Ivan Marković Написано Мај 30, 2020 Пријави Подели Написано Мај 30, 2020 On 30. 5. 2020. at 16:29, Tumaralo. рече Opšte je poznato da je solipsizam nemoguće pobiti logikom. Expand Nije Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Ivan Marković Написано Мај 30, 2020 Пријави Подели Написано Мај 30, 2020 On 30. 5. 2020. at 16:29, Tumaralo. рече Ne možeš dokazati da ljudi oko tebe nisu hologrami/utvare/androidi. Expand Ali to nije solipsizam. Možeš dokazati da neko nije android obdukcijom. Možeš dokazati da neko nije hologram. Definiši utvaru. Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Ivan Marković Написано Мај 30, 2020 Пријави Подели Написано Мај 30, 2020 Nastavićemo... Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Bokisd Написано Мај 30, 2020 Пријави Подели Написано Мај 30, 2020 Ivan Marković је реаговао/ла на ово 1 Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Ivan Marković Написано Мај 30, 2020 Пријави Подели Написано Мај 30, 2020 On 30. 5. 2020. at 16:29, Tumaralo. рече Hjum je istrebio sve dogme Expand I uveo svoje. Ali je svo njegovo zdanje koje su nadogradili Rasl, Vitgenštajn i logički pozitivisti u pepeo razduvao Poper. Toliko ih je nervirao da ga je, prema anegdoti, Vitgenštajn (ili Karnap) gađao žaračem. Pri svem tom, ne mislim da je Hjum bezvredan, ali je daleko ispod onoga za šta ga smatraš. On 30. 5. 2020. at 16:29, Tumaralo. рече Potrebno je spasiti dogmu uprkos Hjumu. Expand Koju dogmu? On 30. 5. 2020. at 16:29, Tumaralo. рече Koji čovek to može? Expand Može đak prvog razreda bilo koje srednje škole, ako misliš na kauzalnost. Dokaz 1) Uzročnost tretira pojave i nužne veze među njima. 2) Pojava je entitet za koji ima smisla pitati da li je stvaran (u smislu da li je konkretan entitet) 3) Pojave se mogu opisati iskazima. 4) Iskazi su svi i samo oni izrazi za koje ima smisla pitati jesu li istiniti ili nisu (definicija) 5) pvq->p je tautologija. 6) Dakle ili p implicira samo sebe ili ga implicira q. (5) 7) P je svakako implicirano nekim iskazom. (6). 8) Svaka pojava je uzrokovana nekom pojavom (7,3) 9) Budući da je 5 tautologija, ona je i nužno istinit iskaz. 10) Svaka pojava je nužno uzrokovana nekom pojavom. (7,3,9) Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Ivan Marković Написано Мај 30, 2020 Пријави Подели Написано Мај 30, 2020 On 30. 5. 2020. at 16:29, Tumaralo. рече Pomenuo si bio Elejce. Expand Јесам, али уопште не у том контексту који ми учитаваш. Поменуо сам их као прве познате аналитичке филозофе и поменуо проблем мноштва и кретања. On 30. 5. 2020. at 16:29, Tumaralo. рече Kasnije su teisti pokušali da to pripišu Bogu Expand Јесу неки, нису православци. Мула Садра и Тома Аквински. (Мислим на нужно биће) Од православних, о Богу као Бићу говорио је Августин и у извесним контекстима Палама, Кападокијци и они, али никако као о нужном бићу. Дамаскин као о над-Бићу, Ареопагита чак као о не-Бићу (не небићу). On 30. 5. 2020. at 16:29, Tumaralo. рече pripišu Bogu Expand Бог се сам тако легитимисао Мојсију (3,14) "Ехје ашер Ехје" "Εγώ Έιμι ο Ων" "Εγώ εσομαι τις εσομαι", мада се ту не мисли да му је Суштина једнака Бићу, већ да му је Бивствовање пре својство. Све и да је та књига писана око 900-800 г.пре нове ере, зар хоћеш да кажеш да је Парменид пронашао начин да се катапултира 300-400 г. у прошлост? Мада то није тема и уопште на то нисам мислио када сам поменуо Елејце. On 30. 5. 2020. at 16:29, Tumaralo. рече Ontološki argument u suštini. Expand Јесте. Али какве везе то све има са православнима? Анселмо, Декарт, Лајбниц, Плантинга, па све до Залте? On 30. 5. 2020. at 16:29, Tumaralo. рече nužnim Bićem... Expand Дај дефиницију нужних бића. On 30. 5. 2020. at 16:29, Tumaralo. рече Hm...da li zbilja ne može? Expand Па не може ако постојање прогласише неправим предикатом. Само онда немамо начина ни да утврдимо да постоји свест. Е ту се Кант зајебо... Мислим, можемо интроспекцијом и скептичком редукцијом, ал то су остензивни аргументи. Као онај Жикин. Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Ivan Marković Написано Мај 30, 2020 Пријави Подели Написано Мај 30, 2020 On 30. 5. 2020. at 17:02, Ivan Marković рече Expand Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Ivan Marković Написано Мај 30, 2020 Пријави Подели Написано Мај 30, 2020 On 30. 5. 2020. at 16:36, Tumaralo. рече , upravo je Kant istrebio filozofske argumente za postojanje duše (racionalna psihologija Expand Па шта? Ја све време обарам његову тезу (како си ти навео) да се не може доказати постојање света. Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Ivan Marković Написано Мај 30, 2020 Пријави Подели Написано Мај 30, 2020 On 30. 5. 2020. at 16:36, Tumaralo. рече Kada se kaže "ja" postojim to "ja" jeste samo subjkat bez sadržine. On nema nikakve veze sa onim "postojim" koje se stalno menja u vremenu. Budistička priča ukratko. Expand Ма наравно. Али тиме само доказујеш постојање личне заменице првог лица једнине,номинатива. А заменица по аналитичкој дефиницији замењује именицу. Субстантив. Суштаство. Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Ivan Marković Написано Мај 30, 2020 Пријави Подели Написано Мај 30, 2020 On 30. 5. 2020. at 16:37, Tumaralo. рече Možemo se razumom spasiti samo ako razumom dokažemo postojanje duše, Boga, ideja, smisla. Ali to ne ide. Zato samo Bog spašava. Onako kako blagoizvoli. A On spašava uprkos razumu, logici, nauci. Expand Потписујем. А да се врнемо на гнозу? Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Tumaralo. Написано Мај 30, 2020 Пријави Подели Написано Мај 30, 2020 On 30. 5. 2020. at 20:53, Ivan Marković рече Па не може ако постојање прогласише неправим предикатом. Само онда немамо начина ни да утврдимо да постоји свест. Е ту се Кант зајебо... Expand Obrazloži. Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Tumaralo. Написано Мај 30, 2020 Пријави Подели Написано Мај 30, 2020 On 30. 5. 2020. at 21:00, Ivan Marković рече Ма наравно. Али тиме само доказујеш постојање личне заменице првог лица једнине,номинатива. А заменица по аналитичкој дефиницији замењује именицу. Субстантив. Суштаство. Expand Eto ti jednakost između analitičke filozofije i filozofije jezika. Ona se (makar ova moderna koja se i podrazumeva kada se kaže analitička filozofija) svodi na analizu jezika. Jezikom potvrđuješ suštinu što je perverzija. Postoji u jeziku dakle postoji i stvarno... Pa hajde da vidimo, koje je to suštastvo koje stoji iza JA? Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Ivan Marković Написано Мај 30, 2020 Пријави Подели Написано Мај 30, 2020 On 30. 5. 2020. at 21:05, Tumaralo. рече Obrazloži. Expand Кант је ( по сећању наводим) све аргументе о постојању Бога свео на онтолошки, а потом постојање прогласио лажним предикатом јер, по њему, глагол постојати ни мало не проширује субјекат (не пружа никакве инфо о томе шта суб јесте, шта ради итсл. Дакле "х постоји" нам не даје никакву инфо о било чему. Али нам не даје онда ни о свести. Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Ivan Marković Написано Мај 30, 2020 Пријави Подели Написано Мај 30, 2020 On 30. 5. 2020. at 21:09, Tumaralo. рече Eto ti jednakost između analitičke filozofije i filozofije jezika. Ona se (makar ova moderna koja se i podrazumeva kada se kaže analitička filozofija) svodi na analizu jezika. Jezikom potvrđuješ suštinu što je perverzija. Postoji u jeziku dakle postoji i stvarno... Pa hajde da vidimo, koje je to suštastvo koje stoji iza JA? Expand Именица је само променљива, плејсхолдер, ознака. Можеш је узети као рачунарску променљиву у прог језицима. Ниђе везе са оним што си рекао. Дај дефиницију свести. Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Tumaralo. Написано Мај 30, 2020 Пријави Подели Написано Мај 30, 2020 On 30. 5. 2020. at 21:01, Ivan Marković рече А да се врнемо на гнозу? Expand Možemo ali i ne moramo jer samo ćemo naučiti imena raznoraznih sekti koje su akcentovale različite aspekte platonizma i tumačile ih kako im odgovara. Doćićemo do registra širokih varijacija na temu platonizma... Gnostike (one koje imaju zlog Demijurga) sam uzeo čisto kao ilustraciju da postoji kontinuitet od antike do danas u pogledu prema kome je svet ZLO. Ali gnostici iz davnih vremena nam nisu potrebni radi intelektualnog uobličavanja toga. Eto tu je savremena nauka bez premca. Darvinizam. Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Препоручена порука