Jump to content

Однос хришћанства према хомосексуалности

Оцени ову тему


Ronald

Препоручена порука

пре 7 часа, Снежана рече

глуме оргазме

O ovom fenomenu baš dosta slušam. Je l' vi to stvarno toliko često radite? 

A mi, siroti, sve mislimo da smo velikii ljubavnici. :))

porukom-dobrote-nahrani-gladnog.thumb.jpg.e6722ef9e536dc201ac006f5bb88acb0.jpg

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 40 минута, Desiderius Erasmus рече

O ovom fenomenu baš dosta slušam. Je l' vi to stvarno toliko često radite? 

A mi, siroti, sve mislimo da smo velikii ljubavnici. :))

Nikakvo čudo, žene su sposobne odglumiti svoju smrt a da ne bi to? Za njih je to sitnica! :D 

8ce975aee95117d6a8b687f7e205e189?s=240
NET.HR

Koliko puta vam se u životu dogodilo da frajer jednostavno ne zna prihvatiti odbijanje i dalje vas pokušava 'osvojiti' čak i kada ga odlučno odbijete?Ann Gray iz Velike Britanije ima 29 godina i...

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Desiderius Erasmus

Jesi li pogledao gore dijelove koje je Bernard postavio? Uglavnom se pozivaju na prirodu, a znamo da je to pogresno, pri tom mislim da je poredjenje Sodome i Gomore koje nemaju veze sa monogamnim homosexualnim odnosom zbog kojeg je otvorena tema, dosta pogresno. Nema veze ni sa slobodnim stupanjem u odnose, zajednickim plemenitim ciljevima. Sodoma je ako podjemo od ljudi koji se akademski bave Svetim pismom ukljucivala mnogo prisile, zlostavljanja i jos mnogo toga itd.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 13 часа, Bokisd рече

jooj, ovo ne savetujem osobama sa slabim srcem i tananim osecanjima :D da citaju sta kaze sv.Jovan Zlatoust o homo prici :

http://sabornik.rs/index.php/crkvene-aktuelnosti/rec-pastira/424-zlatousti-o-homoseksualnosti

 

Ovde kod sv. Jovana treba primetiti nekoliko momenata koji pokazuju da njegove reči ne možemo baš u potpunosti primeniti na homoskesualce koji su to oduvek i koji su u stalnim vezama (boldovanja u citatima nisu moja):

Цитат

Примети још, какве снажне изразе употребљава Апостол. Није рекао да су они гајили узајамну љубав и жудњу, него - распалише се жељом својом један на другога. Примећујеш ли да је све произишло од преобиља жудње, која је показала да нема снаге да остане у својим сопственим границама? Све оне који преступају Богом установљене законе, жудња подстиче на оно што је необично и противзаконито.

Dakle, kaže se da je sve proizašlo od preobilja žudnje, što znači da Zlatousti, kao i Pavle, govori o paganskim razvratnicima, kojima je dojadio suprotni pol, pa su se okrenuli ka istom polu. 

Цитат

Као што многи, изгубивши потребу за уобичајеном храном, неретко једу земљу и каменчиће, а други, мучени силном жеђу често пију прљаву воду, тако су и незнабошци узаврели овом противзаконитом љубављу. 

Ovde se homoseksualni razvratnici porede sa onima koji su izgubili potrebu za uobičajenom hranom, što nam govori da te reči ne možemo primeniti na one koji oduvek osećaju privlačnost isključivo prema istom polu.

Цитат

Ако пак ти упиташ: откуда толика напрегнутост страсти? – Одговарам: отуда што их је Бог оставио. 

Nećemo valjda reći da je Bog ostavio dete koje, ni krivo ni dužno, kod sebe primećuje homoseksualne sklonosti? Jasno je, dakle, da se govori o razvratnicima. To se jasno poentira u sledećim rečenicama:

Цитат

 А од чега је произашла ова богоостављеност?

Од безакоња оних који оставише Бога. Мушкарци са мушкарцима чинећи срам. (Ст. 27). 2. Ти пак, (говори Апостол), чувши о томе да се они распалише, не помишљај да је у њих била само једна болест жудње. Све превасходно зависи од немарности, која је и распаљивала страсти.

Dakle, bezakonje, raspaljivanje žudnje i nemarnost se navode kao razlozi ovog greha, što se opet ne može primeniti na one koji oduvek imaju homoseksualne sklonosti.

Цитат

Уопште, незнабожци ово дело не сматраху за бестидно. Него за почасно и веома узвишено; и то у таквој мери да робовима (лишеним слободе, прим. прев.) даваху слободу само за њега. Тако је мислио „мудри“ народ атински и „велики“  Атињанин Солон. Могуће је пронаћи и много других философских дела која су заражена овом болешћу.

Ovde sv. Jovan kritikuje filosofsko favorizovanje homoseksualnih odnosa kod starih Grka.

Цитат

Они који шкопе друге, не наносе човеку толико поругу (колика се наноси мужелоштвом), зато што су ушкопљени и после ушкопљења у многим случајевима корисни. Међутим, ништа није непотребније од мушкарца који је постао блудница.

A ovde govori o muškarcu koji je postao bludnica, što se ne može reći za homoseksualca koji je u stalnoj vezi.

Цитат

Ако ти, чувши о геени, смејеш се и не верујеш, онда се присети огња содомскога. Заиста и у садашњем животу видимо приличје геене. Пошто су многи били потпуно спремни да не поверују онима који се јавише по васкрсењу и објавише да и сада постоји огањ неугасиви. онда их је Бог уразумио догађајима из садашњега живота. Такав (догађај, прим.прев) је био сажежење Содома и истребљење овога огњем, о чему знају они који су били тамо и сопственим очима видели трагове божанске казне и небеских муња. Појми дакле како је велик био грех који је побудио геену да се јави превремено.

Ovde se govori o sodomskom grehu, koji je, kao što znamo, bio: pokušaj homoseksualnog silovanja.

 

Sve u svemu, sv. Jovan svakako nije blagonaklono gledao na homoseksualne odnose, ali je očito govorio više o onima koji se iz razvrata odaju takvim odnosima, a manje (ako ikako) o onima koji su od malih nogu gejevi. Pitanje je da li se u vreme Otaca i znalo da postoje i takvi homoseksualci. 

porukom-dobrote-nahrani-gladnog.thumb.jpg.e6722ef9e536dc201ac006f5bb88acb0.jpg

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 6 минута, Ronald рече

Desiderius Erasmus

Jesi li pogledao gore dijelove koje je Bernard postavio? Uglavnom se pozivaju na prirodu, a znamo da je to pogresno, pri tom mislim da je poredjenje Sodome i Gomore koje nemaju veze sa monogamnim homosexualnim odnosom zbog kojeg je otvorena tema, dosta pogresno. Nema veze ni sa slobodnim stupanjem u odnose, zajednickim plemenitim ciljevima. Sodoma je ako podjemo od ljudi koji se akademski bave Svetim pismom ukljucivala mnogo prisile, zlostavljanja i jos mnogo toga itd.

Da, jasno je da su mnogi Oci kritikovali bilo sodomski greh (homoseksualne silovatelje), bilo razvratnike koji se iz besa i razvrata raspaljuju prema istom polu. 

Danas, kada znamo da ima ljudi koji su od malih nogu homoseksualci, moramo da promislimo kako pristupiti tim ljudima. Ja smatram da Crkva najpre treba da im predloži celibat, a ako to nikako ne uspe, onda im dozvoliti da imaju stalnog partnera.

porukom-dobrote-nahrani-gladnog.thumb.jpg.e6722ef9e536dc201ac006f5bb88acb0.jpg

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 18 минута, Desiderius Erasmus рече

Da, jasno je da su mnogi Oci kritikovali bilo sodomski greh (homoseksualne silovatelje), bilo razvratnike koji se iz besa i razvrata raspaljuju prema istom polu. 

Danas, kada znamo da ima ljudi koji su od malih nogu homoseksualci, moramo da promislimo kako pristupiti tim ljudima. Ja smatram da Crkva najpre treba da im predloži celibat, a ako to nikako ne uspe, onda im dozvoliti da imaju stalnog partnera.

Crkva kao institucija je odviše troma da bi bila sposobna takve stvari rješavati, kod katolika još nemamo ni pojma šta sa razvedenim crkveno vjenčanim hetero (nelegalno razvredenim, nekanonski), da li ih pripustiti sakramentima a kamo li s nekakvim tamo homoušima i lezbama. Papa Franjo nešto pokušava s tim razvedenim ali i to je borba protiv vjetrenjača. 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 22 минута, Desiderius Erasmus рече

Sve u svemu, sv. Jovan svakako nije blagonaklono gledao na homoseksualne odnose, ali je očito govorio više o onima koji se iz razvrata odaju takvim odnosima, a manje (ako ikako) o onima koji su od malih nogu gejevi. Pitanje je da li se u vreme Otaca i znalo da postoje i takvi homoseksualci. 

Nisu mogli znati za ovakav tip odnosa koji poznajemo danas ni ljudi prije sto i vise godina a ne tada. Uglavnom je osudjivan odnos, mislim ako pogledamo malo antrpologiju i ekonomiju tog perioda onaj u kojem su muskarci, cak i medju gejevima morali sklapati nekakve zajednice sa zenama radi prezivljavanja, radi porodice, religije u kojoj su odrastali itd, s tim sto su sa strane vjerovatno se susretali jedni sa drugima, zato muzeloztvo i njegova osuda. Jednostavno su se krili jer se privlacnost prema muskarcu smatrala grijehom ali i zlocinom.

Ja mislim da je upravo ta rigidnost i nerazumljivost, odbijanje bilo kakvog racionalnog pristupa kasnije kroz celibatno svestenstvo, pa i monastvo katolicko i pravoslavno( mada je to manje istrazeno) dovela ne samo do skrivanja homosexualaca iza mantije za koje ne postoji nikakvo ogranicenje jer se radi o zrelim osobama, nego jos gore do skrivanja mnogih sexualnih zlostavljaca djece, a skandali sesve vise otkrivaju i gomila se broj slucajeva.

Cak je ovaj papa cini mi se negdje u nekom intervju predlozio nekoliko vrsta testova prije rukopolozenja svestenstva kako bi se na vrijeme sprijecili pojedini zlostavljaci djece da se sakriju iz cina. To je ogroman korak.

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 27 минута, Desiderius Erasmus рече

Da, jasno je da su mnogi Oci kritikovali bilo sodomski greh (homoseksualne silovatelje), bilo razvratnike koji se iz besa i razvrata raspaljuju prema istom polu. 

Danas, kada znamo da ima ljudi koji su od malih nogu homoseksualci, moramo da promislimo kako pristupiti tim ljudima. Ja smatram da Crkva najpre treba da im predloži celibat, a ako to nikako ne uspe, onda im dozvoliti da imaju stalnog partnera.

Imas slucaj koji sam postavljao ovde gdje cak ni dugogodisnji sluzitelj pravoslavne Crkve, pri tom phd istoricar, a koji je imao svetitelja( slobodno se to moze reci za njegovog duhovnika arhimandrita Atanasija koji je kao malo ko razumio koliko je bitno slusati, ali da razumijes a ne da cujes) za duhovnika ipak na kraju nije izdrzao i izasao je iz Crkve i vjencao se za covjeka u kojeg se zaljubio, a borio sam sa sobom godinama. Otac Atanasije je pokusao da ga sprijeci razgovorom, ali kasnije posto je znao da je gej oduvijek, ispovjedao mu se konnstantno, zajedno su se molili i dijelili obrok itd., je dopustio i rekao mu da zeli upoznati njegovog partnera i dao im je neformalan blagosliv, zvanican nije mogao jer ga ne daje ni Crkva. Pri tom se ovaj covjek nije okrenuo protiv hriscanstva, i dalje je hriscanin ali na nacin kako je Lazar Nesic na primer predlozio Vasketu na isto pitanje, budi hriscanin van Crkve iako si mozda duhovno daleko vise u njoj nego mnogi koji su prisutni. Pogledaj mislim da cete interesovati tekst, nije dug:

https://orthodoxandgay.com/the-first-duty-of-love-is-to-listen

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 48 минута, Zayron рече

Crkva kao institucija je odviše troma da bi bila sposobna takve stvari rješavati, kod katolika još nemamo ni pojma šta sa razvedenim crkveno vjenčanim hetero (nelegalno razvredenim, nekanonski), da li ih pripustiti sakramentima a kamo li s nekakvim tamo homoušima i lezbama. Papa Franjo nešto pokušava s tim razvedenim ali i to je borba protiv vjetrenjača. 

S kanonske strane nije još ni toliki problem s tim samo razvedenim koji žive odijeljeni, uloži im se pokora, zapadna verzija epitimije, pokaju se i mogu opet na sakramente. Problem su oni razvedeni koji već imaju drugi brak, naravno nekanonski i po crkvenom pravu se smatraju bludnicima. Ti razvedeni u drugom braku su na tom s kanonske strane u daleko gorem položaju nego ikakvi LGBT. Gay i lezbe su ništa prema tome u kakvom su se prušvihu i maleru našli oni, pogotovu ako u tom drugom a neki čak i trećem ili četvrtom braku imaju djecu koja su po crkvenopravnoj strani sva vanbračna. To je karta u jednom smjeru a ravno za pakao prema starim tumačenjima. A sve je to kao "prirodno" prema Bokisidu! Kakva će Boki, njih ta tvoja "prirodnost" da spasi i opravda? Oni se dopustili svetogrdja, sakrilegija, pogazivši bračni zavjet, svetu vezu Ženidbenog Sakramenta, Svetu Tajnu, to je gore nego obični LGBT koji nikakav takav zavjet u Crkvi nisu dali ni pogazili.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 19 минута, Ronald рече

i dalje je hriscanin ali na nacin kako je Lazar Nesic na primer predlozio Vasketu na isto pitanje, budi hriscanin van Crkve iako si mozda duhovno daleko vise u njoj nego mnogi koji su prisutni. Pogledaj mislim da cete interesovati tekst, nije dug:

https://orthodoxandgay.com/the-first-duty-of-love-is-to-listen

Šteta je biti hrišćanin van Crkve. To je sterilno hrišćanstvo. Zato Crkva treba da vidi kako da pristupi takvim ljudima. Nisam za venčavanje gejeva i usvajanje dece od strane takvih parova, ali mislim da bi nakon bezuspešno pokušanog celibata trebalo tolerisati takve (stalne) veze.

Tu, naravno, nisam za to da neko pokuša celibat dva dana i kaže da nije za to, nego neki malo duži period da se potrudi.

porukom-dobrote-nahrani-gladnog.thumb.jpg.e6722ef9e536dc201ac006f5bb88acb0.jpg

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 1 сат, Desiderius Erasmus рече

Ovde kod sv. Jovana treba primetiti nekoliko momenata koji pokazuju da njegove reči ne možemo baš u potpunosti primeniti na homoskesualce koji su to oduvek i koji su u stalnim vezama (boldovanja u citatima nisu moja):

Dakle, kaže se da je sve proizašlo od preobilja žudnje, što znači da Zlatousti, kao i Pavle, govori o paganskim razvratnicima, kojima je dojadio suprotni pol, pa su se okrenuli ka istom polu. 

Ovde se homoseksualni razvratnici porede sa onima koji su izgubili potrebu za uobičajenom hranom, što nam govori da te reči ne možemo primeniti na one koji oduvek osećaju privlačnost isključivo prema istom polu.

Nećemo valjda reći da je Bog ostavio dete koje, ni krivo ni dužno, kod sebe primećuje homoseksualne sklonosti? Jasno je, dakle, da se govori o razvratnicima. To se jasno poentira u sledećim rečenicama:

Dakle, bezakonje, raspaljivanje žudnje i nemarnost se navode kao razlozi ovog greha, što se opet ne može primeniti na one koji oduvek imaju homoseksualne sklonosti.

Ovde sv. Jovan kritikuje filosofsko favorizovanje homoseksualnih odnosa kod starih Grka.

A ovde govori o muškarcu koji je postao bludnica, što se ne može reći za homoseksualca koji je u stalnoj vezi.

Ovde se govori o sodomskom grehu, koji je, kao što znamo, bio: pokušaj homoseksualnog silovanja.

 

Sve u svemu, sv. Jovan svakako nije blagonaklono gledao na homoseksualne odnose, ali je očito govorio više o onima koji se iz razvrata odaju takvim odnosima, a manje (ako ikako) o onima koji su od malih nogu gejevi. Pitanje je da li se u vreme Otaca i znalo da postoje i takvi homoseksualci. 

Znaci pederastija po tvom misljenju nije nista strasno i nije veliki greh, ako je monogamus?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Пре сат времена, Desiderius Erasmus рече

Šteta je biti hrišćanin van Crkve. To je sterilno hrišćanstvo. Zato Crkva treba da vidi kako da pristupi takvim ljudima. Nisam za venčavanje gejeva i usvajanje dece od strane takvih parova, ali mislim da bi nakon bezuspešno pokušanog celibata trebalo tolerisati takve (stalne) veze.

Tu, naravno, nisam za to da neko pokuša celibat dva dana i kaže da nije za to, nego neki malo duži period da se potrudi.

Opet se vracamo na ono od pre neki dan-tolerisati mu smrt i propast... Hristos nam porucuje da volimo, ne da tolerismo. Hristos kaze:"ako Crkvu ne poslusa, da ti bude kao neznabozac". Valjda je Isusova poruka univerzalna za sva vremena... Ako Crkva kaze: "ne to je smrt, to je propast", a sodomit to ne cuje, ne zanima ga, sta cemo onda? Tolerisati takvog...? Bice spasen, a ne slusa Crkvu, a Hristos kaze da slusamo... Uzgred, glava Crkvi je Hristos, veli Pavle... Implicira da Hrista ne slusamo...

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 2 минута, Срђан К. рече

Znaci pederastija po tvom misljenju nije nista strasno i nije veliki greh, ako je monogamus?

Smatram da, ikonomije radi, treba tolerisati takve (stalne) veze kod ljudi koji od malih nogu osećaju sklonost isključivo ka istom polu i koji su se istinski potrudili da žive celibatno, pa nisu uspeli. 

porukom-dobrote-nahrani-gladnog.thumb.jpg.e6722ef9e536dc201ac006f5bb88acb0.jpg

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 46 минута, Desiderius Erasmus рече

Šteta je biti hrišćanin van Crkve. To je sterilno hrišćanstvo. Zato Crkva treba da vidi kako da pristupi takvim ljudima. Nisam za venčavanje gejeva i usvajanje dece od strane takvih parova, ali mislim da bi nakon bezuspešno pokušanog celibata trebalo tolerisati takve (stalne) veze.

Tu, naravno, nisam za to da neko pokuša celibat dva dana i kaže da nije za to, nego neki malo duži period da se potrudi.

Znam da je steta ali kad neko u pocetku naleti na los prijem, neprihvatljivost i kad mu se njegova orijentacija predstavi kroz neofitski metod onda tesko da ce ga neko zadrzati na taj nacin. Narocito je tesko osobama koje oduvijek znaju da su gejevi, u vezi su, srecni i zadovoljni, ali koji pronadju sebe u hriscanskoj vjeri reci da trebaju raskinuti i pokusati celibat, tacnije tesko im je da povjeruju kako njihov odnos koji ne ukljucuje samo sex, vecina ljudi to nije motiv, vec zajednica u kojoj se radja ljubav i sve ostalo sto ona donosi.. Sta reci ljudima koji su u homo zajednici i usvojili su djecu, a ti primeri su u porastu. Evo vidis ovaj gore primer, ne znam sta je jos covjek mogao da pokusa. Vrlo brzo ce doci period kad lgbt populacija bude imala svoju djecu, ne znam kako ce se Crova postaviti na te promjene i jos mnoge biotehnoloske, mislim da nece zauvijek moci negirati realnost. Istrazivanja koja se vrse svake godine u USA vezano za toleranciju od strane religijskih i konzervativnih grupa nam kazu da su muslimani tolerantniji prema LGBT nego mnoge hriscanske denominacije, i procenenat medju njima raste, ljudi polako prihvataju kad se nadju u sredinama koje tolerise slobodu. Naravno radi se o izuzetno rigidnim denominacijama od kijih je pravoslavlje dosta udaljeno, ali primer sam naveo jer znamo kako muslimani gledaju na LGBT, narocito u muslimanskim zemljama.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 18 минута, Срђан К. рече

Znaci pederastija po tvom misljenju nije nista strasno i nije veliki greh, ako je monogamus?

Srki mislim da grijesis kad koristis termin pederastija jer on oznacava odnos izmedju zrele punoljetne osobe i adolescenta( postoji mladji i stariji adolescent, a obuhvataju godine od 14-18). Postoji i kasna adolescencija ali to je period od 18-25, ali se obicno pod tim terminom uzima ovo sto sam prvo napisao.

Homosexualni monogamni odnos koji Erasmus koristi je odnos dvije osobe koje su zrele i punoljetne.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

×
×
  • Креирај ново...