Jump to content

ПРОГОН СПЦ у Црној Гори

Оцени ову тему


Препоручена порука

  On 24. 5. 2014. at 11:30, verum est in beer рече

Полако Мило, још није сигурно. Јесте да си направио пар чуда до сада (добио независност када је било немогуће, увео санкције Русима, потписао примирје са љутим непријатељима Јапанцима, стоички се држиш на власти не мали број година, успео да чудом нестану све оне цигарете...), али још мало ти фали за улазак у диптих светих ђетића јуначке и историјске дуге ЦПЦ.

 

1653908_727842130581752_1646819309_n.jpg

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

@Ayla

:))

Где ископа те слике :)

orthodoxlighthouse

Душо моја, душо моја, устани, што спаваш; крај се приближава и ти ћеш се узнемирити; прени се, дакле, да те поштеди Христос Бог који је свуда и све испуњава.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 24. 5. 2014. at 9:04, Pontifex Emeritus рече

на коју год карту да заигра, добија. човек је велемајстор.

Добио сам неке поуздане информације да су завршили "посао" за сјутра и да су обезбиједили подршку са стране. Јес' да је у питању избор за градоначелника, али Подгорица би могла да буде прекретница. Тако да све ово што каже може да буде покушај трговине пред изборе или нека будућа политика.

А да је велемајстор, велемајстор је.

Нек нам Бог да среће да се врате дани, славни дани наше прошлости...

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 24. 5. 2014. at 11:31, Juan рече
Шта је сад ово? Плашиш се да ти онај минђушар неће обновити уговор, па си плату потражио код непријатеља србства, за коју онда мораш да пишеш овакве ствари? Ако човек прати твоја писања, може да види да си све мекши према антисрбским и осталим безбожним појавама. Неки мисле можда да се ти преиспитујеш и мењаш мишљење, али ја те знам и знам одакле ветар дува и теби евре доноси.
ж

 

Не причај свашта, брате.  

  • Волим 1
Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 24. 5. 2014. at 11:37, Александар Милојков рече

ж

 

Не причај свашта, брате.  

 

 

[šala]

 

Шта је сад ово? Плашиш се да ти онај минђушар неће обновити уговор, па си плату потражио код непријатеља србства, за коју онда мораш да пишеш овакве ствари? Ако човек прати твоја писања, може да види да си све мекши према антисрбским и осталим безбожним појавама. Неки мисле можда да се ти преиспитујеш и мењаш мишљење, али ја те знам и знам одакле ветар дува и теби евре доноси.

 

[/šala]

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 24. 5. 2014. at 11:15, Александар Милојков рече

По мени, решење је да се на будућем Васељенском сабору реши и питање "националног" у именима помесних Цркава. Црква није "српкска", "грчка", "руска", већ Црква у Србији, Грчкој, Русији... Читајте обраћање апостола Павла Црквама у... Стојим на тврдњи да је свођење помесности Цркве на национално рак рана на Телу Цркве. Зато и имамо апсурд да на једној територији имамо двојицу православних епископа, на пример српског и румунског. Нелогично, нелитургијски, неканонски.

Ако ће то да ријеши проблем, ја сам први за.

Али, зар зато што је неко ријешио да због имена, тј. префикса који иде испред "Православна црква", неће да иде/поштује ту цркву, преправљамо нешто што никоме није сметало док не дођоше они који су у тој цркви чували овце и краве, а сад би и да мијењају све оно што се њима не свиђа - нека, хвала. Нека дижу своје храмове, ако им сметају ови постојећи, па нека иду у њих. Ко иде у Цркву због српског/црногорског имена тај је у дебелој заблуди! Велика већина од њих који се залажу за тако нешто ни не иде у Цркву. Притом, и на "нашој" страни би био велики број оних који би у брисању имена "српска" видјели неки вид издаје. Ја то не видим као рјешење већ као зачарани круг, а можда и гријешим. Мислим да је Митрополит то једном и пробао, а можда је и званично урађено тако нешто. Не сјећам се тога, али знам да је био проглашен за најгорег издајника!!!

Нек нам Бог да среће да се врате дани, славни дани наше прошлости...

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 24. 5. 2014. at 11:53, Пг рече

Ко иде у Цркву због српског/црногорског имена тај је у дебелој заблуди!

 

 

  On 24. 5. 2014. at 11:53, Пг рече

Притом, и на "нашој" страни би био велики број оних који би у брисању имена "српска" видјели неки вид издаје.

 

 

:.mislise.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Juan, не знам шта ти није јасно, ал` да појасним.

 

Ја сам рекао да сам и ја први ЗА брисање имена ако ће то да ријеши проблем, али...

Колики је број оних који подржавају садашњи назив, а који би у томе видјели издају?! Дакле, добили би исти проблем али на другој страни. А био неко Србин или Црногорац, ако иде у Цркву због њеног имена у дебелој је заблуди. Ту не правим разлику. Не знам у чему се ове двије моје реченице не подударају.

 

Или да ти још простије кажем - И на тој "нашој" страни постоје оних који су у заблуди(по том питању)!

Нек нам Бог да среће да се врате дани, славни дани наше прошлости...

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 24. 5. 2014. at 12:04, Pontifex Emeritus рече

Црква је одувек организована по националном начелу, само што већина вас има искривљено поимање нације, јер под нацијом подразумевате етничку заједницу, а нација то није.

 

Није тачно. Није одувек организована по националном начелу.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 24. 5. 2014. at 12:14, Pontifex Emeritus рече

па добро, није одувек, али јесте од кад је одлучено да помесне Цркве морају да прате политичке границе.

 

Да ли то значи да је у овом случају исправно да митрополија добије аутокефалност и преименује се у ЦПЦ?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 24. 5. 2014. at 12:26, Pontifex Emeritus рече

а где то пише да је свака помесна Црква аутоматски и аутокефална?

 

Не знам, питам тебе. Шта у контексту политички самосталне Црне Горе значи твоја изјава да ”помесне Цркве морају да прате политичке границе”?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 24. 5. 2014. at 12:14, Pontifex Emeritus рече
па добро, није одувек, али јесте од кад је одлучено да помесне Цркве морају да прате политичке границе.

 

Не знам када је то одлучено? Постоје канони који говоре о поклапању границе Цркве са границом државе. Међутим, проблем је у томе што мали број, веома мали број људи, па чак и теолога (студената поготово), слабо или никако не барата основним појмовима еклисиологије. Шта је помесна а шта васељенска Црква? Ко чини једно а ко друго? Која је улога Првог у Цркви, на помесном и васљенском нивоу? Ко је Први у твојој помесној Цркви? Шта је митрополит, шта архиепископ, шта патријарх? Ја гарантујем да од 100 људи њих 95 неће знати најелементарније одговоре на ова питања.

 

Напоменућу, Свети Сава, први наш Архиепископ, није би Српски Архиепископ већ - Архиепископ свих српских и поморских земаља. Разлика је велика. Ми смо, нажалост, дошли до такве свести да је први задатак Цркве (помесне) да "србује". Сабори нам се одржавају искључиво на помесном (=националном) нивоу. Затворили смо се у своје националне окове и губимо димензију саборности (васељенскости, католичности) Цркве. Зато нам се то и обија о главу. На таквој искривљеној свести о помесности Цркве никао је македонски раскол а и ова секта Мирашева у Црној Гори. Е па браћо моја, што каже пословица, родило се ваља га сад и љуљати. 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 24. 5. 2014. at 12:34, Александар Милојков рече
На таквој искривљеној свести о помесности Цркве никао је македонски раскол а и ова секта Мирашева у Црној Гори. Е па браћо моја, што каже пословица, родило се ваља га сад и љуљати. 

 

То ва је то. Македонци неће да буду у "Српској" Цркви већ у "Македонској", Црногорци (мањина додуше) хоће не у "Српску" већ у "Црногорску". Авај, повезали су Цркву са државом и њеним идентитетом. Зато се осећају, под овим "Српска", као окупирани.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Чланови који сада читају   0 чланова

    • Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу
×
×
  • Креирај ново...