Jump to content

Поставите питања везана за еволуциону биологију


Препоручена порука

Sveti Apostol Pavle, Poslanica Rimljanima, glava 8, 19-23

Jer sva stvorenja sa žudnjom očekuju otkrivenje slave sinova Božijih. A tvorevina Božija potčinjena je ništavnosti ne svojevoljno, nego za volju onoga koji je potčinio, na nadu da će i sama tvorevina biti oslobođena ropstva propadljivosti - za slobodu slave dece Božije. Znamo, naime, da cela tvorevina Božija zajedno s nama uzdiše i muči se do sada. I ne samo ona, nego i mi sami, koji imamo prvi dar Duha, i mi sami u sebi uzdišemo očekujući usinovljenje, iskupljenje svoga tela.

Заиста, заиста вам кажем да што год заиштете од Оца у име Моје, даће вам. (Јн 16,23)

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Све изгледа као извесно срљање и недоследно тумачење. Например ова тврдња да је Адам литургисао са својим савременицима пре пада.

О томе не може бити говора. Јер, једино служење и вршење заповести које су имали Адам и Ева је да буду у општењу мужа и жене, што су ови занемарили и раздвојили се. Тако је уследило искушење и пад.

Са друге стране, литургисање се остварује једино у присуству Оваплоћеног Логоса и никако другачије, то не бисмо смели да заборавимо. Према томе, Адам и Ева су били у служби да извршавају послушања која би довела до Оваплоћења Логоса, а потом би уследило литургисање (приношење Богу целокупне творевине).

До овог литургисања смо већ дошли, али другачијим путем које се назива спасењским. Наиме, Бог није желео да напусти творевину, већ се и даље старао о њој све до њеног спасења.

Наука верујућих каже:

Апсолутан је само Бог

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Све изгледа као извесно срљање и недоследно тумачење. Например ова тврдња да је Адам литургисао са својим савременицима пре пада.

О томе не може бити говора. Јер, једино служење и вршење заповести које су имали Адам и Ева је да буду у општењу мужа и жене, што су ови занемарили и раздвојили се. Тако је уследило искушење и пад.

Са друге стране, литургисање се остварује једино у присуству Оваплоћеног Логоса и никако другачије, то не бисмо смели да заборавимо. Према томе, Адам и Ева су били у служби да извршавају послушања која би довела до Оваплоћења Логоса, а потом би уследило литургисање (приношење Богу целокупне творевине).

До овог литургисања смо већ дошли, али другачијим путем које се назива спасењским. Наиме, Бог није желео да напусти творевину, већ се и даље старао о њој све до њеног спасења.

Potpis! stadaradim

Заиста, заиста вам кажем да што год заиштете од Оца у име Моје, даће вам. (Јн 16,23)

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Svi hominidi su istovremo postali ikone Bozije, duse zive. Samo je Adam bio pozvan na to da nosi

episkopsku ulogu u tadasnjem liturgisanju. Nakon pada kao bica svi su isti kao Adam. Nema mesanja

tipa Adamovi potomci + hominidi.

Његова светост, епископ коадамитски, митрополит Едена, архиепископ планете Земље и патријарх Васељене, господин Адам Евин...

Ма, да... Нарочито ово "коадамитски"

Како је лепа анонимна лична "теологија"...  bleh Сипаш и не мислиш...

Kaze covek za koga postoje "moje i tvoje cinjenice".

Licimurno kao i obicno. :bla:



 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Svi hominidi su istovremo postali ikone Bozije, duse zive. Samo je Adam bio pozvan na to da nosi

episkopsku ulogu u tadasnjem liturgisanju. Nakon pada kao bica svi su isti kao Adam. Nema mesanja

tipa Adamovi potomci + hominidi.

Његова светост, епископ коадамитски, митрополит Едена, архиепископ планете Земље и патријарх Васељене, господин Адам Евин...

:cheesy2:
Link to comment
Подели на овим сајтовима

Опет брат Ђунис баца коску  :cheesy2: Нема коадамита. Коадамити би били да нису возглављени у једног глави (Адаму), тј. коадамитство би се исповедало ако би учили да је било више таквих паралелних Адама. 

,,Јер Отац не суди никоме, него сав суд даде Сину, да сви поштују Сина  као што  поштују 

Оца!"   Јеванђеље, Јн 5:23

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Опет брат Ђунис баца коску  :cheesy2: Нема коадамита. Коадамити би били да нису возглављени у једног глави (Адаму), тј. коадамитство би се исповедало ако би учили да је било више таквих паралелних Адама. 

Ne bacam kosku, Veljo. Kako nema koadamita kada je evoluciona nuznost da postoji citava zajednica prvoljudi, a ne samo jedan Adam i Eva? Evo, zamolio bih Akvilia da to potvrdi. Dakle, Akvilio, koliko je bilo hominida u trenutku kada je nastao covek? 2 ili 2+N?

@Aleksandar:

Kako tumacis ovo?

Sveti Apostol Pavle, Poslanica Rimljanima, glava 8, 19-23

Jer sva stvorenja sa žudnjom očekuju otkrivenje slave sinova Božijih. A tvorevina Božija potčinjena je ništavnosti ne svojevoljno, nego za volju onoga koji je potčinio, na nadu da će i sama tvorevina biti oslobođena ropstva propadljivosti - za slobodu slave dece Božije. Znamo, naime, da cela tvorevina Božija zajedno s nama uzdiše i muči se do sada. I ne samo ona, nego i mi sami, koji imamo prvi dar Duha, i mi sami u sebi uzdišemo očekujući usinovljenje, iskupljenje svoga tela.

Заиста, заиста вам кажем да што год заиштете од Оца у име Моје, даће вам. (Јн 16,23)

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Та "ништавност творевине" значи да она није достигла од Бога свој предзамишљен циљ и смисао, који је НА КРАЈУ а никако не НА ПОЧЕТКУ историје. Сада ћеш рећи: па онда их је Бог створио смртним, оваквим онаквим. Наш проблем је што ствари р вреднујемо као покретне, пролазне, недовршене, историчне. Бог творевину искључиво познаје као своју вољу - а то је коначно обожена творевина.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Такође треба напоменути да је до данас направљено потпуно мешање ,,синова Божијих и кћери човечијих'' (1Мој.6,2;6,4), тако да човечанство чине људи који су једнако и еволутивни и потомци Адама и Еве. Наравно, постоје многе примедбе на ову претпоставку, али на нама је да дамо допринос савременом тумачењу колико је у нашој моћи.

Ovo je gotovo tehnicki nemoguce.

Plus pre toga smo jako lako presli preko ideje covek ima polni odnos za zivotinjom i da se iz takvog

odnosa rodi covek u punom smislu kao ikona bozija.

Mesanje kecri covecijih i sinova bozijih se uvek tumacilo kao opstenje zena posvecnih vesticarstvu sa

palim duhovima podnebesja.

uf meni je to veoma tesko mesto pomalo sablaznjujuce u Svetom pismu..Sinovi Boziji i cerke covecije imaju polni odnos   89898989898989.tumacenje svetih otaca ne mogu da se setim koje ponudio nije bas ubedljivo za mene..da su to bili potomci Sita koji su postovali ime Bozije i i Kainovih cerki... cak  je otrgnuto van konteksta..jer prva recenica u toj glavi pocinje:kad se ljudi pocese mnoziti na zemlji,i kceri im se narodise,,..dakle nema cepanja covecanstva na dva dela nego se cerke spominju kao pripadnice ljudskog roda..pa sinovi Boziji uzese lepe za cerke za zene koje htese.a onda potpuno zbunjuca recenica; a Gospod rece:nece se duh moj preti s ljudima jer su telo neka im jos sto dvadeset godina...i bijase tada divova na zemlji, a i posle,kad se sinovi Boziji sastajahu  sa kcerima covecijim ,pa im oni radjahu sinove,bejahu to silni ljudi  od starine na glasu..

u jednoj knjizi neki lik pise da divovi  na hebrejskom se pise nefilimi...i tvrdi da originalno znacenje je :oni koji su baceni dole. 89898989898989  ne znam

mozda po Milanu cerke covecije nisu bile zivotinje...nego su postali ljudi evolucijom..na pogresan nacin.. odlukom Adama...to sto nisu nastali polnim putem od njega...potvrdjuje je  Adam  bio bestrasan kao I eva dok nisu dobili  zivotinjsko telo kao njihovi potomci....to je savrseno uklopljivo sa Ovaplocenjem bez polnog akta.da bi izbegao Gospod valst prvorodnog greha..jer polno razmnozavanje je pogresan nacin postajanja ljudske licnosti..zato se svi zacinjemo u grehu(promasaju)...

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Например ова тврдња да је Адам литургисао са својим савременицима пре пада.

О томе не може бити говора.

Јер, једино служење и вршење заповести које су имали Адам и Ева је да буду у општењу мужа и жене,

што су ови занемарили и раздвојили се. Тако је уследило искушење и пад.

Нетачно. Адам је требао да литургише у едемском врту и да то литургисање испуни и доврши евхаристијом.

Логос Божији узлазном епиклезом оваплотио би се још тада.

Он је то одбио, а створена природа остала је нерпинета Богу (неосвећена),

јер је АДАМ пожелео да се умудри (да све зна), обесмрти (да не умире) и обожи (да постане Бог)

али без приношења Богу и ван заједнице богочовекољубља.

Након тога Господ Бог није одсутао од свог плана да свет постане литургијска зеједница (тј. Црква),

али променио начин, који би могли назвати - низлазном епиклезом...

,,Јер Отац не суди никоме, него сав суд даде Сину, да сви поштују Сина  као што  поштују 

Оца!"   Јеванђеље, Јн 5:23

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Та "ништавност творевине" значи да она није достигла од Бога свој предзамишљен циљ и смисао, који је НА КРАЈУ а никако не НА ПОЧЕТКУ историје. Сада ћеш рећи: па онда их је Бог створио смртним, оваквим онаквим. Наш проблем је што ствари р вреднујемо као покретне, пролазне, недовршене, историчне. Бог творевину искључиво познаје као своју вољу - а то је коначно обожена творевина.

Немој ми читати мисли, Ацо, него сачекај, па ћу да те питам. А питање је: зашто се та творевина "мучи и уздише" што каже апостол Павле (Не бих рекао да је он сентименталиста и психологиста?)? Какво је то стање "мучења"? Какво је то стање у којем творевина "уздише"? Зашто се каже "ропство"

Па очигледно је да је то стање које није пожељно, које није добро.

КО је у такво стање увео творевину?

Ко је творевину поробио пропадљивошћу?

Заиста, заиста вам кажем да што год заиштете од Оца у име Моје, даће вам. (Јн 16,23)

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Например ова тврдња да је Адам литургисао са својим савременицима пре пада.

О томе не може бити говора.

Јер, једино служење и вршење заповести које су имали Адам и Ева је да буду у општењу мужа и жене,

што су ови занемарили и раздвојили се. Тако је уследило искушење и пад.

Нетачно. Адам је требао да литургише у едемском врту и да то литургисање испуни и доврши евхаристијом.

Логос Божији узлазном епиклезом оваплотио би се још тада.

Он је то одбио, а створена природа остала је нерпинета Богу (неосвећена),

јер је АДАМ пожелео да се умудри (да све зна), обесмрти (да не умире) и обожи (да постане Бог)

али без приношења Богу и ван заједнице богочовекољубља.

Након тога Господ Бог није одсутао од свог плана да свет постане литургијска зеједница (тј. Црква),

али променио начин, који би могли назвати - низлазном епиклезом...



 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

@Djunis

2+n

Ali to nisu bili koadamiti u onom smislu u kome su osudjeni. Koadamit u tom smislu je bio ravan Adamu u

mogucnsoti prinosenja tvorevine sto bi nuzno cepalo tvorevinu na minimum onoliko delova koliko njih

bi odbilo zajednicu. Zato je i osudjeno.

Ali ovi "koadamiti" su sapostojali Adamu kao potpuni ljudi ne samo kao homini i zato su liturgisali okupljeni

oko Adama kao oko episkopa. Dakle nisu imali taj priziv da svako od njih govori u ime tvorevine.



 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Ali ovi "koadamiti" su sapostojali Adamu kao potpuni ljudi ne samo kao homini i zato su liturgisali okupljeni

oko Adama kao oko episkopa. Dakle nisu imali taj priziv da svako od njih govori u ime tvorevine.

А, одакле теби те информације, Аквилио?

Заиста, заиста вам кажем да што год заиштете од Оца у име Моје, даће вам. (Јн 16,23)

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Чланови који сада читају   0 чланова

    • Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу
×
×
  • Креирај ново...