Jump to content

Да ли је душа бесмртна по природи, или по благодати?

Оцени ову тему


Да ли је душа бесмртна по природи, или по благодати?  

21 члановâ је гласало

  1. 1. Да ли је душа бесмртна по природи, или по благодати?

    • Искључиво по природи
    • Искључиво по благодати
    • Једнако по једном и другом


Препоручена порука

  On 20. 6. 2023. at 20:44, kopitar рече

Slažem se da je besmrtna priroda duše stvorena.

Expand  

Stvoreno po definiciji znaci smrtno jer ne moze da postoji bez konstantnog održavanja. Problem je sto je kod vas Pantokrator prevedeno kao Svemoćan umesto Svedržitelj, što je bukvalan prevod, a ne prenosi smisao. Dakle, sve što se bez održavanja automatski vraća u nebiće je smrtno. Tako npr. anđeli mogu biti samo u kolokvijalnom govoru besmrtni pošto ne umiru od starosti, ali ne filosofski gledano, jer su stvorenja.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Хришћани подразумевају постојање душе и њену нераспадљивост. Нема потребе за посебно исповедање у Символу вере, поготово што је тело и саставни и коначни део човековог бића.

Али Христос је довољно пута спомињао душу која опстаје после смрти тела. За нас је Нови Завет увек првоначална Догма.

  • Свиђа ми се 1

Наука верујућих каже:

Апсолутан је само Бог

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 20. 6. 2023. at 20:00, Bokisd рече

Уф, уф, уф,....и,...уф,.... сва 4 Јеванђеља и свако своју теологију,.... знаш колико си омануо,.... ко да је 2+2= 1000..... баш толико....и још си нашо Маркиона да цитираш који је од стране цркве проглашен јеретиком који је лажно супростављао теологију СЗ и НЗ буквално сви светитељи и цела црква верује да не постоји конфликт између СЗ и НЗ исти Бог и иста вера стоји иза оба Завета.

Expand  

 

Ja prezirem gnosticare kao i Makrion ali covek je jednu pravu istinu. Tesko je sklopiti delove biblije jedne uz drugo. I to se vidi kad se cita jevandjelja. Ali naravno moze da se sklopi oci.

 

  On 20. 6. 2023. at 20:00, Bokisd рече

И после се питаш зашто имам недоумицу у вези тога како доносиш закључке о питањима вере, јел можеш да разумеш ако цела црква као организација и сви битни фактори у тој организацији, људи и одговарајуће институције, осуде Маркиона и његова учења, онда не можеш да се позиваш на Маркиона тако самоуверено и још да тврдиш да свако Јеванђеље има другачију теологију што је нонсенс пар екселанs.

Expand  

 

Nisam pristalica Makriona, ali uvidio je tacnu stvar. Jevandjelja nemaju istu teologiju. 

  On 20. 6. 2023. at 20:00, Bokisd рече

И онда опет децидно тврдиш да је јасно да постоје неке јеврејске и неоплатонистичке струје од почетка и то приписујеш чак и самом Исусу да је проповедао час једно час друго што је опет нонсенс јер јеврејско и грчко имају потпуно другачије перспективе у односу на хришћанску  веру и како онда Исус да проповеда оно што није у супротности не само са хришћанском вером него је у супротности и међу њима самима (јеврејско и грчко).

Expand  

 

  On 20. 6. 2023. at 20:00, Bokisd рече

То је питање ауторитета и легимитета теолога и свештеника са којима си причао, да ли ћеш се математиком учити код признатих професора или код непризнатих, тако слично и овде. Као и за литературу, нећеш читати проблематичну математичку литературу него признату и поуздану, тако и црквену, не можеш се позивати на Маркиона и његову литературу јер није призната од стране целе цркве, та литература је лажна код ње је 2+2= 1000.

И да питаш теологе за основне поставке вере сви ће ти исто рећи, одређене разлике постоје које могу да се нивелишу, колико знам и у математици постоје разлике код одређених питања али основе математике сви прихватају иначе не могу да се баве математиком, тако слично и за веру.

И опет на крају изричеш децидно нешто за православље иако по свему судећи немаш основа за тако нешто. :0201wink:

Expand  

 

Ili ti stvarno ovo mislis ili me zajebavas. Malo citati svetootacku i crkvenu literaturu i mozes videti da nemaju zajednicko svatanje. A obavezajuci je ono sto su rekli u saborima. I to samo dogme, jer i kanoni se ne uklapaju. Jer tamo ima i jedna struja da svestenici zive u celibatu i oni da se zene. 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

@Agnostik

Ти мислиш да је најбоље да укалупиш некога и да га клонираш много пута да само он постоји. Али управо та различитост показује да у томе има нечег онтолошког, да том различитошћу постојимо по лику Божијем. Зато је за Цркву важно да исто мишљење и исповедање имамо само по догматском учењу и егзистенцијалним питањима, а све остало је оно што Бог надодаје како коме жели, јер то је прави живот у односима и слободи.

Очекивано је да се појаве и раздори по важним питањима, да буде јереси, на то смо упозорени од Апостола Павла и нема ту места за нашу саблазан. Треба да пазимо и да се боримо, а то је унутрашња борба код свакога, да се задобије очишћење и духовно искуство. Молитва и труд по вољи Божијој једино је што нас води правим путем.

Наука верујућих каже:

Апсолутан је само Бог

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 21. 6. 2023. at 5:49, Agnostik рече

Ja prezirem gnosticare kao i Makrion ali covek je jednu pravu istinu. Tesko je sklopiti delove biblije jedne uz drugo. I to se vidi kad se cita jevandjelja. Ali naravno moze da se sklopi oci.

Expand  

Управо су светитељи све то лепо и складно укомпоновали и протумачили јер нема уопште никакве дисонансе између Јеванђеља, управо супротно, свако појединачно Јеванђеље се допуњује неким другим и тако добијамо потпуну и тачну и јасну слику о Исусовој мисији и проповеди.

Светитељи су били свесни тога да то тако изледа у очима других да по спољашњости изгледа као да постоји неслагање између Јеванђеља и зато и нису склапали очи и протумачили су сва четири Јеванђеља и довели су их у савршено јединство.

  On 21. 6. 2023. at 5:49, Agnostik рече

Nisam pristalica Makriona, ali uvidio je tacnu stvar. Jevandjelja nemaju istu teologiju. 

Expand  

То би био нонсенс, на пример, Црква и светитељи су у првим вековима  управо највише пазили да се строго и тачно утврди канон Светог Писма првенствено узимајући у обзир као најважнији фактор да теолошки и верски не постоји разлика међу разним књигама Новог Завета и онда неко дође и каже помало напамет да ту нема исте теологије иако је Црква као целина управо као најважнији критеријум узимала ту теолошку подлогу, јер на пример постојала су многа апокрифна дела у старо време под именом Јеванђеља или именима апостола али ако нису имала истиниту теологију и веру нису уопште узимама ни у разматрање да буду део књига Новог Завета.

  On 21. 6. 2023. at 5:49, Agnostik рече

Ili ti stvarno ovo mislis ili me zajebavas. Malo citati svetootacku i crkvenu literaturu i mozes videti da nemaju zajednicko svatanje. A obavezajuci je ono sto su rekli u saborima. I to samo dogme, jer i kanoni se ne uklapaju. Jer tamo ima i jedna struja da svestenici zive u celibatu i oni da se zene. 

Expand  

Ма јок .... него сад испаде да ти читаш црквену и светоотачку литературу сваки дан а ја :pecanje:,.... или нешто друго да не читаш баш пажљиво шта пишем,.... јер сам и написао да се сви слажу када су најбитније ствари вере у питању догме, ороси, духовно предање, писано и неписано предање, литургијско предање, молитве, и сличне ствари,..... док код секундарних и мање битних питања може да постоји слобода мишљења...... то је у суштини ово што постоји као неки синоним ..... U bitnome jedinstvo, u nebitnome sloboda, u svemu ljubav......тако слично је и са канонима постоје битни канони вере и духовности и поредка који се не мењају и постоје временски или историјски канони који могу да се мењају или прилагођавају времену и историјским ситуацијама па постоји или акривија или икономија канона.... као и то са целибатом свештеника или да се жене у суштини различите црквене праксе које су се толерисале до Великог раскола итд.....али ти си вероватно упознат са свим тим стварима нема потребе да причамо....:)))

Link to comment
Подели на овим сајтовима

@kopitar

Може бити да неке душе одмах доживе васкрсење које ће тек доћи, у смислу да не доживе проток времена. Са друге стране, може бити да неке душе доживе изузетно дужи проток времена него што ће проћи у свету до васкрсења.

О томе се и раније говорило, још пре него што је, на пример, снимљен последњи део Матрикса. Тамо можеш видети како у симулираном свету може неко пролазити кроз време, док неко други буде у заустављеном времену.

Наука верујућих каже:

Апсолутан је само Бог

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Чланови који сада читају   0 чланова

    • Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу
×
×
  • Креирај ново...