Jump to content

Отац Рафаило Бољевић - предавања и беседе

Оцени ову тему


Препоручена порука

pričali smo o tomv tzv. gubljenju blagodati i o padu a i sveti Maksim ispovednik se pita- kako su mogli da izgube blagodat i da padnu ako su bili bezgrešni,savršeni i ako su imali potpunu zajednicu sa Bogom tako da ne bih dodatno o tome- postanje nam saopštava da bez zajednice sa Bogom čovek ne može da živi...

što se tiče satanista po toj logici možemo da nedjemo paralelu izmedju svih kultova na svetu...

a što se (pak) tiče odeće i stida...

Mlekopitateljnica%2005.jpg

kao i

https://www.pouke.org...e Hristovo.html

Млекопитателница!

мислим да је у Григоријатском манастиру ова икона......

Link to comment
Подели на овим сајтовима

još bih se usudio da nešto dodam- čitajući teologe i u knjigama i ovde na forumu, vidim da pravoslavna duhovnost nije nikad isključiva osim u pogledu dogmata a dogmati su uvek nastajali kao reakcija na jeresi pa samim tim ni oni nisu nešto što za cilj ima da veže vernike već očuvanje istinite vere... u tom smislu bilo bi logično da neko ko je pastir ili iguman kaže- čuvajte se i ako ste slabi i sablažnjavate se izbegavajte koliko možete plaže i more-ako li vam to ne smeta a misli vam ne blude dok ste na moru, slavite Boga i idite na more ... ili tako nešto

Zato kažem ti: opraštaju joj se gresi mnogi, jer je veliku ljubav imala; a kome se malo oprašta ima malu ljubav.


 


0526200500.jpg


Link to comment
Подели на овим сајтовима

pričali smo o tomv tzv. gubljenju blagodati i o padu a i sveti Maksim ispovednik se pita- kako su mogli da izgube blagodat i da padnu ako su bili bezgrešni,savršeni i ako su imali potpunu zajednicu sa Bogom tako da ne bih dodatno o tome- postanje nam saopštava da bez zajednice sa Bogom čovek ne može da živi...

što se tiče satanista po toj logici možemo da nedjemo paralelu izmedju svih kultova na svetu...

a što se (pak) tiče odeće i stida...

Mlekopitateljnica%2005.jpg

kao i

https://www.pouke.org...e Hristovo.html

Не знам шта се пита Свети Максим, али текст ти врви од основних грешака нелогичности, јер узимаш мисли истргнуте из контекста, апсолутизујеш их и користиш као премисе за доношење закључака. Типичан протестантизовани новотарски приступ. За расправу о очигледним стварима нисам заинтересован.

Ево ти линк на текст архимандрита Рафаила Карелина о овим стварима:

http://www.svetosavlje.org/biblioteka/DuhovnoUzdizanje/KaVisotamaObozenjaKarelin/KaVisotamaObozenjaKarelin34.htm

И цитат из текста:

"Постоји још једна врста ритуалних приказа - то је обнажено људско тело. Овде постоји нешто више него што је то напросто секс. Нагота је символ губитка благодати. После пада у грех прародитеља нестала је одежда Божанске светлости која их је окруживала и они су видели да су наги. Карактеристично је да су се паганска божанства у Халдеји и Египту, Грчкој и Јапану приказивала нагима.

Црна миса, сатанистички ритуали, зборишта чаробњака су од својих учесника захтевала да приносе демонима заклињања и молитве збацивши са себе одећу. Карактеристично је да се анђели увек приказују у светлој одећи, а демони наги. Религија секса крчи пут религији сатане."

Link to comment
Подели на овим сајтовима

je l možeš da mi ukažeš na te misli otrgnute iz konteksta-rado bih da porazmislim o tome i o tome gde grešim a i o tome šta sam protestantsko rekao. hvala unapred

Zato kažem ti: opraštaju joj se gresi mnogi, jer je veliku ljubav imala; a kome se malo oprašta ima malu ljubav.


 


0526200500.jpg


Link to comment
Подели на овим сајтовима

je l možeš da mi ukažeš na te misli otrgnute iz konteksta-rado bih da porazmislim o tome i o tome gde grešim a i o tome šta sam protestantsko rekao. hvala unapred

Наравно. Прво, не вјерујем да је Свети Максим могао да каже да праоци нису изгубили благодат. Како је, уосталом, сатана пао кад је и он био безгрешан? Што би владика Атанасије рекао, човјек је биће које је не само дато, него и задато, значи, не видим разлог зашто то праоци не би могли да падну и да изгубе благодат? Просто не вјерујем да је Свети Максим тако нешто могао да каже, а ако је и рекао, онда је то изловано мишљење на какво нигдје друго нисам наишао међу Оцима. А шта ћемо нпр. са оним што је Св. Максим писао да је душа бесмртна по природи а што је превео и објавио бивши владика Артемије? Ријеч је о тексту у коме Светитељ тврди да је оно што је просто и нераздјељиво - самим тиме и бесмртно. То је став који нико од академских богослова не прихвата, него се каже да је душа бесмртна по благодати. Да будем искрен, мене то питање "по ком основу је душа бесмртна" уопште не занима, него наводим као примјер да се не може нека изјава светитеља узети ван контекста цијелог Светог Предања.

Друго, шта ти значи "postanje nam saopštava da bez zajednice sa Bogom čovek ne može da živi"? Ова изјава је толико проблематична да ти пишем само из основног поштовања као према човјеку хришћанину, а видим да је узалудно говорити. Погледај текстове Св. Григорија Паламе, митрополита Јеротеја Влахоса или оца Јована Романидиса, па ћеш видјети да постоји више божанских нестворених енергија и дарова које дају свијету. Ако ћемо у најширем смислу, и голуб има благодат јер без божанске енергије не би могао да живи. Ту основну животну енергију од Господа имају сва жива бића. О чему ми уопште разговарамо? То није благодат просвећења коју су имали и праоци, нити благодат обожења коју стичу светитељи.

Треће, протестантизам се састоји у одбацивању или, у најмању руку, релативизовању Светог Предања Цркве. Свето Предање јасно свједочи о овоме што пишем као о основним истинама, али ви, протестантски настројени академски богослови, сваки изнесени став Отаца сматрате за њихово "приватно мишљење" и одбацујете преко 90% предања (онако, угрубо речено). Поштујете само текстове из првих неколико вијекова, а и из њих само оно што вам се свиђа. То је исто што раде протестанти, само је ваш опус књига које признајете нешто шири. Имам ја десетак година искуства са академским богословима протестантског настројења и не кријем да сам алергичан на њихова писанија. Тачније, реагујем на најмањи знак таквог духа.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

ok,hvala na iscrpnom pojašnjenju...

što se tiče svetog Maksima ispovednika

Дакле, уопште ни код кога од створених (бића) није престала сила којом се по природи крећу ка своме циљу, нити је утихнула енергија која их носи ка њиховом циљу, нити је, пак, тежња која их креће пожњела свој труд, бестрашће и мировање...[1]

Јер уопште није могуће бити са Христом како јесте, и опет некада од Њега сасвим отпасти, пошто ће у њему бити завршетак векова и стајање свих крећућих се (створених) бића, у којем (стајању) уопште неће бити промене (на горе) ниједнога од постојећих бића.[2]

[1] Максим Исповедник, Амбигва 7, PG 91, 1073 B

[2] Максим Исповедник, Таласију LIX, PG 90, 625 B

nastaviću večeras ili sutra

Zato kažem ti: opraštaju joj se gresi mnogi, jer je veliku ljubav imala; a kome se malo oprašta ima malu ljubav.


 


0526200500.jpg


Link to comment
Подели на овим сајтовима

ok,hvala na iscrpnom pojašnjenju...

što se tiče svetog Maksima ispovednika

nastaviću večeras ili sutra

И гдје ти ту видиш да нема губитка благодати?

Не труди се. Ја ти искрено одговарам - уопште нисам заинтересован за расправу са савременим академским богословима. Понављам, не труди се - нисам заинтересован.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

ok

kao prvo, nisam teolog-stoji mi ta titula jer je admin tako odlučio u dogovoru sa mnom

kao drugo, uhvatio si se za gubitak blagodati tj. kao da sam rekao kako nije došlo do gubitka blagodati... reč blagodat koristim veoma retko a i tada se ježim... ako bacimo pogled na prvi moj post-evo šta ćemo videti

pričali smo o tomv tzv. gubljenju blagodati i o padu a i sveti Maksim ispovednik se pita- kako su mogli da izgube blagodat i da padnu ako su bili bezgrešni,savršeni i ako su imali potpunu zajednicu sa Bogom tako da ne bih dodatno o tome- postanje nam saopštava da bez zajednice sa Bogom čovek ne može da živi...

samo konstatujem da smo pričali o TZV. gubljenju blagodati i o padu... tema na koju mislim je OVA

zatim sam nastavio time da se sveti Maksim pita kako su mogli da izgube blagodat i da padnu ako su bili bezgrešni,savršeni i ako su imali potpunu zajednicu sa Bogom na šta me je naveo ovaj deo teksta

Јер уопште није могуће бити са Христом како јесте, и опет некада од Њега сасвим отпасти, пошто ће у њему бити завршетак векова и стајање свих крећућих се (створених) бића, у којем (стајању) уопште неће бити промене (на горе) ниједнога од постојећих бића.[2]

eto, sad znaš kako je to sveti Maksim predstavio a ja interpretirao-ako sam negde pogrešio slobodno me ispravi ali ja sam shvatio da je nemoguće otpasti ako si savršen i imaš punoću zajednice sa Bogom... pošto su praroditelji otpali-znači da nisu imali to i nisu bili savršeni...da li su izgubili blagodat ili ne nemam pojma ali da su nakon tzv. pada ili gubljenja blagodati-vidim da voliš taj termin-bili bez odnosa sa Bogom to je fakat.

ne moraš da se trudiš da dalje diskutuješ al čitaj pažljivije-nemam problema ako se ne slažemo ali čini mi se da si pročitao šta si želeo a u svemu si video jednu reč pored mog imena-teolog

Zato kažem ti: opraštaju joj se gresi mnogi, jer je veliku ljubav imala; a kome se malo oprašta ima malu ljubav.


 


0526200500.jpg


Link to comment
Подели на овим сајтовима

i još jednom... da ne bude zabune

sveti Maksim ispovednik se pita- kako su mogli da izgube blagodat i da padnu ako su bili bezgrešni,savršeni i ako su imali potpunu zajednicu sa Bogom

NE ZNAČI DA NISU IZGUBILI BLAGODAT VEĆ DA NISU BILI BEZGREŠNI,SAVRŠENI NITI SU IMALI POTPUNU ZAJEDNICU SA BOGOM

Zato kažem ti: opraštaju joj se gresi mnogi, jer je veliku ljubav imala; a kome se malo oprašta ima malu ljubav.


 


0526200500.jpg


Link to comment
Подели на овим сајтовима

Kratko ću, interesuje me sledeće apropo diskusije o padu, blagodati i besmrtnosti duše po prirodi.

Kakva je besmrtnost bez zajednice sa Bogom, pošto me to izuzetno podseća na Berđajevljevu "rđavu beskonačnost"?

Drugo, ako smo na početku imali blagodat, a i na kraju imamo blagodat, koja je razlika između te dve blagodati? U razvojnoj psihologiji su zastupljene teorije Pijažea gde se početno stanje, da ne kažem, prevazilazi, ali uključuje i prethodne stadijume, organizovane na drugačiji način. Mislim, ovo je samo analogija, pošto mi je to poznata teritorija :) a ovo što je tema baš i ne (kao mlađa sam čitala rusku religioznu filozofiju, a ostalu teološku literaturu samo u fragmentima, što sam nalazila na netu).

"We are such stuff
As dreams are made on; and our little life
Is rounded with a sleep."

Link to comment
Подели на овим сајтовима

za početak

Fala puno, pogledaću kad dođem kući sa posla; cijenim da je grešno baviti se drugim stvarima na poslu,tj. moj šef svakako tako misli gringrin

"We are such stuff
As dreams are made on; and our little life
Is rounded with a sleep."

Link to comment
Подели на овим сајтовима

А и по фрекфенцији ограниченог схватања света и времена рекао бих да о. Рафаило долази из руралних крајева и сматрам да му је ту и место а не на савременим медијима. То исто мислим и за о. Јоила...

Otac Rafailo nije iz ruralnih krajeva. Čovjek je iz Podgorice, naselja koje se zove Blok 5, odakle sam i ja, a koje je kompleks zgrada, što se iz imena istog vidi. Dakle, po tvojoj logici, bi trebao ova ista predavanja da drži u centru Beograda. Meni lično je jako drago što je o. Rafailo eksponiran online, znam ga lično i iz vremena kad nije bio monah. Nigdje i nikad za tadašnjeg Mihaila niste mogli da čujete, dakle dok je još bio prost vjernik, da je retrogradan, zatucan, ograničen. Kao ni sad, uostalom. Dakle, umjesto što klevetaš i omalovažavaš čovjeka (neosnovano), jednostavno idi na tu plažu i opusti se, uvali se u neki hlad s kriglom točenog piva, dobacuj djevojkama Just_Cuz_19 možda i prođeš kod neke (dok ne dobaciš pogrešnoj pa te neko kao šibicu izlomi). Mnogo je bolje za tebe da uradiš ne to nego bilo što umjesto da klevetaš, i to nekoga koga ne poznaješ i ko to ni malo ne zaslužuje.

  • Волим 1
Link to comment
Подели на овим сајтовима

treba razgraničiti osobu od izjava... ovde komentarišemo izjavu o.Rafaila o kupanju u moru. ne znam ga tako da se ne usudjujem da pišem o njemu a sasvim je verovatno da je ono što više ljudi napisa tačno-da je blag i veliki duhovnik, vredan svake pohvale. znamo iz istorije da su mnogi sveti oci imale sumnjive izjave o mnogim stvarima pa tako i ovde-niko ne spori to kakav je on duhovnik-pričamo o njegovom stavu koji se na kraju svodi na pretvaranje svih u monahe...

ne treba mu zameriti ali je ovo u najmanju ruku simptomatično za naše monaštvo... otac Joil, otac Nikolaj apokalipsa i drugi.

Zato kažem ti: opraštaju joj se gresi mnogi, jer je veliku ljubav imala; a kome se malo oprašta ima malu ljubav.


 


0526200500.jpg


Link to comment
Подели на овим сајтовима

Pogledala sam video i ostala sam :229229229:

Dok sam još bila u šoku, mislila sam da li vi znate kakvo blago je ovo što je rečeno u videu?!! Kako bre za ovo ne zna brdo ljudi?!! Kako ste mogli ovo da čuvate za sebe?!!

Onda ukapirala da je to toliko tajno saznanje na Internetu, dostupno svima :D

Ovo što sam pročitala me je bukvalno ZGRABILO za srce...

Sad, kad sam se malo smirila, mogu reći da je ovo najlepša i najčovečnija poruka koju neko može da dobije o Hristu, o Vaskrsenju i suštinskoj besmrtnosti Ličnosti ... Toliko jednostavno i logično, toliko blisko umu i srcu...

A priča o Odnosu i Drugom i čoveku kao psihosomatskom entiteu je toliko up-to-date i potvrđena saznanjima iz neuronauka. Izguglajte 'relational psychoanalysis' gde je osnova upravo odnos između dve ličnosti i zalog Drugog u nama, a 'Antonio Damasio' za priču o osnovama emocija i ličnosti u telesnom osećanju. A neko je to govorio još pre 1000 i kusur godina... Sveti oci su prilično moderni...

Enivejz .hvala.

"We are such stuff
As dreams are made on; and our little life
Is rounded with a sleep."

Link to comment
Подели на овим сајтовима

×
×
  • Креирај ново...