Jump to content

НИЈЕ ЗА ВЕРНИЧКЕ УШИ!

Оцени ову тему


Препоручена порука

Evo, nađoh ovo u Jovanovom Jevanđelju 18:29-31 (bold. moje):

"Onda Pilat izađe k njima napolje i reče: kakovu krivicu iznosite na ovoga čovjeka?

Odgovoriše mu i rekoše: kad on ne bi bio zločinac ne bismo ga predali tebi.

A Pilat im reče: uzmite ga vi i po zakonu svojemu sudite mu. A Jevreji mu rekoše: mi ne smijemo nikoga pogubiti."

porukom-dobrote-nahrani-gladnog.thumb.jpg.e6722ef9e536dc201ac006f5bb88acb0.jpg

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 1 минут, Desiderius Erasmus рече

Evo, nađoh ovo u Jovanovom Jevanđelju 18:29-31 (bold. moje):

"Onda Pilat izađe k njima napolje i reče: kakovu krivicu iznosite na ovoga čovjeka?

Odgovoriše mu i rekoše: kad on ne bi bio zločinac ne bismo ga predali tebi.

A Pilat im reče: uzmite ga vi i po zakonu svojemu sudite mu. A Jevreji mu rekoše: mi ne smijemo nikoga pogubiti."

A šta ide dalje?

Ljubav se u duši ogleda, nebo je još nesagledivo.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 1 минут, Volim_Sina_Bozjeg рече

A šta ide dalje?

Onda uđe Pilat opet u sudnicu, i dozva Isusa, i reče mu: ti si car Judejski?

Isus mu odgovori: govoriš li ti to sam od sebe, ili ti drugi kazaše za mene?

Pilat odgovori: zar sam ja Jevrejin? Rod tvoj i glavari sveštenički predaše te meni; šta si učinio?

Isus odgovori: carstvo moje nije od ovoga svijeta; kad bi bilo od ovoga svijeta carstvo moje, onda bi sluge moje branile da ne bih bio predan Jevrejima; ali carstvo moje nije odavde. 

Onda mu reče Pilat: daklem si ti car? Isus odgovori: ti govoriš da sam ja car. Ja sam za to rođen, i zato dođoh na svijet da svjedočim istinu. I svaki koji je od istine sluša glas moj. 

Reče mu Pilat: šta je istina? I ovo rekavši iziđe opet k Jevrejima, i reče im: ja nikakve krivice ne nalazim na njemu.

A u vas je običaj da vam jednoga pustim na pashu, hoćete li dakle da vam pustim cara Judejskoga? 

Onda svi povikaše opet govoreći: ne ovoga, nego Varavu. A Varava bješe hajduk.

porukom-dobrote-nahrani-gladnog.thumb.jpg.e6722ef9e536dc201ac006f5bb88acb0.jpg

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 9 минута, Desiderius Erasmus рече

Onda uđe Pilat opet u sudnicu, i dozva Isusa, i reče mu: ti si car Judejski?

Isus mu odgovori: govoriš li ti to sam od sebe, ili ti drugi kazaše za mene?

Pilat odgovori: zar sam ja Jevrejin? Rod tvoj i glavari sveštenički predaše te meni; šta si učinio?

Isus odgovori: carstvo moje nije od ovoga svijeta; kad bi bilo od ovoga svijeta carstvo moje, onda bi sluge moje branile da ne bih bio predan Jevrejima; ali carstvo moje nije odavde. 

Onda mu reče Pilat: daklem si ti car? Isus odgovori: ti govoriš da sam ja car. Ja sam za to rođen, i zato dođoh na svijet da svjedočim istinu. I svaki koji je od istine sluša glas moj. 

Reče mu Pilat: šta je istina? I ovo rekavši iziđe opet k Jevrejima, i reče im: ja nikakve krivice ne nalazim na njemu.

A u vas je običaj da vam jednoga pustim na pashu, hoćete li dakle da vam pustim cara Judejskoga? 

Onda svi povikaše opet govoreći: ne ovoga, nego Varavu. A Varava bješe hajduk.

Vidiš?

Pilat je sada i po njihovom zakonu doznao da jevreji svedoče lažno, nije našao krivice ni po svom zakonu ni po jevrejskom i još jevreji govorahu da nikoga ne smeju pogubiti, što je začudilo Pilata i sad Pilat shvata da pokušavaju jevreji da ga prevare.

U toj uzajamnoj igri prevare ako ćemo da tražimo pobednika igre pobeđuje Pilat , toga su jevreji kasnije svesni, jer Pilat ostaje i dalje pri svojoj postavci da po zakonu Rimskom na Hristu nema krivice.

Ali insistiranje Judeja da se Hristos pogubi jeste zbog pobune a oni nemaju vlast nikoga da pogube zbog pobune.

I tada nastupa film niskobuđetnog karaktera za prevlast civilne kapitalne jurisdikcije u judeji.

Pilat nije mala maca, niti glupan da ne poznaje sopstveni rimski krivični zakonik a već mu se malo spočitavalo što je sudio po ubrzanom principu u njegovom ranijem službovanju.

Pilat je iskoristio svoj djavolski plan da zadobije i civilnu kapitalnu jurisdikciju.

 

Ljubav se u duši ogleda, nebo je još nesagledivo.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 1 минут, Volim_Sina_Bozjeg рече

Vidiš?

Pilat je sada i po njihovom zakonu doznao da jevreji svedoče lažno, nije našao krivice ni po svom zakonu ni po jevrejskom i još jevreji govorahu da nikoga ne smeju pogubiti, što je začudilo Pilata i sad Pilat shvata da pokušavaju jevreji da ga prevare.

U toj uzajamnoj igri prevare ako ćemo da tražimo pobednika igre pobeđuje Pilat , toga su jevreji kasnije svesni, jer Pilat ostaje i dalje pri svojoj postavci da po zakonu Rimskom na Hristu nema krivice.

Ali insistiranje Judeja da se Hristos pogubi jeste zbog pobune a oni nemaju vlast nikoga da pogube zbog pobune.

I tada nastupa film niskobuđetnog karaktera za prevlast civilne kapitalne jurisdikcije u judeji.

Pilat nije mala maca, niti glupan da ne poznaje sopstveni rimski krivični zakonik a već mu se malo spočitavalo što je sudio po ubrzanom principu u njegovom ranijem služnovanju.

Pilat je iskoristio svoj djavolski plan da zadobije i civilnu kapitalnu jurisdikciju.

 

Šta znam, može da bidne i taj scenario...

porukom-dobrote-nahrani-gladnog.thumb.jpg.e6722ef9e536dc201ac006f5bb88acb0.jpg

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 7 минута, Desiderius Erasmus рече

Šta znam, može da bidne i taj scenario...

Pa što bi ga pitao šta je Istina ako ne shvata prevaru koju mu jevreji pripremiše?

On se ne pita da li je istina da nije kriv po jevrejskom zakonu. Tu je Pilat jasan ne nalazi na Hristu krivice više ni po jevrejskom zakonu.

Dakle šta je istina sad u ovoj prevari sa kojom je suočen ...

I pribegava mojsijevom zakonu da ako jevreji lažno optuže Hrista a on za sebe tvrdi da je Bog ili barem mu tako jevreji rekoše a pošto ga jevreji sami nisu pogubili tu mu posla nisu čista, te im daje na odabir.

Na kraju kaže da nema ništa sa Iusovom krvlju, jevreji priznaše da krv Isusova ide na njih i na njihovu decu i tako ih Pilat upravo mojsijevim zakonom drži u šaci i uzima im civilnu kapitalnu jurisdikciju jer ima dokaz da je Hristos nevin i po njihovom zakonu.

Ko bi se drznuo dalje da postavlja pitanja bio bi optužen za lažno svedočenje a zna se šta ta kazna u judeji znači.

Ljubav se u duši ogleda, nebo je još nesagledivo.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

U principu vraćajući se iznova na Pismo i Predanje i uzimajući sve pravne aspekte suđenja Isusu, mi vidimo da su ljudi nesposobni zadovoljiti uzvišena merila Božanske pravde, barem do pojave Bogočoveka, kad Isus kao savršeni sudija sudi tako što ne kažnjava nikoga, nego ga ostavlja večno u delima njegovim.

Cara slave su podigli na Krst, želeći da osramote Njegovu ličnost, ne sumnjajući da su pritom uzdigli svoje sopstveno čoveštvo a izgubili svoje božanstvo.

Božanstvo ne umire, sramota njihova na Krstu biće večna toliko koliko je večno i Božanstvo.

A čoveštvo njihovo? Pa sad kako za koga, ako mene pitate takođe je umrlo na tom Krstu, možda za nekog drugog tek po telesnoj smrti Kajafe,Ane i ostale rulje koja su se sama uzdigla, podizajući Krst Gospodnji toliko visoko da svo čovečenstvo može jasno da ih vidi.

Zato im Pavle govori da su okrečeni grobovi....

Ljubav se u duši ogleda, nebo je još nesagledivo.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 10 часа, Благовесник рече

Predstavnici i predstojatelji jevrejskih staresina su ostavili Pontija Pilata samog sa Gospodom Isusom, u smislu - svi predstojatelji su Ga se odrekli. Pontije Pilat je bio u situaciji - kako se opravdati pred cezarom? Pitao bi ga cezar - Isus kaze da je car. Jevreji ga se odricu, a ti ga pustas. Ti pripremas pobunu!

Мислим да је то мало улепшано у Јеванђељу, скоро романтизовано.

Реално сваког римског намесника је било брига за поданике, и једино што је бринуо заиста то је да не дижу побуну, али и за то је било лека јер је ту увек при руци  била 6 флота.

Исус није био римски грађанин и Пилат није имао потребу за њега да полаже рачун Ћесару.

Него је у време Ирода власт мало била запетљана па су истовремено и Пилат и Ирод морали да се баве Исусом. Јер будући Галилејац подлегао је власти Ирода Антипе који је владао Галилејом. Али опет пореклом Јудејац и као рођен у Витлејему подлегао је и власти Пилата који је владао Јудејом. 

Филон Александријски говорећи о владавини Пилатовој сведочи следеће:

Пилатова управа се састојала од "подмићивања, насиља, пљачкања, злостављања, вређања, непрестаних погубљења без суда, сталне неподносиве свирепости."

Мислите да би такав намесник заиста полагао рачун римском цару за убиство једног Јеврејина?!

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 6 часа, Жељко рече

Исус није био римски грађанин и Пилат није имао потребу за њега да полаже рачун Ћесару.

Tačno, ali su mu glavari (vladike :)) rekli: "Mi nemamo cara osim ćesara", pa je postojala opasnost da ga ocinkare Rimu kako neće da osudi nekoga ko za sebe govori da je car judejski. 

porukom-dobrote-nahrani-gladnog.thumb.jpg.e6722ef9e536dc201ac006f5bb88acb0.jpg

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 2 часа, Desiderius Erasmus рече

Tačno, ali su mu glavari (vladike :)) rekli: "Mi nemamo cara osim ćesara", pa je postojala opasnost da ga ocinkare Rimu kako neće da osudi nekoga ko za sebe govori da je car judejski.

Tacno.

U prici o sudjenju Isusu, deluje, da su ukljucene sve opcije, i politicko - drustveno - socijalna, i pravno - drzavnicko Rimska, .... i verska, kako sa strane gledanja Jevreja, kroz Mojsijev zakon, tako, i kroz samu propoved i dela  Isusa.

I, sve se to prelomilo kroz njegovo sudjenje,....., i, to po nekom mom misljenju, kroz pitanje Pilata,.....Sta je Istina.....koje se vezuje, sa recima Hristovim upucenim samom Pilatu....'Ја сам за то рођен, и зато дођох на свет да сведочим истину. И сваки који је од истине слуша глас мој.'

Dakle, Istina je vezana za samu Licnost Isusa Hrista, gde je fora, u slusanju glasa njegovog, sta prica i kako dela.

Sva sustina sudjenja, mislim, da je u tome, ko je zapravo, taj Isus ? Zbog toga su ga osudili. Svako je gledao iz svoje perspektive. Jevreji iz svoje, Pilat iz svoje, a, mi hriscani iz svoje.

Koja je perspektiva, bas u pitanju Pilata.....Sta je Istina ?
 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 9 часа, Жељко рече

Него је у време Ирода власт мало била запетљана па су истовремено и Пилат и Ирод морали да се баве Исусом. Јер будући Галилејац подлегао је власти Ирода Антипе који је владао Галилејом. Али опет пореклом Јудејац и као рођен у Витлејему подлегао је и власти Пилата који је владао Јудејом. 

Kako se je Pilat imao pravo po rimskom zakonu pozvati na to da je Isus Galilejac i poslati ga Irodu, tako je i Irod po rimskom zakonu imao pravo na to da je za takvu optužbu postojao zakon da se izvršiocu sudi u mestu gde je delo učinjeno i vratiti ga Pilatu.

Sa svih pravnih aspekata nema nijedne nejasnoće u samom suđenju a to što se desilo mrcvarenje možda ide u prilog tome što je sama pojava Isusa bila toliko jadna da kažem da ga je bila prava pravcata Hrabrost osuditi za pobunu protiv cara rimskog.

Zamisli ti da si tako veliki upravitelj i ovi ti dovedu nekog sa optužbom da diže pobunu i ti vidiš tog jadnog čoveka ispitaš ga, pa tebi bi bilo ispod časti svakakve i dostojanstva da priznaš da se plašiš takvog čoveka.

Zato je i Irod pomsilio u prvi mah da ga Pilat zebava kad mu je poslao Isusa.

Zato stojim na pretpostavci da je Pilat video lukavost i prevaru jevreja i to iskoristio protiv njih i oduzeo im potpuno civilnu vlas, držeći ih posle tog događaja u potpunoj šaci.

Sama tabla na Krsti CAR JUDEJSKI pokazuje kakva je bila presuda na kraju a to je izrugivanje rimskom Caru, a to delo baš u vreme teberija i jeste nosilo smrtnu kaznu.

Jevanđelije ništa ne ulepšava, nego nas navodi na što su sve ljudi spremni.

Judejci su hteli da osramota Hrista, Pilat je prihvatio igru zbog svoje ambicije i mojsijevim zakonom izrugao i držao u šaci sav judejski narod.

Ovo je bio sa pravn strane takođe i sukob verskog zakona koji je bio odličan u to vreme čak u nekim delovima napredniji od rimskog i rimskog koji je bio savršeno uređen zakon,

Ni nalik nekim niskobuđetnim ostvarenjima, jer jevanđelija upravo svedoče o sudaru verskog i građanskog zakona.

Ljubav se u duši ogleda, nebo je još nesagledivo.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 9 часа, Жељко рече

Исус није био римски грађанин и Пилат није имао потребу за њега да полаже рачун Ћесару.

Зар би паша београдски прошао без пацки када би пустио хајдука, преданом у руке од кнезова србских, и ови се пожалили Стамболу.?

  • Волим 1
Link to comment
Подели на овим сајтовима

Rimljani su podjednako cenili i vojničke poduhvate upravitelja i civilno zakonodavne poduhvate upravitelja.

Judeja je vojnički zauzeta, Pilat je pre suđenja Isusu krvavo ugušio pobunu ali istina jeste da se Pilatu prebacivalo to da baš u civilnoj vlasti u civilnom zakonodavstvu i nije tako sjajan.

Ovo mu je bila idealna prilika da judejski veliki sud pobedi i drži u šaci upravo zakonom samog judejskog velikog suda.

To bi u svakom slučaju što i jeste zadivilo Rim i Pilat bi bio priznat u svim tačkama svoje uprava i vojne i civilne.

Rimljani su delili vojnu kapitalnu jurisdikciju i civilnu kapitalnu jurisdikciju, ovim suđenjem se je Pilat dokazao u obe i opravdao potpuno vlast nad životom i smrću koja mu je data.

Rimljani su bili ozbiljna država ako je neko napravio vašar, onda je morao da ima ozbiljne upravničke motive za taj vašar.

 

 

Ljubav se u duši ogleda, nebo je još nesagledivo.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 10 часа, Жељко рече

Мислите да би такав намесник заиста полагао рачун римском цару за убиство једног Јеврејина?!

Он је хтео да помилује, а не да убије.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 10 часа, Жељко рече

Мислите да би такав намесник заиста полагао рачун римском цару за убиство једног Јеврејина?!

Pilat je hteo da se dokaže i u civilnom zakonodavstvu što mu se i prebacivalo da je njegova slaba tačka.

Kao kad bi ti ka car imao nekog upravitelja koji svoje sopstvene zakone ne poštuje i poznaje dovoljno, odnosno ignoriše ih i stalno se sukobljava sa zakonima onih ljudi koji su mu i dodeljeni na upravu.

Prebacivalo mu se da se sukobljava sa jevrejskim zakonima na takav način da ne sprovodi svoje sopstvene rimske zakone kako treba a da jevreji trpe zbog toga na tom verskom planu.

Dakle spočitavala mu se civilna uprava.

Zato pri suđenju Isusu on iskorištava sve, pa i to da se ponavlja u presudi da je Isus nevin, što je po rimskom zakonu bio veliki prekrša. Nikad dva puta o istoj stvar. tako stoji rimski zakon.

Zato je izgleda posle svog vašara i drame, posle sukoba verskog i rimskog zakona presuda bila drugačija od optužnice i Isus je osuđen na izrugivanje cara ali je Pilat držap u šaci svojim ranijim presudama da je Isus nevin po optužnici pobune i same Jevreje i jevrejski veliki sud, da će svakog ko mu bude stao na put optužiti isto za izrugivanje Cara Rimskog Tiberija jer su mu lažno podmetnuli jadnog i nikakvog čoveka kao nekog kog bi on morao da se plaši zbog pobune protiv Rimskog Cara što bi se svrstalo u uvredu prema Rimskom Caru samom.

Tako da je taj Car Judejski koji je stajalo na Krstu bila i optužnica svim jevrejima ujedno.

Opasan je bio Pilat Pontije.

Ljubav se u duši ogleda, nebo je još nesagledivo.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

×
×
  • Креирај ново...