Драшко Написано Март 19, 2013 Пријави Подели Написано Март 19, 2013 мислили су на лапсус "исихаста" уместо "исахиста" нико се није исмевао "Верујем Господе, помози мом неверју" "О жено, велика је вера твоја, нека ти буде како хоћеш" Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Морава Написано Март 20, 2013 Пријави Подели Написано Март 20, 2013 Брате, а да ти пробаш ово: http://www.prijateljboziji.com/shared/media/books/10/pdf-serb.pdf Иначе Свети Григорије Палама кад је давао благослов Исусове молитве није бирао коме ће, већ је давао и сиромасима и богаташима, и добрима и злима и сировима, и старима и младима , ..... једино јеретицима није давао благослов.... Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Огњен Написано Март 22, 2013 Пријави Подели Написано Март 22, 2013 Можда сам глупо поставио па делује неозбиљно, али верујем да свако може постићи оно што жели ако верује. Да , делује неозбиљно, зато сам рекао да ми личи на шалу. .smesko. Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Ово име није заузето Написано Јул 29, 2014 Пријави Подели Написано Јул 29, 2014 "Господе Исусе Христе, Сине Божји, помилуј ме грешнога" ... Одакле знамо за ову молитву? Откада се користи?Да ли је тачно да је монаси непрестано изговарају у себи?Зашто за њу посебно требамо да тражимо благослов?Да ли је правилно звати је Исусова молитва, јер сам читао да +Данило Крстић каже да је правилно рећи Молитва Исусу... Јер је Исусова молитва била - молитва у Гетсиманском врту?Још једно од мојих многобројних питања. Хвала унапред на одговорима Жика је реаговао/ла на ово 1 Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Дијана. Написано Јул 29, 2014 Пријави Подели Написано Јул 29, 2014 Lijepa i korisna temica, nadam se da ce biti primijecena. Ja cu odgovoriti onoliko koliko znam. Ne znam tacno otkad potice, ali sigurno potice iz nasih monaskih redova. Nekada sam davno citala neku knjigu u kojoj je pisalo da ova molitva sazima cijelo Jevandjelje i sustinu nase vjere i da maltene moze da zamijeni sve druge molitve (to u posebnim slucajevima) - dakle ispovijedanje IsHs kao Sina Bozijeg, nase gresnosti i trazenje milosti, sve sto nam je potrebno za spassenje. (nazalost ne sjecam se koja je to knjiga bila). Ta molitva je valjda zadnjih vijekova tek dobila siru primjenu u narodu tj. nisam sigurna mozda sa sirom dostupnoscu 'teze monaske' literature. Potrebno je traziti za nju blagoslov, a iz svog duhovnog iskustva znam i da ne daju za nju tek tako blagoslov monasi nama mirjanima, zato sto (kazu) da se neprekidnim upraznjavanjem ove molitve postizu posebna duhovna stanja sto neiskusne i neociscene od strasti moze dovesti u prelest a mozda i sto gore. Ja sam je zadnjih godina govorila u sebi ponekad koristeci je kao neku vrstu duhovnog oruzja od uznemirujucih misli ili osjecanja (sto ona i jeste). ima dva neka stupnja: umna i umno-srdacna. Tj. mislim da se ona prvenstveno govori u sebi,tj.da je licna molitva, i moze da se govori u sebi i dok se nesto drugo radi itd. Taj stadijum je dovoljan za nas mirjane. Za posebno govorenje ove molitve (odr.broj ponavaljanja, brojanica, pokloni, bilo kakve druge kombinacije) uputan je blagoslov duhovnika koji poznaje nase duhovno stanje. Upravo zbog velike duhovne sile i velike opasnosti sledstveno koju ona nosi. (citala sam da odgoni demone i da se jako bore upravo protiv ove molitve tj.da je ometu). E sad te isihasticke metode tj.kad ona postaje umno-srdacna, prenosi se u srce itd. i ka neprestanom njenom govorenju ne vise jezikom ni umom nego srcem (tako pise), to niej preporucljivo bez duhovnog nadzora, a ni potrebno nama mirjanima. Ovaj stadijum dostizu monasi a u danasnje vrijeme ni oni ne svi. eto toliko ja znam pa molim bratiju da me isprave/dopune. Жика and Иван Ивковић је реаговао/ла на ово 2 ЖИВА ДЕЛА УТЕХЕ - искрено се надамo да ће ова акција пробудити оно најбоље у нама Acquila non capit muscas Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Жика Написано Јул 29, 2014 Пријави Подели Написано Јул 29, 2014 Ова молитва је за све, не само за монахе. Сматрам да и лаици могу да је изговарају. Иван Ивковић, DYNABLASTER and Предраг М је реаговао/ла на ово 3 Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Ово име није заузето Написано Јул 29, 2014 Пријави Подели Написано Јул 29, 2014 Ма сад видим да има још тема везаних за изговарање, ко може, а ко не...Хајде да се окренемо ка питању - када је настала? Одакле за њу знамо? Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Иван Ивковић Написано Јул 29, 2014 Пријави Подели Написано Јул 29, 2014 Одакле знамо за ову молитву? Откада се користи? Kad je tačno ušla u redovnu praksu vernika ne mogu da ti kažem ali osnovu za nju nalazimo na više mesta u Novom Zavetu, na primer u priči o mitaru i fariseju ili isceljenju jerihonskog slepca (Mt 20,30) i mnogim drugim. U knjizi "Kazivanja jednog bogotražitelja" je to lepo napisano. Poznata je praksa drevnih otaca da čuvaju pažnju moleći se kratkim, jezgrovitim molitvama (primer su pojedini stihovi iz Psaltira ili 24 molitve sv Jovana Zlatoustog). Među svima njima se iskristalisala ova koju danas nazivamo Isusovom molitvom. Да ли је тачно да је монаси непрестано изговарају у себи? Nije, mada mislim da bi trebalo. Dešava se da monah usled zamora ili nepravilnog pristupa zapostavi unutrašnju molitvu i onda postaje rasejaniji i podložniji grehu. Ako se radi neki posao (poslušanje) koji zahteva veliku pažnju naravno da se umom neće izgovarati molitva ali čovek i tada može očuvati molitvu "stojeći pred Bogom" u srcu. Зашто за њу посебно требамо да тражимо благослов? Zato što iskusni duhovnik može bolje da vidi i poznaje stanje vernika nego on sam. Zavisi i za koji način... Mislim da se ne mora uvek tražiti blagoslov ali ako vernik namerava da se ozbiljno i redovno posveti ovoj molitvi onda bi bilo veoma poželjno da neko iskusan prati njegov razvoj, određuje mu "program"... Kao kad treniraš neki sport pa se savetuješ sa trenerom/iskusnijim sportistom, samo što je ovo još ozbiljnije. Да ли је правилно звати је Исусова молитва, јер сам читао да +Данило Крстић каже да је правилно рећи Молитва Исусу... Јер је Исусова молитва била - молитва у Гетсиманском врту? Nisam se nikad naročito bavio ovim pitanjem ali ne smatram ga naročito značajnim... Ima mnogo lepih pisanija na tu temu. Pogledaj "Kazivanja jednog bogotražitelja", "Obitavanje bezgraničnog u srcu" a ako znaš engleski toplo ti preporučujem da pogledaš i poslušaš ovo: A sermon by Metropolitan Kallistos (Ware) about the Jesus prayer. And one more about hesyschasm. I na ovoj temi ima korisnih stvari... https://www.pouke.org/forum/topic/1301-%D0%B8%D1%81%D1%83%D1%81%D0%BE%D0%B2%D0%B0-%D0%BC%D0%BE%D0%BB%D0%B8%D1%82%D0%B2%D0%B0/page-5 Жика, Дијана. and Agaton Vuzman је реаговао/ла на ово 3 "Пролази обличје овога света..." (Кор. 7, 31) podviznickaslova.wordpress.com Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Иван Ивковић Написано Јул 29, 2014 Пријави Подели Написано Јул 29, 2014 ima dva neka stupnja: umna i umno-srdacna. Koliko se sećam, po "Bogotražitelju..." i drugim pisanijima ima ih pet... Najniži (ali ne i uzaludan) je stepen "usne molitve" kada izgovaramo molitvu tiho ali dovoljno da čujemo sami sebe. Ovde se pažnja posvećuje svakoj reči, "um se zaključava u njih" i ovo je najbezopasniji način. Naravno da nikad nije poželjno zamišljati bilo kakve predstave dok se molimo, čak ni na najnižem stepenu molitve... Дијана. је реаговао/ла на ово 1 "Пролази обличје овога света..." (Кор. 7, 31) podviznickaslova.wordpress.com Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Дијана. Написано Јул 29, 2014 Пријави Подели Написано Јул 29, 2014 A i to je faza sa brojanicom i po blagoslovu duhovnika. Dobro si napomenuo za to zakljucavanje uma, i nezamisljanje. Spomenula sam mogucu prelest a to dolazi upravo od tog zamisljanja. jer mislim da se opisi vidjenja dozivljaja blagodati i levitacija koji se nalaze u monaskoj literaturi upravo i odnose na posebna stanja pri dugotrajnom i neprekidnom vrsenju ove molitve kod tih nekih posebnih asketa... zato sam napomenula da je opasno da mi preuzimamo te nekakve podvige a narocito da tezimo za tim 'blagodatnim' stanjima, jer mi sami ne mozemo rukovoditi sobom niti sacuvati se od prelesti. Za nas je dovoljno ublazenje tegobe, bola, zalosti, straha, bludnih mastarija, a to se moze postici Isusovom molitvom. A moze i drugim 'arrow prayers' (svidio mi se jako ovaj izraz, Ivane ), poput 'Gospodi pomiluj', 'Bogorodice spasi', 'Slava Bogu'. Mislim da ne trebamo teziti ni za cim van ublazenja tegoba,tj.strasti, 'zanos' i 'osjecaj blagodati' mogu da budu prelest. Mada, opet napominjem, duhovno lice kao lijek za ove strasti moze da prepise i drugu molitvu, ka onpr. Ocenas, i treba ga poslusati, jer je kljuc duhovnog zivota smirenje. Cini mi se da se ona pripisuje da potice od ap.Pavla, sjetih se konacno, i da ono 'bi uznesen na trece nebo' se misli na ovo... Иван Ивковић је реаговао/ла на ово 1 ЖИВА ДЕЛА УТЕХЕ - искрено се надамo да ће ова акција пробудити оно најбоље у нама Acquila non capit muscas Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Панарет Написано Јул 29, 2014 Пријави Подели Написано Јул 29, 2014 Лепа тема. Исусова молитва је, по мом мишљењу, епицентар духовног подвига. Мислим да би свако требало да изнађе свој метод и своју "меру" у њеном практиковању. Напредовање у њој нас такође упућује "куда" да се крећемо. Иначе, јако ми је блиско како је ову молитву творио у себи и како је описивао њен "ефекат" старац Јосиф Исихаста ("Изложење монашког опита") Иван Ивковић, Дијана., Suncokret54 and 1 члан је реаговао/ла на ово 4 Чак и да не постоји Васељенска патријаршија, требало би је измислити Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Иван Ивковић Написано Јул 29, 2014 Пријави Подели Написано Јул 29, 2014 Za nas je dovoljno ublazenje tegobe, bola, zalosti, straha, bludnih mastarija Čak ni to nije obavezno. Setih se one priče o podvižniku koji se molio Bogu ne da ga izbavi iz tegoba već da mu podari trpljenje. Mislim da je reč o nekom poznatijem ali sad ne mogu da se setim o kome... Cini mi se da se ona pripisuje ap.Pavlu, sjetih se konacno, i da ono 'bi uzensen na trece nebo' se misli na ovo... Nisam siguran... Ne bih rekao da je bilo kakvo formalno ispunjavanje Isusove molitve obavezno za takve darove. Uznošenje do trećeg neba je svakako plod njegovih podviga o kojima ne znamo baš sve detalje. Ali ko zna, možda se i on molio Isusovom molitvom kao i mi danas... "Пролази обличје овога света..." (Кор. 7, 31) podviznickaslova.wordpress.com Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Дијана. Написано Јул 29, 2014 Пријави Подели Написано Јул 29, 2014 Setih se one priče o podvižniku koji se molio Bogu ne da ga izbavi iz tegoba već da mu podari trpljenje Da se nije to odnosilo na fizicke tegobe? Brate, ima takvih dusevnih muka da je milost da se kako god okoncaju ili bar ublaze. bgpj and Иван Ивковић је реаговао/ла на ово 2 ЖИВА ДЕЛА УТЕХЕ - искрено се надамo да ће ова акција пробудити оно најбоље у нама Acquila non capit muscas Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Иван Ивковић Написано Јул 29, 2014 Пријави Подели Написано Јул 29, 2014 Da se nije to odnosilo na fizicke tegobe? Brate, ima takvih dusevnih muka da je milost da se kako god okoncaju ili bar ublaze. Tako je, u pitanju je bilo narušeno telesno zdravlje. Pa da, "neugasivi oganj" je gori od svakog telesnog. Deluje mi kao dobra tema za diskusiju... Дијана. је реаговао/ла на ово 1 "Пролази обличје овога света..." (Кор. 7, 31) podviznickaslova.wordpress.com Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Дијана. Написано Јул 29, 2014 Пријави Подели Написано Јул 29, 2014 Mislim da sam vec negdje spomenula, da zamisljam da bi adske muke, ako bi bile tjelesne, bile lakse od dusevnih... Иван Ивковић је реаговао/ла на ово 1 ЖИВА ДЕЛА УТЕХЕ - искрено се надамo да ће ова акција пробудити оно најбоље у нама Acquila non capit muscas Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Препоручена порука