Jump to content

Да ли је српска просвета дотакла дно?


Препоручена порука

пре 29 минута, Juanito рече

Видиш, све си ти лепо написао, и лицемерје директора и трулост система кога сви знамо. Само ниси споменуо кључну ствар: шта уопште тражи у школи неко ко отворено изјављује да НЕЋЕ да учи? Шта се добија тиме што ће тај неко да има јединицу и понавља разреде у недоглед? У чему је тачно суштинска разлика између сценарија да неко такав понавља разред и има поклоњену двојку? Чему обавезна школа за такве и самим тим срозавање квалитета школе за оне који заиста желе да уче и раде? Зашто би се талентована наставница уопште бавила таквим особама. То уопште није њен посао! Посао наставнице је да пренесе знање онима који знање траже. Та мала је посао за неке друге струке и треба је удаљити из школе. Нек родитељи после гледају шта ће и како ће то да решавају.

Када кажем да је школство потпуно застарело, не мислим само на програме и начин рада. Једна од ствари на коју мислим је и то обавезно школство за све и свакога укључујући и гомилу пробисвета и гледање на школу као на некакву васпитно-рехабилитациону установу.

Ово ће се изменити у Србији вероватно кад будем био пензионер, ако дочекам. :)

Не брините се, дакле, за сутра; јер сутра бринуће се за се. Доста је сваком дану зла свога.

(Мт.6, 34)

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 32 минута, Ana Bjelan рече

Objasni mi sta si mislio da je ovde glupost? Ako se na geografiji uci da je sve nastalo iz velikog praska o cemu onda da pricamo. To sto se uci negira postojanje Boga...

Не негира, јер Велики прасак није теорија о настанку свемира него о његовом развоју од екстремно кратког времена после настанка па до данас. О самом настанку, или нечему што је евентуално било пре тога, наука још увек не може да каже ништа јер физика коју данас познајемо није довољна да бисмо било шта знали о самом настанку свемира и времену пре тога (ако је уопште и постојало време пре, ни то се не зна).

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Видиш, све си ти лепо написао, и лицемерје директора и трулост система кога сви знамо. Само ниси споменуо кључну ствар: шта уопште тражи у школи неко ко отворено изјављује да НЕЋЕ да учи? Шта се добија тиме што ће тај неко да има јединицу и понавља разреде у недоглед? У чему је тачно суштинска разлика између сценарија да неко такав понавља разред и има поклоњену двојку? Чему обавезна школа за такве и самим тим срозавање квалитета школе за оне који заиста желе да уче и раде? Зашто би се талентована наставница уопште бавила таквим особама. То уопште није њен посао! Посао наставнице је да пренесе знање онима који знање траже. Та мала је посао за неке друге струке и треба је удаљити из школе. Нек родитељи после гледају шта ће и како ће то да решавају.

Када кажем да је школство потпуно застарело, не мислим само на програме и начин рада. Једна од ствари на коју мислим је и то обавезно школство за све и свакога укључујући и гомилу пробисвета и гледање на школу као на некакву васпитно-рехабилитациону установу.

To је питање за родитеље пре свега, ако дете има слободу да тако каже наставнику у лице. МОРА да неко стоји иза таквог детета. А није директор.

Слажем се да не треба да се понавља. Боље да заврши разред са нпр 8 кечева, и зове се да је положио. Или да је најнижа двојка, свеједно. Али кад тај заврши да је јасно и школи и послодавцу са ким има посла. Овако јадничак који нема капацитет али је радник до крви па је изборио двојчицу бива изједначен са овим лењивцима и заштићенима, а касније буду у другом плану јер нису "прибојни" (читај довољно дрски и безобразни што се данас тражи).

Што се тиче колегинице -само свеже запослена на одређено и неупућена од старијих и искуснијих. "Књишки" радила како је учила у школи.

Одмах научила лекцију, променила средину и рекла да више неће пасти на исту фору. Одлична, биће сигурно једна од најбољих у струци, феноменално преноси знање и добрим и лошим. Знаш, ваља и оне слабе нечему научити, ту се не слажем са тобом, задатак нам је да се бавимо и талентима и оним што немају дара... Али нисмо ту да одрађујемо посао родитеља, а то траже надлежни...

"Христос васкрсе, радости моја!"

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 1 минут, Јанко рече

задатак нам је да се бавимо и талентима и оним што немају дара

da ali ne u istom kontekstu... to je najveći problem, bar mi se tako čini. Mada, ko to uspe jednim udarcem ubio je 7 :) 

Zato kažem ti: opraštaju joj se gresi mnogi, jer je veliku ljubav imala; a kome se malo oprašta ima malu ljubav.


 


0526200500.jpg


Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 21 минута, Јанко рече

Али кад тај заврши да је јасно и школи и послодавцу са ким има посла.

Зашто послодавцу? Колико сам сконтао, прича се о основној школи. Они имају још много до било каквих послодаваца. А ако их мрзи да уче у основној, може да се деси да промене приступ и да буду добри или чак најбољи ђаци у средњој, или после студенти на факсу. Није то уопште ретко, лично знам за такве случајеве. 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 1 сат, Ana Bjelan рече

Objasni mi sta si mislio da je ovde glupost? Ako se na geografiji uci da je sve nastalo iz velikog praska o cemu onda da pricamo. To sto se uci negira postojanje Boga...

Свашта.... Па лепо је Велики инквизитор рекао да се еволуција и велики прасак никако не доводе у питање. 

 

galerija2552005145401velikiinkvizitor_0_

  • Волим 1
Link to comment
Подели на овим сајтовима

Зашто послодавцу? Колико сам сконтао, прича се о основној школи. Они имају још много до било каквих послодаваца. А ако их мрзи да уче у основној, може да се деси да промене приступ и да буду добри или чак најбољи ђаци у средњој, или после студенти на факсу. Није то уопште ретко, лично знам за такве случајеве. 

Искључујеш да постоје они који не заврше средњу? Још није обавезна и још има таквих... И сиротих из забачених крајева који не могу приуштити карту за средњу у суседном месту-граду, и одбачених а вредних, оних који из разних разлога нису завршили... Знам једног малог који је у 5-6 говорио да га не занима ни основна, само хоће да ради на земљи. Завршио основну, вредан к'о мрав, само образовно запуштен од родитеља. Сестра му добрица, завршила средњу зрговачку, ради(ла?) у маркету...

"Христос васкрсе, радости моја!"

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 5 минута, Јанко рече

Искључујеш да постоје они који не заврше средњу? Још није обавезна и још има таквих...

Па ок, може бити. Није ми то пало на памет...

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 2 часа, Рапсоди рече

Типично " Хамлетовски мотив "  ми неке ствари можемо да видимо или не.Али реагујемо тек када нас заболи лично. Е сада да ли је Хамлет видео или није хтео да види да има нешто труло у држави Енглеској , питање је сад?:) Али реаговао је тек када га је заболело на личном плану. Очигледна паралела за случај који је изнео Банел.Да их држава није поткачила, не би реаговали без обзира на трулост образовног система. Али пошто су лично повређени и оштећени реагују . Наравно да је у питању друга врста бола, оштећености или назови какао хоћеш, али се свакако може направити паралела, јер у осталом, " Хамлетовски мотив " је широк појам.. 

Naravno, 'Hamlet' je izgradjen oko pitanja: Ko? Sta? Zasto? i oni koji su dramu procitali znaju da je Hamlet slozen, a mnogi naucnici se slazu da su Hamletovi motivi direktno u vezi sa Sekspirovim zivotom i iskustvima, ali ovde imamo samo citat iz tako komplikovane literature koji po mom misljenju nema paralele...Citalac moze uvek pretpostaviti da je glavni lik po uzoru na autora koji je napisao, kako i sa mnogim velikim delima, ali da su po uzoru na Hamleta по моделу, ћути, ради, трпи, чувај радно место da se ponasaju na nacin kao i on? Koji su Sekspirovi motivi u prikazivanju Hamleta? Hamlet je najvise zamrsen i zanimljiv, zagonetka do danasnjeg dana, te se moze reci da je "Hamletovski motiv" sirok pojam, ali "ima nesto trulo u drzavi Danskoj" ima samo jedno znacenje neko ne radi svoj posao kako treba i orijentise mnjenje pogresno, ili ima nesto trulo u Srbiji jer mnogo njih kaze da Mladen Šarčević  vodi administraciju...tako nekako bi citat imao znacenje. Mozda ja pristrasno gledam na knjizevnost, a to moze da umanji komad u celini...Hvala na objasnjenju i lepo sanjajte, odoh da nanam :1502_baby:.

Јачи од смрти и лажи

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Просвета посрће од кад ја знам за школу, али мене далеко више плаши нешто друго... Тренутно је моја најстарија ћерка на великој матури, средња ћерка у 2. разреду средње школе, најмлађа у 8. разреду основне школе, старији син у 4. разреду основне школе и млађи син у предшколском, што ће рећи да сам у последњих 12 година био на толико родитељских састанака да се већ питам где ћу да нађем воље да и даље уредно одлазим на родитељске састанке и у наредних 12 година. Од свега што сам могао да чујем и видим о комплетном школском... хм, да кажем организму... ја могу да кажем да су родитељи апсолутно најгори чинилац. Кад год су ми деца причала о несносном понашању одређене деце ја сам по понашању родитеља на родитељском увек непогрешиво познао од које је кладе отпао ивер, и како време пролази тих распомамљених родитеља је све више. То је ваљда неминован процес, ако нам константно из државе беже главом без обзира они најспособнији онда мора да се осети у сваком погледу како то изгледа када талог почиње да чини значајан проценат друштва, па онда у таквом систему они способнији уопште не помишљају да раде у школи, јер сасвим разумљиво неће да се нађу на мети необузданих простака. Какво нам је опште стање у друштву још се то школство врло срчано држи! Иако имам пуно замерки, и иако моја деца често умеју да ми помену заиста велике проблеме који их тиште ја могу да кажем да свако од њих има и одређени број предавача које памте као инспиративне, стручне, пожртвоване, честите и саосећајне. Мене искрено чуди да још увек има таквих, све остале околности у друштву ми указују на то да би такви требало да су истребљена врста.

На сваком кораку примећујем да је општи манир васпитања деце код нас такав да се гаје несамостална деца која се подижу на ниво малог божанства, сасвим погрешно се наша деца у родитељском дому уче да су непогрешива и ванредно надарена, да је благословен свако ко се само очеше о њихово присуство, родитељи су напросто заслепљени својом децом, па онда у тој заслепљености децу шаљу у свет са потпуно искривљеном сликом о њима самима, и онда је катастрофа неминовна. Видим и чујем да са децом нико не разговара довољно, фонд речи им је бедан, писменост никаква, манири би морали пре свега да постоје у траговима па да могу да се оцењују. Ни једна школа не може од потпуно запуштеног детета да направи чудо. Дакле пре него што се баци камен на школу треба прво да се погледа шта радимо у кући, шта наш комшија ради у кући, шта фамилија, пријатељи и познаници раде у кући... И да се о томе отворено прича. То је права превентива. Ако свако пошаље у школу потомка коме је од првог дана усађено убеђење да му са чела сунце сија, и ако ће сваки родитељ на родитељском да се труди да убеди све остале у то исто онда нема те школске реформе која ће да буде успешна. Школски систем увек може да буде бољи, али ће и најбољи систем да буде подривен оним што ми радимо у кући.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 1 сат, Јанко рече

Знаш, ваља и оне слабе нечему научити, ту се не слажем са тобом, задатак нам је да се бавимо и талентима и оним што немају дара...

Овде се не ради о даровитости. Нигде нисам рекао да треба избацити недаровите, него оне који неће да уче раде, већ само сметају свима (у најбољем случају, ако нису неки насилници). Могу да буду и ајнштајни, што се мене тиче...

Link to comment
Подели на овим сајтовима

@Kristijan

Ja to pričam sve vreme :dobro:, pogotovo o onom delu da su deca mala božanstva. Danas su generalno ljudi puni sebe i nekog umišljenog i potpuno neosnovanog samopouzdanja :0212_rolleyes: i naravno da to prenose na svoje potomke :0212_rolleyes:. Ceo svet je loš, samo oni valjaju :0212_rolleyes:.

  • Волим 1
Link to comment
Подели на овим сајтовима

×
×
  • Креирај ново...