Jump to content

Докторат Владике Иринеја

Оцени ову тему


Препоручена порука

пре 16 часа, Вукашин рече

Немој сад и ово компликовати. Реч је да је све створено-предодређено за јединство у Исусу Христу, за вечни живот. Што каже Атанасије нико ко није Христос неће ући у Рај (по усиновљењу Оцу се хришћани поистовећују са Христом, првим међу браћом).

А написао ти је и Милан да човек својом вољом може да одбаци Божији план-смисао-логос о себи. Какво је то постојање ван Христа, не бих и на ту страну ширио ову причу.

 

To sto si postavio od e.Ignjatija, to se u stvari naslanja na teologiju u.m.Zizjulasa, on je u njegovo vreme kada je bio sa nama morao da se 'pravda' za tu teologiju ehatona i personalizma postojanja bica, jer su ljudi postavlja logicna pitanja sta je sa onima koji ne postoje kao bica po eshatonu, to postojanje van Hrista kojim neces da se bavis, jer oni po toj teoriji eshatona i personalizma prelaze u ne - bice, nepostojanje, i onda je Zizjulas morao da odgovara na ta pitanja i da smislja nove teoloske formulacije kako ne bi ljude odvodio u ne - bice i nepostojanje, tako da ovo od e.Ignjatija to su vec stvari koje se moraju minimalno updejtovati, nema druge, inace ostaju pitanja bica i ne - bica, Zizjulas se tu vec malo updejtovao, mozda je i e.Ignjatije ovo je bas dosta star tekst.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 21 минута, Hadzi Vladimir Petrovic рече

Бокисд немој да љутиш, ако у нашој створеној суштини има нешто нестворено, неки дио, онда смо ми створено нестворена бића, што и јесмо, ти си нестворен по крштењу а не по природи, пружио сам ти излаз из апорије у коју си запао, а то је да у то вријеме имамо више ипостаси, а то тад значи суштина не личности као данас.

Дакле нествореним духом који је одувјек код Бога од пре стварања ми познајемо духовне нестворене стварности

Душом познајемо душевне стварности, а тијелом тијелесне стврности, да ли душу сврставамо у створено или нестворено није сад битно, у створеном нема нествореног и обрунуто, до Христа, а ни тад нема сливања, а то је да буде дио суштине створен а дио нестворен, то је сливање.

Дакле не припада природи створеној спасење, мислим није по природи, него по другој природи.

Ни врлина није по природи, али постаје навика па друга природа, јер је врлина нестворена, није по природи бити девствен, не тражи желудац пост...

Napisao sam, netvarno, nije, nestvoreno, onda je tu potpuno drugi kontekst.

Slazem se, nije spasenje po stvorenoj prirodi, nego po drugoj prirodi ili mozda bolje po van - prirodi, izvan prirode, iznad prirode, pa blagodat i energije su nestvorene i netvarne.

Ali napomena, da to primamo u ovoj nasoj prirodi, tj. u ovom telu i dusi, koji se preobrazavaju u netvarnu i nestvorenu 'prirodu'.

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 24 минута, Bokisd рече

jer su ljudi

Мислиш моја маленкост + Игију и осталима, па и Атанасију који је рекао: Опасна мисао, а ја одговорих за тебе и Зизијуласа опасна,  мени мила и блиска, ту мисао сам лично ја развио зависно од Лудивикоса у полемикама, ево @Александар Милојков сада у интервиу за Живе рјечи тврди како смо у Паклу без идентита - срамота. Сад има двије опције апокатастазу или да каже да Бог раствара и свара.

Али то никако не значи да је све код Зизијуласа или Владике Игњатија погрешно! Ово све стоји, Иначе +Иринеј у овоме раду напада грчке теологе тог доба а афирмише Зизијуласа.

Непреображавају се у нестворену природу, него се уједињују у Христу. Дух душа и тијело се сабирају, уједињују у Христу.

Мислим да су нетварно и нестворено једно те исто? Не разликујем то

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 2 минута, Hadzi Vladimir Petrovic рече

Мислиш моја маленкост + Игију и осталима, па и Атанасију кои је рекао: Опасна мисао, а ја одговорих за тебе и Зизијуласа мени мила и блиска, ту мисао сам лично ја развио зависно од Лудивикоса у полемикама, ево Милојков сада у интервиу за Живе рјечи тврди како смо у Паклу без идентита - срамота.

Али то никако не значи да је све код Зизијуласа или Владике Игњатија погрешно! Ово све стоји, Иначе +Иринеј у овоме раду напада грчке теологе тог доба а афирмише Зизијуласа.

Непреображавају се у нестворену природу, него се уједињују у Христу.

Мислим да су нетварно и нестворено једно те исто? Не разликујем то

Ok, naravavno da ima mnogo toga lepog i poucnog kod m.Zizjulasa i e.Ignjatija, vrhunski teolozi i i intelektualci i erudite, narocito m.Zizjulas, narocito volim da citam m.Zizjulasa, ali eto gledam malo i kriticki.

Mozda, u smislu da je jedino Bog po prirodi nestvoren, netvarna moze da bude i nasa dusa, iako smo stvoreni i telesni tvarni.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 2 минута, Bokisd рече

Ok, naravavno da ima mnogo toga lepog i poucnog kod m.Zizjulasa i e.Ignjatija, vrhunski teolozi i i intelektualci i erudite, narocito m.Zizjulas, narocito volim da citam m.Zizjulasa, ali eto gledam malo i kriticki.

Mozda, u smislu da je jedino Bog po prirodi nestvoren, netvarna moze da bude i nasa dusa, iako smo stvoreni i telesni tvarni.

Мислиш као нека анђеоска природа? Ок онда сам погрјешио, јер бавимо се дијалктиком створено нестворено, па ми је промакло.

  • Свиђа ми се 1
Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 1 сат, Hadzi Vladimir Petrovic рече

@Вукашин Уозбиљи се ово нису створења:))

Да, чему Крст и подвиг до обожења, боље одмах прогласити божанске логосе својом суштином. Нећеш се мучити.

Ево сад читам и нећу ни да му одговарам, да не будем узрок нових  лупетања.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 3 минута, Вукашин рече

Да, чему Крст и подвиг до обожења, боље одмах прогласити божанске логосе својом суштином. Нећеш се мучити.

Ево сад читам и нећу ни да му одговарам, да не будем узрок нових  лупетања.

Vau al si bezobrazan, a ovamo oces neki dijalog.

Ili ces konkretno da odgovoris inace si obican ignorant provokator, blago receno.

Znao sam da neces nista konkretno da odgovoris nego samo trazis bezveze razlog kako bi izbegao konkretan odgovor. Ko te bije po prstima da se bavis ovim temama ako nisi siguran da mozes dobro i pravilno da razumes, pa ako covek i nesto pogresi iz nehata ili slucajno, pa ispravis se nije smak sveta. Drugo je ako neko nece da se ispravi jer je umislio da je neko i nesto.

Nisu bre sustina, nego deo sustine, u sustini, jel su Bozanske energije deo (u) sustine, ali opet nisu sama sustina, tako slicno su i logosi zalozeni u sustini, ali nisu sama sustina, u nasoj su prirodi ali nisu sama nasa priroda i bice.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Не разумем зашто теологија не би могла да укаже на научна открића која нешто именује беспросторним и безвременим? Теологија управо објашњава да је то у науци недостижно, да је ту такозвани ,,зид" који уважава и наука.

Космологија је кључна област у разумевању тајни творевине и њеног Творца, а та област је примењена и уважена у самој теологији. Пазите, највећа несрећа данас је занемаривање и космологије и тријадологије код неких.

Када кажем код неких мислим на све оне које и критикује еп.Бачки, због пренаглашавања заблуделих закључака о ,,учењу о личности". Када у тако великој ствари занемариш савремену космологију, ништа није добро.

Наука верујућих каже:

Апсолутан је само Бог

Link to comment
Подели на овим сајтовима

 

пре 9 минута, Bokisd рече

Nisu bre sustina, nego deo sustine, u sustini, jel su Bozanske energije deo (u) sustine, ali opet nisu sama sustina, tako slicno su i logosi zalozeni u sustini, ali nisu sama sustina, u nasoj su prirodi ali nisu sama nasa priroda i bice.

Не може суштина да има дјелове, завео те онај превод Максима, ово ти није неки одговор. Оно што је Бог створио су створене суштине, енергије могу да држе у постојању и слично, а нису дио суштине, нити створено има за своји суштину нестворено (Пантеизам).

Оци су паштили око платонизма и многи су подљегали, неки су осуђени неки не и то је трајало вјековима, ако можда још траје, Зизијулас и Иги су пионири у изражавању савременим филозофијама, зато им се мора гледати кроз прсте. А у нападу да се подвласте Цркве без гледања кроз прсте.

 

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 44 минута, Hadzi Vladimir Petrovic рече

ево @Александар Милојков сада у интервјуу за Живе рјечи тврди како смо у Паклу без идентитета - срамота. Сад има двије опције: апокатастазу или да каже да Бог раствара и свара.

Стварно је питање како смо у паклу са идентитетом. Тешко да постоји икакав однос утехе или топлине, освежења или задовољства. Нема односа ни са ким.

У неком бивствујућем смислу можемо рећи да је то идентитет, али онда је то идентитет апсолутно усамљеног, на све могуће начине промашене воље.

Наука верујућих каже:

Апсолутан је само Бог

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 2 часа, Bokisd рече

Ja razlikujem logose i Bozije nestvorene energije

Како их разликујеш? Тако што изгуглаш?

 

пре 2 часа, Bokisd рече

Moras da pronadjes citat od sv.Maksima da su u nama stvoreni logosi, mislim, ono, sta podrazumevas pod stvorenim, tvarni, fizicki, sta.

Имаш својства људске створене природе, аман, човек си. Имаш своју вољу - слободну, неће Бог да те претопи у себе на силу. Имаш и изопачење грехом, па носиш и то искривљено-страствено, разбијено. Може и то што каже апостол Павле, не живим више ја, него Христос у мени, да се потпуно поистоветиш са вољом Божијом, да себе избришеш, али и то је по благодати, уз подвиг, садејство.

 

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 13 минута, Hadzi Vladimir Petrovic рече

 

Не може суштина да има дјелове, завео те онај превод Максима, ово ти није неки одговор. Оно што је Бог створио су створене суштине, енергије могу да држе у постојању и слично, а нису дио суштине, нити створено има за своји суштину нестворено (Пантеизам).

Оци су паштили око платонизма и многи су подљегали, неки су осуђени неки не и то је трајало вјековима, ако можда још траје, Зизијулас и Иги су пионири у изражавању савременим филозофијама, зато им се мора гледати кроз прсте. А у нападу да се подвласте Цркве без гледања кроз прсте.

 

 

Gnosticki stoslovi prevod Petar Jevremovic, koliko znam dobar prevodioc i poznavalac dela sv.Maksima.

Pa nema delove, nego ako se kaze deo sustine, to je zato sto je u sustini ali nije sama sustina, dusa poseduje um razum, um je deo duse, u dusi je, ali nije sama dusa, sama sustina duse je nesto drugo. Tako slicno i ovo oko logosa kao zaloga u prirodi sustini, ne mogu logosi da budu negde van prirode sustine, ne mogu da budu samostalni, pa eto energija o kretanje odakle poticu, nije ni energija i kretanje nisu samostalni i oni imaju svoj izvor i poticu iz prirode sustine. Nase telo ima svoju prirodu sustinu, i nase telo ima svoje energije,  moze da se krece, ali energije iako su iz tela prirode opet nisu sama priroda sustina tela, energije su manifestacije prirode tela, tako i logosi jesu u prirodi sustini ali nisu sama priroda nego manifestacija i potencijal u nasoj prirodi, kao i energija kretanje, ali samo sto u nasoj prirodi logosi, potencijal i kretanje logosa je u Bogu.

Pronaso sam nesto kako sv.Maksim sve spaja sa Logosom :

" U jednom slučаju, shodno blаgodoličnoj u stvorenjimа Jednog (Logosа) stvаrаlаčkom i držećem proishođenju (ποιητική καί συνεκτική πρόοδος) Jedаn (Logos) su mnogi. U drugom pаk po vrаćаjućem i rokovodećem ushođenju i promisli (ἐπιστρεπτική καί χειραγωγική ἀναφορά τε καί πρόνοια) mnogih u Jednog kаo svedržiteljskom centru i koji drži u vlаsti sve linije koje polаze iz njegа i koji ih sve sаbirа (u sebi), mnogi su jedаn (Logos)."

Amb. 7

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 1 сат, Вукашин рече

Како их разликујеш? Тако што изгуглаш?

 

Имаш својства људске створене природе, аман, човек си. Имаш своју вољу - слободну, неће Бог да те претопи у себе на силу. Имаш и изопачење грехом, па носиш и то искривљено-страствено, разбијено. Може и то што каже апостол Павле, не живим више ја, него Христос у мени, да се потпуно поистоветиш са вољом Божијом, да себе избришеш, али и то је по благодати, уз подвиг, садејство.

Ne, tebe cu da pitam ti si merilo. :tongue:

Evo ti izguglaj da su logosi i netvarne energije isto, koliko razumem to pises, ja cu pogledati o tome u tekstovima sv.Maksima, pa da uporedimo da vidimo kako stvarno stoje stvari.

To sve stoji, slobodna volja, greh, podvig, blagodat, ali kako su te stvari spojene sa ovom pricom oko logosa tvari confused1, ili opet pises napamet. Just_Cuz_19

Link to comment
Подели на овим сајтовима

×
×
  • Креирај ново...