Sherlock H. Написано Август 7, 2011 Пријави Подели Написано Август 7, 2011 Цитат Наука не може да даје неке потврдне одговоре за теологију. Какав је то одговор ,,то потврђује наука''? Nauka dokazuje da je pre homo sapiensa,smrt nedvosmisleno postojala u zivom svetu. E sad,kao sto rekoh,da li ces postojanje prvih ljudi smestiti van zemlje i tako resiti ovaj teoloski problem,to je na tebi. Domine, adiuva incredulitatem meam! Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Justin Waters Написано Август 7, 2011 Пријави Подели Написано Август 7, 2011 Цитат Наука не може да даје неке потврдне одговоре за теологију. Какав је то одговор ,,то потврђује наука''? Још пре много векова, кападокијски Оци су увели у богословље термин за категорију творевине - простор-време. Тек пре једног века, наука је уз помоћ Ајнштајна дошла до закључка да су простор-време апсолутна категорија у нашем постојању. Да тако кажем, мућните сада главом. Наиме, време је само по себи релативно као и простор. Тек заједно, протор-време, апсолутна је категорија. Тешко је ако нисте упознати са физиком да разумете колике су последице овога по нас и творевину. А још када закључимо да Бог и Његова моћ превазилазе све ограничености и законе творевине, онда можемо слободно да реагујемо по сваком питању. Чак имамо и догматско-јеванђелско учење о ,,релативности времена'' код апостола Петра: ,,Један дан пред Господом је као хиљаду година, и хиљаду година као један дан" (2Пет.3,8). Шта значи петнаест милијарди година од Великога праска? Каква је то величина пред којом су људи приморани да ограничавају своје погледе? Таква ограниченост за хришћане није никако потребна. Пре петнаест милијарди година могла је да постоји творевина на другачији начин такође у категорији простор-времена, - у питању је био једино другачији начин постојања, који верујемо да је био блаженствен и рајски без присуства туге и страдања, односно без смрти и трулежности. Грехопад је довео до распарчавања творевине која има свршетак у ништавилу. Шта је ништавило? Зар за један фотон у празном космосу није резултат у ништавилу? А то је управо резултат ка коме творевина иде, па макар да до тога има још стотину милијарди година. Шта тек рећи за кван фотона. Фотон постоји на такав начин да за њега време не постоји. Једноставно, он нема протока времена. Ако бисмо претпоставили шта је све у могућности код Бога који је сведржитељ и Који је изнад простор-времена, тј. независан од нашег постојања, зашто не би било могуће да у одређеним ситуацијама човек доживи релативност времена, као што су могли да доживе Адам и Ева - будући да су живели још пре петнаест милијарди година у рајској творевини? Чудновато је то да је свима дозвољено да имају мислене експерименте, осим хришћанима који би да реше проблем тумачења стварања и пада Адамовог. Као да је хришћанима забрањено да износе своје претпоставке и доносе теоријске закључке. Опет се стварају приземна решења попут ,,то потврђује наука'', а наука не иде даље од Великога праска, исто као и код Римокатолика који су подржавали геоцентризам. То што сада видимо и разумемо мора да је једина истина и за теолошке ствари. Да ли је то баш тако? Милане проблем са овом твојом теоријом је што уводиш некакву силу, ти је називаш грехопад која је узрок новом стварању. Теолошки је исправно сматрати да је постојао само један постанак космоса, не њих више. Остим тога овај свет каквог га опажамо није уопште у стању неког пада па да кроз вријеме опажамо све већу деградацију, не овај свијет је цикличан. Имаш звезде које се гасе и оне које настају, исти је случај и са планетама. Осим тога живот на земљи није никако налик некој деградацији. Деградацију уноси само човјек својим деструктивним дјеловањем. Природа је такођер циклична, пада али се и рађа. Смјена годишњих доба, рађање вулакана, планина, али исто тако и бомбардовање метеорита, земљотреси итд... Српски менталитет карактеришу изненадни подвизи кратког даха, понесеност која прво улије наду, али капитулира у завршници, све се то после правда вишом силом и некаквом планетарном неправдом што само на нас вреба. Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Milan Nikolic Написано Август 7, 2011 Пријави Подели Написано Август 7, 2011 Цитат Него може ли се увести могућност да је смрт наступила на човјеку, а не на осталој природи. Чак и ако бисмо хтели да се оградимо само по том питању, све пада у воду услед чињенице еволуције човека у дефинитивно смртној природи - и човекова и материјална природа биле су смртне од самог почетка постојања какво је нама познато. Нема сумње да је постојала еволуција из разних облика, преко примата и антропоморфних мајмуна у човека. Дакле, први човек и родитељи првог човека свакако су имали исту природу са целокупном материјом - све се кретало у распадљивости и трулежности. Зато теологија треба да прибегне својој самосвести и проникне у ствари које се налазе испред тих категорија - распадљивости и трулежности. Управо у томе налази се место настанка првог пара, Адама и Еве, који су узроковали садашње постојање и свега што оно носи, па чак и еволуцију људи. То је и објашњење зашто су у тренутку пада Адама и Еве, ови били ,,изгнани'' тамо где већ постоје други људи и друга племена. Сва ова друга племена морају бити пореклом од еволуције онако како то наука објашњава. Наука верујућих каже: Апсолутан је само Бог Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Milan Nikolic Написано Август 7, 2011 Пријави Подели Написано Август 7, 2011 Цитат Цитат Наука не може да даје неке потврдне одговоре за теологију. Какав је то одговор ,,то потврђује наука''? Још пре много векова, кападокијски Оци су увели у богословље термин за категорију творевине - простор-време. Тек пре једног века, наука је уз помоћ Ајнштајна дошла до закључка да су простор-време апсолутна категорија у нашем постојању. Да тако кажем, мућните сада главом. Наиме, време је само по себи релативно као и простор. Тек заједно, протор-време, апсолутна је категорија. Тешко је ако нисте упознати са физиком да разумете колике су последице овога по нас и творевину. А још када закључимо да Бог и Његова моћ превазилазе све ограничености и законе творевине, онда можемо слободно да реагујемо по сваком питању. Чак имамо и догматско-јеванђелско учење о ,,релативности времена'' код апостола Петра: ,,Један дан пред Господом је као хиљаду година, и хиљаду година као један дан" (2Пет.3,8). Шта значи петнаест милијарди година од Великога праска? Каква је то величина пред којом су људи приморани да ограничавају своје погледе? Таква ограниченост за хришћане није никако потребна. Пре петнаест милијарди година могла је да постоји творевина на другачији начин такође у категорији простор-времена, - у питању је био једино другачији начин постојања, који верујемо да је био блаженствен и рајски без присуства туге и страдања, односно без смрти и трулежности. Грехопад је довео до распарчавања творевине која има свршетак у ништавилу. Шта је ништавило? Зар за један фотон у празном космосу није резултат у ништавилу? А то је управо резултат ка коме творевина иде, па макар да до тога има још стотину милијарди година. Шта тек рећи за кван фотона. Фотон постоји на такав начин да за њега време не постоји. Једноставно, он нема протока времена. Ако бисмо претпоставили шта је све у могућности код Бога који је сведржитељ и Који је изнад простор-времена, тј. независан од нашег постојања, зашто не би било могуће да у одређеним ситуацијама човек доживи релативност времена, као што су могли да доживе Адам и Ева - будући да су живели још пре петнаест милијарди година у рајској творевини? Чудновато је то да је свима дозвољено да имају мислене експерименте, осим хришћанима који би да реше проблем тумачења стварања и пада Адамовог. Као да је хришћанима забрањено да износе своје претпоставке и доносе теоријске закључке. Опет се стварају приземна решења попут ,,то потврђује наука'', а наука не иде даље од Великога праска, исто као и код Римокатолика који су подржавали геоцентризам. То што сада видимо и разумемо мора да је једина истина и за теолошке ствари. Да ли је то баш тако? Милане проблем са овом твојом теоријом је што уводиш некакву силу, ти је називаш грехопад која је узрок новом стварању. Теолошки је исправно сматрати да је постојао само један постанак космоса, не њих више. Остим тога овај свет каквог га опажамо није уопште у стању неког пада па да кроз вријеме опажамо све већу деградацију, не овај свијет је цикличан. Имаш звезде које се гасе и оне које настају, исти је случај и са планетама. Осим тога живот на земљи није никако налик некој деградацији. Деградацију уноси само човјек својим деструктивним дјеловањем. Природа је такођер циклична, пада али се и рађа. Смјена годишњих доба, рађање вулакана, планина, али исто тако и бомбардовање метеорита, земљотреси итд... Оно што су поседовали Адам и Ева пре пада као моћ над творевином, наглашено је у Књизи постања. Како је то било остваривано остаје да се разјасни. Можда је то толико тешко питање да се неће моћи објаснити све до Другог Христовог доласка. Иначе, што кажеш о овом свемиру, додао бих да он не постоји стабилно или само циклично, већ се креће ка постепеном ширењу и распадању свега до у саме фотоне. Казао сам већ, то може да траје много милијарди година, али то је пут (ништавила) којим иде свемир. То мора да се прекине Другим Христовим доласком - преображењем целокупне творевине. Сећам се како сам био уплашен у првом разреду ОШ. Имали смо предавање где су нам детаљно описали како ће Сунце да се ,,угаси'' кроз пет милијарди година. А ако одемо даље, видећемо да се цео свемир гаси на један крајњи начин. Само слепи људи не желе да виде да је ништавило коначни циљ нашег свемира. Сам начин постојања какво је нама познато говори нам да све иде ка томе. Наука верујућих каже: Апсолутан је само Бог Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Milan Nikolic Написано Август 7, 2011 Пријави Подели Написано Август 7, 2011 Цитат Цитат Наука не може да даје неке потврдне одговоре за теологију. Какав је то одговор ,,то потврђује наука''? Nauka dokazuje da je pre homo sapiensa,smrt nedvosmisleno postojala u zivom svetu. E sad,kao sto rekoh,da li ces postojanje prvih ljudi smestiti van zemlje i tako resiti ovaj teoloski problem,to je na tebi. Није исправно рећи да су први људи били ван Земље. Били су на истој овој материји али још пре Великога праска - материји која је постојала на извесни другачији начин, који верујемо да је био рајски у буквалном смислу. Дакле, није у питању некакво ван-земаљско постојање првих људи - Адама и Еве, него је у питању другачије постојање свемира и целокупне материје у њему. Наука верујућих каже: Апсолутан је само Бог Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Sherlock H. Написано Август 7, 2011 Пријави Подели Написано Август 7, 2011 Цитат Цитат Цитат Наука не може да даје неке потврдне одговоре за теологију. Какав је то одговор ,,то потврђује наука''? Nauka dokazuje da je pre homo sapiensa,smrt nedvosmisleno postojala u zivom svetu. E sad,kao sto rekoh,da li ces postojanje prvih ljudi smestiti van zemlje i tako resiti ovaj teoloski problem,to je na tebi. Није исправно рећи да су први људи били ван Земље. Били су на истој овој материји али још пре Великога праска - материји која је постојала на извесни другачији начин, који верујемо да је био рајски у буквалном смислу. Дакле, није у питању некакво ван-земаљско постојање првих људи - Адама и Еве, него је у питању другачије постојање свемира и целокупне материје у њему. Ok,kako god,na taj nacin bi se prevazisao ovaj problem. Domine, adiuva incredulitatem meam! Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Милан Меденица :) Написано Август 8, 2011 Пријави Подели Написано Август 8, 2011 само да могу да пратим 0102_laugh клик Душекорисна књига О ЧЕСТОМ ПРИЧЕШЋИВАЊУ СВЕТИМ ТАЈНАМА ХРИСТОВИМ, свети Никодим Светогорац и свети Макарије Коринтски клик Кољивари и пракса честог причешћивања Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
И.стојковић Написано Август 8, 2011 Пријави Подели Написано Август 8, 2011 Цитат само да могу да пратим 0102_laugh И ја 0102_laugh "Прости верник" Господе, дај ми да мирно примим све што ми данашњи дан донесе и да се потпуно предам Твојој светој вољи. Упућуј ме и помажи свакога часа у току овога дана. Управљај мојим мислима и осећањима у свим делима и речима. Не допусти да у непредвиђеним случајевима заборавим да све долази од Тебе. http://www.pravoslav...ta Filareta.htm Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Благовесник Написано Август 8, 2011 Пријави Подели Написано Август 8, 2011 Цитат пре Великога праска - материји која је постојала на извесни другачији начин, На који то извесно другачији начин је постојала материја? То на шта ти циљаш подразумева слободу. Други начин постојања је да творевина (материја) има однос са Богом: однос какав има Син Божији (Божанствени Логос) са Богом Оцем. Међутим, творевина никада пре није била у таквом односу са Богом. Дакле, творевина никада није ни ПОСТОЈАЛА на тај, други, начин. ,,Јер Отац не суди никоме, него сав суд даде Сину, да сви поштују Сина као што поштују Оца!" Јеванђеље, Јн 5:23 Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Milan Nikolic Написано Август 8, 2011 Пријави Подели Написано Август 8, 2011 Књига постојања говори да је творевина постојала на један другачији начин пре пада. Творевина је доживела ,,проклетство'' од стране Бога - Који се покајао што је створио човека који је потом сагрешио. Све то наводи нам Библија. Тај првобитни начин постојања није био крајњи циљ стварања, али није ни био у смеру пропадљивости и смрти. (Смрт је био природан пут уколико се творевина не сједини са Богом Тројицом.) Било је потребно да ,,човек'' принесе своју вољу на пристанак у заједницу са Тројицом која се (заједница) остварује Оваплоћењем Христовим. У питању је увек једна и иста творевина. Прво је било постојање пре пада, друго је садашње постојање, тј. после пада, а доћи ће коначно постојање Другим доласком Христовим. Потребно је да расветлимо тај моменат док је творевина била на путу ка остварењу човекове воље. Није могуће то доказати емпиријски и научно, за то је потребно искључиво теологија и вера. Наука верујућих каже: Апсолутан је само Бог Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
suza Написано Август 9, 2011 Пријави Подели Написано Август 9, 2011 Творевина је доживела ,,проклетство'' од стране Бога - Који се покајао што је створио човека који је потом сагрешио. Све то наводи нам Библија. Sta kaze nauka o tome . Kako bog moze da se pokaje kad je savrsen , onda znao je unaprijed da ce eva i adam pojesti sa drveta nest,ali nikako da razumijem kako ljubav tolika moze da prokletstvo isto ima .Dakle iz ljubavi stvoreno ,neposlusnost prokleto,pokananje boga.Zasto su zivotinje isto kaznjene za ljudsko djelo, jer umiru iako nisu sudjelovale sa evom i adamom,znacilo bi da jos uvijeka bog na ix ix pokoljenja samo kaznjava na davno pocinjeno i jos uvijeka nesazaljeno bar to djelo davno ,jos slobodi nekoj onda nam nije dao slobodu isto i niki izbor ako to sve tako Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Milan Nikolic Написано Август 9, 2011 Пријави Подели Написано Август 9, 2011 Разуме се да Бог није то учинио по казни, али се наводи тако да то што се десило са творевином јесте нешто страно и нежељено од Бога. Зато се често прави неспоразум између ,,природне смртности'' и ,,пада у смртност''. Наиме, треба разумети тако да је једно ,,природна'' смртност, а друго ,,пад'' у смртност. Природна смртност је заложена могућност, због неминовности саме творевине, да се оствари смрт. Та смрт је природни правац удаљавања од Бога - тачније, то је промашај Циља - сједињења са Тројицом. Од тренутка када је тај Циљ промашен, остварио се и поменути пад у смртност. Како треба разумети све ове ствари - за то је можда потребна читава прича. Наука верујућих каже: Апсолутан је само Бог Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
suza Написано Август 9, 2011 Пријави Подели Написано Август 9, 2011 Цитат Цитат Него може ли се увести могућност да је смрт наступила на човјеку, а не на осталој природи. Чак и ако бисмо хтели да се оградимо само по том питању, све пада у воду услед чињенице еволуције човека у дефинитивно смртној природи - и човекова и материјална природа биле су смртне од самог почетка постојања какво је нама познато. Нема сумње да је постојала еволуција из разних облика, преко примата и антропоморфних мајмуна у човека. Дакле, први човек и родитељи првог човека свакако су имали исту природу са целокупном материјом - све се кретало у распадљивости и трулежности. Зато теологија треба да прибегне својој самосвести и проникне у ствари које се налазе испред тих категорија - распадљивости и трулежности. Управо у томе налази се место настанка првог пара, Адама и Еве, који су узроковали садашње постојање и свега што оно носи, па чак и еволуцију људи. То је и објашњење зашто су у тренутку пада Адама и Еве, ови били ,,изгнани'' тамо где већ постоје други људи и друга племена. Сва ова друга племена морају бити пореклом од еволуције онако како то наука објашњава. jos uvijeka se isto krece kao uvijeka ,zasto mislis da su samo adam i eva bili boziji zar ti tamo sto kazes su bili neki ,nest sto nije vazno za boga bilo usput se nasli ngdje tako tu pa pomijesala se ,ipada da ih bog kaznio gurnuo u i sa nekima tamo ,a da slucajno nije tako bilo da nisu pojeli zabranjeno ,nebi danas ni nas bilo jel nebi mjesavine bilo sa nekima sto na drugaciji nacin bog poslao,,,,,,smijesno Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Milan Nikolic Написано Август 9, 2011 Пријави Подели Написано Август 9, 2011 Да би се исправно разумела та проблематика, морамо изићи из оквира нашег свакодневног погледа на живот. Реч је о искуству релативности времена које су имали Адам и Ева. Зашто би се ,,релативност времена'', која је већ сада једна од фундаменталних теорија науке, спомињала у Јеванђељу код ап.Петра, (2Пет.3,8), ако тако нешто није нити могуће нити потребно да разумемо? Међутим, показује се да постоји потреба за нечим таквим. Ако применимо ту могућност, заправо ту ,,истину'' догматско-јеванђелског казивања, на питање о ситуацији код Адама и Еве приликом њиховог ,,изгнања'', тј. њиховог пада, онда можемо претпоставити да су њих двоје доживели релативност времена, будући да су тренутно прешли у пало стање - док је остала материјална творевина пролазила кроз Велики прасак и еволуцију у трајању од петнаест милијарди година. Наука верујућих каже: Апсолутан је само Бог Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Oglo Написано Август 9, 2011 Пријави Подели Написано Август 9, 2011 Цитат Цитат Наука не може да даје неке потврдне одговоре за теологију. Какав је то одговор ,,то потврђује наука''? Nauka dokazuje da je pre homo sapiensa,smrt nedvosmisleno postojala u zivom svetu. E sad,kao sto rekoh,da li ces postojanje prvih ljudi smestiti van zemlje i tako resiti ovaj teoloski problem,to je na tebi. Ne samo nauka,i Mojsej to kaže: Прва књига Мојсијева (која се зове Постање ): 11 Опет рече Бог: нека пусти земља из себе траву, биље, што носи сјеме, и дрво родно, које рађа род по својим врстама, у којем ће бити сјеме његово на земљи. И би тако. 21 И створи Бог китове велике и све живе душе што се мичу, што проврвјеше по води по врстама својим, и све птице крилате по врстама њиховијем. И видје Бог да је добро; 22 И благослови их Бог говорећи: рађајте се и множите се, и напуните воду по морима, и птице нека се множе на земљи. 29 И још рече Бог: ево, дао сам вам све биље што носи сјеме по свој земљи, и сва дрвета родна која носе сјеме; то ће вам бити за храну. 30 А свјему звјерињу земаљском и свјема птицама небеским и свјему што се миче на земљи и у чем има душа жива, дао сам сву траву да једу. И би тако. "Kakvi su da su, moji su" Džizs Apokrifno jev. po Oglu -taj njihov svijet će te ubiti Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Препоручена порука