Jump to content
  • PredragVId
    PredragVId

    Патријарх Кирил: У смирењу се открива снага људског духа

      Патријарх Кирил: У смирењу се открива снага људског духа

      Смирење се доживљава као извесна слабост, као човекова неконкурентност. А то уопште није тако. Смирен човек није слаб човек. Смирен човек је онај ко ходи пред Божијим очима, ко се потчињава вољи Божијој и Божијем суду.

    Савременом човеку је веома потребан дух смиреномудрености, – истакао је Његова Светост патријарх у својој проповеди после Литургије Пређеосвећених Дарова у храму Живоначалне Тројице московског метоха Свето-Тројицке Сергијеве лавре. – У овом појму се смирење сједињује с мудрошћу исто као што се у појму целомудрености сједињују појмови целовитости и мудрости. То није случајно, јер највеће врлине не могу бити стечене искључиво људском снагом, већ само уз помоћ Божанске благодати. А да би се то остварило свако од нас желећи да стекне врлине треба да поседује мудрост, и да схвати да је Бог Свемогућ и да се у Његовој десници налазимо васељена и сви ми, наше судбине, наши животни путеви, наша садашњост и наша будућност. И зато, само ако смо свесни да Бог има власт над нама, са смирењем можемо да корачамо путем стицања врлина.“

    Мудар човек је у стању да буде смирен. Као прво, зато што схвата да Бог има сву власт. Осим тога, мудар човек схвата вредност живота, истинску вредност онога што је за многе апсолутна вредност – односно онога што је повезано с влашћу и новцем, с постизањем извесног успеха у животу. Све то за човека који поседује смиреномудреност поприма смисао тек кад је везано за Бога, кад Бог благослови наш живот, кад је наш успех – у славу Божију,“ – истакао је поглавар.

    Свест савременог неуцрквљеног човека, а тим пре човека који није хришћанин, смирење доживљава као извесно безумље, као слабост, а не као врлину. Нажалост, и у лепој књижевности нико, осим можда Достојевског није јасно показао да је смирење човекова снага и лепота. Смирење се доживљава као извесна слабост, као човекова неконкурентност. А то уопште није тако. Смирен човек није слаб човек. Смирен човек је онај ко ходи пред Божијим очима, ко се потчињава вољи Божијој и Божијем суду. Смирење је управо то! Смирен човек може достићи подједнаке висине у овом животу ослањајући се на своје снаге, на своје образовање и своје могућности. Једно не искључује друго, јер ако човек који је чак физички јак или материјално обезбеђен, поседује смирење, он своју снагу ставља пред Божије стопе и поверава себе Господу. Бог постаје његов водич и у овом Божијем вођству, у прихватању овог вођства испољава се човеково истинско смирење.

    Некима се чини да смирен човек увек губи у такмичењу с другима, и да људски живот не може проћи без сукоба. И питају: како смирен човек може да одбрани оно што му је драго, оно што му припада? Како смирен може да заштити своје ближње? Како смирен може да заштити домовину? То је погрешно схватање смирења. Смирење пред Богом не значи људску слабост. Не само то, ако препуштамо свој живот Богу, ако видимо како идемо пред очима Божијим, Господ је с нама и снисходећи нашем смирењу Он нам даје велику снагу. Јер Бог се противи гордима, а смиренима даје благодат (1 Петр. 5: 5).

    У смирењу се заиста открива снага људског духа и висина до које он може да се вине. Смирен човек као да лебди изнад таштине живота, он не бива увучен у свакодневне сукобе, не излаже се ударцима – он са смирењем и мудрошћу – сетимо се смиреномудрености! – доживљава све што му је упућено, – и похвале, и покуде, и добро, и зло, и свет и сукобе. У срцу смиреног човека све ово достиже равнотежу зато што он живи по вољи Божијој. Ето зашто је смирење, смиреномудреност велика врлина и велика снага која помаже људима у њиховим конкретним животним околностима,“ – истакао је патријарх Кирил.

    Са руског Марина Тодић

     

    преузето са линка tvhram.rs

    Измењено од PredragVId




    Повратне информације корисника

    Recommended Comments



    Ја сам Русофил, поготово волим руско православље, али уопште не разумем како неки владика, поготово руски, још и Патријарх московски, може некоме да држи предавање о смирењу? У реду док је био монах и имао завет послушности, ту ништа не замерам - али сада? 

    Нису ли недавно Патријарси помесних Цркава ишли на рођендан Његове смирене светости Кирила? Смирени инок Кирил слави рођендан, ко не дође, или дође без поклона, или му се поклон не свиди , суочиће се са његовим пресмирењем пред Богом и људима. Па ми смо послали читаву делегацију на ту његову журку, као да је византијски цар, или Путин лично, а не монах. Чудна та његова теологија :0212_rolleyes:

     

    • Радостан 1

    Share this comment


    Link to comment
    Подели на овим сајтовима

      On 2. 3. 2018. at 17:50, Протомајстор рече

    Ја сам Русофил, поготово волим руско православље, али уопште не разумем како неки владика, поготово руски, још и Патријарх московски, може некоме да држи предавање о смирењу? У реду док је био монах и имао завет послушности, ту ништа не замерам - али сада? 

    Нису ли недавно Патријарси помесних Цркава ишли на рођендан Његове смирене светости Кирила? Смирени инок Кирил слави рођендан, ко не дође, или дође без поклона, или му се поклон не свиди , суочиће се са његовим пресмирењем пред Богом и људима. Па ми смо послали читаву делегацију на ту његову журку, као да је византијски цар, или Путин лично, а не монах. Чудна та његова теологија :0212_rolleyes:

     

    Expand  

    Pa i on je samo čovek....jedino je papa bezgrešan...

    A kao pastir ima dužnost i odgovornost pred Bogom  da propoveda .

    A kao čovek  može  i da se pokaje za greške.... i iskustveno kao pastir da poduči druge ono što je uvideo u svojim greškama.....

    ,,Da Gospode care daruj mi da sagledam grehe svoje i ne osuđujem brata svoga"

    Share this comment


    Link to comment
    Подели на овим сајтовима

    Мени само смета то слављење рођендана које је патријарх Кирил подигао на највиши ниво. Недавно је и папи честитао рођендан, а пре месец дана је неком руском архимандриту поводом 50-ог рођендана доделио орден Св. Серафима Саровског. Можда ја сад осуђујем преко мере, али шта би Свети Сарафим (еј Св. Серафим!) рекао на ово Кирилово богословље?

    Ево илустрације са тзв. Торжествене Литургије поводом рођендана Патријарха Кирила, а ево и линка да видиш ко је све био: http://www.pravoslavie.ru/srpska/98791.htm 

    252307.p.jpg

    Share this comment


    Link to comment
    Подели на овим сајтовима

      On 2. 3. 2018. at 17:50, Протомајстор рече

    али уопште не разумем како неки владика, поготово руски, још и Патријарх московски, може некоме да држи предавање о смирењу? У реду док је био монах и имао завет послушности, ту ништа не замерам - али сада? 

    Expand  

    Ja ne razumem zašto bi predavanje o smirenju bilo samo za monahe a ne za vladike i patrijarhe?

    Share this comment


    Link to comment
    Подели на овим сајтовима

    Шта је ово бело као, не знам ни ја, неки огромни трем испред чега стоје. Нешто као улаз за двери или двери за двери :scratch_head:

    252308.b.jpg

    Share this comment


    Link to comment
    Подели на овим сајтовима

    Овако велики одзив православних великодостојника и долазак на патријархов рођендан није био због морања и због присиле, већ због превеликог поштовања које му православни архипастири указују због свега оног што патријарх Кирил чини за православље и сав православни свет. 

    Ово што Протомајстор каже о слављењу рођендана (заправо јубилеја од 70 година, јер оваква прослава је јединствена и није сваке године) вероватно је и Путинов став, јер ни он као осведочени православац није дошао на прославу.

    А ако ово слово важи и односи се на вернике, самим тим још више важи за владике који те вернике предводе и њима архипастирствују, јер то колико ће ко да узнапредује у добру зависи управо од личног смирења свакога од нас. А зашто су неки отпали од православне цркве - баш зато јер нису имали смирења тј. нису се ни трудили да га задобију. И на крају, опростите што вам о свему томе пишем а ни сам немам оно о чему говорим.

    Share this comment


    Link to comment
    Подели на овим сајтовима

      On 2. 3. 2018. at 22:03, Bokisha рече

    Ja ne razumem zašto bi predavanje o smirenju bilo samo za monahe a ne za vladike i patrijarhe?

    Expand  

    О смирењу треба да проповедају само они који га имају, то је моје мишљење. Смирење се проповеда личним примером, а не празном причом. Ово што Патријарх Кирил каже је све у реду, али не стоји му.

      On 2. 3. 2018. at 22:09, Vladan3 рече

    Шта је ово бело као, не знам ни ја, неки огромни трем испред чега стоје. Нешто као улаз за двери или двери за двери :scratch_head:

    Expand  

    Табернакл. Ето контекста ради: кад се подигне тако нешто грандиозно у славу Богу, то је смирење пред Богом. Сасвим супротно је кад се приређује монашка рођенданска журка у Храму Христа Спаса - то је богохуљење (моје мишљење).

      On 3. 3. 2018. at 5:32, PredragVId рече

    Овако велики одзив православних великодостојника и долазак на патријархов рођендан није био због морања и због присиле, већ због превеликог поштовања које му православни архипастири указују због свега оног што патријарх Кирил чини за православље и сав православни свет.

    Expand  

    252306.p.jpg

    Слажем се. Чак се може рећи да сви ти архијереји показују истинско смирење што су дошли код тог малог несташног гордељивца. Проблем је у њему и његовом смирењу, није ли он заправо показао да је најмањи од њих?

      On 3. 3. 2018. at 5:32, PredragVId рече

    Ово што Протомајстор каже о слављењу рођендана (заправо јубилеја од 70 година, јер оваква прослава је јединствена и није сваке године) вероватно је и Путинов став, јер ни он као осведочени православац није дошао на прославу.

    Expand  

    Таман посла! Путин је политичар, нема у том послу поделе на православце и остале. Имаш на линку који сам дао:

    "Свјатјејшег Патријарха је поздравио председник Државне думе РФ В.В. Володин, који је подсетио да је Његово Превасходство Председник Владимир Путин упутио писмени поздрав Његовој Светости и да услед службеног одсуства у иностранству није у могућности да овом свечаном чину лично присуствује.:0212_rolleyes:

    • Свиђа ми се 1

    Share this comment


    Link to comment
    Подели на овим сајтовима

      On 3. 3. 2018. at 8:02, Протомајстор рече

    Табернакл. Ето контекста ради: кад се подигне тако нешто грандиозно у славу Богу, то је смирење пред Богом.

    Expand  

    Је ли то уместо олтара или испред олтара како ми се чини? У сваком случају мени то делује као претеривање у украшавању а не као смирење пред Богом. Поред тога ствара ми утисак као још нешто што одваја верне од клира. Претераћу али ако се тако настави уз додавање оних ограда и шпалира мало ће места за верне да остане у храму...

    Share this comment


    Link to comment
    Подели на овим сајтовима

      On 3. 3. 2018. at 12:02, Vladan3 рече

    Је ли то уместо олтара или испред олтара како ми се чини?

    Expand  

    У праву си, то су Царске двери и олтарска преграда која је интегрисана са табернаклом (балдахином) од чврстог и скупоценог материјала. 

    Резултат слика за hram hrista spasitelja moskva

    Поглед изнутра према наосу:

    Резултат слика за hram hrista spasitelja moskva

    Нисам ни ја знао да то тако изгледа. Не смета ми скупоценост обраде, чак мислим да је умесна, али ми смета величина Двери, јер није у духу православне архитектуре. Све двери у храму морају да буду за човека, а не за дива-Човекобога. Такође стоји и што си рекао за висину иконостаса и површину олтарског простора.

    Share this comment


    Link to comment
    Подели на овим сајтовима

      On 3. 3. 2018. at 14:05, Протомајстор рече

    У праву си, то су Царске двери и олтарска преграда која је интегрисана са табернаклом (балдахином) од чврстог и скупоценог материјала. 

    Поглед изнутра према наосу:

    Нисам ни ја знао да то тако изгледа. Не смета ми скупоценост обраде, чак мислим да је умесна, али ми смета величина Двери, јер није у духу православне архитектуре. Све двери у храму морају да буду за човека, а не за дива-Човекобога. Такође стоји и што си рекао за висину иконостаса и површину олтарског простора.

    Expand  

    Занимљиво је да ништа нисам рекао за висину иконостаса тј. скиније али сам помислио :)  Јер иза се види велика композиција која је сигурно величанствена када се гледа изблиза али се са тачке гледања обичног верника не види јер је заклоњена скинијом што обесмишљава саму композицију. То исто важи и за обичне огромне иконостасе од 6-7 спратова. Те олтарске композиције или фреске су обично међу највећим и најлепшим представама у храму и њих гледаш и када уђеш и током службе и пред причешће и тужно је да буду заклоњене а мислим да је безвезе да се каже да служе само за свештенство.

    Можда су направили ову скинију да би могло да прислужује пар десетина епископа што је опет непотребно јер могу и у храму да стоје као што се и дешава у мањим црквама а и лепше је да буду међу народом.

    Share this comment


    Link to comment
    Подели на овим сајтовима




    Придружите се разговору

    Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

    Guest
    Додај коментар...

    ×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

    ×   Your previous content has been restored.   Clear editor

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Вести са званичног сајта Српске Православне Цркве

×
×
  • Креирај ново...