Jump to content

Догађаји у овчарско-кабларском манастиру Вазнесење Господње

Оцени ову тему


Препоручена порука

  On 26. 5. 2012. at 22:23, feeble рече

Џаба оче, онда им неко покаже слику патријарха у католичкој цркви и онда ће да кажу видиш и он саслужује... Затровало се то пуно, тешко да има повратка.

Не,него ће га онда оправдати,да су га "други натерали"... тако сам бар чуо од људи који су блиски начину размишљања које имају артемијевци.

А кад Патријарх Иринеј уради исто - е онда за неке "није наш Патријарх"...

Стварно схизофренија и хаос.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Одговори 931
  • Креирано
  • Последњи одговор

Популарни чланови у овој теми

  On 26. 5. 2012. at 22:23, feeble рече

Џаба оче, онда им неко покаже слику патријарха у католичкој цркви и онда ће да кажу видиш и он саслужује... Затровало се то пуно, тешко да има повратка.

Затровало - и осладило...

Катодна цев све трпи, а интернет свакога.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Strašno sam razočaran s tim sljedom događaja koji su doveli o. Gavrilovića tamo gdje je sada, najviše zbog toga jer sam njegovu knjigu "Logika krsta" smatrao kao 19 godišnjak mladenec (1982) nečim najljepšim što sam pročitao. Ovako je izgledala tada moja rang lista knjiga do tri prva mjesta tada:

1. Jevanđelje Gospoda našega Isusa Hristosa, autori, Duh Sveti, Matija, marko, Luka i Jovan

2. Braća Karamazovi Dostojevskog i besmrtni njegovi pasaži o Velikom Inkvizitoru i Starcu Zosimi

3. Logika Krsta autor Žarko Gavrilović

U opticaju je bilo nekoliko izdanja te knjige,

kako vidim, ja sam mislim imao to najstarije.

Osim toga su mi je više puta posuđivale katoličke redovnice,

moje tadašnje vjeroučiteljice na čitanje i imale lijepo mišljenje o njoj.

Kad sam poslije, pred par godina ustanovio da je to on

na tim kontroverznim videima to me vrlo razočaralo.

A razočaran je bio i moj jedan prijatelj koji je prije o njemu

imao vrlo lijepo mišljenje, inače katolički sveštenik, kapucin.

On je jednim od mojih najvećih razočarenja u životu koje sam doživio.

9125_Zarko_Gavrilovic.jpg

To je ta njegova knjiga o kojoj je riječ, tek kad sam dobio internet sam o. Gavrilovića

mogao u životu vidjeti, na fotografijama i videima, dakle 30 godina poslije čitanja te njegove knjige a bolje

da nisam. Kad sam vidio u kakvim videima figurira, šta govori protiv SPC i patrijarha Pavla bio sam se šokirao.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Гости
  On 26. 5. 2012. at 22:23, feeble рече

Џаба оче, онда им неко покаже слику патријарха у католичкој цркви и онда ће да кажу видиш и он саслужује... Затровало се то пуно, тешко да има повратка.

јасно... а овамо се позивају на светог Марка Ефеског који је ишао у Рим и са најлепшим речима се обраћао Папи какве ни сами римокатолици не изговарају. :)

Има повратка, ЗНАМ колико је само наш сајт и писање паметних људи помогло да се многи врате на пут Цркве. Ја их знам бар 50 а колико има оних које не знам... дакле, морамо да се свако у свом домену труди и да се схвати, како и рече онај деда са снимка, да нас разлике спајају ане раздвајају. Ја баш волим када одем код неког мог брата а он служи "по старом" или он дође код мене па служимо "по новом" (наравно, ово постављам да бисте разумели о чему причам, не постоји ни старо ни ново него је све то наше старо-ново, једно, једна Литургија)... то само говори колико је Црква широка, лепота богослужбених пракси...

Овако унифицирање које хоће да подвале аремићани (а и сами то не раде) је чист секташки менталитет које Богу хвала никада у Цркви није било.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 26. 5. 2012. at 21:47, АлексаАлексије рече

LITURGIJSKA PRAKSA OCA JUSTINA

Pošto se u uvodu svoje knjige na mnogo mjesta pozvao na bogomudre riječi svog duhovnog oca i velikog srpskog liturgičara i podvižnika, arhimandrita Justina (Popovića), vrijedilo bi vidjeti da li je zalaganje episkopa Atanasija za glasno čitanje svešteničkih molitava nešto što se sreće u načinu na koji je služio otac Justin. Ne može se sresti, što se vidi iz prevoda Liturgije sv. Jovana Zlatousta, sv. Vasilija Velikog i Pređeosvećenih darova koje je učinio o. Justin (Manastir Ćelije, 1978). Sve molitve koje se čitaju od strane sveštenika tamo gdje treba da se čitaju tiho - čitaju se tiho: u Liturgiji sv. Jovana Zlatousta molitvu prvog antifona sveštenik čita tiho, kao i molitvu drugog i trećeg antifona i molitvu Malog vhoda. Otac Justin piše: „Za vreme pevanja tropara sveštenik govori tiho ovu molitvu trisvete pesme“ Takođe, prva i druga molitva vernih, posle otpusta oglašenih čita se tiho, a za molitvu Heruvimske pesme se kaže: „Molitva kojom se sveštenik moli za sebe tiho dok se Heruvimska pesma peva“; i Molitva prinošenja govori se tiho; i izgovarajući riječi pred ustanovljenje moli se tiho, itd, itd. Tako je u svim ostalim prevodima Liturgija. Poznato je da je o. Justin s uobičajenim poretkom svlačio i navlačio oltarsku zavjesu, onako kako svi prezviteri čine kada služe. Isto tako je postupao i sa carskim, južnim i sjevernim dverima, a i zvonilo je zvonce prilikom osvećenja časnih Darova, što je sada ponegdje zabranjeno, kao kod rimokatolika.

Uz ovo treba dodati da je o. Justin bio izričito protiv primanja Svetog pričešća bez dostojne pripreme, koja se sastoji iz posta, molitve i ispovjesti, kako on to kaže u svojoj trećoj knjizi Dogmatike: „Pošto u Svetoj Tajni pričešća pričasnik prima presveto Telo i samu prečasnu Krv Gosloda Hrista, neophodno je potrebno da se pričasnik pripremi za ovu Svetu Tajnu. Priprema se vrši postom i molitvom, jer post i molitva očišćuju dušu od svakog greha i nečistote. Pri tome je čovek dužan da ispituje sebe i da savest svoju očisti od grehova pokajanjem. Samo tako pripremljen, čovek se može dostojno pričestiti. Pristupi li svetom Pričešću nepripremljen, čovek navlači na sebe strahovitu osudu. O tome govori sveti apostol Pavle: ‘Ali čovjek neka ispituje sebe, i tako od hljeba neka jede i iz čaše neka pije. Jer koji nedostojno jede i pije, sud sebi jede i pije, ne razlikujući tijela Gospodnjega’“ (1. Kor. 11,28-29).

POBOŽNE PJESMICE I PRIČASNI

Vladici Atanasiju smetaju „pobožne pesmice“ koje se pjevaju umjesto pričasna, koji su „eshatološki usmereni“. Među tim „pobožnim pesmicama“ svakako su i pjesme sv. vladike Nikolaja, za koje je o. Justin, sa suzama u očima govorio: „Neka mi oprosti sveti Damaskin, ali Nikolaj ga je prevazišao! „ Jednu od takvih „pjesmica“, „Carica tišine“ sv. vladike Nikolaja, otac Justin uvrstio je u svoj treći tom Dogmatike, u poglavlju o Majci Božjoj (možda je zato Dogmatika oca Justina izbačena sa Bogoslovskog fakulteta u Beogradu, da bi umjesto nje bila nametnuta Zizjulasova).

Свети Јустин је покретач литургијске обнове, први је почео да промишља литургију, да уноси примедбе и замерке на поредак литургије. У његовом издању пише да треба избацити тропар 3. часа јер је ту вештачки убачен и није му место. Први је превео литургију на савремени српски језик. И потпуно је депласирано и погрешно тврђење ових "теолога" да је свети Јустин имао исти став као и они, да литургију не треба дирати, и да је она непроменљива категорија, што народ каже "свето писмо". У то време је он урадио много већу реформу и новотарију, са својим преводом, него што је урађено у последњих двадесетак година.

Ово је потпуно погрешан приступ, сматрати да је Јустин својим преводима завршио литургијску обнову.

Ако би користили њихову логику, први би напали светог Јустина, са истим аргументима, са којим су напали и његове наследнике. Зар је био потребан превод литургије? Сви српски светитељи су служили на црквенословенском, зар је Јустин каже да то није била ваљана литургија? И сл небулозе које користе они који нападају литургијску обнову, тј стављање литургије и причешћа у центар хришћанског живота.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Свако ко је мало ближе познавао прилике у Рашко-Призренској диоцези, у време надлештва садашњег монаха Артемија или ти Авве-у егзилу, или је пак имао неки лични однос са поједниним оцима, клирицима, моинасима..вернима.. у истој, знао је што и сад веома добро зна.. да је патријарх Павле редовно био на мети и прозиван листом за све и свашта... Наравно није само он био прозиван - Артемијева главна фраза у то доба била је ''Моћници у патријаршији'' и ''моћници у Београду''... Иза речи моћници крио се лик и дело Епископа бачког... А генератор ''јереси'' коју су одобравали Патријарх Павле и Сабор био је владика Браничевски.. и сви они који нису имали ништа против њега... И то је расло полако и поступно...

Па сви су јако добро знали да Артемије није смео да се појави у Пећкој патријаршији.. без Паје блаженопочившег... А и Дечани, .. ко зна како би прошли да нису били принуђени да сарађују са Пећаршијским сестрама, Митрополитом Амфилохијем и Тасом који је једини изгарао (уз Амфија) да се Артемијев ''зилотизам''-зурлотизам ублажи, а он као човек уразуми и врати у нормалу... Али Арта једноставно то није хтео... зашто ..није много битно..нема оправдања..он је ипак био тај који је носио сву ОДГОВОРНОСТ...

.. Нек пропадне није штета !..

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Пратила сам ових дана све сто се дешавало са монахинјама из манастира Ваведење,и више пута сам чула да су у питањју игуманија и седам искушеница, а не монахиња. Па ако су искушенице, могуће да су и биле из Артемијевог окружења, и да их је он и послао код мати Јелене, или су се сретале у Љуљацима, и кад их је било довољно, одлука је пала да се заузме манастир.

Оно што ми некако упада о очи, а сад ризикујем да звучим као из филма " Балкански шпијун",је да су се десила два немила догађаја док се одржавао сабор СПЦ-а, а то је хапшење монахиња у Македонији и овог задњег случаја Артемијевих присталица, и мислим да господин Виловски има удела и у једном и у другом , при том не мислим да је он налогодавац, конце вуче неко много јачи ко је њега изабрао или врбовао. На жалост у свему томе има подршку јавну и тајну једног дела Грчке цркве.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 26. 5. 2012. at 21:29, C.A._R.I.A. рече

Хвала,види се да си вероучитељ,систематски и лепо објашњаваш... Него ако може још једно питање... Како се звао клирик који је био уз Артемија који је,шокиран "освајањем" манастира Дубоки Поток одустао и вратио се ? Заборавих му име,знам да ми је неко поменуо да се то десило

Вероватно се мисли на оца Стефана, игумана манастира Светих Врача из Зочишта. Он је, колико ми је познато био уз Артемија у Дубоком потоку, али га је ту "издао", по тврдњи артемијеваца. И даље је игуман у манастиру Зочиште.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 26. 5. 2012. at 23:01, carinjo рече

Оно што ми некако упада о очи, а сад ризикујем да звучим као из филма " Балкански шпијун",је да су се десила два немила догађаја док се одржавао сабор СПЦ-а, а то је хапшење монахиња у Македонији и овог задњег случаја Артемијевих присталица, и мислим да господин Виловски има удела и у једном и у другом , при том не мислим да је он налогодавац, конце вуче неко много јачи ко је њега изабрао или врбовао. На жалост у свему томе има подршку јавну и тајну једног дела Грчке цркве.

И ја сам прво помислио, и нашао везу између ова два догађаја. Ја ту видим координисане нападе на Православну цркву. И као да хоће да се ублажи слика из Македоније, и да се прикаже да се код њих дешава исто као и код нас. Две струје се посвађале, прогон... Само огромна разлика је у томе, што људе хапсе из њихових станова. СПЦ, тј Охридска архиепископија не користи ни један стари храм и манастир, него су направили нове манастире и храмове. Неки храмови су у приватним становима и кућама, јер им је забрањено функционисање.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 26. 5. 2012. at 15:38, Martirije рече

И њих су избацивали.

Да, и њих су избацивали, али оне нису биле оволико тврдоглаве као монахиње из Вазнесења, делимично и зато што је Акакије са још неким својим калуђерима дошао у околину манастира и оне су затим пошле са њима,док је Артемије из Београда или Љуљака слао поруке типа: "Слатко је за Господа гинути".

Међутим, оно што је карактеристично, јесте да и једни и други имају готово идентична саопштења о томе како су их тобоже свештеници СПЦ малтретирали. И ове Артемијеве нове монахиње исто као и некада Стјеничанке, говоре о свештеницима који псују, лочу ракију, пуше и дивљају по манастиру. Иста им је реторика, имају што би се рекло "општа места", што значи да су свакако доста и измислили да би додатно издраматизовали ситуацију.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Оваквом понашању ових расколника треба стати на пут.Свим расположивим средствима. Баш као што су свештеници СПЦ

који су дошли у великом броју у манастир то и показали.

Манастир Вазнесење је светиња из 16. века.И нећемо дозволити да је блате расколници. Необавештени и неуки људи.Они су кукољ који треба почупати.Тражено је да се покају.Одбили су.

Народ има преча посла око сопственог опстанка, али ред и закон црквене и државне јерархије се мора поштовати.

Иначе народ има и неко своје мишљење о овим расколницима, а то је да Чачак треба да добије своју епархију, на челу са неким ''опаким'' владиком који ће ''да вади зубе на живо'', а не фино и лепо ...

Све је ово једна велика срамота. Али шта ћемо, и то се дешава.Све што је испод тепиха треба повадити, исклонфати,

дезинфиковати,окренути ка сунцу и светлу да се прозрачи и очисти.Треба мало почистит и пут који води ка'' преображењу.''

А онда даље,напред...без освртања.

  • Волим 1
Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 26. 5. 2012. at 23:01, carinjo рече

и више пута сам чула да су у питањју игуманија и седам искушеница, а не монахиња.

Једном сам био у Вазнесењу, пре можда пет, шест година. Примила нас је монахиња Тавита. Тако да их има две, сигурно. За друге не знам.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 27. 5. 2012. at 7:31, мирођија рече

Оваквом понашању ових расколника треба стати на пут.Свим расположивим средствима. Баш као што су свештеници СПЦ

који су дошли у великом броју у манастир то и показали.

Манастир Вазнесење је светиња из 16. века.И нећемо дозволити да је блате расколници. Необавештени и неуки људи.Они су кукољ који треба почупати.Тражено је да се покају.Одбили су.

Народ има преча посла око сопственог опстанка, али ред и закон црквене и државне јерархије се мора поштовати.

Иначе народ има и неко своје мишљење о овим расколницима, а то је да Чачак треба да добије своју епархију, на челу са неким ''опаким'' владиком који ће ''да вади зубе на живо'', а не фино и лепо ...

Све је ово једна велика срамота. Али шта ћемо, и то се дешава.Све што је испод тепиха треба повадити, исклонфати,

дезинфиковати,окренути ка сунцу и светлу да се прозрачи и очисти.Треба мало почистит и пут који води ка'' преображењу.''

А онда даље,напред...без освртања.

...или краће - диктатура.

Ја не бих ништа мењао. Владика Хризостом је одмерен, мудар човек.

Не ваља ни кад је превише оштро, ни кад је превише благо. Овако како јесте добро је.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Далеко од мене да ја коментаришем +Владику Хризостома.То је стално присутан и одговоран +Владика.Поштован и уважаван, добар човек и организатор.

Народ је огорчен и осрамоћен овим догађајима, а то што ради Милоје је нечувено за овај крај.Мислим да тренутно на планети нема веће будале.

Далеко од тога да је потребна некаква диктатура, већ само појашњавам како је потребна брза и јака делатност ка чишћењу корова.

Дуго су упозоравани и позивани да се покају.

Аман бре више, па да су ''на око испали'', треба да се окану таквих работа.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Чланови који сада читају   0 чланова

    • Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу
×
×
  • Креирај ново...