Jump to content

Верници питају атеисте

Оцени ову тему


Guest свештеник Иван

Препоручена порука

Kako bez čuda verujemo...?

Svaki dan viđamo čuda Gospodnja.... Svaki dan.....

Nisi ti ulični valjda od onih koji moraju da udare glavom u banderu da bi videli da je bandera tu?

ajoooj ... pogledaj kontekst !

mislio sam na to čudo koje ja prizivam , da ga bog "izvede" ... (trebalo je , bolje : TOG ČUDA !)

al' , u pravu si ... treba da izmerim svaku reč !

Mnogo se vatate za izbor reči ...

Одговор није био само за "давање" него пре свега за страх. А избор је страх или љубав - не можеш баш лако да волиш нешто чега се плашиш.

А да Бог над тобом учини натприродно чудо, као што је учинио са апостолом Павлом на путу за Дамаск - па, пријатељу, ти би онда за Божији план спасења света требао да будеш барем толико важан, колико је њему био Павле, зар не? Павле је, уосталом, прогањао хришћане уверен да тако служи Богу, па је Господ нашао за сходно да му натприродним откривењем ипак донекле доведе у оитање слободу воље. С друге стране, било је много фарисеја који су присуствовали Христовим чудима, али их она нису убедила да га прихвате као Месију. Све у свему, чуда су, рекао бих прецењена - они који верују, углавном верују и без њих - оним другима ни огањ у Јерусалиму, или мошти светитеља, као чуда којима данас можемо да се осведочимо, не значе ништа.

Као што је рекао и отац Иван - суштина наше вере је у личном односу са Богом који је личност. Спознаја тог односа је искључиво ствар осећаја, а не некаквог метафизичког "знања." Хајдегер је онтологијом уништио метафизику и дао нови теоријски оквир реинтерпретације теологије у семантички поредак који ми данас можемо да разумемо. Све је више теоретичаара који и на хуманистичке науке примењују сазнања изведена из квантне теорије и теорије релативитета, с правом препознајући тзв. постсекуларну стварност света у коме живимо.

U vezi straha ...

Pa , da li bi ti "novi" vernici (nakon tog hipotetičkog "čuda") bili više u strahu od ovih koji su i danas vernici ?

(i bez tog "čuda")

to pitam !

Ako DA ... molio bih za objašnjenje !

i ... ne mora baš mnogo opširno !

(jer mi proradi "DUDUK-kompleks" ... zbog mnogo slabog znanja  :0104cheesy: )

.

www.ulicni-muzicar.blogspot.com [ izvol'te... ]

.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Kako bez čuda verujemo...?

Svaki dan viđamo čuda Gospodnja.... Svaki dan.....

Nisi ti ulični valjda od onih koji moraju da udare glavom u banderu da bi videli da je bandera tu?

ajoooj ... pogledaj kontekst !

mislio sam na to čudo koje ja prizivam , da ga bog "izvede" ... (trebalo je , bolje : TOG ČUDA !)

al' , u pravu si ... treba da izmerim svaku reč !

Mnogo se vatate za izbor reči ...

Одговор није био само за "давање" него пре свега за страх. А избор је страх или љубав - не можеш баш лако да волиш нешто чега се плашиш.

А да Бог над тобом учини натприродно чудо, као што је учинио са апостолом Павлом на путу за Дамаск - па, пријатељу, ти би онда за Божији план спасења света требао да будеш барем толико важан, колико је њему био Павле, зар не? Павле је, уосталом, прогањао хришћане уверен да тако служи Богу, па је Господ нашао за сходно да му натприродним откривењем ипак донекле доведе у оитање слободу воље. С друге стране, било је много фарисеја који су присуствовали Христовим чудима, али их она нису убедила да га прихвате као Месију. Све у свему, чуда су, рекао бих прецењена - они који верују, углавном верују и без њих - оним другима ни огањ у Јерусалиму, или мошти светитеља, као чуда којима данас можемо да се осведочимо, не значе ништа.

Као што је рекао и отац Иван - суштина наше вере је у личном односу са Богом који је личност. Спознаја тог односа је искључиво ствар осећаја, а не некаквог метафизичког "знања." Хајдегер је онтологијом уништио метафизику и дао нови теоријски оквир реинтерпретације теологије у семантички поредак који ми данас можемо да разумемо. Све је више теоретичаара који и на хуманистичке науке примењују сазнања изведена из квантне теорије и теорије релативитета, с правом препознајући тзв. постсекуларну стварност света у коме живимо.

U vezi straha ...

Pa , da li bi ti "novi" vernici (nakon tog hipotetičkog "čuda") bili više u strahu od ovih koji su i danas vernici ?

(i bez tog "čuda")

to pitam !

Ako DA ... molio bih za objašnjenje !

i ... ne mora baš mnogo opširno !

(jer mi proradi "DUDUK-kompleks" ... zbog mnogo slabog znanja  :0104cheesy: )

Нема ту ДА-НЕ одговора, нити места за генерализације. Сваки човек је слободна личност... Неки верници који нису видели никаква чуда се ипак плаше, а има и оних који су их видели, али се никад нису плашили. Само Бог познаје срца људи - ни ми сами немамо ту моћ самоспознаје.

Што се знања тиче, ја сам сигурно сто пута гори дудук од тебе, тако да нема разлога за бригу...

:0104cheesy:

Natus est Dei Filius, non pudet, quia pudendum est; et mortuus est Dei Filius, prorsus credibile est, quia ineptum est; et sepultus resurrexit, certum est, quia impossibile.

(De Carne Christi V, 4)

http://www.tertullian.org/library.htm

Link to comment
Подели на овим сајтовима

gubi se ko polni organ na tv1000

Gospodine Vi kao vernik ne bi smeli da se bavite takvim materijalima koji raspaljuju prljavu maštu i pohotu i kao takvi sigurno vode ka onanovom grehu. A po crkvi Onanizam je veliki greh, po veri seks služi isključivo u svrhu razmnožavanja a nikako uživanja. Dakle te rukobludničke radnje   :0104cheesy: ne dolaze u obzir!!

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Гости
Guest srna u izgubljenom raju

ko ti je to rekao da mi ne uzivamo u seksu  0102_laugh ,zasto nebi ?pa to je potpuno prirodna stvar u kojoj nema nista lose, seks je jedna od mnogih stvari koje su date od Boga kao dobro, a covjek je genijalno nasao nacin da zloupotrijebi.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

ko ti je to rekao da mi ne uzivamo u seksu  ,zasto nebi ?pa to je potpuno prirodna stvar u kojoj nema nista lose, seks je jedna od mnogih stvari koje su date od Boga kao dobro, a covjek je genijalno nasao nacin da zloupotrijebi.

Recite to nekom svešteniku pa ćete videti šta će vam reći...

Na jednom pravoslavnom portalu, video sam sledeći tekst : Pitanje: U današnjem društvu, saglasno liberalizmu koji se danas

reklamira, se o intimnim stvarima ljudskog života govori potpuno mirno, kao

o nečemu što se samo po sebi podrazumeva, i zato sve to što predstavlja greh

i narušavanje zapovesti na taj način kao da nije nešto skverno, poročno i

predrasudno. Naprimer, rukoblud (koja se medicinski naziva masturbacija) praktikuju

mnogi mladi psihijatri i psiholozi kao potpuno prirodnu, a ona je ponekad

i neodvojivi deo života, objašnjavajući je kao sredstvo za odstranjenje polne

napetosti. A u životu odraslog čoveka se stvari kao što su bludni gresi (česta

promena partnera ili neredovan polni život) smatraju kao potpuno prirodno

čovekovo ponašanje saglasno slobodi izbora. Stvari kao odnosi izmedju istih

polova se takodje smatraju potpuno normalnim (iako sam ja lično veoma dobro

zapamtio reči apostola Pavla o tome). A takva Visoka osećanja kao što je ljubav,

neki psihijatri i psiholozi smtraju za prirodan “životni” instinkt za razmnožavanje.

Medju svojim vršnjacima primećujem negativizam prema Pravoslavnoj Crkvi upravo

zbog zabrana koje se pojavljuju u odnosu na takve nepotrebne stvari kao što

je pornografija, rukoblud i slobodan intimni život, obrazlažući ga ponekad

još i pojavom kompleksa zbog svoje nevinosti. A lekari psihijatri, psihoterapeuti,

psiholozi, psihoanalitičari o drugi govore o tome da ne treba obraćati pažnju

na zabrane, kanone, zapovesti i druge faktore koji ograničavaju čovekovu slobodu.

U vezi sa tim je i pitanje kako da se pravoslavni verujući čovek odnosi prema

tim sablaznima, prema rukoludu (da li se time može neprekidno baviti a zatim

ispovedati na ispovesti), postoji li duhovna literatura nekih pravoslavnih

psihologa čiji su radovi delimično ili u potpunosti posvećeni tim pitanjima,

kako o tome razgovarati sa sveštenikom moleći ga za duhovnu pomoć, kako izgradjivati

intimne odnose sa osobama suprotnog pola i kako opštiti sa ljudima koji ne

prihvataju religiju zbog gorenavednih zabrana. Nadam se Vašoj pomoći i odgovoru.

Spasi Gospode.

Odgovor: Rukoblud, blud bez venčanja, kao i sve ostale intimne stvari van

braka su veliki greh.

Izvor : 

http://manastir-lepavina.org/novosti/index.php/weblog/detaljnije/pitanja_i_odgovori

Kakava je to sloboda i kakav je to bog pun ljubavi kada mu je i bezazlena stvar poput masturbacije: "Veliki greh"

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Чуј какво питање, па наравно да је рукоблуд велики грех ( грех у изворном смислу речи значи промашај) , дакле велики промашај, или ти можда мислиш да је то велико погодак ?

То је само проста  констатација , то што је изнето на сајту манастира лепавине, него шта је за тебе грех?

Ти изгледа се држиш дефиниције греха онакве какву имају задушне бабе , која је ближе традиционалном поимању греха него изворном Хришћанском( ма како да то што сам рекао сад чудно звучи , али је истинито) .

Link to comment
Подели на овим сајтовима

То је само проста  констатација , то што је изнето на сајту манастира лепавине, него шта је за тебе грех?

Greh bi trebala biti krupna stvar, ako su veliki gresi i ovako male stvari onda je čovek stvarno jedno jadno i od boga sapeto stvorenje. Što reče onaj jedan grčki mudrac, nema drugog života sem ovoga zemaljskoga i zbog toga ovaj život treba proživeti što lepše i bolje...

Link to comment
Подели на овим сајтовима

То је само проста  констатација , то што је изнето на сајту манастира лепавине, него шта је за тебе грех?

Greh bi trebala biti krupna stvar, ako su veliki gresi i ovako male stvari onda je čovek stvarno jedno jadno i od boga sapeto stvorenje. Što reče onaj jedan grčki mudrac, nema drugog života sem ovoga zemaljskoga i zbog toga ovaj život treba proživeti što lepše i bolje...

Онда легнеш у ладну раку и нараниш црве!  У чему је онда разлика између цара и просијака???
Link to comment
Подели на овим сајтовима

Онда легнеш у ладну раку и нараниш црве!  У чему је онда разлика између цара и просијака???

Pa već samim predhodnim postom,  dao sam i odgovor na ovo pitanje, car je  lepo proživeo ovaj život, uživao je u svemu mogućem i dostupnom na ovome svetu, uživao je u svim materijalnim zadovoljstvima i u trenutku smrti nema za čime žaliti, a prosjak se džabe i radjao...

Dejane ja vidim po slici da ste vi malo korpulentniji tip, priznajte da uživate u hrani, odnosno materijalnim zadovoljstvima!

Онда легнеш у ладну раку и нараниш црве!

Da tako naposletku i bude, zar je vama vernicima toliko teško da prihvatite tako jednostavnu činjenicu?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Онда легнеш у ладну раку и нараниш црве!  У чему је онда разлика између цара и просијака???

Pa već samim predhodnim postom,  dao sam i odgovor na ovo pitanje, car je  lepo proživeo ovaj život, uživao je u svemu mogućem i dostupnom na ovome svetu, uživao je u svim materijalnim zadovoljstvima i u trenutku smrti nema za čime žaliti, a prosjak se džabe i radjao...

Dejane ja vidim po slici da ste vi malo korpulentniji tip, priznajte da uživate u hrani, odnosno materijalnim zadovoljstvima!

Онда легнеш у ладну раку и нараниш црве!

Da tako naposletku i bude, zar je vama vernicima toliko teško da prihvatite tako jednostavnu činjenicu?

Све је то супер али који је смисао тог уживања!

Просјак није ништа имао, цар је имао све ,обојица су умрли појели их црви и то је то...

Не разумем поенту,ако се све завршава смрћу у чему је вредност тог уживања!

Кажете да се просјак за џабе рађао,а зар то не важи и за цара?

Да,  уживам у храни и пићу !

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Гости
Guest ага пије млеко

Da tako naposletku i bude, zar je vama vernicima toliko teško da prihvatite tako jednostavnu činjenicu?

Не, ми просто не можемо да се помиримо са разумном чињеницом да немамо дух, душу и само(свест) који су бесмртни. Не миримо се са чињеницом да смо само материја....која постоји ето тако , без смисла и циља, да би на крају нестала.....Ми некако верујемо у виши смисао егзистенције и не сматрамо да је у овом складном универзуму све случајно и без идеја.....стихија.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

То је само проста  констатација , то што је изнето на сајту манастира лепавине, него шта је за тебе грех?

Greh bi trebala biti krupna stvar, ako su veliki gresi i ovako male stvari onda je čovek stvarno jedno jadno i od boga sapeto stvorenje. Što reče onaj jedan grčki mudrac, nema drugog života sem ovoga zemaljskoga i zbog toga ovaj život treba proživeti što lepše i bolje...

То и јесте суштинска разлика између верника и неверника.

Ви верујете у то ми у ово и то је крај приче.

Дакле овако ти упорно причаш о неким нашим погледима на свет а да при том не желиш заиста да схватиш шта ми то подразумевамо под тим терминима.

Дакле грех је појам који  означава неки животни промашај.

Да ли ти то хоћеш да тврдиш да ви атеисти не познајете појам промашаја у животу?

А ни на прво питање из претходног поста ми ниси одговорио.

Имам утисак да сте ви интернет атеисти пуни предрасуда и да вам је једини циљ на интернету зачикавање верника а не озбиљан дијалог, толико сам се са вама до сада надиванио а при том никада нисте изнели ни један озбиљан аргумент у прилог својих тврдњи да ми је бесмислено више причати са вама, ал с обзиром на мој социјални положај  и функцију на овом форуму морам понекад и да се огласим...

Такође и диван са вама у колико не води ка неком конструктивном закључку верници сматрају грехом -празнословљем.

Јер је у том случају и то исто тако један промашај.

Што се тиче вашег трипа а заправо предрасуде да је Бог некакво биће које ограничава човекову слободу , мислим шта рећи, да ли сте за ових последњих 50 година комунистичке револуције одмакли мало у тим својим тезама или још увек користите те старе и отрцане револуционарне фразе?

И да нема Бога ( а има га сине видећеш!) опет свет функционише по неким законитостима и принципима који свакако ограничавају човека, у вашем случају човек је само нешто паметнија животиња од других , само једно материјално биће и сви феномени су објашњиви хемијским процесима или физичким.

Ви за ту своју тврдњу пак немате апсолутне доказе , нити ћете икада имати , као што ни претходне генерације нису имале , тако да вам остаје само да верујете да је то тако.

Ми пак мислимо да је човек ипак вредније и више биће , и верујемо да није једино материјално биће.

Дакле сад је стварно питање ко је ту сапет, ви или ми?

А логика говори у прилог томе да сте ви сапети и да вам се не миче даље од животињског умовања, читај код Његоша имаш добру песму зове се "Орао и Свиња" лепо објашњава тај ваш свињски резон о животу( усе , насе и пода се) .

Наш резон је узвишен , па чак и да нема Бога ( а има га сине , видећеш!) опет је наш резон узвишен и није нас мало који сматрамо да човек није просто животиња и да је виши од животиње и да је вреднији од материје.

То је наша вера, а оно је ваша вера.

http://www.dverisrpske.com/tekst/52918

Дакле са нашег становишта ви сте себе сапели искључиво у материјалистички живот , без жеље да будете узвишенији од просте животиње.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Da tako naposletku i bude, zar je vama vernicima toliko teško da prihvatite tako jednostavnu činjenicu?

Не, ми просто не можемо да се помиримо са разумном чињеницом да немамо дух, душу и само(свест) који су бесмртни. Не миримо се са чињеницом да смо само материја....која постоји ето тако , без смисла и циља, да би на крају нестала.....Ми некако верујемо у виши смисао егзистенције и не сматрамо да је у овом складном универзуму све случајно и без идеја.....стихија.

Управо тако. Верник је човек који препознаје смисао у природи.

ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Све је то супер али који је смисао тог уживања!

Pa nema dubljeg smisla, smisao je hedonizam sam po sebi, ne lažemo sami sebe, nema zagrobnog života, dakle imamo samo ovaj život, prema tome ne gubimo vreme na izmišljene stvari već se koncentrišemo da što bolje proživimo ovaj život, jer "reprize života nema". Naravno treba biti i čovek, ovaj hedonizam ne znači uživanje na štetu drugih ljudi, ne znači opravdanje za zločin i okrutnost. Živeti, činiti da sebi život bude lepši, ali ne ugrožavati druge ako je moguće pomoći i drugima da i njihov život bude bolji. Ne treba nam religija da bismo bili moralni i dobri ljudi, do tog stepena moramo doći sami. Takodje duhovna ispunjenost i duhovna (umna ) hrana  mogu se naći i u drugim stvarima (recimo nauci i umetnosti) a ne samo u religiji. Religija nas ograničava u našim hedonističkim težnjama a život je samo jedan.

обојица су умрли појели их црви и то је то...

Pa ništa, jednostavno to je tako i mi protiv toga ne možemo (za sada) ništa, zar ćemo da poričemo nizbežno i da se samozavaravamo smišljajući bajke za decu?

Да,  уживам у храни и пићу !

Eto vidite i sami da je čovek u stvari jedna životinja večito željna nečega... To nam je što nam je, ono malo zadovoljstva kada jedemo, kupimo neku lepu stvar, lepo se obučemo, otputujemo negde, pročitamo neku dobru knjigu, nešto plemenito saznamo ili uradimo, napravimo, poradujemo se svojoj deci, pa njihovoj deci i onda sledi neumitni kraj.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

lepo za ateiste kažu u tanzaniji.... pokažeš mu mesec a on vidi tvoj prst takeoff-smileys-327.gif' class='bbc_emoticon' alt='29dz8zk' />

Zato kažem ti: opraštaju joj se gresi mnogi, jer je veliku ljubav imala; a kome se malo oprašta ima malu ljubav.


 


0526200500.jpg


Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Чланови који сада читају   0 чланова

    • Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу
×
×
  • Креирај ново...