Jump to content

Докторат Владике Иринеја

Оцени ову тему


Препоручена порука

пре 38 минута, Hadzi Vladimir Petrovic рече

@Bokisd  Разочараваш ме, не могу нестворене енергије бити мост између створеног и нествореног, јер су нестворене, једино кад би биле неке створено-нестворене енергије, а и тада би били пантеисти а не Хришћани.

Нестворено-створен је једино Христос, а створено-нестворени су његови свети.

Да енергије суштине, енергије нестворене божанске природе, енергије су Бог, не нешто "поред" Бога.

Благодаћу не постајемо слични Богу него постајемо богови, живимо његовим нествореним животом.

Зашто би превазилазио твар, кад је Христос твар?

Чему онда Христос, за шта ти треба? (то је мене питао отац Николаус Лудовикос, када сам био твога мнења)

Читајте код +Иринеја (нећу да Вам тражим) има дио када говори да је учење о енергијама посљедица здраве Христологије, да извире из Христологије и да нису Христос и енергије у супротности, а како би и могли бити.

Енергије су потребне да би се причестили Христу, благодаћу смо једно са његовим створеним Тијелом, Благодаћу смо једно са Његовом Личношћу и благодаћу смо једно са самим собом, благодаћу "разумијемо" сушто - дивимо се...

Бладодаћу смо једно са једни са другима, благодат пада у уши, очи, ноге, душу, ум.........

Благодаћу смо причасни Оцу Сину и Светоме Духу.

Али како?

Uf, ne znam deluje mi kao da se malko i salis za ovo oko nestvorene svetlosti energije blagodati, ko da nisi cito sv.Palamu, ma deluje mi ko da uopste nisi ni cuo za sv.Palamu i Tavorsku svetlost i isihazam i borbu protiv racionalista i intelektualizma i slicnih.

Bogovi po blagodati, ipak bih ja to definisao da postajemo slicni Bogu maksimalno koliko je to moguce, postajemo kao Bog ali opet ostaje distanca izmedju nas i Boga, ali ta distanca je maksimalno mala i verovatno vremenom postaje sve manja, ali nikad ne moze da se ukine jer je Bog jedini beskrajan i bespocetan, mi postajemo sve to slicno kao Bog i bespocetni i beskrajni po blagodati ali i opet nismo bespocetni i beskrajni jer je to jedino Bog po svojoj prirodi i sustini.

Deluje kao paradoks ali je sve to tesko ljudskim recima i opisima i slikama predstaviti, svetitelji koji su to obozenje doziveli dusom i telom raznorazne nacine su to duhovno iskustvo opisivali, to je ipak duhovna mistika, verovatno najteza stvar za shvatanje u hriscanstvu.

Sta ti je sad ovo na kraju sa blagodacu, prvi pises jedno o blagodati, i onda nesto potpuno drugo, treba da bude to konzistentno treba malo koncetracije.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

@Hadzi Vladimir Petrovic

Не разумем како ниси схватио суштину и поенту владикиног доктората, када је то толико нагласио у финишу књиге. Да те подсетим, оба вида су истозначна за спасење и вечни живот, а то су бити члан Тела Христовог и бити у сједињењу са Богом на добијању беспочетних дарова. 

Имаш толико брљотина да човек може стално ићи за тобом и објашњавати. Али жалосно је због баш уврнутих реченица. Очигледно ниси разумео поенту приче, занео си се да нешто знаш, и то је то. Врло слично присутном Рилексу на другим темама, који чак погоди нешто паметно.

Наука верујућих каже:

Апсолутан је само Бог

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Докторат владике треба читати у дубоком аскетизму и подозрењу према самом интелекту. Када владика говори о надсуштини, а и о надсуштини надсуштине, то значи да је личносно постојање Бога апсолутно недосежније него било шта. О томе су неуко писали и њих преводили разни зилоти, али имали су правичну основу. Били су саблажњени не без разлога.

Владика Бачки искуствено наводи своје разумевање покушавајући бити јасан, али то не може да се уметне читаоцу, него читалац треба да буде у аскетском моду. Наравно да се све може појаснити. Ја чекам ђакона Бранка из канцеларије Бачког да ми подари пдф целог доктората, да могу користити претрагу за одређену реч. Није то лоше.

Наука верујућих каже:

Апсолутан је само Бог

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 4 часа, Hadzi Vladimir Petrovic рече

 

Нас је много а Христос је Јединиродни

 

Kako jedinorodni? Jedinorodni je do uskrsenja a posle ga pismo naziva prvorodnim. Prvorodni među mnogom braćom.

A ako smo braća onda smo u suštini isti. On je logos Božiji a i mi smo jer je Božansko biće fraktalno uređeni hologram, Bog je svoj um podeliona mnogo ćelija i sve  su one po liku Božijem ustrojene, 

Zamisli da Bog otac rađa sinove koji nisu ni nalik njemu. Sin mora da bude na oca ne može na komšiju.

Bog rađa sinove, znate šta znači rađa, da su isti ko on što je inače ne mogu biti sinovi.

Pa u pismu piše bogovi ste i sinovi Višnjega; ili tako nekako.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 2 часа, Milan Nikolic рече

Докторат владике треба читати у дубоком аскетизму и подозрењу према самом интелекту. Када владика говори о надсуштини, а и о надсуштини надсуштине, то значи да је личносно постојање Бога апсолутно недосежније него било шта. О томе су неуко писали и њих преводили разни зилоти, али имали су правичну основу. Били су саблажњени не без разлога.

Владика Бачки искуствено наводи своје разумевање покушавајући бити јасан, али то не може да се уметне читаоцу, него читалац треба да буде у аскетском моду. Наравно да се све може појаснити. Ја чекам ђакона Бранка из канцеларије Бачког да ми подари пдф целог доктората, да могу користити претрагу за одређену реч. Није то лоше.

Suština nadsuštine

Kako se frljate pa to nije normalno, a ni sami ne znate šta bi to moglo da bude ali deluje neshvatljivo pa onda ajde da to pripišemo Bogu kojeg ne možemo da shvatimo. 

Ali onaj ko je rođen od oca on ga zna i zna njegovu suštinu, A Božija suština je da je On Um za koga je i kroz koga je sve stvoreno, Stvoreno u mašti jer Jedan um kreira u Mašti. 

Jer kada nam je objavljeno da smo po obličju Božijem stvoreni to nam je informacija da proučavajući sebe i svoj um možemo spoznati Boga injegovu suštinu.

Ali intelektualcima je to previše prosto , to mogu i prosti ljudi da razumeju. Njima treba nešto što i oni sami ne mogu da razumeju pa da onda pišu o tome i da svojom rečitošću udivljuju druge intelektualce pa i prost narod koji ne traži Boga iskreno.

Neko pomenu nestvorenu svetlost. Šta je sad pa to? Znam za ovu materijalnu svetlost i znam da je informacija duhovna svetlost, svetlost za um, Al šta je nestvorena svetlost namam pojma niti je Biblija igde pominje. Sve mi se čini da su intelektualci opet nešto izmislili.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 11 часа, Ralex рече

Energije ne postoje kao ni vreme i prostor, siže je Jankovog rada "Uvod u etersku fiziku"

Vreme Prostor ienergija su duhovne tvorevine nas kao umova da bi smo mogli da merimo pojave.

Kad neko govori o Bogu kao energiji to je kao da ne poznaje Sv Duha kao silu Božiju koja je uzrok svih pojava koje nazivamo Božanskim energijama.

Verovatno ni ti sam ne znas sta si napiso. :)))

Link to comment
Подели на овим сајтовима

@Bokisd Шта је то слично Богу? то непостоји, постоји или створено или нестворено, не постоји ништа слично твореном или слично  нествореном. Јесмо беспочетни по енергији, божанске смо природе - по енергији.

Мени то што пишеш дјелује као рационално размишљање о енергијама, хоћу већ пар дана да напишем један пост о томе шта су све синоними за енергије, јер антиципирам ток расправе.

Милан је говорио рецимо у односу на стварање, енергије су вјечне али је стварање почетно, или воља и енергија, мада нема рзлике јер Бог је прост, онда из економије различита је благодат Свете Петке, различита Светог Василија Острошког, различио је назначење - дух човјеков који увјек у Богу пребива, различито је дејство благодати на душу, а различито на тијело о којем говори Силуан, или на заглавке Тијела, чинове, као слух и чула у опште, и опет у иконама и утварима, моштима, ...

То су различита дејства једне те исте благодати, односно енергија, односно логоса, што су разни називи, а различит је и степен благодати.

Све је једна те иста благодат, која се опет даје различито на Сретењу, а различито на Преображењу, а Различито на Васкрс, али све је једно те исто преобиље Божије у разним ситацијама домостроја, а увјек када кажем енергија мислим на све ово побројано, као што кад кажем твар мислим и на јабуке и на крушке и на меду и на зеку, и на ангеле и на људе...Тако да ми се чини говорим једно те исто у разним аспектима.

@Milan Nikolic Мислиш распетога ума, хајде да видимо шта то значи? Што се тиче Владике Бачког јасно је да је он преко Порфирија или Јустина или раније од Господа имао духовно искуство, да зна о чему пише, то што је то посље спаковао у научни рад и у Марка ефеског је тук на утук онима који су исмјеавали просте а опитне и правили их блесавим јер нису могли рационално да прате њихова казивања, чак ни они високога филозофског образовања, јер изволи се Богу да ништима посрами мудрост мудрих.

Иначе рационално, уопште метафизчко мишљење су у супротности са духовним искуством, рационално и тиховатељско не иду заједно, него неизмјенично их има једна особа као овај аутор. Па разумско и молитвено такође не иду баш руку под руку, зато памет мора да стане, а да иде славословље, најпаметнији знају да стану.

Овде би опет могли да говоримо како благодат дјелује на ум, а то прилично детаљно описује Софроније Сахаров: у принципу што мање мисли оне су квалитетније, а чуђење како каже Видовић добацује даље од мишљења, или Хајдегер сви велики умови су имали само једну мисао, мањи двије три, а мноштво мисли има растојен човјек, на један начин сви се слажу.

@Ralex Баш си се бацио у непознато, али да би се снашао мораш поставити неке тачке ослонца, не може баш све да се качи једно на друго, па ни умјетности, мислим може, али треба стега да нешто причврстиш, па алат да огулиш на неке модуле који ће моћи да се склопе да би се то држало, иначе Боксид ће да те вргне...

Link to comment
Подели на овим сајтовима

@Ralex 

Надсуштина суштине надсуштинске било би најтачније. Не разумем што би се саблажњавао овим речима, јер Библија је догматски таква. Важна су тумачења, да све буде исправно.

То је зато што је Бог сложен, а Један и Јединствен. Постоје разликовања у Богу и разликовање Бога од твари. Све то захтева објашњење које подразумева апофатизам.

Такви изрази који тебе саблажњавају, заправо су основни у теологији. Господ је тако говорио, на жалост стварајући тиме саблажњене без икакве кривице. Господ тако воли.

Дакле, постоји наша створена суштина, а постоји и Божија суштина која је у односу на нашу надсуштина, а постоји и надсуштина Божије суштине која је Ипостас по себи.

Свети Оци су зацртали ту теологију и то је амин. Како време одмиче, све је важније и актуелније то отачко учење. Потребно је бити смирен и молитвено приправан за то.

Наука верујућих каже:

Апсолутан је само Бог

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 4 часа, Ralex рече

Neko pomenu nestvorenu svetlost. Šta je sad pa to? Znam za ovu materijalnu svetlost i znam da je informacija duhovna svetlost, svetlost za um, Al šta je nestvorena svetlost namam pojma niti je Biblija igde pominje. Sve mi se čini da su intelektualci opet nešto izmislili.

Нестворена светлост се открила у Преображању на Таворској гори. Мојсије је гледао сличан огањ самога Бога. Када дође Царство Божије, све ће живети том светлошћу.

Наука верујућих каже:

Апсолутан је само Бог

Link to comment
Подели на овим сајтовима

@Hadzi Vladimir Petrovic

Слушао сам доста Зорана Миливојевића у скупштини да бих сада слушао тебе. Исто као он се градиш оним што ниси, пред свима износиш оно што не мислиш, али толико си се што кажу уфурао да је то узело маха. Узалудно је исправљати такве провокаторе.

Наука верујућих каже:

Апсолутан је само Бог

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 2 часа, Bokisd рече

Energije ne postoje kao ni vreme i prostor, siže je Jankovog rada "Uvod u etersku fiziku"

Vreme Prostor ienergija su duhovne tvorevine nas kao umova da bi smo mogli da merimo pojave.

Kad neko govori o Bogu kao energiji to je kao da ne poznaje Sv Duha kao silu Božiju koja je uzrok svih pojava koje nazivamo Božanskim energijama.

@Ralex Није информација духовна она је само мекша материјална трвар, софтњара. Духовна свјетлост је нешто радиклано другачије, друге природе, у односу на све створено не постоји, ако она постоји створено не постоји, толико да ти приближим за почетак. Замјенити информацију за нестворено је замјенити холограм за живога Бога, односно опет помјешати метафизику са Црквом. Тако се овде духовно користи за нешто што смо ми измисли, за набачај, како то иначе на западу раде филозофија па и науке су духовне, православни када кажу духовно мисле - нестворено, божије а не умом створено!:sunce:

Што се пак тиче маште и замишљања оно је забрањено у православном молитвеном опиту, дакле и у ствралаштву, ја сам сликар али не замишљам, радим у твари а не у глави, додуше понекад мало и мућнем али то је већ екуменизам:smeh1:.

Вријеме и простор уопште нису створени, а нису ни нестворени, они су ништа а не нешто, стварствене ствари, као што кажеш творевине ума координатни систем не постоји он се набацује на твар преко неке референтне тачке, вагрес рецимо. На једном дубљем нивоу то су дистанце међу бићима, рецимо између мене и тебе, а фундаментално између нас и Бога, када се дистанца између нас превазиђе онда смо једно Тијело, зато Христос није простор него Тијело, такође када се дистанца са Богом превазиђе покајањем онда се приближе енергије Царства а оне су вјечне, беспочетне, нестворене. А простори, то ништа, те дистанце су разних начина и облика, обликовање тог ништа је архитектура, а будући да само "ништа" открива "све" односно биће у цјелини, многи сматрају архитектура фундаменталном науком, скулптура је супротна она је обликовање материјала, као позитив и негатив схвати ако не можеш боље. Или прочитај " Вајање у Времену" вајење опед неког нишат, јер " Врјеме је велико ништа".

Вријеме и простор извиру из кретања, без кретања тијела нема их, вјечност о којој говоримо није мултипликација тог кретања:

Иначе кретањ постоји и у Тројици; Рађање и Исхођење су кретање суштина, а постоји и кретање енергија и у Богу и према творевини и у творевини. то су вјечна кретања.

Иначе посљедни пасус у цитираном твоме  тексту је управо неразликованје енергија и суштине које није тако рјетко.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 7 часа, Milan Nikolic рече

Нестворена светлост се открила у Преображању на Таворској гори. Мојсије је гледао сличан огањ самога Бога. Када дође Царство Божије, све ће живети том светлошћу.

Mojsije je gledao utvaru, A utvara je kao kad neko čuje glas unutra u glavi pa se osvrne levo desno misleći da je čuo spolja, pa tek posle shvati da je to bilo iznutra. E tako je i utvara kad sveti duh ili nedo bog neki demonski duh stimuliše moždane ćelije i neko onda vidi nešto što ne postoji u realnosti, u budući da je stimulisan centra za vid to on ima utisak da to vidi u realnosti. I kad ono proroci pričaju da su bili odneti na nebo da vide stvari oni su samo videli slike duhovnih stvari jer ti ljudi tada nisu mogli da razumeju duhovne stvari. Tako su molitve kao duhovna stvar prikazane kao Kad koji kad se stavi na žeravicu otpušta mio miris i dim. Miomiris označava da se Bogu sviđaju molitve i da u njima uživa a dim je kao zavesa da Bog obraćajući pažnju na molitve ne vidi od njih kao od dimne zavese naše grehe. 

Tako je i Hristos kazivao u pričama da bi stvorio mentalne slike koje bi posle odabrani kroz Božanska otkrovenja razumeli, a intelektualci mogli da filozofiraju o nečemu šta ne razumeju.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

@Ralex  Не дешава се све у глави брајко и спољњи светови постоје.

Погедај филм Распућин, сцену када Патријарх и Царица испитују Распућина гдје је видио Богородицу, и када каже у уму, у глави схватају да су пропали, јер су били насјели обоје.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 2 часа, Hadzi Vladimir Petrovic рече

@Ralex  Не дешава се све у глави брајко и спољњи светови постоје.

Погедај филм Распућин, сцену када Патријарх и Царица испитују Распућина гдје је видио Богородицу, и када каже у уму, у глави схватају да су пропали, јер су били насјели обоје.

Ne postoje; Evo mi smo ćelije Hristovog tela, a živimo u svetu gde smo odvojeni jedni od drugih. 

Tako i ćelije našega tela, Bog je i za njih stvorio svet gde one žive na  nekoj planeti Zemlji u jednom predivnom svetu i nisu svesne da su deo našega tela.

Ovaj svet u kojem živimo je samo simulacija koja se dešava u Božijem Umu. Mi imamo pet čula kroz koje nam dolaze impulsi a naš um od tih elektromagnetnih talasa stvara svet u kojem živimo. 

Svetlost koja dolazi u oko je elektromagnetni talas, koji kao signal dolazi u naš um gde se obrađuje i mi vidimo svet pun Boja,  Različite frekfencije svetlosti naš um pretvara u boje i mi vidimo raznolikost boja.

Crna boja je nedostatak svetlosti, i nedostatak svetlosti naš um tumači kao tamu, crnilo koje realno vidimo iako ono ne postoji već je samo zemlja ušla u zemljinu senku i svetlosti od sunca više nema,

Kada je mojsije video utvaru Boga u plamenu u kupini, To se Bog Mojsiju prikazao  kao svetlost, jer plamen je izvor svetlosti a Bog je duhovna svetlost. Sama činjenica da je plamen bio u kupini a da kupina nije sagorevala nam govori da je Mojsije video neđto što nije stvarno, da je video utvarau

Kada čovek utone u san onda kroz ta ista čula prolaze drugačiji signali, signali koji dolaze iz jednog drugog sveta, sveta snova, i mi sebe doživljavamo kao da smo u nekom drugom svetu gde važe drugačija pravila. Izmenjena stana svesti koja opisuju proroci su samo drugačiji signali koji prolaze kroz naša čula pa proroci vide utvare. Nešto što se utvorilo što nije od ovog sveta.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

×
×
  • Креирај ново...