Jump to content
  • Значајно
    Поуке.орг инфо
    Поуке.орг инфо

    Епископ крушевачки Давид: О јунацима времена злог и о анти-јунацима времена садашњег

             

              Неки православци и пастири „без укуса и мириса“, код куће и у свету, у скитњи и прошњи, примили су службу саветника и бунтовника и егзекутора код ултра-насилних медијских хазардера и силеџија. Здружени и спетљани, они су стигли дотле да и против своје Православне Цркве устану. Ови самопроглашени душебрижници и чистунци, портретисти и слободни ловци  на људске мете по избору, ревнују да би добацили до Српске Православне Цркве и до њене теологије, али не достижу мету. По логици исхитрености и насилништва, они се уствари баве квази-духовним молерајем, и додатно џепарењем. Онога кога стигну да облате, они и у фиктивне дугове и кривице утерују, па му преко унутрашњег инквизитора и експерта за бунт, чак и слику на дворишној ломачи ритуално пале.

              Треба само ослухнути шта донови, бабаје и њихови ботови неуморно говоре и чине, па се згрозити у духу. Зато очекујемо тренутак када ће се овим, наглавачке инсталираним прометејима и медијским бунџијама и билдерима, на овај или онај начин отворити очеса и ушеса да угледају и ослухну оно што Дух Свети открива људима да би се покајали, и брвно из свога ока извадили! И још ради тога, да би избегли да саде тикве са врагом, еда им се оне не би обијале о главу.

              Откако је настао, и откако је у току савремени домаћи и евро-амерички медијски колапс, његови навигатори рачунају само на личну промоцију и престиж! Референтна тачка идентификованих актера је примена бренд-инжењеринга, и то у оквиру реформације свега и свих; код нас реформисања непокорене Србије и њене Православне Цркве Српске, а код других реформисања супстанци и инстанци и појава на разним нивоима. Наравно, увек с амбицијом и лиценцом да све буде пропраћено медијском аромом, а не само линчом или медија-цидом. Међутим, ова референтна тачка се већ и у саму медијску црну рупу преметнула!

              Даље, ради атрактивности, нема се куд, не можемо прећутати појаву новог варошког удружења мрежних и костимираних тандема – „дилбер-Јана билдер-Цана и два холивудска невинашцета и лепотана“ –  дакле удружења исконструисаног по укусу рахметли Славише Лекића. Што се другог саставног дела тандема тиче, никако не треба прећутати чињеницу да због разних паклених богословских авантура прожетих духом хазардерства, као и због мноштва личних пропалих теолошких пројеката, овај тандем увек некако бива хватан на делу, и на дно медијског пакла се етаблира! Најслабија карта му је анонимност, па му зато бављење покајањем у тишини најтеже пада! Зато је судбина анти-јунака и њихове камариле времена овога, постао прави материјал за нове пројекте и „документарне филмове“о јунацима времена злог. Зато им треба поручивати: само напред у нове освете!

              У вези пак са осветом стрелаца празних пушака, и са њиховим пројектима оцеубиства и братоубиства, ту никаква маскирања орнатом не помажу; јер, фалинка благообразију све већом бива. Посматраш анти-јунаке времена овог и запазиш јато враних душа: „крштених, мало руковођених, па упуштених“; или траст одавде-оданде скрпљених умова, претходно скршених исквареним исповедањем православне вере и живота! Како другачије разумети изјаву једног од невинашчади, дату на Светој Литургији у Жичи поводом 800-годишњице аутокефалије пред саслужујућим епископима да  ће оно лично клати (браћу) „овом“ руком (подигнутом десном)...

              Толико о глобалном тренутку садашњем и овдашњем, и о тапијама глобалних џепароша и трафиканата на месту, како јавном, тако и светом. Толико и о иностраним молосима који за јефтине паре поткупљују наше прелате; њих иначе, првобитно црквеним новцима скупо плаћане да би постали прави јунаци нашег времена и изградитељи Српске Цркве и српске црквене дијаспоре у овом прељуботворном нараштају. Толико дакле и о анти-јунацима свога времена у којем они делају у кусим одорама и туђим недођијама.

    *

              Када анти-јунаци буду испуцали све своје ћорке на папирнате и пластичне мете „несимпатичних“ им особа, они нека одмах затим, заједно са завађеним научницима по питању стварног слетања људи на Месец, учине проверу: нека узјашу лунарне тротинете и таљиге, па се са упетљаним Стенли Кјубриком провозају пешчаним полигоном забрањене ерије 51 у Невади. И како ће се осећати? Кано Мујо који кује коња по Мјесецу!

              Недостају нам још две речи да бисмо заокружили финалну секвенцу о анти-јунацима нашег доба. Прва реч нека буде о аферама прислушкивања на месту светом. Наиме, наши анти-јунаци неће више моћи да њушкају по Синодалној архиви и шпијунирају пред светом своју Православну Цркву, од које иначе, као да су „давно дигли руке“. Што се пак озвучених зидова салона и ходника патријаршијскога здања тиче, тамо се пита, и тамо управља домаћин који је видра! Елем, ера холивудског Вотергејта је тако и кроз наш црквени забран прохујала, заједно са господарима магле и шпијунаже.

              Друга реч треба да буде о тонској шпалти или музичкој позадини творенија Јунаци времена злог; ту је реч о потмулом, змијском сиктању и палацању језиком хулигана и уличара. Наиме навијачке трибине све трпе, и у наслеђе остављају слогане попут ових: Србе на врбе, и Убиј Србина. Мада би овим омладинцима који сикћу као змије из потаје, више одговарала варијанта: Убиј оца, убиј брата. Како год било, тек и то отвара питање: „И шта ћемо сад?“

              Што се наших двоје „холивудских невинашчади“ тиче, она имају своју улогу од почетка до краја Лакићеве окултне виртуелне вртешке на ветру! Само треба одгонетнути да се ова – невинашца – нису! – случајно затекла у њој. Не, него су она инсајдери који треба да покажу како су итекако извештена у техници дисања у медијском муљу. Коначно, њихов стварни проблем задире у тему „кршења једанаесте Божије заповести“, а она гласи: Не упетљавати се! А они не само да су се упетљали острашћено, него се притом и неуморно инате. Посртање за посртањем, инат за инатом; што пропусти пад, то дочека инат, и обрнуто; што већи инат, то већи пад. А инат је кажу, зао господар. Док за инатом као сенком каска самооправдање, „измишљање изговора за грехе“ , и тако даље.

    **

              Како је наступио тренутак да се у трену сагледа све овде речено, па и стање анти-јунака времена данашњег, који иначе безбедно живе као лишајеви на грбачама „јунака времена злог“, ми ослушнимо и цара и пророка Соломона. Тамо ће се сви наши савременици препознати у древним прецима. Јер тамо се типична стања умова и срдаца, душа и састава најразноврснијих историјских ликова кроз векове налазе описана; тако да су увек присутни у расположењима и стањима идентичним овима – савремених нам људи.

    Соломоново продорно око

              (Међу нама саборују) људи безумни и законопреступници, који не ходе путевима добрим; оком намигују, ногом дају знаке, потезима прстију уче; развраћено срце им снује зло. Стално стварају метеж у своме граду... они се радују свему што Бог мрзи, и распадају се због нечистоте душе... око дрског, језик неправедни... руке које проливају крв праведнога и срце које снује зле мисли, па још ноге које журе да зло творе (биће погубљени, и погибао њихова ће доћи на њих изненада); распад и непоправљиво рушење им је у најави (Приче Соломонове, гл. 6).

    *

              Ризнице неће користити безаконицима, а правда ће избавити од смрти... Господ ће срушити живот безбожника... Благослов Господњи на глави је праведника, а уста безбожника покриће изненадни плач... Спомен је праведнога с похвалама, а име безбожника ће се угасити. Мудри ће примати заповести срцем, а неуздржани празнословећи устима својим ће се спотаћи. Који ходи просто, ходи са надом, а који развраћа путеве своје, биће препознат... Мржња подиже свађу, а све несвадљиве љубав покрива... Мудри скривају осећање, а уста дрског достижу слом... Дела праведних стварају живот, а плодови безбожних су греси. Путеве живота чува васпитна наука, а неконтролисано карање заблуђује. Праве усне покривају непријатељство, а које износе оговарање, најнеразумније су. У многом причању нећеш избећи грех, а чувајући уста бићеш разуман. Језик праведнога је претопљено сребро, а срце безбожнога ће ишчилети. Уста праведнога знају узвишене ствари, а безумни скончавају у оскудици (Приче Соломонове, гл. 10).

    **

            Уста праведних људи капљу благодат, а уста безбожних се развраћају... Где уђе дрскост, тамо је и бешчашће, уста пак смирених поучавају се мудрости... Кад сконча праведник не пропада нада, а похвала безбожних пропада (Приче, гл. 10;11), упркос чињеници да су им кавхиму додељивали они који су сопствену кавхиму погубили, и то између својих неизбројивих превоза и превеславања својих ближњих, али и других људи.

              Који обрађује своју земљу наситиће се хлеба, док су они који иду за сујетама лишени разума... сведок неправедних је подмукао. Има оних који говорећи рањавају као мачем, док језици мудрих исцељују (Приче, гл. 12).

              Ако се праведни једва спасава, безбожни и грешни где ће се наћи? (Приче, гл. 12).

              На путевима правде је живот, а путеви злопамтљивих су на смрт (Приче, 12;13).

    ***

              Истиниту причу о томе како се и зашто колос ,,времена злог“, јеромонах Иринеј Буловић вратио из Солуна и Атине у Београд, како је са научних студија Солунског и Атинског Универзитета овај јединствени синтетичар црквене: светоотачке и савремене православне мисли прешао на Богословски факултет Српске Православне Цркве у Србији, чијим је посредовањем и благовољењем то учињено, нико од анти-јунака нашег доба, све док му оцеубиство, братоубиство и инат буду били свакодневна храна и посластица, неће моћи да чује, нити да сазна(!!!), а на сопствену велику штету!

              Него ће у невољну замену за то морати даље да гледа у његове црквене подвиге, за којима се овај свет иначе нуждава, те да слуша о њима, и да их подноси, макар притом од муке само жвакао и прежвакавао свој сиктави језик.

    The end

    Епископ крушевачки Давид

     

    WWW.EPARHIJAKRUSEVACKA.COM

                        Неки православци и пастири „без укуса и мириса“, код куће и у свету, у скитњи и прошњи, примили су службу саветника и бунтовника и егзекутора код...

     




    Повратне информације корисника

    Recommended Comments

    Za razliku od bjelocrnog kolaza N1 vjesto sacinjenog za Brojne neuke i neupcene, projektovanog da zavede ne bi li se onda vodje takvih dusa oko njih pogadjali sa Crkvom, ovaj uradak je nemoguce citati ako si neupucen - tekst je zakljucan jer u njega nema potrebe da se primi onaj ko nije u stanju da porevnuje koliko je potrebno da bi koliko toliko razumio problem kojim se tekst bavi, njegove duhovne i tjelesne uzroke i istorijat. Onome pak koji hoce je u okviru ovoga teksta je dato da razumije problem, sta vise sve mu je dato, zbog cega je otacki i ako ima neobicnan i u stvari nevidjen multizanr, jer sudovi su razni.

    Mnogo se toga mora odgonetnuti i znati: Kakav holivudski dvojac i koja nevinascad daju iscjepkani materijal za koLaz N1.

    Drugi dio Dizelholivudskog dvojca ako se ne varam je pokusao da se perverzno ispovjeda kod autora, u smislu da bi ispovjednik bio stavljen u pogon zelje koja se navodno ispovjeda, a ne moze se ispovjediti jer je cista, ali je neuskladjena sa aktuelnim inicijacima cime se daje svetotajinski osnov problema.

    Perverzna manipulacija je drugdje uspjevala te se novi duhovnik prvog djela dvojca zbog nje dozivi dekanski brodolom, a mnogi drugi ljuto postradase sto se sve da podvesti pod oceubistvo i bratubistvo.

    Spaljivac "iluzije" oca je postojanje andjela odavno teoretski postavio u zonu naseg uma cime ih je dovoeo u ontolosku zavisnost od nas i to mu bi dozvoljeno pa se takav Klipan se zali za nedostatak akademske slobode, a znao je da prosi po kabinetu jer se i njemu nakon ishitrene incijacije otvorise ocesa pa ugleda nepatvorenu ljepotu na drogome mjestu i to je sva njegova tuga.

    Ovaj prostiji dio dvojca je uspio sto nije niko: da se usreci a ostane nevin-asce.

    Grjehovi se prastaju ali se posvecenja ne mogu oprostiti, jer su posvecenja a ne grjesi, zato oni u tudjim cipelama ljuto pate i sta sad? 

    Odgovor je tamo gdje bi najmanje voljeli da jeste, kod otaca i to bas onih koje su odbacili pa opsenare medijski pogresno podrazumjevajuci da je makar dio Crkve u predstsvama uma, odnosno da Crkva na nama egzistira a ne mi na Njoj.

    Episkop David odgovor daje ne na polju spekulacije nego zivotno odnosno zitijski, mogao je i na svom primjeru ali ih smirenoumno upucuje , jer nije se +Irinej preko tetka zaposlio, niti je lazno doktorirao, niti vodjen ambicijom sljego, niti ljeci komplekse svojih tjelesnih roditelja, nego je suprotno svojoj volji i zelji poslusao svoga duhovnoga oca svetog Porfirija Kapsokalivita  rodio plodove mnoge, kojima je tiho i nenametljivo obasjana nasa Crkva.

    Doci do toga da slusas sebe i budes vjeran sebi, a da istovremeno slusas Crkvu je tesko, ali drugog puta nema, odnosno jedan je to isti put, jer neodvojive su sabrane ipostasi i jedna je volja u svetoj Trojici i Crkvi.

    Share this comment


    Link to comment
    Подели на овим сајтовима

    Пуно је очитих грешака у филму, пуно евидентне злонамерне деконтекстуализације ( нпр. "о одлукама Синода се не расправља"), пуно јефтиних манипулација и инсинуација. Не сумњам у злу вољу твораца овог "урадка", такође  и у генерално погрешно усмерење и став протагониста у овом видео материјалу (Кубата и иних). Али не може се у одговору све ставити на раван "они су такви-и-такви" и све разрешити у кључу њихове (аутора филма и његових "сарадника") малициозности и анти- или контра- црквености.

    Када је Истанбулска патријаршија покренула своју цркворушитељску делатност у Украјини и испостављала тобожње и привидне разлоге и оправдања за своје поступке, Руска Црква није остала само на противљењу кроз указивање на праве, а не тобожње, разлоге Истанбула, него је и све те симуловане приче које је Истанбул испредао побила јасним и чврстим доказима. Да, свима који имају очи да виде јасно је да Истанбулска патријаршија ради за интересе Западних сила и да је упрегнута да зарад своје и својих ментора моћи и власти "одради" посао у Украјини не жалећи, ако је то цена, да нанесе огромну штету Цркви. Али она је дала и своје лажне разлоге. Потребно је било и те лажне разлоге демонтирати истинитим чињеницама. И Руска Црква је то и урадила. 

    Share this comment


    Link to comment
    Подели на овим сајтовима



    Придружите се разговору

    Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

    Guest
    Додај коментар...

    ×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

    ×   Your previous content has been restored.   Clear editor

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Вести са званичног сајта Српске Православне Цркве

×
×
  • Креирај ново...