Jump to content

Докторат Владике Иринеја

Оцени ову тему


Препоручена порука

  On 5. 8. 2024. at 6:09, Hadzi Vladimir Petrovic рече

би уносили смрт у Бога,

Expand  

Међутим, смрт се ефикасно уноси у Бога, Бог се ефикасно убија, како учу Фридрих Нистић: тако што се Бог прогласи за врховну истину, тако што га крунишемо за краља метафизике, за караља свих наших измишљотина, свих наших истна узетих са бића, са коња и ливаде. Ту је "бог" миран на једнан лош начин као љуштура.

Тада добивамо паралелну виртуелну стварствену структуру, зато атеизам на Западу виде као напредак као ослобођење од привида, зато православни оптужују да у томе нема енергије, а инославни трвде: нема и непостоје енергије.

Наравно само ми постајемо безбожни и тонемо у смрт, мјењајући Живог Бога за неке своје представе, слике.

Не синергијеке иконе који баштини Црква Живога Бога у којој су и даске благодаћу живе, а камоли људи....

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 5. 8. 2024. at 4:01, Ralex рече

Ni Pavle ne veruje: On kaže da ništa samo po sebi nije pogano već da ako ko misli da je nešto pogano to je njemu pogano.

Đavo je u službi dobrih ljudi, jer da bi drvo rodilo oko njega treba da se baci đubre da se okopa da ga kiša zalije i tek onda donosi rod.

Intelekt je taj koji je ulozi onoga ko đubri zemlju da bi mo doneli dobar rod. Ko nema iskušenja taj i ne nauči ništa o duhovnom svetu.

Naše ono ne vidi Boje nego nedostatak svetlosti, Tako svetlost padne ma list, list upije žutu i plavu boju svetlosti u naše oko dođe crvena. i naši receptori za crvenu su mirni, ali reaguju receptori za žutu i plavu i šalju signal mozgu da nema žute i plave naš mozak to obrađuje i  mi vidimo list zelenim,  Tako i Boga kao duhovnu svetlost ne možemo da vidimo bez tame koja će upiti Boga kao svetlolst, i onda kad vidimo da svetlosti nema mi kažemo to je zlo, A zapravo se tu krije svetlost koju je to šta smo posmatrali upilo. i mi razumom možemo da razumemo kakva je svetlost tek kada je nema. Kada je ima to je kao kada te sunce zaslepi i ti ništa ne vidiš- Zato je potrebna tama , tj. zlo.

Expand  

Ti si bato jing i jang. Djavo is the good guy, naslusah se toga onoliko. Nemam vise snage za to.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 5. 8. 2024. at 6:09, Hadzi Vladimir Petrovic рече

Бићеш добро, може да се каже и не искључује оно што сам рекао, наравно уз ограде које сам поставио, ово шро то говориш је све у функцији не мјешања природа, и када кажеш да Бог мирује и то је у реду, ако при том не уносиш категорије везане за створено, или стварствене ствари као простор у Бога. Мој Отац ради па радим и Ја, дакле Бог је у акцији.

Нема потребе да се плетемо око термина, јер ријечи код мене нису у функцији описивања или "истине", него у функцији  показивања, гледам да мој језик буде у изворној, а не метафизичкој функцији, дакле моје рјечи нису биће, оне показују биће, неку стварност. Дају миг. Ено коња, нису моје рјечи коњ, могао сам и да климнем главом или покажем руком, али за нека сулптинија показивања развијам језик.

Зато је стил "чудан" ушима навикнутим на метафизичку хипнозу појмовима, зато никако да кажем нешто "норманло", а ако би желио да ме уврједиш најбоље би било да кажеш да је све ово "истина" схваћена метафизички, да су моје рјечи кохоерентне, да једна другу потврђују да сам развио систем. Дакле "ено коња на ливади", није никаква истина ни о коњу ни о ливади.

Томе служи језик, а не томе да преузме путем њемачке идеологије језика улогу Цркве, или Онтологије, да буде кућа бића, везивно ткиво народа, како пропагирају " велики срби"

Дакле ми језиком не исцрпљујемо ни стварност "коњ", нити истину о коњу, нити коњске истине, нити нам пада на памет да покушавамо.

Љепо каже св.Максим, дакле прављење дистанце - простора између нас и Бога је увело смрт, +Игњатије учи да су простор и врјеме смрт, дакле са тако схваћеним кретањем би уносили смрт у Бога, то треба да се отклони.

Рађање и Исхођење су неко вјечно дешавање у суштини Божијој, ти кад си се рађао радикално си се кретао, дошао на свијет и кад си исходио опет си се кретао, то су догађаји, акције, код Бога вјечног и беспочетног "трајања", и сада се Логос рађа и Дух исходи. Но није уопште важно, то је нека моја идеја размишљање, ништа битно. Могу и да одустанем од тога, ако је због нечега потребно, или да мјењам термине.

Expand  

Petrovicu, moj drugaru Petrovicu, :), nadam se da je sve u terminima i da iza termina slicno mislimo i verujemo. :pivo:

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Што сте толико запели за докторат Вл Иринеја Буловића? ааааа?

Зашто мало не исчитате докторате ( 45 доктората) осталих епсикопа у Сабору, па да видите како пишу,на које теолошке теме су писали итдддддддддддддддддддддддддддддддддд. наравно уз то би се могло да исчитају и аналзирају поред ти 45 доктората и 45 магистарских радова наших учених образованих архијереја у САСбору - они управљају Црквом и од њих зависи будућност нашег Српског народа. И ови нови што су изабрани ове године колко би 6 или 7 нових епископа могли би се и њихови докторати и магистарски радови исчитати, анализирати...

 

Пустите оставите чоек вл. Иринеја, дакле, ајде сад мало и остале докторате да пречешљате, да чујемо ваша мишљења ставове итддд.

 

Архиепископ пећки, Митрополит београдско-карловачки
и Патријарх српски ПОРФИРИЈЕ
Митрополит дабробосански ХРИЗОСТОМ
Митрополит црногорско-приморски ЈОАНИКИЈЕ
Епископ сремски ВАСИЛИЈЕ
Епископ бањалучки ЈЕФРЕМ
Епископ будимски ЛУКИЈАН
Епископ банатски НИКАНОР
Епископ новограчаничко-средњезападноамерички ЛОНГИН
Епископ канадски МИТРОФАН
Епископ бачки ИРИНЕЈ
Епископ британско-скандинавски ДОСИТЕЈ
Епископ жички ЈУСТИН
Епископ врањски ПАХОМИЈЕ
Епископ шумадијски ЈОВАН
Епископ браничевски ИГЊАТИЈЕ
Епископ зворничко-тузлански ФОТИЈЕ
Епископ милешевски АТАНАСИЈЕ
Епископ диселдорфски и немачки ГРИГОРИЈЕ
Епископ рашко-призренски ТЕОДОСИЈЕ
Епископ западноамерички МАКСИМ
Епископ горњокарловачки ГЕРАСИМ
Епископ источноамерички ИРИНЕЈ
Епископ крушевачки ДАВИД
Епископ славонски ЈОВАН
Епископ аустријско-швајцарски АНДРЕЈ
Епископ бихаћко-петровачки СЕРГИЈЕ
Епископ тимочки ИЛАРИОН
Епископ нишки АРСЕНИЈЕ
Епископ буеносајрески и јужно-централноамерички КИРИЛО
Епископ Митрополије аустралијско-новозеландске СИЛУАН
Епископ далматински НИКОДИМ
Епископ осечко-пољски и барањски ХЕРУВИМ
Епископ ваљевски ИСИХИЈЕ
Епископ будимљанско-никшићки МЕТОДИЈЕ
Епископ захумско-херцеговачки ДИМИТРИЈЕ
Епископ шабачки ЈЕРОТЕЈ
Епископ западноевропски ЈУСТИН

Викарни Епископ ремезијански СТЕФАН
Викарни Епископ мохачки ДАМАСКИН
Викарни Епископ марчански САВА
Викарни Епископ хумски ЈОВАН
Викарни Епископ хвостански АЛЕКСЕЈ
Викарни Епископ новобрдски ИЛАРИОН
Викарни Епископ јегарски НЕКТАРИЈЕ
Викарни Епископ липљански ДОСИТЕЈ
Викарни Епископ топлички ПЕТАР

 

П.С

Што се тиче тих  школа, дипломе, докторатим и то све, да сам Стаљин, ја би то све забранио законом, школе те титуле, дипломе, то је папир. То је ништа теорија, схоластика у четири зида у кабинету. Радије треба ставити фокус сконцентирстати се на опитно-благодатно екстатично екстазне визије, енергије, ерупције зрачења високфрекфентне радијације опитоно-благодатне, то је онда то, то је права ствар, а ово дипломе, докторат то је папир теорија то је ништа, малћење празне сламе, схоластика, коме то треба то никоме не треба у СПЦ

Link to comment
Подели на овим сајтовима

@Hadzi Vladimir Petrovic

Теби само мало треба да се смириш, али треба бити послушан, а не псовач и опадач. У теологији треба разликовати довољно тога за исправно расуђивање, што ти ниси показао. Чак си увео неке непостојеће разлике, пренагласио си нешто, а онда занемарио кључну ствар у разликовањима. Када спомињеш информацију, увек заборављаш на носиоца те информације, који је увек неопходан, присутан, постојећи, а који је нестворен. Заборављаш на логосе Божије као једине ентитете који јесу мост између твари и самога Бога, то значи да је сам Бог мост. Невероватно је колико то неки занемарују и у стању су да филозофирају и износе невиђене заблуде и застрањења. Прикочи човече, не дај времена толиком незнању и брзању. Ти мислиш да је дозвољено свакоме да полемички богословствује. Није баш свакоме, поготово опадачима и несмиреним људима, који гризу као џукела брата свога.

Наука верујућих каже:

Апсолутан је само Бог

Link to comment
Подели на овим сајтовима

@Ralex

Жалосно је да тај твој труд остане неплодан. Јесте да си израстао пун заблуда, али само треба да наставиш да растеш, да шириш знање о Догматском учењу. А то значи, да читаш не само Стари и Нови Завет, него и Оце Цркве која конкретно исповеда православно учење. Ипак мало закочи са својим открићима, и усклади их са отачким учењем, па ћеш видети како истина ослобађа и бива моћна.

Наука верујућих каже:

Апсолутан је само Бог

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 5. 8. 2024. at 19:10, uomo del Ve.Te. рече

Што се тиче тих  школа, дипломе, докторатим и то све, да сам Стаљин, ја би то све забранио законом, школе те титуле, дипломе, то је папир. То је ништа теорија, схоластика у четири зида у кабинету. Радије треба ставити фокус сконцентирстати се на опитно-благодатно екстатично екстазне визије, енергије, ерупције зрачења високфрекфентне радијације опитоно-благодатне, то је онда то, то је права ствар, а ово дипломе, докторат то је папир теорија то је ништа, малћење празне сламе, схоластика, коме то треба то никоме не треба у СПЦ

Expand  

Иди бре у першун шта си ти написао. Ако ниси озбиљан ово ти је фора за медаљу.

Наука верујућих каже:

Апсолутан је само Бог

Link to comment
Подели на овим сајтовима

@uomo del Ve.Te.  Једно без дргог не иде  "постоје свети и образовани свети мени су дражи ови други", а ако је или или, и то је јасно. Покрени теме па ћемо видјети има ту занимљивих ствари.

  On 5. 8. 2024. at 19:14, Milan Nikolic рече

Заборављаш на логосе Божије као једине ентитете који јесу мост између твари и самога Бога, то значи да је сам Бог мост. .

Expand  

Какви ентитети, ко је говорио о логосима као ентитетима? Ти први?

Јесте Бог мост али као личност Логоса Исуса Христа, а не као енергија Оца Сина и Светога Духа. Не можеш да се отресеш пантеизма.

Исус је једини нестворено-створен. Енергије су или створене или нестворене, ако их сливаш, то је као да сливаш природе.

Не заборављам, не може увјек све да се пише, нешто се ваљда може и подразумјевати, поготово ако је раније објашњено или ако је ноторна ствар као ово са мостом, али некад мора опет и опет.

Коју ти знаш нестворену информацију?:0426_feel:

Link to comment
Подели на овим сајтовима

@Hadzi Vladimir Petrovic

Чак је и створено од Исуса од логоса Божијих, као све друго створено.

Не знам како можеш толико да не знаш о логосима а разглабаш овде.

Опет ти кажем, пусти владикин докторат на миру. Отвори своју тему.

Наука верујућих каже:

Апсолутан је само Бог

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 5. 8. 2024. at 19:42, Milan Nikolic рече

@Hadzi Vladimir Petrovic

Чак је и створено од Исуса од логоса Божијих, као све друго створено.

Не знам како можеш толико да не знаш о логосима а разглабаш овде.

Опет ти кажем, пусти владикин докторат на миру. Отвори своју тему.

Expand  

Ништа створено није од логоса божијих, ништа створено није нестворено.

Коју ти то информацију нестворену знаш?

Коју је то Господ сачинио информацију? Коју створену информацију знаш?

Е сад сотона може да нас информише, то знамо, али не дај Боже.

Шта има ко да ми дозвољава, видиш на примјер ја нисам архитекта али сам безобразан па узмем и нацртам цркву:sunce:, ко зна боље широко му поље.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 5. 8. 2024. at 21:58, Вукашин рече

Ава Јустин каже: свака твар је оваплоћена мисао Божја. Зато је творевина богочежњива.

Expand  

Ако би схватили како ви схватате онда би грјешио св Јустин ту, јер није.

Јер мисао Божија је нестворена (ако упоште Бог мисли јер то је антропологизација), а твар створена па би сама твар као оваплоћена (алудира  на Христа) била створено-нестворена. Али св Јустин је вјероватно мислио да је твар способна за Христа, да је чекала Христа, да је створено у Христу и да је Спасење у Христу, што ви негирате.

@Milan Nikolic исповједа онтолошку разлику између створеног и нестворенег, а кад наиђе на проблем гдје мора да је направи онда се уби да заљепи једно друго.

Хоћете неко друго спасење осим и изван Христа, јер то је спасење веза (религија) међ природама, то што Господ има двије природе, што су у Христу спојене.

Благодат је потребна да сва тијела буду Једно, свако биће је заокружено не настваља се војник на пушку, писац на оловку, свештеник на путир, вајар на скулпутуру...

Можемо наћи отиске вајаревих прстију по цјелој скулптури, препознати стил и слично, осјетити да је то Мештровић нпр, али вајар је вајар, а скулпутура скулптура, он је месан а скулптура мејдена, ништа од вајеревог меса нема у скулптури, нити мејди има у вајару. Сулптура је мртва а вајар жив---

Тако и са Богом, кад морам да цртам, Он је нестворен а твар створена, ништа од твари нема у Богу нити од Бога неки логос - енергија у твари.

Дакле нема нигдје никаквог сливања , ни уједној тачци створеног и нествореног, спасење је  само у Христу.

Дакле човјек може да живи својом створеном суштином нестворени живот, да сагледава енергије, али опет нема сливања него живи у два апсолутно онтолошки различита "свијета", односно Живи у Христу који је својим оваплоћењем ујединио ту апсолутну разлику између створеног и нествореног.

Односно Христос се уселио у Човјека и он поред душевног и тијелесног живи и духовни живот.  Живи двије природе, једну по енергији а другу по суштини, живи два живота створени и нестворени, оваплотио се по енергији, као и Јустинова твар.

Живи како Бог живи и живи како човјек живи, али ни код светитеља то јединство природа није у њиховој личности, него опет и само у Исусу Христу, у њиховом уопдобљењу Њему. Дакле није јединство природа у св Василију Острошком и ако су му мошти евидентно благодатне, осјећамо благодат видимо тијело и то упокојено, без створеног живота. Твар живи благодаћу. Св Василије без Христа би био ништа.

Дакле антрополошки јединство природе је у подобију - Христу, а не у Петци, Спиридону у личности.

Јустинова твар (цвјеће нпр.) је сијала јер је Јустин сијао, а Сијао је Христос у њему. Нема и неће бити другог пута. Амин.

 

Све знате, али нећете да то употребљавате.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

@Hadzi Vladimir Petrovic  А нисам ја ништа тврдио, само сам навео Јустина као кључ да се разуме појам.

Мисао Божја је предвечна. Има негде где каже, у свакој травки, листу, цвету...по једна мисао Божја.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

×
×
  • Креирај ново...