Jump to content

Да ли је душа бесмртна по природи, или по благодати?

Оцени ову тему


Да ли је душа бесмртна по природи, или по благодати?  

21 члановâ је гласало

  1. 1. Да ли је душа бесмртна по природи, или по благодати?

    • Искључиво по природи
    • Искључиво по благодати
    • Једнако по једном и другом


Препоручена порука

пре 1 сат, Bokisd рече

Можемо да причамо и о благодати која делује и на ову овакву нашу смртну и трулежну природу, али ако причамо о тој благодати "већег" интезитета онда је то благодат која надилази нашу природу и само кроз ту благодат можемо да се спасемо од смрти (духовне) душе и тела и та благодат постоји само у Цркви.

То је ова благодат :

Добро Боки, моја опаска је била када си помињао "ово благодат" (избрисао сам да поједноставим) - уз помоћ које се надилази природа, и која се добија кроз Тајне Црекве - охристовљењем (рецимо да уземо тај израз од трилион могућих) - била је ка томе да си се изразио као да нема уопште багодати сем те. Наравно да има...Адамова иконичност је уместо ка уподобљавању (Богу) окренула процес наопако, сурвала све у смрт - међутим то не значи да је тиме уништена багодат до исчезнућа. Па какав би то Творац био да творевина поруши све што он створи? Неће ићи.

А кад (то) апсолвирамо:

Али Сион рече; остави ме Господ, и заборави ме Господ. Може ли жена заборавити пород свој да се не смилује на чедо утробе своје? А да би га и заборавила, ја нећу заборавити тебе (Ис. 49, 15-16).

Не само да је Творачка благдат у/са палом природом, одржава је у постојању, него је и сам Бог директно присутан са палим Адамом и његовим потомцима. Путем енергија, путем ангела, Лично чак...е, након Оваплоћења, Васкрсења и Вазнесења...ствар се мало изменила, Црква је основана, предане су јој Тајне у Духу Светоме ("послаћу вам Утеитеља, говори Господ)...и тада долазимо до те "твоје" благодати, а и најважније з анас, јер ми смо њени савременици заједно са свим осталима после Педесетнице!

Споразумесмо се :)

 

Него...ово о чем говорим, управо говори да душа НЕ може бити смртна! Она је "смртна" само по томе што има почетак, а нема краја. И тако мора бити, јер онда би по природи била наки бог. Овако има способност да буде бог али по благодати. Све у свему - бесмртна је.

Ове ствари увек, по мени, треба мерити и паралеле вући (опет понављам) са Халкидоном. Јер ту су Оци намоћније објаснили необјашњиво изразима "нераздељиво и несливено". Аналогно томе можемо рећи за душу да је смртна по природи али је бесмртна по благодати. Има почетак али нема краја. Она има неко корелацију са телом слично некако као Господње 2 природе - душа и телу су двоје а једно. Е, парадоксално, раздељују се душа и тело, смрт их дели, али на неки начин их не дели! Јер неће проасти све тело, прошашће само пропадљиво, огреховљено...мрзи ме баш да тражим....јако је важна овде опсервација Св. Златоуста о томе...не сећам се кја беседа. Кад говори о томе ШТА пропада из тела за стално, шта се распада а шта ће васкрснути.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Не само да је Творачка благдат у/са палом природом, одржава је у постојању, него је и сам Бог директно присутан са палим Адамом и његовим потомцима. Путем енергија, путем ангела, Лично чак...е, након Оваплоћења, Васкрсења и Вазнесења...ствар се мало изменила, Црква је основана, предане су јој Тајне у Духу Светоме ("послаћу вам Утеитеља, говори Господ)...и тада долазимо до те "твоје" благодати, а и најважније з анас, јер ми смо њени савременици заједно са свим осталима после Педесетнице!

Путем енергија, путем ангела, Лично чак...е

Лепо лепо:D

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 21 часа, Ćiriličar рече

Добро Боки, моја опаска је била када си помињао "ово благодат" (избрисао сам да поједноставим) - уз помоћ које се надилази природа, и која се добија кроз Тајне Црекве - охристовљењем (рецимо да уземо тај израз од трилион могућих) - била је ка томе да си се изразио као да нема уопште багодати сем те. Наравно да има...Адамова иконичност је уместо ка уподобљавању (Богу) окренула процес наопако, сурвала све у смрт - међутим то не значи да је тиме уништена багодат до исчезнућа. Па какав би то Творац био да творевина поруши све што он створи? Неће ићи.

А кад (то) апсолвирамо:

Али Сион рече; остави ме Господ, и заборави ме Господ. Може ли жена заборавити пород свој да се не смилује на чедо утробе своје? А да би га и заборавила, ја нећу заборавити тебе (Ис. 49, 15-16).

Не само да је Творачка благдат у/са палом природом, одржава је у постојању, него је и сам Бог директно присутан са палим Адамом и његовим потомцима. Путем енергија, путем ангела, Лично чак...е, након Оваплоћења, Васкрсења и Вазнесења...ствар се мало изменила, Црква је основана, предане су јој Тајне у Духу Светоме ("послаћу вам Утеитеља, говори Господ)...и тада долазимо до те "твоје" благодати, а и најважније з анас, јер ми смо њени савременици заједно са свим осталима после Педесетнице!

Споразумесмо се :)

 

Него...ово о чем говорим, управо говори да душа НЕ може бити смртна! Она је "смртна" само по томе што има почетак, а нема краја. И тако мора бити, јер онда би по природи била наки бог. Овако има способност да буде бог али по благодати. Све у свему - бесмртна је.

Ове ствари увек, по мени, треба мерити и паралеле вући (опет понављам) са Халкидоном. Јер ту су Оци намоћније објаснили необјашњиво изразима "нераздељиво и несливено". Аналогно томе можемо рећи за душу да је смртна по природи али је бесмртна по благодати. Има почетак али нема краја. Она има неко корелацију са телом слично некако као Господње 2 природе - душа и телу су двоје а једно. Е, парадоксално, раздељују се душа и тело, смрт их дели, али на неки начин их не дели! Јер неће проасти све тело, прошашће само пропадљиво, огреховљено...мрзи ме баш да тражим....јако је важна овде опсервација Св. Златоуста о томе...не сећам се кја беседа. Кад говори о томе ШТА пропада из тела за стално, шта се распада а шта ће васкрснути.

Ја сам на почетку писао само о овој "већој" благодати и нисам много обраћао пажњу на другу страну деловања благодати у свету и међу људима и можда ти се зато учинило, али сам касније поменуо да благодат није скроз уклоњена од људи, нашао сам ово од св.Максима Исповедника "Одговори Таласију 15. Питање", и мислим да јасно одражава оно што смо овде ми нешто причали о благодати, св.Максим је савршено објаснио како стоје ствари, велики светитељ и мистик :

https://azbyka.ru/otechnik/Maksim_Ispovednik/Voprosootvety_k_falassiyu/#0_17

Овде је превод :

11.thumb.jpg.018e9a50a37fee086a331590f58ca845.jpg 22.thumb.jpg.4f0a908d4215dcb1736c1dce73ebe669.jpg 33.thumb.jpg.71b71d01f2efea942b4bed58d2dca58e.jpg

Значи присуство Духа Светога и благодати је у свету и међу свим људима прво на начин начелно и опште, друго је преко Закона и пророка и предзнања у Христу и будућем Јеванђељу, и треће је присуство Духа Светога путем вере у божанствено Име Исус Христа и наше усиновљење и обожење по благодат али само онима који доследно испуњавају заповести и који су духовно очистили душу и тело и који имају побожан живот.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Питање је како разумети природу, када кажемо бесмртност по природи. Нашу природу не можемо ни да замислимо без ,,природних логоса" о којима говори св.Максим.

Св.Григорије Ниски је директан када каже да Божија воља постаје наша природа, а то су логоси твари, који формирају нашу природу. Григорије каже да Бог није створио твар из неке претпостојеће материје, него да је Божија воља постала материјал наше природе.

То је тако и то је изузетно важна истина, али потребно је увек правилно тумачити, да не би неко био саблажњен пантеизмом као да је творевина превечна. Зато се разлика између нествореног и створеног, када је реч о самој творевини од Божанске воље, тумачи као воља пре остварења и воља после остварења. Та воља је по себи нестворена, а када се оствари онда можемо говорити о творевини која постоји на темељу те нестворене воље.

Јако тешко је објаснити и разумети те ствари. Свети Максим је морао да то објашњава на такав начин, да данас није лако истраживачима да преводе и тумаче ово учење.

Али једног дана ћу све лепо да вам објасним.:D

Дакле, када и кажемо да је душа бесмртна природно, то се подразумева да је благодат Божија, јер Бог би могао све да врати у небиће, али једноставно неће. Не заборавите (од Достојевског) да ће неки људи у паклу молити Бога да их тотално уништи, али Бог није негативац, и жали што неко жели да постоји на такав начин.

Наука верујућих каже:

Апсолутан је само Бог

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 22 часа, Bokisd рече

Ја сам на почетку писао само о овој "већој" благодати и нисам много обраћао пажњу на другу страну деловања благодати у свету и међу људима и можда ти се зато учинило, али сам касније поменуо да благодат није скроз уклоњена од људи, нашао сам ово од св.Максима Исповедника "Одговори Таласију 15. Питање", и мислим да јасно одражава оно што смо овде ми нешто причали о благодати, св.Максим је савршено објаснио како стоје ствари, велики светитељ и мистик :

https://azbyka.ru/otechnik/Maksim_Ispovednik/Voprosootvety_k_falassiyu/#0_17

Овде је превод :

11.thumb.jpg.018e9a50a37fee086a331590f58ca845.jpg 22.thumb.jpg.4f0a908d4215dcb1736c1dce73ebe669.jpg 33.thumb.jpg.71b71d01f2efea942b4bed58d2dca58e.jpg

Значи присуство Духа Светога и благодати је у свету и међу свим људима прво на начин начелно и опште, друго је преко Закона и пророка и предзнања у Христу и будућем Јеванђељу, и треће је присуство Духа Светога путем вере у божанствено Име Исус Христа и наше усиновљење и обожење по благодат али само онима који доследно испуњавају заповести и који су духовно очистили душу и тело и који имају побожан живот.

Па то је тако код свих Отца у принципу није само код Св Максима.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Po blagodati, jer nije bespočetna kao Bog. Stvorena je.

пре 5 часа, Broken рече

Hocete li se vi baviti ovim pitanjem i u Eshatonu ? 🙂

Verovatno ne. Ne znam. :scratch_head:

  • Оплаках :)) 1
Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 14 часа, Broken рече

Hocete li se vi baviti ovim pitanjem i u Eshatonu ? 🙂

Сигурно ће неко поставити питање а онда ће се сви смејати. Зна се да је природа бесмртна по благодати.

Наука верујућих каже:

Апсолутан је само Бог

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 59 минута, Milan Nikolic рече

Сигурно ће неко поставити питање а онда ће се сви смејати. Зна се да је природа бесмртна по благодати.

Duša je besmrtna po prirodi jer ju je takvu Bog stvorio a Pismo kaže da se ne može uništiti ni ubiti.

Naravno da možemo dodati da sve postoji pa i duša zahvaljujući Božanskoj milosti.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Душа је бесмртна иако је створена јер је држи енергија Божија у постојању која може да је и обожи ако живи по Писму и у врлинама  или да оде у пакао и да трпи вечне муке.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

1У почетку створи Бог небо и земљу. 2Земља је била безоблична и пуста, тама је била над безданом и Дух Божји лебдео је над водом.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Свако ко не верује да је Земља равна плоча, треба да схвати да су библијско стварање и првобитна творевина били пре научног Великог праска. Једино у претходном стању космоса могао је да постоји биљни свет пре настанка Сунца.

Наука верујућих каже:

Апсолутан је само Бог

Link to comment
Подели на овим сајтовима

On 22. 7. 2023. at 1:08, Владимир Владимирович Цар1 рече

Душа је бесмртна иако је створена јер је држи енергија Божија у постојању која може да је и обожи ако живи по Писму и у врлинама  или да оде у пакао и да трпи вечне муке.

Čovek je stvoren smrtan po prirodi, pa ga Bog može obožiti po milosti svojoj. 

A tačno je da dušu blagodatno drži večnom energijama svojim, po čemu ga inače samo možemo i poznati. 

Ljubav se u duši ogleda, nebo je još nesagledivo.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Једна од највећих превара је да је Бог створио смртност по природи. Настала је смртност по палој природи, а Бог је створио могућност смртности по избору природе.

Наука верујућих каже:

Апсолутан је само Бог

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Обожење за оне које заслуже подразумева не само бесмртност него и беспочетност. Зато је Св Григорије Палама инсистирао у расправи са Варламом да су енергије нестворене јер ако се Њима обожујемо онда постајемо као причасници у заједници са Богом и беспочетни и бесмртни.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Чланови који сада читају   0 чланова

    • Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу
×
×
  • Креирај ново...