Jump to content

Докторат Владике Иринеја

Оцени ову тему


Препоручена порука

пре 13 минута, Hadzi Vladimir Petrovic рече

Причасни Бог је Христос зато што има створену природу а не зато што има неку своју посебну енергију. Тако да енергије "дају" Отац Син и Свети Дух, а Христос Тијело своје.

Опет не умеш да се изражаваш. Тиме подвајаш Христа и Сина, као Христос даје тело, а Син енергије. Опет кажем, ниси нормалан у томе што радиш. Даље, управо је енергија Божија причасна, што занемарујеш из књиге еп.Бачког.

Наука верујућих каже:

Апсолутан је само Бог

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 16 минута, Milan Nikolic рече

Опет не умеш да се изражаваш. Тиме подвајаш Христа и Сина, као Христос даје тело, а Син енергије. Опет кажем, ниси нормалан у томе што радиш. Даље, управо је енергија Божија причасна, што занемарујеш из књиге еп.Бачког.

Твоје бројне у низу оптужбе не стоје ништа не подвајам, нити занемарујем, ништа не постоји између Бога и човјека, енергије су Бог, Бог је причасан по енергији, по енергији су причасни Отац Син и Свети Дух, јер енергија је једна у Тројици. Христос ,Син, Логос је причасан и по створеном тијелу, што нама омогућује тијелесно зајеничарење. Теби хвала.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

...Тијелесно заједничарење кроз нестворене енергије

Заједничарење тијелеснога мноштва, сабрање тијела опосредовано енергијама Оца Сина и Светога Духа , у Тијело Христово, Цркву.

Дакле благодат ти је потребна да би заједничарио са мном, и да би се причестио тијелом Христовим, јер без благодати по створеној природи само си себи причастан. Није довољно само да причаш или да гуташ.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Чак ни благодат није довољна, него мора лично Христос међу нас да дође и да буде попљуван изруган и разапет и опет често ни то није довољно ни хиљаду пута да се понови, зато и муке трају.

Али не брини се ти Христос је далеко 2000 година и не знам колико километара, Он се вратио одакле је и дошао12:smeha:.

У метафизику:)).

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 2 часа, Hadzi Vladimir Petrovic рече

по енергији су причасни Отац Син и Свети Дух

Фали ти зарез, а један зарез ко одузме тешко њему.

Наука верујућих каже:

Апсолутан је само Бог

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 2 часа, Hadzi Vladimir Petrovic рече

..Тијелесно заједничарење кроз нестворене енергије

Енергија Божија је Његово вечно промишљање о нама, али и унутартројични однос и вечност једнога Бога. Међутим, разликујемо дејства Божија, у смислу да постоје дејства која се тичу самог остварења творевине. То су енергије које у свом посебном дејствовању називамо логосима Божијим.

Благодатно заједничарење (=у нествореној светлости) кроз телесну природу Христову, у Коме је садржано целокупно Божанство, свакако најсветијом тајном подразумева суштину Божију. Само прави подвижници успевају да разумеју на делу шта то значи. Без срамотних понашања и изговарања. 

Наука верујућих каже:

Апсолутан је само Бог

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 2 часа, Milan Nikolic рече

Енергија Божија је Његово вечно промишљање о нама, али и унутартројични однос и вечност једнога Бога. Међутим, разликујемо дејства Божија, у смислу да постоје дејства која се тичу самог остварења творевине. То су енергије које у свом посебном дејствовању називамо логосима Божијим.

Може се рећи, јер било је када тог дејтсва није било а тих истих дејствених енергија је било. Као што на сличан начин разликујемо вољу и енергије мада је ријеч о једном те истом.

 

пре 2 часа, Milan Nikolic рече

Благодатно заједничарење (=у нествореној светлости) кроз телесну природу Христову, у Коме је садржано целокупно Божанство, свакако најсветијом тајном подразумева суштину Божију. Само прави подвижници успевају да разумеју на делу шта то значи. Без срамотних понашања и изговарања. 

Не може се рећи јер:

Једино заједничарење које подразумјева суштину Божију је заједничарење рађања Сина и исхођење Духа, а не Тијелесну природу Христову (као што говориш), она заједничари у Личности Христовој са цјелокупном Божанском природом, а по благодати Тијелесна природа Христова заједничари са мојом и твојом природом, а то значи причешће, што практикују (дакле разумију) мирски Хришћани.

Што се пак анђеоског лика тиче, они најбоље разумију управо то, однос душе као анђеоске словесне природе и благодати, а они рјетки међ њима као Св Силуан однос тијела и благодати коју назива мученичком благодаћу, та благодат - тијелесна благодат, благодат у тијелу бива узроком нетрулежних моштију и подношења мука, док се са благодаћу у души оне не могу подњети и тијела труну.

Дакле економски, у односу на нас имамо дејство благодати на тијело, душу, а сам дух је већ благодат по себи, од назначења па до степена остварења подвига.

Дакле никакво наше заједничарење са Богом не подразумјева ни суштину ни Личности, осим заједничарења по енергији, заједничарење наше личности и наше природе једино је наше заједничарење по суштини.

Наше међусобно заједничарење је по Цркви, дакле по благодати у Тијелу са Исусом Христом, не само по благодати, него по свима и свему осталом што Црква садржи у својим редовима.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 1 сат, Milan Nikolic рече

Превише бркаш ствари.

Износиш закључке без аргумената,, не бркам, пратим твоју мисао и заблуде скоро деценију, почетна идеја ти је племенита, читај Свету Науку Беле Хамваша, помоће ти.

Метод ти је од старта погрешан, гдје су нестали твоји логоси твари? Дакле племенито је покушавати утемељити науку на благодати, али бесмислен и немогућ је научни екуменизам у ком би савремена метафизичка наука била облагдаћена, јер то је освећивање безбожника који неће да буде освећен.

Твоја идеја да нестворене енергије логосе повежеш са логосима твари је ако и отклониш метафизику, ако направиш разликовање између метафизике и благодати, што ничим ниси показао проблематична још у неким аспектима.

У таквој концепцији која личи на пантеизам, нема Христа нити је потребан, нестворено се на створено настваља на начин што се нестворени логоси закаче за логосе твари.

Личност Христова је једини мост између створеног и нествореног, не благодат, благодат је нестворена, она је Бог.

Нестверена благодат дакле "служи" не да нас повеже са нествореним Богом, него да нас причести створеној природи Христовој кроз коју имамо тијесно тијелесно заденичарење - онакво какво сами са собом  имамо кроз створену природу, са Христом имамо кроз нестверону енергију и створену природу, да би били цијели спашени, да би се природа исцјелила и ујединила у Христу. Иако су у нествоерним енергијама већ присутни и Отац и Син и Свети Дух, домострој је у оваплоћеном Христу у коме је спашена и васкрсла наша природа.

Ако би само по енергији били причасни не треба Христос, оваплоћење и Васкрсло Тијело, само се оанђелимо и одуховимо.

Треће што занемарујеш, да није Бог бог твари, него човјек је бог твари, твар је оваква нашом вољом, (откривајући логосе твари откриваш своју вољу, своје страсти)

Односно стање твари (логос твари) је степен синергије нестворених логоса, наше воље -наших логоса-смислова које набацујемо на твар, и самог суштог за шта нико до сад није одговорио адекватно, на питање шта јесте душто. Дакле нешто јесте али не знамо шта је. непозната.

Метафизичка онтологија ово сушто својим истинама претвара у шта год хоће, да би на крају пошто је све могућности исцрпила получила само оно што је сама убацила у сушто и дошла до закључка да сушто јесте, а да истине суштог нема.

Дакле ако у своју племениту идеју пустиш кроз ове филтере можда и могнеш нешто да урадиш, није немогуће.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 8 часа, Hadzi Vladimir Petrovic рече

Личност Христова је једини мост између створеног и нествореног, не благодат, благодат је нестворена, она је Бог.

Dal si siguran u ovo moj Petrovicu, ajd porazmisli jos malo o tome. 1324_womens

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 9 минута, Bokisd рече

Dal si siguran u ovo moj Petrovicu, ajd porazmisli jos malo o tome. 1324_womens

Апсолутно, размислио сам раније, ноторна ствар, догма. Ако има други мост нека метафизика, енергије, Христос онда није ни потребан. Из створеног у нестворено нећеш стићи путем енергија због јаза између природа, апсолутног онтолошког јаза. А енергије су Бог не мост. Божанске су природе, суштинске енергије, енергије суштине.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Energije ne postoje kao ni vreme i prostor, siže je Jankovog rada "Uvod u etersku fiziku"

Vreme Prostor ienergija su duhovne tvorevine nas kao umova da bi smo mogli da merimo pojave.

Kad neko govori o Bogu kao energiji to je kao da ne poznaje Sv Duha kao silu Božiju koja je uzrok svih pojava koje nazivamo Božanskim energijama.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 6 часа, Hadzi Vladimir Petrovic рече

Апсолутно, размислио сам раније, ноторна ствар, догма. Ако има други мост нека метафизика, енергије, Христос онда није ни потребан. Из створеног у нестворено нећеш стићи путем енергија због јаза између природа, апсолутног онтолошког јаза. А енергије су Бог не мост. Божанске су природе, суштинске енергије, енергије суштине.

Sustinske energije, energije sustine, bre Petrovicu sta ti je to', :POPOcorn1:, ali ajd da se nadovezem malo, energije sustine, ili energija nije sustina, jer je sustina nepristupacna i nedodirljiva ali energija koja je 'deo' sustine je ta koja je pristupacna i putem energije mozemo da postanemo slicni kao sustina.

To je sv.Palama i netvarne energije, ili blagodat koja je u stvari most izmedju netvarnog i tvarnog.

Ili to je ono bogovi po blagodati. 

Znaci obrni okreni blagodat nas cini da prevazidjemo tvar i postanemo deo nervarnog sveta.

Bre Petrovicu to je toliko poznato u pravoslavlju, recimo kroz pricu oko blagodati i slobodne volje, pa prica sv.Grigorija Palama o Tavorskoj svetlosti blagodati, i naravno prica oko toga da mozemo da budemo cak i bogovi po blagodati.

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

@Bokisd  Разочараваш ме, не могу нестворене енергије бити мост између створеног и нествореног, јер су нестворене, једино кад би биле неке створено-нестворене енергије, а и тада би били пантеисти а не Хришћани.

Нестворено-створен је једино Христос, а створено-нестворени су његови свети.

Да енергије суштине, енергије нестворене божанске природе, енергије су Бог, не нешто "поред" Бога.

Благодаћу не постајемо слични Богу него постајемо богови, живимо његовим нествореним животом.

Зашто би превазилазио твар, кад је Христос твар?

Чему онда Христос, за шта ти треба? (то је мене питао отац Николаус Лудовикос, када сам био твога мнења)

Читајте код +Иринеја (нећу да Вам тражим) има дио када говори да је учење о енергијама посљедица здраве Христологије, да извире из Христологије и да нису Христос и енергије у супротности, а како би и могли бити.

Енергије су потребне да би се причестили Христу, благодаћу смо једно са његовим створеним Тијелом, Благодаћу смо једно са Његовом Личношћу и благодаћу смо једно са самим собом, благодаћу "разумијемо" сушто - дивимо се...

Бладодаћу смо једно са једни са другима, благодат пада у уши, очи, ноге, душу, ум.........

Благодаћу смо причасни Оцу Сину и Светоме Духу.

Али како?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Како  ми личимо  и како  се разликујемо од Христа:

Христос се вејчно рађа од Оца а ми се вјечно рађамо крштењем од Духа Светога.

Христос има двије природе по суштини а ми двије природе, једну по суштини а другу по енергији, односно Он је бог по суштини а ми по енергији.

Нас је много а Христос је Јединиродни

У Христу су двије воље у нама док смо грешни три, по освећењу двије.

... итд

Link to comment
Подели на овим сајтовима

×
×
  • Креирај ново...