Jump to content

Колико вољâ има Христос?


одговор је  

16 члановâ је гласало

  1. 1. одговор је

    • Једну - Богочовечанску
      3
    • Две - божанску и људску
      13


Препоручена порука

Управо сада, AnaLaz рече

Да, а знаш како, досад нешто нисам ни размишљала о вољама Христовим. За две природе у једној Личности сам знала, читала..

Znas kako, kada je licnost Hristova u pitanju tu tesko da mozmo sta ruzemti jer mi iskustveno imamo jednu prirodu i jednu volju. Pa sada i da te pitam da probs da definises volju i to je tesko jer ako kazes da je to moc odlucivanja onda to nije dovoljno da se objasni sve ono sto nam se dogadja u zivotu. Slicno i za neke druge stvari. Npr sta je zivot? Svi ga zivimo ali nikako da ga definisemo. 

Problem je sto mi nemozemo razumeti ni to kako se te dve prirode i te dve volje ne mogu pomesta ili sliti jedna u drugu. To nemozemo razumeti jer neznamo sta je Bog i td. 

 

"Лажно смирење је смирење које има потребу да се покаже. На првом месту, то је смирени изглед (кад кроз понашање и изглед глумимо смиреног човека). Као друго, то је коришћење "смирених" речи и фраза: човек говори о себи да је велики грешник и гори од свих, а ако га у реалности неко увреди он се одмах буни и врло ревносно брани своја права. Као треће, лажно смирење се показује у томе што човек понавља неке научене смирене фразе, рецимо изреке Светих о смирењу, сматрајући да он мисли тако искрено, док смисао тих изрека уопште не долази до његовог срца."

Схиархимандрит Авраам

Link to comment
Подели на овим сајтовима

део ороса шестог сабора

....И две природне воље или хтења, у Њему и два природна дејства нераздељиво, неизменљиво, неодвојиво, несливено, исто тако исповедамо према учењу Светих Отаца. И две природне воље не супротстављене, не може бити, како су говорили безбожни јеретици, него Његова човечанска воља (хтење) следује, не противречи или супротставља се. већ шта више следује, или боље рећи, потчињава се Његовој Божанској и свемогућој вољи, јер Његова телесна воља тежи да се потчини Божанској вољи, према свемудром Атанасију. Јер као што се Његово тело зове и јесте тело Бога Логоса, као што и Он сам рече: „Јер сам сишао са неба, не творим своју вољу, него вољу Оца који ме је послао", називајући својом вољом управо вољу тела, пошто је и тело постало Његово. Јер на исти начин на који пресвето и пречисто одуховљено Његово тело, пошто се обожило, није уништено, него је остало исто у својим границама, тако и Његова човечанска воља обожена није уништена, већ је шта више сачувана, по речима Григорија Богослова, који каже: „Јер то што Он жели, подразумева по Спаситељу (вољу) Онога која није супротстављена Богу јер је цела обожена".

Такође славимо два природна дејства недељиво, неизменљиво, неразлучно у истом Господу нашем Исусу Христу, истинитом нашем Богу, то јест Божанско дејство и човечанско дејство, по богоречитом Лаву, који најјасније каже: „Дејствује свака природа у заједници са другом оно што јој је својствено, (природна енергија) Логоса чини оно што је својствено Логосу, а (енергија) тела чини оно што је својствено телу". Јер нећемо приписивати једно природно дејство Богу и створењу, да не би уздигли створење у Божанску суштину, нити да узвишеност Божанске природе снизимо на место које приличи створењима; јер познајемо Једнога и Истинитога, и чуда и страдања, а (познајемо Га) ипак различито према природама из којих је (Он) и у којима има биће, као што рече богонадахнути Кирило. Дакле, пошто у свему чувамо несливеност и неразлучност (природа), са мало речи све (о Христу) објављујемо: исповедамо Једног од Свете Тројице и после оваплоћења, Господа нашег Исуса Христа, истинитог Бога нашег, кажемо (исповедамо) две Његове природе које у једној Његовој ипостаси просијавају, у којој Он и чуда и страдања целим Његовим домостројним живљењем, не по фантазији, него истински показа, распознајући природну разлику у једној истој Ипостаси тиме што свака природа хоће и дејствује оно што јој је својствено у заједници са другом, те на исти начин славимо и две природне воље и дејства која садејствују ради спасења човечанског рода.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 16 часа, Trifke рече

Interesantno. Nije ti bitno! Nema veze sto je jedan ceo sabor raspravljao o tome i mnogi mucenici nastali zbog tog sukoba a medju njima i Sv Maksim ispovednik. Izgleda da su oni promasili sto su se bahtali o svemu tome jer to nije bitno. :0212_rolleyes:;)

Добро дошао у пинк подземље. Иначе, шести васељенски, а  пострадаше папа Мартин и Максим, пре тога. Главни негативац, ако нисам заборавио, беше Констанс Погонат. А заблудели архијереји:Сергије (моноенергизам), Кир, Пир, Павле, па и непогрешивац Хонорије(сад изређах по сећању, могуће да негде погреших) 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 1 минут, Ivan Marković рече

Добро дошао у пинк подземље. Иначе, шести васељенски, а  пострадаше папа Мартин и Максим, пре тога. Главни негативац, ако нисам заборавио, беше Констанс Погонат. А заблудели архијереји:Сергије (моноенергизам), Кир, Пир, Павле, па и непогрешивац Хонорије(сад изређах по сећању, могуће да негде погреших) 

Ima i vise . Svaka jeres je nosila sa sobom puno krvi. 

 

"Лажно смирење је смирење које има потребу да се покаже. На првом месту, то је смирени изглед (кад кроз понашање и изглед глумимо смиреног човека). Као друго, то је коришћење "смирених" речи и фраза: човек говори о себи да је велики грешник и гори од свих, а ако га у реалности неко увреди он се одмах буни и врло ревносно брани своја права. Као треће, лажно смирење се показује у томе што човек понавља неке научене смирене фразе, рецимо изреке Светих о смирењу, сматрајући да он мисли тако искрено, док смисао тих изрека уопште не долази до његовог срца."

Схиархимандрит Авраам

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Управо сада, Trifke рече

Ima i vise . Svaka jeres je nosila sa sobom puno krvi. 

Ма да. Целу ствар је иницирао Ираклије и да би некако помирио две безнадежно раскољене половине царства, православну и монофизитску (следбеници Диоскура, Севира Антиохијског и осталих), а пошто су евтихијански екстреми били анатемисани, Ираклије је покушао да направи "моноенергетски" компромис. Није вредело. Сирија, Палестина и Египат "шаптом падоше" под Арапе, а Копти су једва дочекали да омраженим "мелкитима" тј Ромејима виде леђа. Као да ништа није научио из историје, Констанс је решио да наметне мутирани моноенергизам - монотелитство. Ни то није успело. 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 4 минута, Tanjir рече

Ето сад Коптима муслимани па нек се са њима договарају кад нису хтели са Ромејима.

На жалост је тако. Ипак, ти муслимани, који су тада ушли у Иџипт су били мила мајка у односу на Ал Каиду и ИДИЛ. 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 36 минута, Матусал рече

део ороса шестог сабора

....И две природне воље или хтења, у Њему и два природна дејства нераздељиво, неизменљиво, неодвојиво, несливено, исто тако исповедамо према учењу Светих Отаца. И две природне воље не супротстављене, не може бити, како су говорили безбожни јеретици, него Његова човечанска воља (хтење) следује, не противречи или супротставља се. већ шта више следује, или боље рећи, потчињава се Његовој Божанској и свемогућој вољи, јер Његова телесна воља тежи да се потчини Божанској вољи, према свемудром Атанасију. Јер као што се Његово тело зове и јесте тело Бога Логоса, као што и Он сам рече: „Јер сам сишао са неба, не творим своју вољу, него вољу Оца који ме је послао", називајући својом вољом управо вољу тела, пошто је и тело постало Његово. Јер на исти начин на који пресвето и пречисто одуховљено Његово тело, пошто се обожило, није уништено, него је остало исто у својим границама, тако и Његова човечанска воља обожена није уништена, већ је шта више сачувана, по речима Григорија Богослова, који каже: „Јер то што Он жели, подразумева по Спаситељу (вољу) Онога која није супротстављена Богу јер је цела обожена".

Такође славимо два природна дејства недељиво, неизменљиво, неразлучно у истом Господу нашем Исусу Христу, истинитом нашем Богу, то јест Божанско дејство и човечанско дејство, по богоречитом Лаву, који најјасније каже: „Дејствује свака природа у заједници са другом оно што јој је својствено, (природна енергија) Логоса чини оно што је својствено Логосу, а (енергија) тела чини оно што је својствено телу". Јер нећемо приписивати једно природно дејство Богу и створењу, да не би уздигли створење у Божанску суштину, нити да узвишеност Божанске природе снизимо на место које приличи створењима; јер познајемо Једнога и Истинитога, и чуда и страдања, а (познајемо Га) ипак различито према природама из којих је (Он) и у којима има биће, као што рече богонадахнути Кирило. Дакле, пошто у свему чувамо несливеност и неразлучност (природа), са мало речи све (о Христу) објављујемо: исповедамо Једног од Свете Тројице и после оваплоћења, Господа нашег Исуса Христа, истинитог Бога нашег, кажемо (исповедамо) две Његове природе које у једној Његовој ипостаси просијавају, у којој Он и чуда и страдања целим Његовим домостројним живљењем, не по фантазији, него истински показа, распознајући природну разлику у једној истој Ипостаси тиме што свака природа хоће и дејствује оно што јој је својствено у заједници са другом, те на исти начин славимо и две природне воље и дејства која садејствују ради спасења човечанског рода.

као што и Он сам рече: „Јер сам сишао са неба, не творим своју вољу, него вољу Оца који ме је послао", називајући својом вољом управо вољу тела, пошто је и тело постало Његово

Postavih pitanje ali mi nitko ne dade odgovora:Jeli volja Očeva i volja Sina jedna te ista volja??

  • Волим 1
Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 1 минут, Milan Nikolic рече

Не треба их тако осуђивати. Да је питање лако, не би до данас било поделе међу нама.

Ја верујем да би се Копти, да су знали штта ће доћи после Калифата (Османлије, Махди) и на крају ови лудаци из ИДИЛА, верујем да би се борили до последње капи крви да Муса не пређе Синај

Link to comment
Подели на овим сајтовима

За заблуду дохалкидонаца која траје до данас, сносимо одговорност сви. Можемо много тога више да урадимо по том питању.

Наука верујућих каже:

Апсолутан је само Бог

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 10 минута, Isusovo magare рече

као што и Он сам рече: „Јер сам сишао са неба, не творим своју вољу, него вољу Оца који ме је послао", називајући својом вољом управо вољу тела, пошто је и тело постало Његово

Postavih pitanje ali mi nitko ne dade odgovora:Jeli volja Očeva i volja Sina jedna te ista volja??

Јесте, божанска по природи а људска се уподобила и покорила божанској,тако да је деловање Христово по Очевој вољи. Све што хоће Отац,Хоће и Син хоће и Дух Свети јер су једне природе.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 11 минута, Матусал рече

Јесте, божанска по природи а људска се уподобила и покорила божанској,тако да је деловање Христово по Очевој вољи. Све што хоће Отац,Хоће и Син хоће и Дух Свети јер су једне природе.

Znači onda Isus na Maslinskoj gori govori ljudskom voljom:"Oče ako je moguće neka me mimoiđe ovaj kalež,ali neka ne bude moja nego Tvoja volja neka bude"??

Isus često na zemlji koristi ljudsku volju koliko skužih??

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

као што и Он сам рече: „Јер сам сишао са неба, не творим своју вољу, него вољу Оца који ме је послао", називајући својом вољом управо вољу тела, пошто је и тело постало Његово

Postavih pitanje ali mi nitko ne dade odgovora:Jeli volja Očeva i volja Sina jedna te ista volja??

Твоје питање је ипак сложено. Наравно да је једна воља божанска, Оца, Сина и Св.Духа, међутим и ту постоји Савет - сагласност, где свака личност може да има иницијативу. Кажемо да је божанска воља једна воља, иста воља сваке Три Ипостаси, зато што свака Ипостас ту вољу поседује, да тако кажем, у додиру са једном и заједничком природом божанском.

Што се тиче ,,воље тела", она свакако припада једино Сину.

 

Наука верујућих каже:

Апсолутан је само Бог

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 32 минута, Матусал рече

Јесте, божанска по природи а људска се уподобила и покорила божанској,тако да је деловање Христово по Очевој вољи. Све што хоће Отац,Хоће и Син хоће и Дух Свети јер су једне природе.

Не може код Бога бити двоумљења, дисхармноије итд. Он је Тај који Јесте, Који зна, Који се не преиспитује. Тј који јесте Знање, да се тако слободно изразим.

Све је сједињено а несливено. Као што Света Тројица јесу три личности несливене а у апослутном јединству тако су и Христова божанска и човечанска воља у јединству и сагласју. И као што рекох то је наш задатак, да растемо у меру раста Христова и нашу вољу и живот дамо Богу.

Тако бих некако повукао паралелу.

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Bog 'na svoju sliku stvara coveka'. A Trojstvo je zajednica slicna braku. Zena je podredjena a muskarac je iznad zene.

Ipak, iako je zena podredjena, to je ne cini 'manje covekom'.

Tako ni Hrista njegova podredjenost Ocu, ne cini 'manje Bogom'.

Hristos zaista i jeste podredjen Ocu! Ali to je tako zbog posla koji obavlja!

Zena je podredjena svom muzu zbog posla koji obavlja, zbog uloge koju ima u porodici, a ne zbog "svoje prirode"!

Njen doprinos u porodici se itekako ceni, a u donosenju odluka je ''ravnopravna" sa muzem!

Muskarac i zena su ipak "jednaki po prirodi" a u donosenju odluka su "jedinstveni". Tako je i u Trojstvu.

Znaci - ovde se radi o "preraspodeli posla".

Ne mozemo reci da je neko veci ili manji zbog posla koji obavlja! Jer ne mogu svi obavljati jednake poslove!

Tako nije ni covek manje vredan ako radi prostiji posao. Jer na nebu se cak smatra da je najprostiji sluga veci od svih.

Bozji posao u planu spasenja je mnogo vazniji od Hristovog (pa mu se Hristos kao takvom i obraca, kao -vecem-).

Dok je uloga Duha opet veca nego Bozja.

Zato i pise da se "hula na Boga prasta, a hula na Duha se ne prasta' - ne zato sto je "Duh Sveti veci od Boga", nego to ukazuje na ulogu Duha == da je "uloga Duha u planu spasenja veca".

Shodno tome ni Hristos "ne zna sto Otac zna", jer nije njegov posao to znati.

Sve tri osobe su znaci jednake prirode, ali "imaju svoju volju". I one se dogovaraju == (citajte u postanju kako Otac pita Sina -"da li da nacinimo coveka kao sto smo mi"? Ne bi ga pitao ako nema svoju volju!).

Pozdrav.

Послато са SM-J320FN користећи Pouke.org мобилну апликацију

Link to comment
Подели на овим сајтовима

×
×
  • Креирај ново...