Jump to content

Једном фарисеј - заувек фарисеј*

Оцени ову тему


Препоручена порука

пре 2 минута, Paradoksologija рече

Pročitaj bar par knjižica o judaizmu u doba Isusa, o razlikama u verovanjima i praksama među farisejima, sadukejima, zilotima i esenima, pa se onda vrati da me vređaš.

Ima ozbiljnih autora koji smatraju da je najlogičnije da je i sam Isus odrastao u farisejskoj sredini i da prozivanja za gordost i licemerje - ne za verovanja, koja su svakako najbliža sadašnjim hrišćanskim, ni samo sledovanje Zakonu, već samo za gordost zbog toga i licemerje zbog zaboravljanja najbitnijeg - dolaze 'iznutra', svoj po svojima.

Da, u ovome se slazem. :ok:

Fariseji su bili najblizi razumevanju  i interpretiranju zakona i ucenja, kako ih je predstavio i Isus. Recimo, sadukeji nisu verovali u andjelski svet. O esenima da ne pricamo.

Fariseje je Isus optuzivavao za dvolicnost, ili kako se kaze licemerstvo. Oni su dobro razumeli zakon , ali su ga prilagodjavali sebi i svojim potrebama. Evo sta kaze sv.Ignjatije Brjancaninov o farisejima :

https://www.bastabalkana.com/2013/05/farisejstvo-ko-je-farisej-i-sta-su-cinili-fariseji-iz-biblije/

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Одговори 66
  • Креирано
  • Последњи одговор

Популарни чланови у овој теми

пре 24 минута, Bokisd рече

Fariseji su bili najblizi razumevanju  i interpretiranju zakona i ucenja, kako ih je predstavio i Isus. Recimo, sadukeji nisu verovali u andjelski svet. O esenima da ne pricamo.

 

Sadukeji su odbacivali i besmrtnost duše i vaskrsenje mrtvih - znači, svaku varijantu potencijalnog zagrobnog života. Pavle se i izvlači iz saslušanja pred Sinedrionom time što pominje da mu se kao fariseju sudi za nadu u vaskrsenje mrtvih. 

Ziloti su bili u fazonu pobuna i oružanih revolucija protiv okupatora - Isus se jasno ogradio od toga.

Eseni su se pokušavali dovoditi u vezu sa Jovanom Krstiteljem i Isusom, i ima nekih paralela sa kasnijim monaškim redovima, ali suviše ima tu mesijanskih apokaliptičnih dualističkih ludila, i potpuno odbacivanje života u svetu i braku, kao što se može videti u Kumranskim rukopisima.

 

paradoks_zpsjpf2fhnf.jpg

Lilies that fester smell far worse than weeds.

Shakespeare

Link to comment
Подели на овим сајтовима

1 hour ago, Paradoksologija рече

Sadukeji su odbacivali i besmrtnost duše i

Pa i ja i Pavle odbacujemo besmrtnost duše, za nas je duša smrtna jer je duševno telo smrtno i umire potpuno. Duševno telo = telo + duh životni= duša živa (čovek) se ima zasaditi na zemlji kao golo zrno i vaskrsava kao nova nebeska tvar duhovno telo sada već neraspadljivo nebesko Carsko.

Stari Adam je duševno telo i kako u starom adamu svi umiru tako u novom Adamu Gospodu sa neba svi žive večno kao neraspadljiva duhovna tela, kao tela Odozgo, nebeske građe, neraspadljive tvari, Gospoda našeg Isusa Hrista, Sina Božjeg.

Ne znam kako su neki od otaca Crkve uspeli da dovedu taj duh duše besmrtne u umove pravoslavnih, jer niko zaista ne veruje u neku dušu koja gore na nebu čeka sveopšti sud, već svi verujemo u svetitelje žive u telu duhovnom, u nebeskom obliku koji su živi i pomažu nama ovde na zemlji ne kao duhovi nego kao deo iliti udovi Tela Hristovog snažnog nebeskog i jakog nepobedljivog neprolaznog, neraspadljivog i svemogućeg Boga u svemu.

 

Ljubav se u duši ogleda, nebo je još nesagledivo.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 1 минут, Volim_Sina_Bozjeg рече

Pa i ja i Pavle odbacujemo besmrtnost duše, za nas je duša smrtna jer je duševno telo smrtno i umire potpuno. Duševno telo = telo + duh životni= duša živa (čovek) se ima zasaditi na zemlji kao golo zrno i vaskrsava kao nova nebeska tvar duhovno telo sada već neraspadljivo nebesko Carsko.

Stari Adam je duševno telo i kako u starom adamu svi umiru tako u novom Adamu Gospodu sa neba svi žive večno kao neraspadljiva duhovna tela, kao tela Odozgo, nebeske građe, neraspadljive tvari, Gospoda našeg Isusa Hrista, Sina Božjeg.

Ne znam kako su neki od otava Crkve uspeli da dovedu taj duh duše besmrtne u umove pravoslavnih, jer niko zaista ne veruje u neku dušu koja gore na nebu čeka sveopšti sud, već svi verujemo u svetitelje žive u telu duhovnom, u nebeskom obliku koji su živi i pomažu nama ovde na zemlji ne kao duhovi nego kao deo iliti udovi Tela Hristovog snažnog nebeskog i jakog nepobedljivog neprolaznog, neraspadljivog i svemogućeg Boga u svemu.

 

To je druga tema. Sadukeji su odbacivali i jedno i drugo.

 

paradoks_zpsjpf2fhnf.jpg

Lilies that fester smell far worse than weeds.

Shakespeare

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Управо сада, Paradoksologija рече

To je druga tema. Sadukeji su odbacivali i jedno i drugo.

Znam nego da iskoristim.

Ljubav se u duši ogleda, nebo je još nesagledivo.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 1 сат, Paradoksologija рече

Eseni su se pokušavali dovoditi u vezu sa Jovanom Krstiteljem i Isusom, i ima nekih paralela sa kasnijim monaškim redovima, ali suviše ima tu mesijanskih apokaliptičnih dualističkih ludila, i potpuno odbacivanje života u svetu i braku, kao što se može videti u Kumranskim rukopisima.

Колико сам ја схватио, есени су били апокалиптична група, чак изразито националног карактера. Они су очекивали рат против Римљана и поновно успостављање Израела као државе.

Такође, што се тиче брака, есени га нису потпуно одбацили, већ само привремено, и то не сви. У својој књизи ,,Тело и друштво" Питер Браун пише како  да они нису били потпуно одбацивали брак, већ су то сматрали само привременим, док не прође ,,света борба", док се опет не успостави држава Израел, када ће бити успостављена строга израелска сексуална дисциплина. Тада ће они живети сасвим нормално, женити се, итд.

Иначе, Питер Браун тврди да су многи есени били ожењени.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 3 минута, Православни Србин рече

Колико сам ја схватио, есени су били апокалиптична група, чак изразито националног карактера. Они су очекивали рат против Римљана и поновно успостављање Израела као државе.

Такође, што се тиче брака, есени га нису потпуно одбацили, већ само привремено, и то не сви. У својој књизи ,,Тело и друштво" Питер Браун пише како  да они нису били потпуно одбацивали брак, већ су то сматрали само привременим, док не прође ,,света борба", док се опет не успостави држава Израел, када ће бити успостављена строга израелска сексуална дисциплина. Тада ће они живети сасвим нормално, женити се, итд.

Иначе, Питер Браун тврди да су многи есени били ожењени.

Većina antičkih pisaca koji su se bavili esenima tvrdilo je da oni jesu odbacivali brak - Josif Flavije, koliko se sećam, doduše pominje jednu grupu koja nije htela da se odrekne produživanja jevrejske nacije, ali oni su pre izuzetak.

Nije ni u svim Kumranskim rukopisima brak odbačen - ali u nekima jeste vrlo radikalno i na dualističkim osnovama, u nekima deluje da je pre metafora za nešto više, a u nekima stvarno deluje da je postojao kao opcija. Usto, naravno nije 100% sigurno da su baš eseni ostavili Kumranske rukopise...

Jeste kompleksnije nego što sam u kratkom pregledu napisala, svakako.

 

paradoks_zpsjpf2fhnf.jpg

Lilies that fester smell far worse than weeds.

Shakespeare

Link to comment
Подели на овим сајтовима

А што се тиче зилота, ја их гледам као ,,ционисте оног доба". То су били јеврејски националисти, којима је једини циљ био обнова Израела. У суштини, све те групе су биле месијанске групе, само што је по њима, Месија био ратнички вођа, како се Свети владика Николај лепо изразио ,,они су очекивали шовинистичког јатаганлију, а не благог Месију који говори о љубави и праштању". Зато они нису прихватили Христа.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 5 минута, Православни Србин рече

А што се тиче зилота, ја их гледам као ,,ционисте оног доба". То су били јеврејски националисти, којима је једини циљ био обнова Израела. У суштини, све те групе су биле месијанске групе, само што је по њима, Месија био ратнички вођа, како се Свети владика Николај лепо изразио ,,они су очекивали шовинистичког јатаганлију, а не благог Месију који говори о љубави и праштању". Зато они нису прихватили Христа.

Čini se da su Hrista najviše i najlakše prihvatali fariseji - Pavle, pa izgleda i njegov učitelj, pa i Nikodim i Josif iz Arimateje; s druge strane, i Simon Zilot je jedan od apostola.

 

paradoks_zpsjpf2fhnf.jpg

Lilies that fester smell far worse than weeds.

Shakespeare

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 47 минута, Volim_Sina_Bozjeg рече

Pa i ja i Pavle odbacujemo besmrtnost duše, za nas je duša smrtna jer je duševno telo smrtno i umire potpuno. Duševno telo = telo + duh životni= duša živa (čovek) se ima zasaditi na zemlji kao golo zrno i vaskrsava kao nova nebeska tvar duhovno telo sada već neraspadljivo nebesko Carsko.

Stari Adam je duševno telo i kako u starom adamu svi umiru tako u novom Adamu Gospodu sa neba svi žive večno kao neraspadljiva duhovna tela, kao tela Odozgo, nebeske građe, neraspadljive tvari, Gospoda našeg Isusa Hrista, Sina Božjeg.

Ne znam kako su neki od otaca Crkve uspeli da dovedu taj duh duše besmrtne u umove pravoslavnih, jer niko zaista ne veruje u neku dušu koja gore na nebu čeka sveopšti sud, već svi verujemo u svetitelje žive u telu duhovnom, u nebeskom obliku koji su živi i pomažu nama ovde na zemlji ne kao duhovi nego kao deo iliti udovi Tela Hristovog snažnog nebeskog i jakog nepobedljivog neprolaznog, neraspadljivog i svemogućeg Boga u svemu.

 

Samo da izuzmes Pavla i moze da pricamo.  :)))

Evo sta ti kaze sv.Grigorije Cudotvorac o dusi :

http://www.zrak.ch/pravoslavna-psihoterapija/10-nauka-o-dusi

"Замолио си ме, многопоштовани Татијане, да ти упутим расуђивање о души с уверљивим доказима изнетим по одељцима. Желео си да то учиним не позивајући се на сведочанства Писма. За оне што желе да побожно мудрују, тај начин изучавања (тј. на основу Писма) је, наравно, убедљивији од сваког људског доказивања.....( itd. )

Eto u tim Pismima je i Pavle, koji.... 'pobozno i mudro'.... svedoci o dusi. :945729:

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 10 минута, Paradoksologija рече

Većina antičkih pisaca koji su se bavili esenima tvrdilo je da oni jesu odbacivali brak - Josif Flavije, koliko se sećam, doduše pominje jednu grupu koja nije htela da se odrekne produživanja jevrejske nacije, ali oni su pre izuzetak.

Nije ni u svim Kumranskim rukopisima brak odbačen - ali u nekima jeste vrlo radikalno i na dualističkim osnovama, u nekima deluje da je pre metafora za nešto više, a u nekima stvarno deluje da je postojao kao opcija. Usto, naravno nije 100% sigurno da su baš eseni ostavili Kumranske rukopise...

Jeste kompleksnije nego što sam u kratkom pregledu napisala, svakako.

Ето, сад ми та књига није при руци, па да прочитам тај део о Есенима.

Али, чини ми се да је њихова филозофија била отприлике да је време обнове Израела близу, да се треба што више припремити за коначни рат, да су они изабрана војска и да стога морају да се одрекну брака и обичног живота, јер би их то само спречавало и одвлачило од ,,свете борбе".

Чини ми се да су тамо наведени неки елементи есенског кодекса, шта су све сматрали да је важно у њиховом животу.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 3 минута, Paradoksologija рече

Čini se da su Hrista najviše i najlakše prihvatali fariseji - Pavle, pa izgleda i njegov učitelj, pa i Nikodim i Josif iz Arimateje; s druge strane, i Simon Zilot je jedan od apostola.

Да, зато што је њихово схватање вере, како сте и сами приметили, заиста било најближе Христу. Највећи проблем фарисеја је био већинска дволичност и лицемерност припадника тог покрета.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 2 часа, Paradoksologija рече

Sadukeji su odbacivali i besmrtnost duše i vaskrsenje mrtvih - znači, svaku varijantu potencijalnog zagrobnog života. Pavle se i izvlači iz saslušanja pred Sinedrionom time što pominje da mu se kao fariseju sudi za nadu u vaskrsenje mrtvih. 

Ziloti su bili u fazonu pobuna i oružanih revolucija protiv okupatora - Isus se jasno ogradio od toga.

Eseni su se pokušavali dovoditi u vezu sa Jovanom Krstiteljem i Isusom, i ima nekih paralela sa kasnijim monaškim redovima, ali suviše ima tu mesijanskih apokaliptičnih dualističkih ludila, i potpuno odbacivanje života u svetu i braku, kao što se može videti u Kumranskim rukopisima.

Da, mislim, da ipak,  kada se sve uzme u obzir, eseni su bii daleko od price Isusove, kao i sadukeji.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 4 часа, Paradoksologija рече

Pročitaj bar par knjižica o judaizmu u doba Isusa, o razlikama u verovanjima i praksama među farisejima, sadukejima, zilotima i esenima, pa se onda vrati da me vređaš.

To nije vređanje.

  • Свиђа ми се 1
Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 3 часа, Bokisd рече

Eto u tim Pismima je i Pavle, koji.... 'pobozno i mudro'.... svedoci o dusi

Ne znaš o čemu pričaš. Sve se svodi na nastavak vaskrsenje duha a ne neke duše polumaterijalne uspinjajuće koja prelazi sa podnebesja na nebo izbegavajući pale andjele i zle duhove te se takva nastanjuje u Hristovom naručju.

Da iskoristim i temu upravu su i fariseji svedočili nešto slično, jer ako su oni bili najbliži Hristovom učenju njima je Hristos upravo zamerao sledeće: Da stoje na vratima Carstva i niti daju nekome da uđe niti sami ulaze.

Apostoli se nikada nisu bavili smrtnošću i besmrtnošću duše to je za njih bilo nepojmljivo opšte, oni su čekali drugi Hristov dolazak i vaskrsenje mrtvih i tu za Pavla nije bilo dileme, Pavle svaki dan umire potpuno kao duševno telo jer Pavle svedoči da mi vaskrsavamo kao drugačije duhovno telo, više ova svest ne važi, dobija drugu dimenziju nebesku koja počinje već ovde darovano nam od Duha Svetoga a ne od duše koja se usavršava i nastavlja u večnost.

Tako se i ti pazi farisejštine, jer besmrtnost duše nije dogmatizovana u pravoslavlju upravo zato što Pavle stoji na tim pozicijama koje ja iznosim i neće biti nikada ni dogmatizovana, kao što to neće biti ni mitarstva.

I što bi opšte raspravljali o smrtnosti ili besmrtnosti duše kad svi verujemo i okupljeni smo ovde zbog radosti vaskrsenja kao centranog dogadjaja Ljubavi Boga Živoga koji za nas posta čovek i postrada radi večnoga vaskrsnog života a ne radi duša naših, jer njih podiže iz ada i vaskrsava ih u duhovna tela a ne više u duševna kako nam apostol Pavle i svedoči.

Pavle je bio uznet na treće nebo i Pavle je pošten u Pismu i pred Bogom i pred ljudima, jer veli ne znam da li sam bio u telu ili ne. Da, to je Pavle iako vrlo eshatološki i napijen vina Gospodnjeg, vina Hristovog koji opija i uznosi, vrlo je iskren i snažan u veri da je svako preterivanje ili misaonokonstruktivno navijanje opterećujuće i nepotrebno te štetno za spasenje ljudskoga roda.

Priče o duši nemaju potvrdu Svetoga Duha, tj. nisu dogmatizovane tako da polako sa tim pivom.

  • Свиђа ми се 1

Ljubav se u duši ogleda, nebo je još nesagledivo.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Креирај ново...