Jump to content

БОЖЕ, Боже мој, зашто си ме оставио?

Оцени ову тему


Препоручена порука


Постављена слика


Ваше мишљење?

п.с. можда ме изненадите једном па уђете у дијалог или за почетак преузмете иницијативу...  nasznak
Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Одговори 156
  • Креирано
  • Последњи одговор

Популарни чланови у овој теми

Заиста то питање је и мене доста дуго мучило,док нисам пронашао одговор код др.Лазара Милина.Наиме те речи "Боже мој,Боже моја зашто си ме оставио" представљају први стих 22.(21.) псалма.Тај псалам је месијански и говори о Христовом Распећу,као што се може видети из неких стихова:

16.Опколише ме пси многи;чета зликоваца иде око мене,прободоше руке моје и ноге моје.

18.Деле хаљине моје међу собом,и за доламу моју бацају жреб.

Ево шта каже Лазар Милин:

Ко је испевао те речи?Цар Давид,псалмопесник.А кад је он то доживео?Никад.Те се речи не односе на њега.Те су речи месијанско пророчанство које се односи на Христа Који виси на крсту...А поука је ово:Ви који ме осудисте на распеће кажете да познајете Свето Писмо и да све знате о обећаном Месији,и о Мени.Па,ево,погледајте ко Сам Ја.Ја сам тај на Кога се односе ове пророчке речи.Ја,а не Давид.Видите ли бар сада Кога сте распели?

Domine, adiuva incredulitatem meam!

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Не могу да кажем да је моје мишљење јер сам о овоме слушала не неком од предавања после службе. (Док сам присуствовала)

Елелм, Христос је истовремено и Бог и човек.  И управо тај његов "човечији" део изговара ово питање, као што већина нас , када нам крене низбрдо постане малодушна и као да нема вере у Бога.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Не могу да кажем да је моје мишљење јер сам о овоме слушала не неком од предавања после службе. (Док сам присуствовала)

Елелм, Христос је истовремено и Бог и човек.  И управо тај његов "човечији" део изговара ово питање, као што већина нас , када нам крене низбрдо постане малодушна и као да нема вере у Бога.

ja sam mislio isto da je to povezano sa covecijom stranom...

Link to comment
Подели на овим сајтовима

И сама сам присуствовала бесједи послије Литургије гдје је ова реченица овако објашњена, колико се сјећам.

posaljisvojuporuku.png

 


Погледа Отац с Небеса и виде ме сва у ранама од неправде људске, и рече, не свети се.
Коме да се светим Господе? Поворци стада, што иде на заклање? Свети ли се лекар болесницима, што га са самртничке постеље руже? Коме да се светим? Снегу, што копни и трави што се суши?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Моје мишљење је да, пошто је Христос носио људску природу на крсту, у име сваког човека у аду, повикао: "Боже, Боже мој, зашто си ме оставио"?

Као човек је страдао, а као Бог васкрсао и узнео људску природу Богу Оцу са десне стране.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Моје мишљење је да, пошто је Христос носио људску природу на крсту, у име сваког човека у аду, повикао: "Боже, Боже мој, зашто си ме оставио"?

Као човек је страдао, а као Бог васкрсао и узнео људску природу Богу Оцу са десне стране.

Такође сам и ја сам дошао до неког таквог гледишта.И Св.Теофилакт Охридски то тако тумачи,ако се не варам.

Domine, adiuva incredulitatem meam!

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Не могу да кажем да је моје мишљење јер сам о овоме слушала не неком од предавања после службе. (Док сам присуствовала)

Елелм, Христос је истовремено и Бог и човек.  И управо тај његов "човечији" део изговара ово питање, као што већина нас , када нам крене низбрдо постане малодушна и као да нема вере у Бога.

Изгледа да смо биле на истом предавању :-))

Мислим да је то објаснио вл. Порфирије или вл. Атанасије једном на Машинцу.

Без Господа смо ништа...

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Да пренесем један добар одговор  slavabogu

Владика Атанасије (Јевтић) у једној од својих беседа од кад је на Косову каже баш ово што и св. Теофилакт само другим речима, парафразираћу: "Христос је оваплоћењем постао потупуни човек (са свиме што то подразумева) па је и овај вапај био уствари исконски (од Адама па надаље) вапај сваког човека." Дакле то је Христова потврда да у потпуности разуме и саосећа са човеком у човековој најдубљој трагедији - не само да разуме и саосећа него је Син Божији исту ту трагедију на сопственој кожи искусио, проживео, и заиста осетио ову огромну драму човекову и изразио њену суштину. "Комплексност" ове приче се налази у свезнању Божијем, мени рецимо пада на памет питање "да ли би Господу Христу учинило било какву разлику да није проживео људски живот будући да као Бог - зна и осећа све, односно да ли би био у потпуности свестан свих нијанси ове трагедије човекове да је није сам преживео". Одговор ми се намеће: ако Бог зна све сигурно је знао и осећао сву трагедију човекову али је због човека узео на Себе и бреме људског живота. Познавајући човека знао је да људи по природи (и правди) неће поверовати ако им пут не покаже брат због оне "лако је Теби са неба да бацаш муње и громове и осуђујеш нас због наших падова" па је одлучио да се због нас заиста и оваплоти. И на крају се опет све завршава са педагогијом Бога због човека.

:drugarstvo: slavabogu

Нек не замере

http://www.facebook....jovan.cakareski

Love the life you live. Live the life you love. Bob Marley...

Административно уређење Цркава по националном кључу је тумор на телу Православља - Александар

Поштујмо, господо, и Ничеа и Достојевског, поштујмо једнога као пророка Запада, а другога као пророка Истока, поштујмо их због њиховог генија и због њихове племићске искрености и смелости, поштујмо их обојицу - но у одсудном тренутку станимо уз Достојевског!

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Hristos je Bogočovek i kao čovek doživeo je smrt na krstu. To je divan putokaz za sve nas hrišćane kako moramo u veri ostati sve do zadnjeg daha i opomena da neće biti lako, jer kuša se naša vera sve dok ne usledi Carstvo Božije. Muzičar, vidiš li ti budućnost? :smiley:

Link to comment
Подели на овим сајтовима

ja bih pitao i ovo :

jel' znao Isus kako će završiti ?

ako nije ... kako to ? nije li mogao da "vidi" budućnost ?

(izvinjavam se ako je glupo pitanje ...)

Знао је шта ће му се десити и кад,

и на то припремио Апостоле приликом Тајне вечере,

а и раније.

Без Господа смо ништа...

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Да пренесем један добар одговор  klapklap

Владика Атанасије (Јевтић) у једној од својих беседа од кад је на Косову каже баш ово што и св. Теофилакт само другим речима, парафразираћу: "Христос је оваплоћењем постао потупуни човек (са свиме што то подразумева) па је и овај вапај био уствари исконски (од Адама па надаље) вапај сваког човека." Дакле то је Христова потврда да у потпуности разуме и саосећа са човеком у човековој најдубљој трагедији - не само да разуме и саосећа него је Син Божији исту ту трагедију на сопственој кожи искусио, проживео, и заиста осетио ову огромну драму човекову и изразио њену суштину. "Комплексност" ове приче се налази у свезнању Божијем, мени рецимо пада на памет питање "да ли би Господу Христу учинило било какву разлику да није проживео људски живот будући да као Бог - зна и осећа све, односно да ли би био у потпуности свестан свих нијанси ове трагедије човекове да је није сам преживео". Одговор ми се намеће: ако Бог зна све сигурно је знао и осећао сву трагедију човекову али је због човека узео на Себе и бреме људског живота. Познавајући човека знао је да људи по природи (и правди) неће поверовати ако им пут не покаже брат због оне "лако је Теби са неба да бацаш муње и громове и осуђујеш нас због наших падова" па је одлучио да се због нас заиста и оваплоти. И на крају се опет све завршава са педагогијом Бога због човека.

slavabogu klapklap

Нек не замере

Феноменално, ја бик ово турио на почетну да се питам
Link to comment
Подели на овим сајтовима

БОЖЕ, Боже мој, зашто си ме оставио?

далеко су од спасења мога речи падова мојих.

Боже мој, вичем у дану и не чујеш;

и у ноћи, и нема (одговора) на агонију моју.

А Ти у светињи обитаваш, Хвало Израиљева.

У Тебе се уздаше оци наши;

уздаше се, и избавио си их;

Теби вапише и бише спасени,

на Тебе се уздаше и не постидеше се.

А ја сам црв а не човек,

подсмех људима и руг народу.

Сви који ме видеше ругаше ми се,

говораху устима, климаху главама:

Уздао се у Господа, нека га избави!

Нека се спасе, ако га хоће!

Јер Ти си Који ме извади из утробе,

нада моја од (времена) дојки мајке моје.

Теби сам привржен од материце,

из утробе мајке моје Ти си Бог мој.

Немој одступити од мене, јер је невоља близу,

а нема помоћника.

Опколише ме јунци многи,

бикови дебели окружише ме;

отворише на ме уста своја,

као лав који граби и риче.

Као вода разлих се,

и расуше се све кости моје;

поста срце моје као восак топљен у утроби мојој.

Сасуши се као опека снага моја,

и језик мој прилепи се за грло моје,

и у прах смртни низвео си ме.

Јер ме окружише пси многи,

збор лукавих опколише ме;

прободоше руке моје и ноге.

Избројаше све кости моје,

а они ме погледаше и презреше ме.

Разделише одећу моју мећу собом,

и за хаљину моју бацаху коцку.

А Ти, Господе, не удаљи помоћ Твоју од мене,

похитај да ме заштитиш.

Избави од мача душу моју,

и из руке псеће јединицу моју.

Спаси ме из уста лављих

и од рогова носорога смерност моју.

Казиваћу Име Твоје браћи мојој,

усред цркве хвалићу Те.

Који се бојите Господа, хвалите Га;

све семе Јаковљево прославите Га;

нека Га се боји све семе Израиљево.

Јер не понизи нити одбаци мољење убогог,

нити окрену лице Своје од мене;

и када завиках к Њему, услиша ме.

О Теби је похвала моја,

у цркви великој (исповедаћу Ти се);

завете моје испунићу пред онима који Га се боје.

Јешће убоги и наситиће се,

и хвалиће Господа они који Га траже;

жива ће бити срца њихова у век века.

Опоменуће се и обратиће се Господу сви крајеви земаљски,

и поклониће се пред Њим сви родови народа.

Јер је Господње Царство,

и Он ће владати (свим) народима.

Једоше и поклонише се сви моћници земаљски;

пред Њим ће се поклонити сви који силазе у земљу;

а душа ће моја Њему живети.

И семе моје служиће Њему;

и јавиће се Господу нараштај долазећи.

И објавиће правду Његову,

народу који ће се родити, оно што учини Господ.

Псалам 21

Приручник 'О Божанственој Литургији' светог Јована Златоустог - збирка одабраних светоотачких и савремених текстова, који објашњавају лепоту схватања и учествовања у Божанственој Литургији!
Цена 330,00 дин./ком. + ПТТ или +381 (0)63 839 6761

Link to comment
Подели на овим сајтовима

pa , jel' na kraju "konstatovao" da ga je bog ostavio ili nije ?

(pita  : "zašto ... ?")

Bog ga nije ostavio nikad, niti nas Bog ostavlja ikad, samo je kušao njegovu veru, kao što sam ti napisao, kao čoveka....

Sveti Oci stalno kroz svoja deja i njihova žitija provlače istu misao.... Ostati u veri do zadnjeg momenta i ne dozvoliti sumnji da nadvlada....

Ја мислим да га јесте оставио ... мислим да управо то и Христове речи значе ... нема ту великог паметовања ... Бог је оставио Христа у тренутку смрти ... ако није, онда Христос безвезе то говори ... или шта већ онда??? ... зашто би то говорио ако није истина ... можда је хтео да постигне какав ефекат или можда глуми? ја мислим да не! ... поента је богоостављеност! ... негде је то владика Атанасије критиковао ( на једном симпозиону у част светог Силуана и старца Софронија ) ... као: то је погрешно и богоостављеност не постоји ...искрено, то је једна од ретких ствари у којој се НЕ СЛАЖЕМ СА ЊИМ ... мислим да богоостављеност итекако постоји и да је то једна од највећих тема за размишљање и разумевање неких великих ствари ... нпр. холокауста!!!   ...

а за ово друго: има негде код ап.Јакова ( његова посланица ) да БОГ НИКаДА НЕ ИСКУШАВА НИКОГ ... тако да је изјава да "Бог искушава" погрешна!

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Ја мислим да га јесте оставио ... мислим да управо то и Христове речи значе ... нема ту великог паметовања ... Бог је оставио Христа у тренутку смрти ... ако није, онда Христос безвезе то говори ... или шта већ онда??? ... зашто би то говорио ако није истина ... можда је хтео да постигне какав ефекат или можда глуми? ја мислим да не! ... поента је богоостављеност! ... негде је то владика Атанасије критиковао ( на једном симпозиону у част светог Силуана и старца Софронија ) ... као: то је погрешно и богоостављеност не постоји ...искрено, то је једна од ретких ствари у којој се НЕ СЛАЖЕМ СА ЊИМ ... мислим да богоостављеност итекако постоји и да је то једна од највећих тема за размишљање и разумевање неких великих ствари ... нпр. холокауста!!!   ...

а за ово друго: има негде код ап.Јакова ( његова посланица ) да БОГ НИКаДА НЕ ИСКУШАВА НИКОГ ... тако да је изјава да "Бог искушава" погрешна!

 

Dobro, pogrešno sam se izrazio.... Bog nikad ne kuša, ali povuče se, tj. dopusti da đavo kuša, na dobrobit čoveka.... Valja li ovako  :smiley: ....

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Чланови који сада читају   0 чланова

    • Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу
×
×
  • Креирај ново...