JESSY Написано Април 26, 2011 Пријави Подели Написано Април 26, 2011 Сања, да ли си читала о старцу Порфирију? eheeeej ''Старајте се да имате љубав. Иштите свакодневно од Бога љубав. Заједно са љубављу долази сво богатство добара и врлина. Волите, да бисте били вољени од других.''(Св.Нектарије Егински) ЖИВА ДЕЛА УТЕХЕ - искрено се надам да ће ова акција пробудити оно најбоље у нама Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
malaMaia Написано Април 26, 2011 Пријави Подели Написано Април 26, 2011 Meni je dosta boli vise... al da nije nje bilo ne bih nasla svoj put... eheeeej Господе, Ти који гледаш у срце човечије, душу моју очисти од отрова, од мржње, сујете и гордости, од ватре похоте и јарости, избави мене Свемоћни! Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Никола Ђоловић Написано Април 26, 2011 Аутор Пријави Подели Написано Април 26, 2011 Samo ne bi bilo zgoreg da ne zaboravimo divnu misao sv. Jefrema Sirina koji kaze da bi Adam - da nije pogresio odbitkom zajednice sa Bogom - imao poznanje bola i stradanja umno ali bez iskustva bola i stradanja svoje prirode, zbog cega u Starom Zavetu i pise da kad Adam poznade zlo, Bog (Trojica, izmedju Sebe) govori da je covek postao Bogu nalik, jer Bog zna sta je zlo, bol i stradanje ali ga nema u svom iskustvu. Medjutim, sa novozavetnim zapletom Ocovecenja, vidimo da Bogocovek ima i to poznanje radi spasenja coveka i tvorevine. Tako, konacno, mozemo zakljuciti da je svaka bol posledica smrtne prirode. Demantovati tako nesto, znacilo bi negaciju Bozijeg dara Vaskrsenja. http://upodobljavanje.wordpress.com/ https://www.facebook.com/Upodobljavanje Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
SANJA Написано Април 26, 2011 Пријави Подели Написано Април 26, 2011 Сања, да ли си читала о старцу Порфирију? facenew22222222 Nisam čitala, a nisam znala ni da je svetac. stadaradim Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Пацифиста Написано Април 27, 2011 Пријави Подели Написано Април 27, 2011 Samo ne bi bilo zgoreg da ne zaboravimo divnu misao sv. Jefrema Sirina koji kaze da bi Adam - da nije pogresio odbitkom zajednice sa Bogom - imao poznanje bola i stradanja umno ali bez iskustva bola i stradanja svoje prirode, zbog cega u Starom Zavetu i pise da kad Adam poznade zlo, Bog (Trojica, izmedju Sebe) govori da je covek postao Bogu nalik, jer Bog zna sta je zlo, bol i stradanje ali ga nema u svom iskustvu. Medjutim, sa novozavetnim zapletom Ocovecenja, vidimo da Bogocovek ima i to poznanje radi spasenja coveka i tvorevine. Tako, konacno, mozemo zakljuciti da je svaka bol posledica smrtne prirode. Demantovati tako nesto, znacilo bi negaciju Bozijeg dara Vaskrsenja. animal037 Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Никола Ђоловић Написано Април 29, 2011 Аутор Пријави Подели Написано Април 29, 2011 - ако је веровати неким статистикама, бол ослобађа ендорфин, тако да имамо парадоксалну синтезу радости и бола. - један други аутор је говорио да на пример једна посекотина, тиме што показује могућност зацељења, има своју тежњу да се васпостави у јединство. Исти аутор (чијег имена се не сећам) је у том акту видео потврду васкрсења. - један старац-пустињак је неком човеку залечио ране тако што је лек стварао од мртвих животиња и ђубрива, па тиме помазао оболелог. На крају је овај човек исцелио своје ране а старац га поучио да је то залог васкрсења у самој творевини. дискутабилно? dada http://upodobljavanje.wordpress.com/ https://www.facebook.com/Upodobljavanje Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Divad Написано Април 29, 2011 Пријави Подели Написано Април 29, 2011 - ако је веровати неким статистикама, бол ослобађа ендорфин, тако да имамо парадоксалну синтезу радости и бола. - један други аутор је говорио да на пример једна посекотина, тиме што показује могућност зацељења, има своју тежњу да се васпостави у јединство. Исти аутор (чијег имена се не сећам) је у том акту видео потврду васкрсења. - један старац-пустињак је неком човеку залечио ране тако што је лек стварао од мртвих животиња и ђубрива, па тиме помазао оболелог. На крају је овај човек исцелио своје ране а старац га поучио да је то залог васкрсења у самој творевини. дискутабилно? dada. Човек је чудо. -Могуће.-ЈАКО дискутабилно У одсуству непосредног личног просветљења, треба веровати неким светитељима који су непосредно искусили божанске ствари. Готово да је сигурно да ће богословствовање које се не заснива на искуству резултовати ужасом. Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
звечанац Написано Мај 3, 2011 Пријави Подели Написано Мај 3, 2011 Не, не волим бол, нормално..... tuzansmajli8904 Ни физички, а још мање психички. Али, ако га не волим, то никако не мора да значи да га се плашим. Ако морам да бирам између физичког и психичког, бирам физички бол....Краће траје, док психички ем што утиче на цео организам, а и оставља велике последице (какве такве) на живот човека...А сем тога, навик'о сам на физичку бол. 0409_feel Док на психичку (мислим на највеће пс. боли), Хвала Богу, још нисам имао искуства да се суочим са њима. Господе Исусе Христе, Јединородни Сине Беспочетног Оца Свог, рекао си Твојим пречистим устима: "Без Мене не можете ништа чинити". Господе мој, Господе, вером и срцем примам у душу своју то што си рекао, клањајући се благости Твојој. Помози ми грешноме на делу које почињем, да га с Тобом довршим, у име Оца и Сина и Светога Духа. Амин. Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
jermel Написано Мај 4, 2011 Пријави Подели Написано Мај 4, 2011 Nije li nama Hrišćanima ideal upravo ta paradoksalna radost u bolu, radost u tuzi (bez težnje ka uživanju).Strah (pa i strah od bola koji je prirodan) samo Ljubav izgoni i izdiže nas iznad prirode. Šta li je Krst ako ne bol i tuga kao duševni bol. Sv. Jovan Zlatoust u "Besedi o krstu" - "Danas imamo praznik i slavlje, jer se naš Gospod nalazi prikovan na krstu... Krst je temelj našeg spasenja, krst je pretpostavka bezbrojnih dobara." A kod blaženog Avgustina nalazimo ovo: "Poznajem tri krsta. Jedan krst koji spasava, i to je krst Hristov. Tim krstom se spasava i čovek. Drugi krst je krst razbojnika raspetog s desne strane. A poznajem i treći krst kojim čovek može izgubiti večnost. To je krst razbojnika raspetog s leve strane. Tipovi ovih ljudi (dvojica razbojnika), predstavljaju celokupno čovečanstvo. Krst razbojnika s desne strane prihvata i preuzima na sebe krst Hristov. Krst razbojnika sa leve strane predstavlja onaj deo čovečanstva koji ne prima krst Hristov i tako se gubi. I uopšte, krst ne možemo izbeći ni na koji način." Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Никола Ђоловић Написано Мај 4, 2011 Аутор Пријави Подели Написано Мај 4, 2011 Nije li nama Hrišćanima ideal upravo ta paradoksalna radost u bolu, radost u tuzi (bez težnje ka uživanju).Strah (pa i strah od bola koji je prirodan) samo Ljubav izgoni i izdiže nas iznad prirode. Šta li je Krst ako ne bol i tuga kao duševni bol. Sv. Jovan Zlatoust u "Besedi o krstu" - "Danas imamo praznik i slavlje, jer se naš Gospod nalazi prikovan na krstu... Krst je temelj našeg spasenja, krst je pretpostavka bezbrojnih dobara." A kod blaženog Avgustina nalazimo ovo: "Poznajem tri krsta. Jedan krst koji spasava, i to je krst Hristov. Tim krstom se spasava i čovek. Drugi krst je krst razbojnika raspetog s desne strane. A poznajem i treći krst kojim čovek može izgubiti večnost. To je krst razbojnika raspetog s leve strane. Tipovi ovih ljudi (dvojica razbojnika), predstavljaju celokupno čovečanstvo. Krst razbojnika s desne strane prihvata i preuzima na sebe krst Hristov. Krst razbojnika sa leve strane predstavlja onaj deo čovečanstva koji ne prima krst Hristov i tako se gubi. I uopšte, krst ne možemo izbeći ni na koji način." .mislise. ali procitaj moj prvi komentar na ovoj temi - mislim prva strana - jer je ocigledno da ni Sam Hristos nije imao superiroran odnos prema bolu. Drugo, ovde nije problem bol koji mi hriscani mozemo da preobrazimo u nesto vise, vec je rec o onima koji nemajuci odnos sa Bogom opituju samo nistavilo. http://upodobljavanje.wordpress.com/ https://www.facebook.com/Upodobljavanje Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
jermel Написано Мај 4, 2011 Пријави Подели Написано Мај 4, 2011 ali procitaj moj prvi komentar na ovoj temi - mislim prva strana - jer je ocigledno da ni Sam Hristos nije imao superiroran odnos prema bolu. Drugo, ovde nije problem bol koji mi hriscani mozemo da preobrazimo u nesto vise, vec je rec o onima koji nemajuci odnos sa Bogom opituju samo nistavilo. У праву си, и то само доказује да је Господ заиста и у сваком погледу примио људску природу која у својој бити непревазилази смрт односно смртна је и самим тим има страх од ње. А сваки бол је наговештај смрти-ништавила-раскида јединства. Што се тиче другог нисам разумео шта је ту питање. Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Никола Ђоловић Написано Мај 4, 2011 Аутор Пријави Подели Написано Мај 4, 2011 ali procitaj moj prvi komentar na ovoj temi - mislim prva strana - jer je ocigledno da ni Sam Hristos nije imao superiroran odnos prema bolu. Drugo, ovde nije problem bol koji mi hriscani mozemo da preobrazimo u nesto vise, vec je rec o onima koji nemajuci odnos sa Bogom opituju samo nistavilo. У праву си, и то само доказује да је Господ заиста и у сваком погледу примио људску природу која у својој бити непревазилази смрт односно смртна је и самим тим има страх од ње. А сваки бол је наговештај смрти-ништавила-раскида јединства. Што се тиче другог нисам разумео шта је ту питање. 0442_feel Vise je konstatacija nego pitanje. Tema je slicna onoj o zlostavljanju dece a ovde je prvo bilo reci o tome - vidi komentare. Ali smo napravili i mini-osvrt na medicinsko poimanje. A tu nema uvek hristoloskih poimanja, niti ih uvek moze biti kao sto su neki insistirali da se svaki bol moze poturiti pod domen Bozije jurisdikcije. http://upodobljavanje.wordpress.com/ https://www.facebook.com/Upodobljavanje Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
jermel Написано Мај 4, 2011 Пријави Подели Написано Мај 4, 2011 ....kao sto su neki insistirali da se svaki bol moze poturiti pod domen Bozije jurisdikcije. То је потпуно чудна концепција за Хришћане, јер Бог је дошао међу нас да био постао наш сапатник а не да би нам се наругао. Једна од великих препрека за прескакање човеку старога завета - Богочовек а не велики Инквизитор. Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Никола Ђоловић Написано Мај 4, 2011 Аутор Пријави Подели Написано Мај 4, 2011 ....kao sto su neki insistirali da se svaki bol moze poturiti pod domen Bozije jurisdikcije. То је потпуно чудна концепција за Хришћане, јер Бог је дошао међу нас да био постао наш сапатник а не да би нам се наругао. Једна од великих препрека за прескакање човеку старога завета - Богочовек а не велики Инквизитор. 0442_feel http://upodobljavanje.wordpress.com/ https://www.facebook.com/Upodobljavanje Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Aquilius Cratus Написано Мај 4, 2011 Пријави Подели Написано Мај 4, 2011 Nije problem u bolu nego u projekciji buducnosti koji pravimo nad istim. Kada nas nesto boli moze da boli i toliko da vidimo zvezde ako sigurno znamo da taj bol u buducnosti blizoj ili daljoj ne znaci ukidanje naseg bica nije nikakv problem. Tu su anelgetici i zivi se sa bolom cak sta vise sasvim lepo, sraste bol sa nasim bicem i kao i da ga nema. Ali kada bol pa makar bio mali daje i najmanju indiciju da ce u budusnosti doci do ukidanja naseg bica ili dela bica bol postaje nepodosljiv i uz sve analgedtike sveta. Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Препоручена порука