Jump to content

Зоран Ђуровић: О Артемијевом рукоположењу Николаја за хорепископа

Оцени ову тему


Препоручена порука

Хвала Вам, оче, на труду. После свега имам утисак да за решавање ове дилеме нису довољне саме по себи ни патролошка, ни црквеноисторијска, ни црквеноправна, ни догматска аргументација, него све одједном и све заједно. Па и кад би се дошло до једнозначног одговора, и онда би нам остала теорија наспрам праксе, норма наспрам икономије, као што је увек било у историји Цркве. Све ово с Артемијем ионако нема везе. Чак и да је једнолична хиротонија норма над нормама, он за њу нема оправдања јер је створио црвену структуру паралелну СПЦ, чију каноничност и ауторитет му не пада на памет да оспорава. Није ми јасно како се тамо не нађе макар један мозак да увиди просту чињеницу да би само због тога у енциклопедији поред одреднице "раскол" требало да стоји Артемијева слика, јер се не може наћи класичнији пример раскола од тога. Не можеш се одвајати од предстојатеља који не исповеда осуђену јерес, и тачка. Можеш триповати да идеш царским путем док ти се поглед губи у даљини, али имаћеш на крају шта да објасниш на Суду и Христу, и мученицима који су истински страдали за истину вере а не за баналну административну "правду", и свима онима које си повукао за собом.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Одговори 231
  • Креирано
  • Последњи одговор

Популарни чланови у овој теми

Популарни чланови у овој теми

Avo, procitavsi reakciju v. Atanasija primetih recenicu dostojnu ave Lol smejao sam se deset minuta. Evo je - ја нећу престати да се за њега молим и палим свећу! Мада сматрам да га треба што пре искључити из Цркве, еда би га земљотрес, као овај сада у Непалу, потресао до геотектонских дубина окорелости) haha

Zato kažem ti: opraštaju joj se gresi mnogi, jer je veliku ljubav imala; a kome se malo oprašta ima malu ljubav.


 


0526200500.jpg


Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 3. 5. 2015. at 6:37, w.a.mozart рече

Avo, procitavsi reakciju v. Atanasija primetih recenicu dostojnu ave Lol smejao sam se deset minuta. Evo je - ја нећу престати да се за њега молим и палим свећу! Мада сматрам да га треба што пре искључити из Цркве, еда би га земљотрес, као овај сада у Непалу, потресао до геотектонских дубина окорелости) haha

Pa na osnovu cega misli da bi iskljucenje iz crkve napravilo neki efekat kod njih? Oni i ovako funkcionisu sa svojim paralelnim institucijama, ni sa kim ne saradjuju pa sumnjam da ce ih to nesto potresti.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Захваљујем се свима на разумевању за труд али и неисцрпност у одговору.

Светолику бих рекао да није за џабе. Само овде моје школовање је коштало нешто мало преко 200.000 еу, као живаца, и крвавог рада, подношења разноразних подметачина и пљувачина. Директно сам са БФ ометен да не предајем на Латеранском Универзитету, на теолошком фак. Стипендија никако не би покрила трошкове нашег боравка, него су зато и настала сва она моја сликарска дела, која, хвала Богу, неки су знали да цене. Морао сам да правим салти мортали да бисмо преживели. Ситуација ништа није боља ни данас, само што никаву стипендију већ 5 година немамо, а не дај Боже неку плату из цркве, јер је то противно Светим Канонима!:))) Можда ће се нешто променити... нада је н... што би рекао Штулић или Рамбо Амадеус. Но, ви имате аву за џ. :))) Мада, саображавајући се духовној громади, Стубу Православља, вл. Арт., можда би и ава требао да иступи из цркве и направи једну своју, Аветињасту Православну Цркву?! 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 2. 5. 2015. at 8:17, миомира рече

 Ovo je cista fantazija, neutemeljena na crkvenim pravilima. Horoepiskop moze rukoplagati sve osim episkopa, ako je sa blagoslovom gradskog episkopa.

...

 

Не, него је језичко тумачење 14 канона 7. Васељенског Сабора, као што је лепо објашњено у уводном чланку. Остало је примена принципа тумачења који се назива argumentum a contrario (и супротан је аналогији), као и правила lex specialis derogat legi generali и lex posterior derogat legi priori на остале каноне поменуте у уводном тексту. О томе се можете детаљно обавестити у одељку о тумачењу правних норми било ког уџбеника “Увод у право” (сугеришем аутора Радомира Лукића са Будимиром Кошутићем) или, још општије, код Аристотела, у Другој аналитици (књига 1) о аналогији.

 

  On 2. 5. 2015. at 8:17, миомира рече

...

I kojim cinom se horoepiskop "unapredjuje" u episkopa? Molim cin sluzbe, hvala.

 

 

Компетентан одговор биће дат у случају да хорепископ Николај уђе/врати се у општење са канонски неспорном црквом. У погледу досадашње црквене праксе, треба видети како су прихватани клирици руских старообредника приликом улажења у општење са Руском Заграничном Црквом и како је ово питање решено приликом обнављања јединства РЗЦ са Московском Патријаршијом. (Овде би мени било посебно интересантно што су клирици неких старообредника рукоположени од стране Сарајевског Митрополита који је крајем 19. века оставио своју епархију и пришао старообредницима.)

 

Старокалендарски владика Акакије тврди да би се у том случају обављао чин хиротесије http://serbiantrueorthodox.blogspot.com/2015/05/blog-post.html?spref=fb

И он, као и Ви, тврди да је Артемије прекршио (“неке”) каноне, цитирајући каноне који се односе на хиротонију владика (епископа).

 

Хорепископ није владика (епископ). Канони који говоре о хиротонији владика (епископа) нису прекршени хиротонијом хорепископа (поново применом језичког и логичког тумачења норми и правила о уском тумачењу изузетака). Можда су прекршени неки други канони, али то тек треба да буде демонстрирано. (Све ово, наравно, под претпоставком да је приликокм рашчињавања владике Артемија прекршено канонско право, па је због ових прекршаја његово рашчињавање ништаво.)

 

Нема на чему.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 2. 5. 2015. at 22:32, Zoran Đurović рече

...

 

Хвала и од мене. Леп текст.

 

  On 4. 5. 2015. at 18:48, Zoran Đurović рече

 

...

Морао сам да правим салти мортали да бисмо преживели. Ситуација ништа није боља ни данас...

 

 

Уз Божију помоћ!

 

Ако ми је дозвољено, и ако се не љутите, свако Вам добро од Бога желим. Праштајте.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Акакије је показао како треба да раде артемијевци. Да се поџапају међусобно да виде ко је отпадник.

Наука верујућих каже:

Апсолутан је само Бог

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Христос Воскресе!

 

Одличан текст, о. Зоране.

 

Приметих lapsus calami et lapsus linguae -  “…са којима је послао црквене утваре.

 

Да ли си имао у виду "црквене утвари" или црквене утваре, але, бауке, чуме, олалије, вампире и друге ноћнице и полуноћнице? Или је реч о новом зилотско-срБском хоре-хорор-правилу који предвиђа да се тако пише и говори?

 

 

Поздрав,

 

о. Мирољуб

 

 

 

 

 

  On 2. 5. 2015. at 22:32, Zoran Đurović рече

Требају му владике; Беда вели, да су први међу послатима били Мелиције, Јуст, Павлин и Руфинијан, са којима је послао црквене утваре и све што је потребно за службу, мошти и Августину палиј (pallium) да би могао постављати епископе у Британији. 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Натоварене утваре, које ни себе саме не познају, због златних крила "разумевања"

 

Одоше од идола, дела и лика његовог и сами по свом нахођењу отварају ватру, коју нити познају нити могу одмерити нити ограничити, нити стати.

 

Праштајте није одговор никоме.

Ljubav se u duši ogleda, nebo je još nesagledivo.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Нисам знао да је то школовање тако скупо. Ипак по питању допуштења једноручне хиротоније хорепископа довољно је и знање са БФ који је био џаба  :D

 

Испоставља се да је ипак допуштена једноручна хиротонија хорепископа у ванредним условима прогона цркве. ЕРП у егзилу се позива на неки прогон који није доказан, да не улазим у питање Артемијевог рашчињења.

 

Има ли у историји цркве случајева одвајања од јерархије по основу тог 15. канона и како је јерархија реаговала на такво одвајање? Верујем да нису одвојеноме дали орден за заслуге у спознаји истинитих догмата вере  :.mislise.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 5. 5. 2015. at 14:31, Volim_Sina_Bozjeg рече

Натоварене утваре, које ни себе саме не познају, због златних крила "разумевања"

 

Одоше од идола, дела и лика његовог и сами по свом нахођењу отварају ватру, коју нити познају нити могу одмерити нити ограничити, нити стати.

 

Праштајте није одговор никоме.

Е Маркане-свака час`! Марију Токовићу се извињавам, ал` ово је "најбољи одговор"...

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 8. 5. 2015. at 10:18, Светолик рече

Нисам знао да је то школовање тако скупо. Ипак по питању допуштења једноручне хиротоније хорепископа довољно је и знање са БФ који је био џаба  :D

 

Испоставља се да је ипак допуштена једноручна хиротонија хорепископа у ванредним условима прогона цркве. ЕРП у егзилу се позива на неки прогон који није доказан, да не улазим у питање Артемијевог рашчињења.

 

Има ли у историји цркве случајева одвајања од јерархије по основу тог 15. канона и како је јерархија реаговала на такво одвајање? Верујем да нису одвојеноме дали орден за заслуге у спознаји истинитих догмата вере  :.mislise.

Написао бих цео текст о томе ако ми буде боље. Изгледа да су ме стигле Артемијеве клетве:)) 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 8. 5. 2015. at 11:24, Милан Ракић рече

Е Маркане-свака час`! Марију Токовићу се извињавам, ал` ово је "најбољи одговор"...

Па зар је бити други губитак.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Чланови који сада читају   0 чланова

    • Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу
×
×
  • Креирај ново...