Jump to content

O pogresnom razumevanju teksta Mt. 23,1-4


Trifke

Препоручена порука

Извињавам се на дигресији, предомислио сам се за онај коментар горе у вези форума, касно сам схватио да заправо не желим да покрећем дискусију у том смеру, а још мање да учествујем, па га обришите ако желите.

  • Волим 1
Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 4 минута, Vladan3 рече

Обоје "говорите језике" али различите :) да пробам да их истумачим па можда и усагласим нешто :)

Подвизи су у својој суштини одрицање од себе и од своје воље, да би (у нама) била воља Његова, а када дође до тога онда "све могу у Христу који ми моћ даје". Иду подвизи и пре и после благодати тј. иду пре ње васпитно и ради смирења а иду и после као последица пребивања у њој. Али мислим да имају смисао само ако су одрицање од себе да би се у нас уселио Бог, а не као да нешто тиме реално одрађујемо или заслужујемо.

 

 

Nikako pre blagodati. Mozes sa njima da se slikas. Oni su pre blagodati nemoguci. 

 

"Лажно смирење је смирење које има потребу да се покаже. На првом месту, то је смирени изглед (кад кроз понашање и изглед глумимо смиреног човека). Као друго, то је коришћење "смирених" речи и фраза: човек говори о себи да је велики грешник и гори од свих, а ако га у реалности неко увреди он се одмах буни и врло ревносно брани своја права. Као треће, лажно смирење се показује у томе што човек понавља неке научене смирене фразе, рецимо изреке Светих о смирењу, сматрајући да он мисли тако искрено, док смисао тих изрека уопште не долази до његовог срца."

Схиархимандрит Авраам

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 9 минута, Svetlana Pecin-Saraguda рече

:D Није ово прва тема у којој учествујеш. Не причам само о њој. 

Pa bas o nacinu i govorimo na ovoj temi. :D

 

"Лажно смирење је смирење које има потребу да се покаже. На првом месту, то је смирени изглед (кад кроз понашање и изглед глумимо смиреног човека). Као друго, то је коришћење "смирених" речи и фраза: човек говори о себи да је велики грешник и гори од свих, а ако га у реалности неко увреди он се одмах буни и врло ревносно брани своја права. Као треће, лажно смирење се показује у томе што човек понавља неке научене смирене фразе, рецимо изреке Светих о смирењу, сматрајући да он мисли тако искрено, док смисао тих изрека уопште не долази до његовог срца."

Схиархимандрит Авраам

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 9 минута, Vladan3 рече

Обоје "говорите језике" али различите :) да пробам да их истумачим па можда и усагласим нешто :)

Подвизи су у својој суштини одрицање од себе и од своје воље, да би (у нама) била воља Његова, а када дође до тога онда "све могу у Христу који ми моћ даје". Иду подвизи и пре и после благодати тј. иду пре ње васпитно и ради смирења а иду и после као последица пребивања у њој. Али мислим да имају смисао само ако су одрицање од себе да би се у нас уселио Бог, а не као да нешто тиме реално одрађујемо или заслужујемо.

 

 

Ajde da te malo [odsetim: sta kazu Sv Oci sta je sa blagodacu krstenja kod onih koji zive telesno posle toga? Razmisli malo. Totalno omasujes. 

 

"Лажно смирење је смирење које има потребу да се покаже. На првом месту, то је смирени изглед (кад кроз понашање и изглед глумимо смиреног човека). Као друго, то је коришћење "смирених" речи и фраза: човек говори о себи да је велики грешник и гори од свих, а ако га у реалности неко увреди он се одмах буни и врло ревносно брани своја права. Као треће, лажно смирење се показује у томе што човек понавља неке научене смирене фразе, рецимо изреке Светих о смирењу, сматрајући да он мисли тако искрено, док смисао тих изрека уопште не долази до његовог срца."

Схиархимандрит Авраам

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 6 часа, Trifke рече

Matt 23:1 Tada Isus reče k narodu i učenicima svojim
Matt 23:2 Govoreći: Na Mojsijevu stolicu sedoše književnici i fariseji.
Matt 23:3 Sve dakle što vam kažu da držite, držite i tvorite; ali šta oni čine ne činite; jer govore a ne čine.

Voleo bih da vidim i vase misljenje o ovome sto napisah. Zanima me kako vi vidite ovaj tekst i njegovu primenu. Posebno me zanima da procitam vase misljenje o Isusovom nacinu izrazavanja u celom 23 poglavlju! :) 

 

 

 

А од времена Јована Крститеља до сада Царство небеско с напором се осваја, и подвижници га задобијају. (Мт. 11,12)

Позивајући се на ове речи и св.Григорије Палама каже да се "Царство Небеско на силу отима", дакле не снисхођењем и јаловошћу већ жестином, чврстином, истинитошћу — трудом;
значи постоје закони али су они здраворазумни, творебни и захтевају дисциплину, да су Апостоли и сам Господ Христос били као ми не би то Хришћанство далеко догурало.

Господ је био пун љубави и разумевања али и очите оштрине јер је знао шта срца људска најбоље примају и умови памте, зар није свакога од нас понајвише исправила родитељска оштрина и непопустљивост него снисхођење? Ту нипошто није било мање ни љубави нити разумевања.
Тако схватам и ове Евангелске речи: Оштро, правично, на будуће добро и исцељење.

Ако си пао, немој да се каљаш; ако си се укаљао, немој да се ваљаш! —Св. Јустин Ћелијски
Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 3 минута, Svetlana Pecin-Saraguda рече

Да, баш тако. 

Али, Трифке, изгледа да не схвата да немају људи око њега исте мисли са његовима, па се томе противи. И то је последица пребивања у благодати. Можемо рећи чак да осећа праведни гнев због тога што људи немају такве мисли, али једноставно није свима дато то што он сад осећа.  

Мени делује да Трифке размишља да човек који је мирјанин или монах ако је у оквиру нормалног послушања, да он самим тим живи подвижничким животом. Који је за свакога различит, Отац Тадеј говори да мирјани чешће живе у благодати и задобијају благодат него монаси. Благодат се даје Духом Светим од Бога Оца, има пример Фарисеја и Цариника на ту тему, па Христос у једном делу (ако сам ја добро схватио) упоређује Соломона премудрог као човека од закона којег је Цар Давид као прељубник и ратник у самој мудрости надмудрио, тј. обукао се у лепше хаљине (у духовном смислу). 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 16 минута, Trifke рече

Nikako pre blagodati. Mozes sa njima da se slikas. Oni su pre blagodati nemoguci. 

Ти вероватно говориш да подвизи не иду пре благодати у смислу "без мене не можете чинити ништа" а ја мислим на ону од које људи забораве да једу, пију, спавају... пре ње могу да иду подвизи али ради послушања, смирења, васпитања... и не обезбеђују благодат него само васпитавају, да се са млека пређе на тврду храну.

У крајњој линији подвиге можеш да имаш и без благодати и када си у прелести, јеретик, иноверан итд. итд.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 17 минута, Trifke рече

Ajde da te malo [odsetim: sta kazu Sv Oci sta je sa blagodacu krstenja kod onih koji zive telesno posle toga? Razmisli malo. Totalno omasujes. 

Немој мало, подсети ме скроз, одавно сам престао да користим мозак као USB меморију....

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 2 минута, Svetlana Pecin-Saraguda рече

Не схвата о чему говоримо. Нека. Само да се труди и даље, па никад и не укапирао. 

Можда али ја и даље не одустајем од моје прве хипотезе да говоримо о истом али нам сметају термини или приступ или различито искуство...

А нисам ни навикао да будем искључив, да не кажем фарисеј :)

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 38 минута, gavrosaurus рече

А од времена Јована Крститеља до сада Царство небеско с напором се осваја, и подвижници га задобијају. (Мт. 11,12)

Позивајући се на ове речи и св.Григорије Палама каже да се "Царство Небеско на силу отима", дакле не снисхођењем и јаловошћу већ жестином, чврстином, истинитошћу — трудом;
значи постоје закони али су они здраворазумни, творебни и захтевају дисциплину, да су Апостоли и сам Господ Христос били као ми не би то Хришћанство далеко догурало.

Господ је био пун љубави и разумевања али и очите оштрине јер је знао шта срца људска најбоље примају и умови памте, зар није свакога од нас понајвише исправила родитељска оштрина и непопустљивост него снисхођење? Ту нипошто није било мање ни љубави нити разумевања.
Тако схватам и ове Евангелске речи: Оштро, правично, на будуће добро и исцељење.

Citiras tekst van konteksta i da ovo sto pises vazi kao posledica a ne kao uzrok. ;) 

 

"Лажно смирење је смирење које има потребу да се покаже. На првом месту, то је смирени изглед (кад кроз понашање и изглед глумимо смиреног човека). Као друго, то је коришћење "смирених" речи и фраза: човек говори о себи да је велики грешник и гори од свих, а ако га у реалности неко увреди он се одмах буни и врло ревносно брани своја права. Као треће, лажно смирење се показује у томе што човек понавља неке научене смирене фразе, рецимо изреке Светих о смирењу, сматрајући да он мисли тако искрено, док смисао тих изрека уопште не долази до његовог срца."

Схиархимандрит Авраам

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 29 минута, Vladan3 рече

Ти вероватно говориш да подвизи не иду пре благодати у смислу "без мене не можете чинити ништа" а ја мислим на ону од које људи забораве да једу, пију, спавају... пре ње могу да иду подвизи али ради послушања, смирења, васпитања... и не обезбеђују благодат него само васпитавају, да се са млека пређе на тврду храну.

У крајњој линији подвиге можеш да имаш и без благодати и када си у прелести, јеретик, иноверан итд. итд.

Pa valjda se prvo zaljubis pa onda nemozes da jedes pijes i td. Ljudi se podvizavaju i bez blagodati . To je tacno ali istinski i pravi podvig ne ide bez ljubavi a ljubav je plod Duha a ne podviga. Pavle je prvo bio dohvacen ljubavlju na putu za Damask  pa se posle podvizavao. Gal 1:15 Ali kad se Onomu koji me odvoji već od majčine utrobe  i pozva milošću svojom, svidjelo
Gal 1:16 otkriti mi Sina svoga  da ga navješćujem među poganima, odmah, ne posavjetovah se s  tijelom i krvlju

Gal 4:8 Onda dok još niste poznavali Boga, služili ste bogovima  koji po naravi to nisu.
Gal 4:9 Ali sada kad ste spoznali Boga - zapravo, kad je Bog spoznao vas - kako se sad opet vraćate k nemoćnim  i bijednim počelima i opet im, ponovno, hoćete robovati?
 

 

"Лажно смирење је смирење које има потребу да се покаже. На првом месту, то је смирени изглед (кад кроз понашање и изглед глумимо смиреног човека). Као друго, то је коришћење "смирених" речи и фраза: човек говори о себи да је велики грешник и гори од свих, а ако га у реалности неко увреди он се одмах буни и врло ревносно брани своја права. Као треће, лажно смирење се показује у томе што човек понавља неке научене смирене фразе, рецимо изреке Светих о смирењу, сматрајући да он мисли тако искрено, док смисао тих изрека уопште не долази до његовог срца."

Схиархимандрит Авраам

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 30 минута, Svetlana Pecin-Saraguda рече

Не схвата о чему говоримо. Нека. Само да се труди и даље, па никад и не укапирао. 

Shvatam ja vrlo dobro ali vi ne shvatate sta govorim. 

 

"Лажно смирење је смирење које има потребу да се покаже. На првом месту, то је смирени изглед (кад кроз понашање и изглед глумимо смиреног човека). Као друго, то је коришћење "смирених" речи и фраза: човек говори о себи да је велики грешник и гори од свих, а ако га у реалности неко увреди он се одмах буни и врло ревносно брани своја права. Као треће, лажно смирење се показује у томе што човек понавља неке научене смирене фразе, рецимо изреке Светих о смирењу, сматрајући да он мисли тако искрено, док смисао тих изрека уопште не долази до његовог срца."

Схиархимандрит Авраам

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 27 минута, Vladan3 рече

Можда али ја и даље не одустајем од моје прве хипотезе да говоримо о истом али нам сметају термини или приступ или различито искуство...

А нисам ни навикао да будем искључив, да не кажем фарисеј :)

Nije rec o iskljucivosti ili ne iskljucivosti vec o uzroku i psledici. To je vrlo vazno jer je apostol Pavle potrosio puno mastila da to objasni. 

 

"Лажно смирење је смирење које има потребу да се покаже. На првом месту, то је смирени изглед (кад кроз понашање и изглед глумимо смиреног човека). Као друго, то је коришћење "смирених" речи и фраза: човек говори о себи да је велики грешник и гори од свих, а ако га у реалности неко увреди он се одмах буни и врло ревносно брани своја права. Као треће, лажно смирење се показује у томе што човек понавља неке научене смирене фразе, рецимо изреке Светих о смирењу, сматрајући да он мисли тако искрено, док смисао тих изрека уопште не долази до његовог срца."

Схиархимандрит Авраам

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 17 минута, Trifke рече

Citiras tekst van konteksta i da ovo sto pises vazi kao posledica a ne kao uzrok. ;) 

Цитат није ван контекста, читајте, не брзајте. ;) 

Опет, Христос овде каже: Расуђујте, одвајајте добро од лошег и истинито од лажног, користите се тим Законима на добро а не на гордост и прекомерно стицање блага већ на даље подучавање и проучавање и не товарите на леђа другима а да им не помогнете у ношењу.

И не хвалите се.

Ако си пао, немој да се каљаш; ако си се укаљао, немој да се ваљаш! —Св. Јустин Ћелијски
Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 2 минута, gavrosaurus рече

Цитат није ван контекста, читајте, не брзајте. ;) 

Опет, Христос овде каже: Расуђујте, одвајајте добро од лошег и истинито од лажног, користите се тим Законима на добро а не на гордост и прекомерно стицање блага већ на даље подучавање и проучавање и не товарите на леђа другима а да им не помогнете у ношењу.

И не хвалите се.

E sada si me zbunio. U vezi cega si citirao taj tekst: u vezi prvobitne teme ili u vezi ove o kojoj smo krenuli da raspravljamo? 

 

"Лажно смирење је смирење које има потребу да се покаже. На првом месту, то је смирени изглед (кад кроз понашање и изглед глумимо смиреног човека). Као друго, то је коришћење "смирених" речи и фраза: човек говори о себи да је велики грешник и гори од свих, а ако га у реалности неко увреди он се одмах буни и врло ревносно брани своја права. Као треће, лажно смирење се показује у томе што човек понавља неке научене смирене фразе, рецимо изреке Светих о смирењу, сматрајући да он мисли тако искрено, док смисао тих изрека уопште не долази до његовог срца."

Схиархимандрит Авраам

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Креирај ново...