Jump to content

Да ли је душа бесмртна по природи, или по благодати?

Оцени ову тему


Да ли је душа бесмртна по природи, или по благодати?  

21 члановâ је гласало

  1. 1. Да ли је душа бесмртна по природи, или по благодати?

    • Искључиво по природи
    • Искључиво по благодати
    • Једнако по једном и другом


Препоручена порука

  On 13. 7. 2023. at 20:08, Ćiriličar рече

Без обзира што влада смрт у природи, она је под благодаћу. Не разумем да тако грубо то стављаш у противречје.

Expand  

Издвојио сам ово можда је кључно, била је наша природа под благодаћу пре пада и греха и смрти и трулежности, и онда смо пали и изгубили благодат и требао Исус да дође и да обнови ту нашу природу благодаћу која постоји само у Његовој цркви.

Да ли Бог одржава своју творевина (својом) вољом и благодаћу, да, али ми овде причамо о томе да ли је потребна благодат ради превазилажење наше садашње смртне и трулежне природе, да ли је таква благодат изнад природе.

Свети Максим Исповедник, Гностички стослови

"Свим појавностима треба крст; тј. одвајање од свега оног што преко мисливог утиче на ум. Када су сва саодношења са појавностима прекинута и када је истовремено искључена сва природна активност и промењивост, тада се, попут из гроба васкрслог, појављује логос, који је у њему и који све што је од Њега обујми, са којим ништа не може бити, само по природи, у односу. Спасење је, стога, по благодати, а не по природи…

Не очајавајмо размишљајући о узвишеној божанској бесконачности, јер Божије је човекољубље са такве висине на нас сишло, нити, сазнавши (сву) бескрајну дубину нашег грехопада, одбијајмо да поверујемо како ће у нама замрла врлина (једном) васкрснути."

А шта да радимо таква је поставка ствари да постоји противречје или разлика између наше смртне и трулежне природе и благодати коју имамо у Цркви и Причешћу, како мислимо да примимо причешће и Бога у себе ако не верујемо да Причешће и благодат могу да нам обнове нашу смртну и трулежну природу и да нам дају обожење и заједницу са Богом.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 14. 7. 2023. at 7:25, Volim_Sina_Bozjeg рече

@Bokisd А где то има код св.Максима. 

Imaš boki ima pa slomi slani štapić i vidi šta je svetitelj hteo reći. 

 

Expand  

Има..... али ако си сигуран да је тако ајде дај бар неки цитат светитеља да је природа и благодат 1:1..... било шта ваљда неће бити тако тешко да разумемо..... :citac:

Спремио сам грицкалице..... 0703_read    :D

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 8. 7. 2023. at 6:21, mirko1929 рече

Безгрешно зачеће је нонсенс.

Expand  

Безгрешно зачеће је основа наше вјере у Оваплоћење Божије, без којег нема ни те, ни било какве друге вјере, истините, колико је истинит и оваплоћени Логос Божји. Јер, ако Христос није Пут, Истина и Живот, сваки је човјек онда истина за себе, на путу којим свој живот завршава у гробу. И сходно томе, нема никакве потребе ни смисла да расправљамо о тим питањима; свако ће за себе лако наћи мјеста у том личном паклу, без наде у оваплоћеног Логоса, којем би се могао присајединити и Његовим васкрсењем и вазнесењем бити и сам спашен.

Прво ПИТАЊЕ за сваку вјеру која претендује на истину (=богопознање) је питање Оваплоћења Божијег! Просто, или сам ја бог, који одређује свако (по)знање и истину (па је то и сваки други човјек), или је истина једна, као и сам Бог, ОВАПЛОЋЕНИ! 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 13. 7. 2023. at 21:22, Bokisd рече

Издвојио сам ово можда је кључно, била је наша природа под благодаћу пре пада и греха и смрти и трулежности, и онда смо пали и изгубили благдат...

Expand  

Нисмо изгубили (целу) благодад, благодат је умањена и то у толикој мери да је наступила смрт и целокупна природа се изменила (=изопачила, ошизофренила). Но та чињеница не негира постојање благодати и у/над том палом природом. Просто не можеш то порећи нити начи код било којег Оца да је благодат исчезла прилико пада.

Можда треба сам себи да одговориш штаје за тебе благодат? За мене је благодат и сам живот. ко узмемо, хипотетички, најгрешнијег човека, сматрам да и над њим бдије некава благодат (=дар живота). То што он неће превазићи своју природу, неће се спас(и)ти, то не значи да и над њим нема благодати - живи човек, напаја се са благодатног извора Живота. Ако неко трује извор, то не значи да извор пресусшује.

Сунце греје и грешнике и праведнике, живи и греник и праведник. Друга је ствар што ти под балагодаћу, изгледа, сматраш само ...ајде да кажемо дејства Духа у Тајнама Цркве. Па Боки, благодат је и над муслиманом, и Кинезом...сво Предање, сви Псалми ти говоре о природи као дејству Творачком.

На крају крајева, сматраш да је душа беЗсмрна? Па добро бре, Боки, душа је жива и ПОСЛЕ пада, хоћеш рећи да не живи помћу багодати? Свако дејство Божије, сваки закон Божији, духовни и физички, је пројава благодати.

То што ми не можемо благодат хронологизовати, компарирати, извагати и измерити - то не значи да је нема!

Просто је невероватно да ти, буквално, одричеш постојање благодати над палом природом и људима? Па бре Боки! Уласном смрти у природу нашу, благодат се УМАЊИЛА, а није НЕСТАЛА! "План Б" спасења човека не подразумева исчезнуће благодати, већ умањење (условно речено) благодати. ИСТИ (=личносно) је Адам и пре и после пада. Није Адам нестао када је постао смртан. ИСТА је благодат од ИСТОГА (=Онога Који Јесте) и пре и после пада Адама...Адам је оставио Бога, за то ће имати последице, али Бог није оставио Адама!

Ето, ајде ти мени наведи било који текст где се негира благодат, у смислу да је ПОТПУНО исчезла из природе пале? И како може да опстаје природа и људи како да живе до смрти без крштења и они који убијају и којешта? Па инерцији некој? Шта ли? Од пада до данас се живи по инерцији или се живи по(д) благодаћу Божијом? Неовисно од тога ко ће се спасити? И шта је за тебе, уствари, благодат?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 13. 7. 2023. at 21:22, Bokisd рече

Издвојио сам ово можда је кључно, била је наша природа под благодаћу пре пада и греха и смрти и трулежности, и онда смо пали и изгубили благдат...

Expand  

Нисмо изгубили (целу) благодад, благодат је умањена и то у толикој мери да је наступила смрт и целокупна природа се изменила (=изопачила, ошизофренила). Но та чињеница не негира постојање благодати и у/над том палом природом. Просто не можеш то порећи нити начи код било којег Оца да је благодат исчезла прилико пада.

Можда треба сам себи да одговориш штаје за тебе благодат? За мене је благодат и сам живот. ко узмемо, хипотетички, најгрешнијег човека, сматрам да и над њим бдије некава благодат (=дар живота). То што он неће превазићи своју природу, неће се спас(и)ти, то не значи да и над њим нема благодати - живи човек, напаја се са благодатног извора Живота. Ако неко трује извор, то не значи да извор пресусшује.

Сунце греје и грешнике и праведнике, живи и греник и праведник. Друга је ствар што ти под балагодаћу, изгледа, сматраш само ...ајде да кажемо дејства Духа у Тајнама Цркве. Па Боки, благодат је и над муслиманом, и Кинезом...сво Предање, сви Псалми ти говоре о природи као дејству Творачком.

На крају крајева, сматраш да је душа беЗсмрна? Па добро бре, Боки, душа је жива и ПОСЛЕ пада, хоћеш рећи да не живи помћу багодати? Свако дејство Божије, сваки закон Божији, духовни и физички, је пројава благодати.

То што ми не можемо благодат хронологизовати, компарирати, извагати и измерити - то не значи да је нема!

Просто је невероватно да ти, буквално, одричеш постојање благодати над палом природом и људима? Па бре Боки! Уласном смрти у природу нашу, благодат се УМАЊИЛА, а није НЕСТАЛА! "План Б" спасења човека не подразумева исчезнуће благодати, већ умањење (условно речено) благодати. ИСТИ (=личносно) је Адам и пре и после пада. Није Адам нестао када је постао смртан. ИСТА је благодат од ИСТОГА (=Онога Који Јесте) и пре и после пада Адама...Адам је оставио Бога, за то ће имати последице, али Бог није оставио Адама!

Ето, ајде ти мени наведи било који текст где се негира благодат, у смислу да је ПОТПУНО исчезла из природе пале? И како може да опстаје природа и људи како да живе до смрти без крштења и они који убијају и којешта? Па инерцији некој? Шта ли? Од пада до данас се живи по инерцији или се живи по(д) благодаћу Божијом? Неовисно од тога ко ће се спасити? И шта је за тебе, уствари, благодат?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 13. 7. 2023. at 21:22, Bokisd рече

Издвојио сам ово можда је кључно, била је наша природа под благодаћу пре пада и греха и смрти и трулежности, и онда смо пали и изгубили благдат...

Expand  

Нисмо изгубили (целу) благодад, благодат је умањена и то у толикој мери да је наступила смрт и целокупна природа се изменила (=изопачила, ошизофренила). Но та чињеница не негира постојање благодати и у/над том палом природом. Просто не можеш то порећи нити начи код било којег Оца да је благодат исчезла прилико пада.

Можда треба сам себи да одговориш штаје за тебе благодат? За мене је благодат и сам живот. ко узмемо, хипотетички, најгрешнијег човека, сматрам да и над њим бдије некава благодат (=дар живота). То што он неће превазићи своју природу, неће се спас(и)ти, то не значи да и над њим нема благодати - живи човек, напаја се са благодатног извора Живота. Ако неко трује извор, то не значи да извор пресусшује.

Сунце греје и грешнике и праведнике, живи и греник и праведник. Друга је ствар што ти под балагодаћу, изгледа, сматраш само ...ајде да кажемо дејства Духа у Тајнама Цркве. Па Боки, благодат је и над муслиманом, и Кинезом...сво Предање, сви Псалми ти говоре о природи као дејству Творачком.

На крају крајева, сматраш да је душа беЗсмрна? Па добро бре, Боки, душа је жива и ПОСЛЕ пада, хоћеш рећи да не живи помћу багодати? Свако дејство Божије, сваки закон Божији, духовни и физички, је пројава благодати.

То што ми не можемо благодат хронологизовати, компарирати, извагати и измерити - то не значи да је нема!

Просто је невероватно да ти, буквално, одричеш постојање благодати над палом природом и људима? Па бре Боки! Уласном смрти у природу нашу, благодат се УМАЊИЛА, а није НЕСТАЛА! "План Б" спасења човека не подразумева исчезнуће благодати, већ умањење (условно речено) благодати. ИСТИ (=личносно) је Адам и пре и после пада. Није Адам нестао када је постао смртан. ИСТА је благодат од ИСТОГА (=Онога Који Јесте) и пре и после пада Адама...Адам је оставио Бога, за то ће имати последице, али Бог није оставио Адама!

Ето, ајде ти мени наведи било који текст где се негира благодат, у смислу да је ПОТПУНО исчезла из природе пале? И како може да опстаје природа и људи како да живе до смрти без крштења и они који убијају и којешта? Па инерцији некој? Шта ли? Од пада до данас се живи по инерцији или се живи по(д) благодаћу Божијом? Неовисно од тога ко ће се спасити? И шта је за тебе, уствари, благодат?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 13. 7. 2023. at 21:22, Bokisd рече

Издвојио сам ово можда је кључно, била је наша природа под благодаћу пре пада и греха и смрти и трулежности, и онда смо пали и изгубили благдат...

Expand  

Нисмо изгубили (целу) благодад, благодат је умањена и то у толикој мери да је наступила смрт и целокупна природа се изменила (=изопачила, ошизофренила). Но та чињеница не негира постојање благодати и у/над том палом природом. Просто не можеш то порећи нити начи код било којег Оца да је благодат исчезла прилико пада.

Можда треба сам себи да одговориш штаје за тебе благодат? За мене је благодат и сам живот. ко узмемо, хипотетички, најгрешнијег човека, сматрам да и над њим бдије некава благодат (=дар живота). То што он неће превазићи своју природу, неће се спас(и)ти, то не значи да и над њим нема благодати - живи човек, напаја се са благодатног извора Живота. Ако неко трује извор, то не значи да извор пресусшује.

Сунце греје и грешнике и праведнике, живи и греник и праведник. Друга је ствар што ти под балагодаћу, изгледа, сматраш само ...ајде да кажемо дејства Духа у Тајнама Цркве. Па Боки, благодат је и над муслиманом, и Кинезом...сво Предање, сви Псалми ти говоре о природи као дејству Творачком.

На крају крајева, сматраш да је душа беЗсмрна? Па добро бре, Боки, душа је жива и ПОСЛЕ пада, хоћеш рећи да не живи помћу багодати? Свако дејство Божије, сваки закон Божији, духовни и физички, је пројава благодати.

То што ми не можемо благодат хронологизовати, компарирати, извагати и измерити - то не значи да је нема!

Просто је невероватно да ти, буквално, одричеш постојање благодати над палом природом и људима? Па бре Боки! Уласном смрти у природу нашу, благодат се УМАЊИЛА, а није НЕСТАЛА! "План Б" спасења човека не подразумева исчезнуће благодати, већ умањење (условно речено) благодати. ИСТИ (=личносно) је Адам и пре и после пада. Није Адам нестао када је постао смртан. ИСТА је благодат од ИСТОГА (=Онога Који Јесте) и пре и после пада Адама...Адам је оставио Бога, за то ће имати последице, али Бог није оставио Адама!

Ето, ајде ти мени наведи било који текст где се негира благодат, у смислу да је ПОТПУНО исчезла из природе пале? И како може да опстаје природа и људи како да живе до смрти без крштења и они који убијају и којешта? Па инерцији некој? Шта ли? Од пада до данас се живи по инерцији или се живи по(д) благодаћу Божијом? Неовисно од тога ко ће се спасити? И шта је за тебе, уствари, благодат?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 13. 7. 2023. at 21:22, Bokisd рече

Спасење је, стога, по благодати, а не по природи…

Expand  

Спасење јесте по благодати, не по природи, сасвим је тачно што св. Максим каже. Али исти Максим каже да се спасавамо тако што своју вољу усаглашавамо с логосом природе, који је усађен у њу (природу), као одраз воље Божије. И тек по тој сагласности (слободне воље) са природном вољом (тим логосима), благодат може да дејствује у нама. И дејствује! И као натприродна, што она јесте, и по тој сагласности природе да се нађе у Богу, по опредјељењу наше слободне воље и назначењу самих логоса (природе), као циљ нашег бића (у Богу).

Просто, јесте благодат надприродна, али не дјелује у нама него по логосима саме природе, односно, по усаглашавању наше слободне воље са тим логосима.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 14. 7. 2023. at 21:25, Ćiriličar рече

Нисмо изгубили (целу) благодад, благодат је умањена и то у толикој мери да је наступила смрт и целокупна природа се изменила (=изопачила, ошизофренила). Но та чињеница не негира постојање благодати и у/над том палом природом. Просто не можеш то порећи нити начи код било којег Оца да је благодат исчезла прилико пада.

Можда треба сам себи да одговориш штаје за тебе благодат? За мене је благодат и сам живот. ко узмемо, хипотетички, најгрешнијег човека, сматрам да и над њим бдије некава благодат (=дар живота). То што он неће превазићи своју природу, неће се спас(и)ти, то не значи да и над њим нема благодати - живи човек, напаја се са благодатног извора Живота. Ако неко трује извор, то не значи да извор пресусшује.

Сунце греје и грешнике и праведнике, живи и греник и праведник. Друга је ствар што ти под балагодаћу, изгледа, сматраш само ...ајде да кажемо дејства Духа у Тајнама Цркве. Па Боки, благодат је и над муслиманом, и Кинезом...сво Предање, сви Псалми ти говоре о природи као дејству Творачком.

На крају крајева, сматраш да је душа беЗсмрна? Па добро бре, Боки, душа је жива и ПОСЛЕ пада, хоћеш рећи да не живи помћу багодати? Свако дејство Божије, сваки закон Божији, духовни и физички, је пројава благодати.

То што ми не можемо благодат хронологизовати, компарирати, извагати и измерити - то не значи да је нема!

Просто је невероватно да ти, буквално, одричеш постојање благодати над палом природом и људима? Па бре Боки! Уласном смрти у природу нашу, благодат се УМАЊИЛА, а није НЕСТАЛА! "План Б" спасења човека не подразумева исчезнуће благодати, већ умањење (условно речено) благодати. ИСТИ (=личносно) је Адам и пре и после пада. Није Адам нестао када је постао смртан. ИСТА је благодат од ИСТОГА (=Онога Који Јесте) и пре и после пада Адама...Адам је оставио Бога, за то ће имати последице, али Бог није оставио Адама!

Ето, ајде ти мени наведи било који текст где се негира благодат, у смислу да је ПОТПУНО исчезла из природе пале? И како може да опстаје природа и људи како да живе до смрти без крштења и они који убијају и којешта? Па инерцији некој? Шта ли? Од пада до данас се живи по инерцији или се живи по(д) благодаћу Божијом? Неовисно од тога ко ће се спасити? И шта је за тебе, уствари, благодат?

Expand  

Главна поставка ствари јесте оно од NBA аса да је природа vs благодат 1:1, о томе причамо, ово што пишеш је секундарно питање па и то што пишеш је у смислу да је благодат изнад природе није 1:1, рецимо ако благодат одржава душу у постојању онда то аутоматски значи да је благодат изнад природе јер она одржава природу наше душе у постојању.

И причамо о томе шта пише св.Максим Исповедник о односу наше природе и благодати, рецимо ово :

“Ниједно створење није у стању да се обожи кроз сопствену природу, јер не може да обухвати Бога. Ово се може остварити једино благодаћу Божјом” (М. И. Одговори Таласију 22, PG 90: 321)

Или је то и ово што пише св.Јован Лествичник :

Свети Јован Лествичник
ЛЕСТВИЦА

Поука XXIV

О Кротости, простоти и безазлености, који је немају по природи него се стичу, и о злоћи

 

То никако није 1:1, мислим мени делује да си мало промашио поенту, не негирам благодат у свету него причамо о својствима благодати у односу на природу. Први људи су били у благодати Раја и били су ко анђели и бесмртни, када су пали и истерани ван Раја више нису били у тој  благодати и постали су смртни и трулежни, то је реално и чињенично стање о тој благодати, и сада ту благодат имамо поново кроз Исуса и Његову цркву и опет можемо да постанемо бесмртни и богови по благодати у Цркви јер по нашој природи то не можемо да достигнемо и мени то делује као Пелагијанизам.

У ствари не знам и где је проблем ne_shvata јер ми се чини да се у основним поставкама слажемо.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

@Bokisd Ja nigde nisam tvrdio da je blagodat i priroda 1:1, tvrdio sam da priroda opstaje, postoji zahvaljujuci blaodati. Sama ta cinjenica govori da nije 1:1, a i smesno je ni ne moze biti. Kao kad bi tvrdio da je utikac isto sto i sruja. Ili da je ravan struji. Nije ravan.

Samo sam dao opasku na tvoj dosta grubo izrecen stav (a bilo bi mi nepojmljivo da tako mislis) da  je "nadilazenje prirode pomocu blagodati"odricanje da blagodat VEC deluje na tu prirodu.

Dakle mozemo govoriti samo u terminima blagodati veceg ili manjeg intenziteta, da tako kazem. I posle pada, blagodat deluje drugacije jer postuje Adamovu slobodu, ali ipak deluje, i to deluje na opstem planu i takodje na licnom planu pojedinca. E sad mozemo naglabati sta i kako i sa kojim posledicama.

Nemoguce je prirodu potpuno odvojiti od blagodati. Kada je Adam sunovrati i sebe i prirodu u smrt i proadanje, blagodat nije potpuno odstupila, jer d ajeste ne bi bilo nikavog zivota vise. To je to. Blagodat je tvoracka moca "pecacena" u prirodu. Sad kako i koliko ce covek da bude "kooperativan" sa Bogom i kuda ce stici sa oadricanjem od Boga ili zajednicarenjem sa Bogom, to je stvar druga...soterioloska, eshatoloska...a uslov da bi se moglo govoriti o spasenju jeste da ima KO da se spase. A imace ko ako bude zivih...nece...Adam je mogao da sunovrati DELIMICNO i sebe i prirodu u smrt, ali nije mogao u nistavilo u nebice! Zasto? Zato sto blagodat to nije dopustala, sto je u samom stvaranju to predvidjeno i stvaranje izvrseno tao da to nece moci izvesti...dakle zbog blagodati. Nije se Adam pitao niti je imao tu vlast da i sebe i prirodu sunovrati u NEBICE, vec "samo" u smrt.

Bog je mogao stvoriti tako da cim Adam sagresi, da nestane! I to bi bilo potpuno odsustvo blagodati.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Puno filozofije bez pokrića a jasno je da je duša po prirodi besmrtna  ( inače kako drugačije objasniti da se ne može ubiti ni uništiti) i da je Djevica Marija bez grijeha začeta zbog toga što je majka Kristova a sve vam to i oci govore.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 13. 7. 2023. at 11:27, Volim_Sina_Bozjeg рече

Dobro si ti to uobličio. Ima još jedna dobra od Maksima: priroda=blagodat. 

Expand  

U krajnjem slučaju ovo je jednako izjavi ,bez Boga ne bi ništa postojalo ili Bog je uzrok svega ali pošto pričamo o naravi duše onda  treba biti precizan i reći kakva je ona od Boga stvorena smrtna ili besmrtna i hoćemo li pri tome ići protiv logike i zdravog razuma i reći da je smrtna ali je milost održava u životu ili jednostavno priznati da je stvorena besmrtna. 

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 14. 7. 2023. at 21:51, slovoA рече

Спасење јесте по благодати, не по природи, сасвим је тачно што св. Максим каже. Али исти Максим каже да се спасавамо тако што своју вољу усаглашавамо с логосом природе, који је усађен у њу (природу), као одраз воље Божије. И тек по тој сагласности (слободне воље) са природном вољом (тим логосима), благодат може да дејствује у нама. И дејствује! И као натприродна, што она јесте, и по тој сагласности природе да се нађе у Богу, по опредјељењу наше слободне воље и назначењу самих логоса (природе), као циљ нашег бића (у Богу).

Просто, јесте благодат надприродна, али не дјелује у нама него по логосима саме природе, односно, по усаглашавању наше слободне воље са тим логосима.

Expand  

Слажем се, ја сам наводио само о односу благодати и природе, нисам улазио даље у причу, ево рецимо шта сам пронашао од св.Максима Исповедника његово дело О разним недоумицама, Апорија недоумица 154 :

https://azbyka.ru/otechnik/Maksim_Ispovednik/o-razlichnyh-trudnyh-mestah-aporijah-23-44-45-46-47-81-154-aporii/#0_7

Скраћено св.Максим пише да постоје три начина постојања, логос свих створених словесних бића, логос доброг бића, и логос вечног бића, и само се овај логос вечног бића дарује по благодати, логос доброг бића је саобразан слободном извољењу сваког бића, логос бића је даровање постојања и то сва бића природно поседују.

Нешто друго, ови делови су врло занимљиви :

Итак, в зависимости от того, будет ли действие (ἡ ἐνέργεια) [нашего] свободного произволения пользоваться [своей] природной способностью естественно или противоестественно, в конце его будет ожидать или блаженное бытие (τό εὖ εἶναι), или несчастное бытие (τό φεῦ εἶναι), что относится к приснобытию (τό ἀεί εἶναι), в котором «субботствуют» души, успокоившиеся от всякого движения.

Превод :

20230716_002406.thumb.jpg.2fbd0b289ed4079efec158cdbfacb125.jpg

И ово :

А тех, кто по своей воле воспользовался началом [своего] бытия противоестественно, вместо вечно блаженного бытия Он по справедливости наделит вечно несчастным бытием (τό ἀεί φεῦ εἶναι), ведь они уже более не будут способны вмещать благобытие, поскольку противно к нему расположены, и уже не будут иметь совершенно никакого движения после того явления Искомого, в соответствии с которым Искомому по природе свойственно являться ищущим [Его].

Превод :

20230716_001058.thumb.jpg.6cccdf795c90b70a229d5303874be199.jpg

Вечно авајно биће.....вечно несчастным бытием..... то је вечно постојање бића које је лоше, јадно, несретно, бедно..... и св.Максим пише да не могу више у вечности да задобију добро биће јер су супростављени или другачији од оних који су задобили добро и вечно биће и зато што после другог доласка Исуса Христа више нема никаквог кретања јер су бића тада задобила оно што су овде тражила и деловала, неко добро и вечно биће и успокојење у Богу, неко нажалост несретно биће које неће моћи више да задобије добро биће јер је по суштини и постојању различито од доброг бића и зато што тамо више неће бити кретања и свако ће остати у оном бићу које је овде тражило и иштило или добро или зло.

Тако да неки више не стављају св.Максима Исповедника као да заговара апокастазу када одваја добра и лоша бића и то вечним одвајањем, једноставно не може жртва и злочинац да буду исти и да благују заједно мора да буде неко одвајање и провалија између њих у вечности. 

итд....:takeoff:

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Чланови који сада читају   0 чланова

    • Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу
×
×
  • Креирај ново...