Поуке.орг - инфо Написано Новембар 4, 2019 Пријави Подели Написано Новембар 4, 2019 Зашто свештеник, ради освећења Дарова, не призива Сина, Који је Свештеник и Који освећује, као што је већ речено, него призива Оца? Зато да би ти научио да силу освећења Спаситељ не поседује као човек, већ као Бог, и то због божанске силе коју у заједници са Оцем поседује. 2. То је и Сам Господ хтео да покаже кад је, савршавајући свету Евхаристију, гледао ка небу и показао Хлеб Оцу. Из тог истог разлога може се видети да Он нека од чудеса чини у виду молитве упућене Богу, да би тако показао како она не припадају Његовој човечанској природи, по којој је имао Мајку на земљи, већ да припадају Његовом Божанству, по коме је Бог Његов Отац. А опет, кад је требало да буде подигнут на крст, желећи да покаже обе своје воље – божанску и човечанску – вољу Своје божанске природе приписао је Оцу, а вољу Своје човечанске природе назвао је Својом властитом, рекавши: „Не како ја хоћу, неГо како Ти“, и „не моја воља, но Твоја нека буде“. Но, да је воља коју је приписао Оцу била и Његова властита, то је очито и из самих речи којима Он наизглед раздваја Своју вољу од воље Оца. Јер речи: „Не воља моја, но Твоја нека буде“, доликују ономе ко је сагласан са вољом онога другога и који то исто жели. То се види и из прекора Петру, који је желео да Га одврати од крста и од смрти, као и из речи: „Веома зажелех да ову Пасху једем с вама пре него пострадам“. Зажелео сам, вели, Пасху пре страдања; као да каже: Зажелео сам много да угледам сама предворја страдања. Свети Никола Кавасила "Тумачење Литургије" Извор: Ризница литургијског богословља и живота View full Странице Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Поуке.орг инфо Написано Новембар 4, 2019 Пријави Подели Написано Новембар 4, 2019 @Логос Odlična tema! Биљана, два је реаговао/ла на ово 1 Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Поуке.орг инфо Написано Новембар 4, 2019 Пријави Подели Написано Новембар 4, 2019 Сад, да ли то значи да поједине касније интерполације, као што је певање "Достојно и праведно је клањати се Оцу и Сину и Светоме Духу, Тројици Јединосуштној и Нераздељивој", као и тропар Трећег часа непотребно и вишак у Литургији? Сећамо се до каквих је неразумевања долазило када су неки епископи остављали само "достојно и праведно" без додатака... Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Milan Nikolic Написано Новембар 5, 2019 Пријави Подели Написано Новембар 5, 2019 Ова важна тема у склопу препорода Литургије пала је у запећак услед извесних изазова за Цркву, који су се припремали деценијама, а који данас испливавају на површину у виду раскола. Тема о значењу појма ,,личности'' није ни дотакла тачку спознаје, а прегршт богослова се понашало као да је дохватило Бога за браду. Из тог разлога појавиле су се саблажњене групе попут артемијеваца, у својеврсној крајности, без довољно моћи да превазићу ове нове изазове. У сваком случају, назрела се опасност која долази из фанарске теологије пренаглашавања примене тријадологије на еклисиологију, где главну улогу игра апсолутизација катафатике божанске Ипостаси. Да ту постоји недоследност осетили су многи у Цркви, обични и умерени људи који нису ишли у друге крајности, али су стопирали извесне радње компромитованог литургијског препорода. Све док се не разреши теолошко питање које нам Фанар данас намеће, а које доноси расколе, нећемо успети у миру и благодати да остваримо Литургијски препород који подразумева исправљање евхаристијских неправилности које се спомињу у овој теми, пре свега неправилност да се у одређеном тренутку призивају друга Лица Тројице осим самог Бога Оца. Поуке.орг инфо and Рисбо је реаговао/ла на ово 1 1 Наука верујућих каже: Апсолутан је само Бог Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Justin Waters Написано Новембар 5, 2019 Пријави Подели Написано Новембар 5, 2019 пре 13 часа, Логос рече Зашто свештеник, ради освећења Дарова, не призива Сина, Који је Свештеник и Који освећује, као што је већ речено, него призива Оца? Зато да би ти научио да силу освећења Спаситељ не поседује као човек, већ као Бог, и то због божанске силе коју у заједници са Оцем поседује. Ha koji ti, sveštenik ili laos, ili oboje? Ako se ove molitve čitaju tajno, kako mogu da se naučim kad ih nečujem Српски менталитет карактеришу изненадни подвизи кратког даха, понесеност која прво улије наду, али капитулира у завршници, све се то после правда вишом силом и некаквом планетарном неправдом што само на нас вреба. Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Препоручена порука