Jump to content

Да ли је душа бесмртна по природи, или по благодати?

Оцени ову тему


Да ли је душа бесмртна по природи, или по благодати?  

21 члановâ је гласало

  1. 1. Да ли је душа бесмртна по природи, или по благодати?

    • Искључиво по природи
    • Искључиво по благодати
    • Једнако по једном и другом


Препоручена порука

@kopitar

Од кога си ти научио да је душа бесмртна искључиво по природи? Да ли уопште има неки теолог који то образлаже, па да објасни како то природа сама по себи, као створена природа, може бити бесмртна? Мени су бесмислена објашњења да је то тако Бог створио, да нешто буде бесмртно по себи, по сопственој природи, као да нешто створено може да постоји по себи било ког тренутка. То би значило да чак и да Господ жели нешто уништити то не може, него је суочен са нечим што је као Он бесмртан и нераспадљив. То значи да Бог не може да каже да нешто не жели да уништи, него да то не може. Зато се никада не говори да је нешто бесмртно по природи осим самога Бога.

Наука верујућих каже:

Апсолутан је само Бог

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 20. 6. 2023. at 18:54, Milan Nikolic рече

@kopitar

Од кога си ти научуо да је душа бесмртна искључиво по природи? Да ли уопште има неки теологи који то образлаже, па да објасни како то природа сама по себи, као створена природа, може бити бесмртна? Мени су бесмислена објашњења да је то тако Бог створио, да нешто буде бесмртно по себи, по сопственој природи, као да нешто створено може да постоји по себи било ког тренутка. То би значило да чак и да Господ жели нешто уништити то не може, него је суочен са нечим што је као Он бесмртан и нераспадљив. То значи да Бог не може да каже да нешто не жели да уништи, него да то не може. Зато се никада не говори да је нешто бесмртно по природи осим самога Бога.

Expand  

Na osnovu ovoga možemo samo konstatirati da je duša smrtna tj. raspadljiva a time dovodimo u pitanje Pismo i oce.

Kao Bog se boji stvoriti dušu odmah besmrtnu pa izvodi akrobacije sa milošću.

Čim kažemo da je duša besmrtna automatski iz toga proizlazi da ima besmrtnu prirodu.

Ako jezik kojim naviještamo nije jasan i logičan pravilo je da se odustane.

Pitao sam koji je službeni stav PC o duši.

Jedna od temeljnih dogmi kršćanstva je vjera u besmrtnu dušu.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 20. 6. 2023. at 19:07, mirko1929 рече

Хахаха! Брате, за хришћанство ти не треба никаква душа, уопште! То је увезено из Платонизма.

Expand  

Na ovo nemam komentar osim da svako ima pravo na svoje mišljenje.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 20. 6. 2023. at 19:15, kopitar рече

Na ovo nemam komentar osim da svako ima pravo na svoje mišljenje.

Expand  

Шта пише у Никејско-Константинопољском Вјерују? Верујем у бесмртну душу и постојање као утвара након смрти? Или... верујем у ускрснуће мртвих и живот будућег века? Мислим оно, сад ћеш још да ми кажеш да је Земља заправо равна плоча.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 20. 6. 2023. at 19:25, mirko1929 рече

Шта пише у Никејско-Константинопољском Вјерују? Верујем у бесмртну душу и постојање као утвара након смрти? Или... верујем у ускрснуће мртвих и живот будућег века? Мислим оно, сад ћеш још да ми кажеш да је Земља заправо равна плоча.

Expand  

Мирко, шта ти је?

  • Хахаха 1

"Drži svoj um u adu i ne očajavaj"

 

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 20. 6. 2023. at 19:25, mirko1929 рече

Шта пише у Никејско-Константинопољском Вјерују? Верујем у бесмртну душу и постојање као утвара након смрти? Или... верујем у ускрснуће мртвих и живот будућег века? Мислим оно, сад ћеш још да ми кажеш да је Земља заправо равна плоча.

Expand  

Znam što piše, vjera ranog kršćanstva nije definirala stanje poslije smrti pa do uskrsnuća, bitno je bilo to da vjera u Krista znači život vječni kao što Pavao kaže  „Ta meni je živjeti Krist, a umrijeti dobitak!“ ili iz evanđelja " ja sam uskrsnuće i život.

Kasnije je Crkva morala dati i odgovor o međustanju, što se događa sa čovjekom nakon smrti do uskrsnuća.

 Kasnije u srednjem vijeku crkva koriste sve dostupne relevantne alate od kojih je grčka filozofija imala najjasnije termine uzima se pojam duša ali ne samo iz tih izvora nego prvenstveno iz Biblije koja također govori o besmrtnoj duši kako u Starom tako i u Novom Zavjetu.

Toma Akvinski dorađuje Aristotelovu tezu i uzima se pojam duša kao forma tijela 'anima unica forma corporis".

On tada Crkva uvodi novu dogmu o besmrtnosti duše.

 

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 19. 6. 2023. at 21:21, Agnostik рече

Nema samo dve, sva cetri jevandjelja imaju svoju teologiju i nije to nista sta sam ja prvi primetio.

 

Sta se ovoga telo ili ne telo tice onda je to jasno, ta neoplatonska i jevrejska struja je od pocetka hrscanstva prisutna. 

Expand  

Уф, уф, уф,....и,...уф,.... сва 4 Јеванђеља и свако своју теологију,.... знаш колико си омануо,.... ко да је 2+2= 1000..... баш толико....и још си нашо Маркиона да цитираш који је од стране цркве проглашен јеретиком који је лажно супростављао теологију СЗ и НЗ буквално сви светитељи и цела црква верује да не постоји конфликт између СЗ и НЗ исти Бог и иста вера стоји иза оба Завета.

И после се питаш зашто имам недоумицу у вези тога како доносиш закључке о питањима вере, јел можеш да разумеш ако цела црква као организација и сви битни фактори у тој организацији, људи и одговарајуће институције, осуде Маркиона и његова учења, онда не можеш да се позиваш на Маркиона тако самоуверено и још да тврдиш да свако Јеванђеље има другачију теологију што је нонсенс пар екселанs.

И онда опет децидно тврдиш да је јасно да постоје неке јеврејске и неоплатонистичке струје од почетка и то приписујеш чак и самом Исусу да је проповедао час једно час друго што је опет нонсенс јер јеврејско и грчко имају потпуно другачије перспективе у односу на хришћанску  веру и како онда Исус да проповеда оно што није у супротности не само са хришћанском вером него је у супротности и међу њима самима (јеврејско и грчко).

  On 19. 6. 2023. at 21:21, Agnostik рече

Prvo ja ne znam sto mislis da nisam pricao za teolozima i svestenicima i citao literaturu.

Drugo uporediti teologiju i matematiku je smesno. Pitas matematicara neko pitanje dobijes od svih matematicara isti odgovor. Pitas teologe ili svestenike onda dobijes toliko odgovora koliko si pitao teologa. Posebno u pravoslavlju.

Expand  

То је питање ауторитета и легимитета теолога и свештеника са којима си причао, да ли ћеш се математиком учити код признатих професора или код непризнатих, тако слично и овде. Као и за литературу, нећеш читати проблематичну математичку литературу него признату и поуздану, тако и црквену, не можеш се позивати на Маркиона и његову литературу јер није призната од стране целе цркве, та литература је лажна код ње је 2+2= 1000.

И да питаш теологе за основне поставке вере сви ће ти исто рећи, одређене разлике постоје које могу да се нивелишу, колико знам и у математици постоје разлике код одређених питања али основе математике сви прихватају иначе не могу да се баве математиком, тако слично и за веру.

И опет на крају изричеш децидно нешто за православље иако по свему судећи немаш основа за тако нешто. :0201wink:

  • Свиђа ми се 1
Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 20. 6. 2023. at 19:55, kopitar рече

Znam što piše, vjera ranog kršćanstva nije definirala stanje poslije smrti pa do uskrsnuća, bitno je bilo to da vjera u Krista znači život vječni kao što Pavao kaže  „Ta meni je živjeti Krist, a umrijeti dobitak!“ ili iz evanđelja " ja sam uskrsnuće i život.

Kasnije je Crkva morala dati i odgovor o međustanju, što se događa sa čovjekom nakon smrti do uskrsnuća.

 Kasnije u srednjem vijeku crkva koriste sve dostupne relevantne alate od kojih je grčka filozofija imala najjasnije termine uzima se pojam duša ali ne samo iz tih izvora nego prvenstveno iz Biblije koja također govori o besmrtnoj duši kako u Starom tako i u Novom Zavjetu.

Toma Akvinski dorađuje Aristotelovu tezu i uzima se pojam duša kao forma tijela 'anima unica forma corporis".

On tada Crkva uvodi novu dogmu o besmrtnosti duše.

Expand  

U Bibliji nema besmrtnosti duše. U Starom Zavetu nema bilo kakvog zagrobnog života (osim ako nisi jedan od proroka koje je Bog vazneo). A iskustvo nam govori da duša ne postoji. Mislim, ako dekneš nekoga motkom dovoljno jako u glavu možeš potpuno da mu promeniš ličnost. Nevernik postaje vernik, i obratno. Ne ostavlja utisak da nešto nematerijalno upravlja telom.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Postoje duhovne tajne koje se ne mogu razumom obuhvatiti niti spakovati u fioke radi konzumacije. Neki hoce da proniknu u njihovu suštinu svojim umom, čitaju visoko bogoslovlje, ali slaba vajda od toga. Nepismeni monah može da bude prosvećeniji od najškolovanijeg teologa, nije loše podsetiti se ovoga.

cool.lie.talker

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 20. 6. 2023. at 19:25, mirko1929 рече

Шта пише у Никејско-Константинопољском Вјерују? Верујем у бесмртну душу и постојање као утвара након смрти? Или... верујем у ускрснуће мртвих и живот будућег века? Мислим оно, сад ћеш још да ми кажеш да је Земља заправо равна плоча.

Expand  

Ево, само одговори, када је душа престала да буде утвара и може да буде живот будућег века, а не може да буде спремна за живот будућег века после смрти тела и утвара је ? 1324_womens

  • Хахаха 1
Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 20. 6. 2023. at 19:05, kopitar рече

Kao Bog se boji stvoriti dušu odmah besmrtnu pa izvodi akrobacije sa milošću.

Expand  

Бог ни не може да створи нешто што би било бесмртно само по себи, то је немогуће у самом догматском схватању и Божијег постојања и Његове творевине. Управо је ту кључно учење које имамо о логосима Божијим. 

У реду је тврдити да је душа бесмртна и нераспадљива, али није то због нераспадљивости по самој створеној природи, него због тога што је њена природа створена и увек постоји логосима који је чине нераспадљивом.

 

Наука верујућих каже:

Апсолутан је само Бог

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 20. 6. 2023. at 20:26, Милошшш рече

Postoje duhovne tajne koje se ne mogu razumom obuhvatiti niti spakovati u fioke radi konzumacije. Neki hoce da proniknu u njihovu suštinu svojim umom, čitaju visoko bogoslovlje, ali slaba vajda od toga. Nepismeni monah može da bude prosvećeniji od najškolovanijeg teologa, nije loše podsetiti se ovoga.

Expand  

To ti je čist gnosticizam, mada... i budisti tvrde nešto slično. Nisam siguran koliko može da pije vodu u katoličanskoj tradiciji (ovde mislim na pravoslavce, rimokatolike, monofizite i nestorijance), budući da su rasprave bile isključivo oko racionalnih stvari grčke filosofije: fizisa, telosa, ipostasi, prosopona, itd. Uostalom ta priča o nepismenom monahu je modernog doba, pre su monasi verovatno bili među najpismenijim ljudima svoga doba.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 20. 6. 2023. at 20:36, Milan Nikolic рече

Бог ни не може да створи нешто што би било бесмртно само по себи, то је немогуће у самом догматском схватању и Божијег постојања и Његове творевине. Управо је ту кључно учење које имамо о логосима Божијим. 

У реду је тврдити да је душа бесмртна и нераспадљива, али није то због нераспадљивости по самој створеној природи, него због тога што је њена природа створена и увек постоји логосима који је чине нераспадљивом.

 

Expand  

Slažem se da je besmrtna priroda duše stvorena.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Чланови који сада читају   0 чланова

    • Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу
×
×
  • Креирај ново...