum Matthaeum 6, 22-23

In nomine + Patris, et + Filii, et Spiritus + Sancti. Amen.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

On 4.10.2022. at 17:30, Јанко рече

Твоја логика мора да попуни тамошње време и простор овоземаљским.

Кад то решиш биће лако.

Stvarno ne znam zašto se ljutiš na mene, nema potrebe!

 

Isus Krist nije bio profesor fizike!!! :))):smeh1:

Krajnje vreme je da počneš da čitaš Sveto pismo. I neka verodostojna knjiga ne bi bila na odmet. Tada će ti biti mnoooooogoooooo lakše.:smeh1:

 

And they shall go forth, and look upon the carcasses of the men that have transgressed against me: for their worm shall not die, neither shall their fire be quenched; and they shall be an abhorring unto all flesh (Isaiah 66:24)

Woe to the nations that rise up against my people! The Lord Almighty will take vengeance on them in the day of judgment; he will send fire and worms into their flesh; they shall weep in pain forever. (Judith 16:17)

 

 

“It is heretical to say that all must be saved, for this is to deny free will” (Kallistos Ware, Orthodox Church, p. 262)

 

                                                                       The Orthodox Church by Kallistos Ware

Lucerna corporis tui est oculus tuus. Si oculus tuus fuerit simplex, totum corpus tuum lucidum erit. Si autem oculus tuus fuerit nequam, totum corpus tuum tenebrosum erit. Evangelium Secundum Matthaeum 6, 22-23

In nomine + Patris, et + Filii, et Spiritus + Sancti. Amen.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Пре сат времена, Bernard рече

Dragi forumaši!

Najljubaznije vas molim da patološkim lažovčinama i progresivno-pozitivističnim anusvaxxx samozvanim teolozima i bleferima NE VERUJETE NIŠTA!

Još manje tj. ništa ne obraćajte pažnju na objašnjenje koje papa Benedikt XVI nije nikakad rekao ili napisao!

Pročitajte šta piše u Katekizmu katoličke crkve bod brojem 1472.

 

The punishments of sin

1472 To understand this doctrine and practice of the Church, it is necessary to understand that sin has a double consequence. Grave sin deprives us of communion with God and therefore makes us incapable of eternal life, the privation of which is called the "eternal punishment" of sin. On the other hand every sin, even venial, entails an unhealthy attachment to creatures, which must be purified either here on earth, or after death in the state called Purgatory. This purification frees one from what is called the "temporal punishment" of sin. These two punishments must not be conceived of as a kind of vengeance inflicted by God from without, but as following from the very nature of sin. A conversion which proceeds from a fervent charity can attain the complete purification of the sinner in such a way that no punishment would remain.83

 

 

 A da si pročitaš Eshatologiju od Ratzingera.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Opaaaaa, još jedan lajk bez komentara.:))

Sledeći!12:smeha:

Lucerna corporis tui est oculus tuus. Si oculus tuus fuerit simplex, totum corpus tuum lucidum erit. Si autem oculus tuus fuerit nequam, totum corpus tuum tenebrosum erit. Evangelium Secundum Matthaeum 6, 22-23

In nomine + Patris, et + Filii, et Spiritus + Sancti. Amen.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

On 18.1.2023. at 12:16, kopitar рече

 A da si pročitaš Eshatologiju od Ratzingera.

https://www.katolicki.info/forum/viewtopic.php?f=15&t=2299&p=45640#p42700

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 8 часа, Bernard рече

Opaaaaa, još jedan lajk bez komentara.:))

Sledeći!12:smeha:

Vidi Bernare, ne znam za ostale ovde, ali razlog zašto mislim da si ti poremećena osoba nije zato što veruješ u Pakao (u Boga baš nešto i ne, On dođe u celoj toj tvojoj priči samo privezak), već zbog toga sa koliko elana (da ne kažem radosti) ti u njega (mislim na tvog boga, Pakao)  veruješ. Moglo bi se reći da iz tebe isplivava neki impotentan gnev kad se vidi kako i koliko priželjkuješ razna mučenja... samo, u pravoslavnoj duhovnosti se ozbiljno shvata ono kakvom meriš, takvom će ti se meriti i mi imamo naše priče o lošim ljudima koji su se spasli neosuđivanjem (nešto što je u Zapadnoj duhovnoj tradiciji potpuno zanemareno). Tako da, pazi se, da ne kopaš sam sebi sve dublju i dublju jamu...

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 8 часа, Bernard рече

Opaaaaa, još jedan lajk bez komentara.:))

Sledeći!12:smeha:

Nemaš šta da odgovoriš kopitaru a smeta ti lajk. Bolje pročitaj Eshatologiju od Ratzingera pa se onda javi. :D

  • Оплаках :)) 1

Spes mihi prima Deus.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 57 минута, mirko1929 рече

Vidi Bernare, ne znam za ostale ovde, ali razlog zašto mislim da si ti poremećena osoba nije zato što veruješ u Pakao (u Boga baš nešto i ne, On dođe u celoj toj tvojoj priči samo privezak), već zbog toga sa koliko elana (da ne kažem radosti) ti u njega (mislim na tvog boga, Pakao)  veruješ. Moglo bi se reći da iz tebe isplivava neki impotentan gnev kad se vidi kako i koliko priželjkuješ razna mučenja... samo, u pravoslavnoj duhovnosti se ozbiljno shvata ono kakvom meriš, takvom će ti se meriti i mi imamo naše priče o lošim ljudima koji su se spasli neosuđivanjem (nešto što je u Zapadnoj duhovnoj tradiciji potpuno zanemareno). Tako da, pazi se, da ne kopaš sam sebi sve dublju i dublju jamu...

Evo za tebe nešto specijalno iz Zapadne duhovne kulture.:))12:smeha:

 

St. Gregory of Nazianzus: -Oration on the Holy Lights, Ch. XXXVI:
“I know a cleansing fire which Christ came to hurl upon the earth and He Himself is called fire in words anagogically applied….I know also a fire that is not cleansing but avenging, that fire either of Sodom, which mixed with a storm of brimstone, He pours down on all sinners, or that which is prepared for the devil and his angels, or that which proceeds from the face of the Lord and burns up all His enemies all around. And still there is a fire more fearsome than these, that with which the sleepless worm is associated, and which is never extinguished but belongs eternally to the wicked.”… its is better to be punished and cleansed now than to be sent to the torment to come, when it will be time for punishing only, and not for cleansing.”

 

St. John Chrysostom – Homilies on First Corinthians

But, “They are men,” someone will say, “who do these things; as for God, He is loving unto men.” Now, first of all, not even men do these things in cruelty, but in humanity. And God Himself, as “He is loving unto men,” in the same character doth He punish sins. (Sirac. xvi. 12.) “For as His mercy is great, so also is His reproof.” When therefore thou sayest unto me, “God is loving unto men,” then thou tellest me of so much the greater reason for punishing: namely, our sinning against such a Being… For as His mercy is great, so also is His punishment.

 

St. Gregory Nazianzen – Orations on Holy Baptism

For I know a cleansing fire which Christ came to send upon the earth, and He Himself is analogically called a Fire. This Fire takes away whatsoever is material and of evil habit; and this He desires to kindle with all speed, for He longs for speed in doing us good, since He gives us even coals of fire to help us.  I know also a fire which is not cleansing, but avenging; either that fire of Sodom which He pours down on all sinners, mingled with brimstone and storms, or that which is prepared for the Devil and his Angels or that which proceeds from the face of the Lord, and shall burn up his enemies round about; and one even more fearful still than these, the unquenchable fire which is ranged with the worm that dieth not but is eternal for the wicked.  For all these belong to the destroying power; though some may prefer even in this place to take a more merciful view of this fire, worthily of Him That chastises.

Lucerna corporis tui est oculus tuus. Si oculus tuus fuerit simplex, totum corpus tuum lucidum erit. Si autem oculus tuus fuerit nequam, totum corpus tuum tenebrosum erit. Evangelium Secundum Matthaeum 6, 22-23

In nomine + Patris, et + Filii, et Spiritus + Sancti. Amen.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 40 минута, Н И Н Е рече

Nemaš šta da odgovoriš kopitaru a smeta ti lajk. Bolje pročitaj Eshatologiju od Ratzingera pa se onda javi. :D

Šta ste se uFatili za Baltazara (jezuit) i Racingera ko pijanica za tarabu. :))):))

Ajde da čujem šta su o eshatologiji rekli ili napisali ava Justin, vladika Nikolaj, patrijarh Pavle....itd

Lucerna corporis tui est oculus tuus. Si oculus tuus fuerit simplex, totum corpus tuum lucidum erit. Si autem oculus tuus fuerit nequam, totum corpus tuum tenebrosum erit. Evangelium Secundum Matthaeum 6, 22-23

In nomine + Patris, et + Filii, et Spiritus + Sancti. Amen.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 29 минута, Bernard рече

Ajde da čujem šta su o eshatologiji rekli ili napisali ava Justin, vladika Nikolaj, patrijarh Pavle....itd

Nemam pojma za Pavla, ali šta misliš odakle sam čitao žitije monaha koji nikoga u životu ne osudi?

 

пре 37 минута, Bernard рече

Evo za tebe nešto specijalno iz Zapadne duhovne kulture.

Ti si brate tolika prsotina da ne vidiš da ta citatologija nema nikakve veze sa onim što ja tebi pričam. Moja poruka uopšte nije bila teološka rasprava, već kritika tvog karaktera, tvojih defekata kao osobe. Jer, priznaćeš, postoji razlika, između čoveka koji nekoga iz ljubavi upozorava na neku nevolju, i čoveka koji priželjkuje nekome tu nevolju, i želi da se naslađuje tom tuđom nevoljom. Ti se sa suviše strasti, sa suviše žuči, sa previše posvećenosti upuštaš u ovu temu... nije ti to zdravo.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Креирај ново...