Jump to content

Да ли је могуће спасити се а не бити ни у браку ни у монаштву?

Оцени ову тему


banana

Препоручена порука

  On 19. 6. 2016. at 22:23, Јелена011 рече

Đole, ja ne razumem o cemu pricas,

Expand  

Дијана је говорила о љубави, заједници, етици и критиковала индивидуализам, па сам само реаговао са једним крокијем указујући на проблем етике (која је увек од овог света) и човековом потребом да превазиђе егзистенцијалистички јаз који стоји између њега и другог, у чему га та етика омета. Тамо где постоји љубав, истинска љубав која премошћује провалију између две индивидуе, тамо етика није потребна. Љубав поништава етику, и то је онда то "испуњавање" о коме је Христос говорио а што Дијана помиње. А у таквој ситуацији етика се не види, апсолутно је небитна, нема је. Само тамо где нема љубави влада етика и о њој се говори. Зато толико позива данас на све стране за моралом и како се овај неморал више не може издурат. Нема љубави, само атоми. Шире друштво, држава, је терен за приче о етици, а и ту је опасно јер кад се ствар размота до краја врло често примена одређених етичких кодекса (мам каквих) подразумева неку принуду, присилу. Црква би требало да буде терен на којем игра љубав, она јеванђелска лађа која треба да нас превезе до другог преко мора светске етике. А како ћемо се том лађом возати: као монаси/монахиње, брачни/безбрачни, детни/бездетни...потпуно је неважно.

Јер овај син мој бјеше мртав, и оживје; и изгубљен бјеше, и нађе се. Сваки човјек најприје добро вино износи, а када се опију, онда лошије; а ти си чувао добро вино до сада. Што око не видје, и ухо не чу, и у срце човјеку не дође, оно припреми Бог онима који га љубе. Јер сад видимо као у огледалу, у загонетки, а онда ћемо лицем у лице; сад знам дјелимично, а онда ћу познати као што бих познат.

 
 
 
 
Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 19. 6. 2016. at 20:28, александар живаљев рече

Е, сад морам да примјеминим метод аве Зорана Ђуровића: дај један цитат у коме Тесла тако нешто каже.

Expand  

 

На 130. и 131. страни његове аутобиографије  "Моји изуми":  

(Причао је претходно како је видео анђела са ликом његове мајке негде када је она отприлике умрла.) 

"Догодило се то давно , и никада од тада нисам имао ни најмањи разлог да променим своје погледе у односу на психичке и духовне феномене, јер за то апсолутно није било никаквих основа. Вера у њих је природна последица интелектуалног развоја. Религиозне догме се више не прихватају у своме ортодоксном значењу, али сваки човек је склон да верује у неку врсту више силе."

"Наша тела су сличне грађе и изложена су истим спољашњим утицајима. Резултат тога су сличне реакције и усклађеност општих активности на којима се заснивају сва наша друштвена и остала правила и закони. Ми смо аутомати које потпуно контролишу силе средине, разбацавши нас унаоколо као пампуре од плуте по површини воде, аутомати који су погрешно схватили резултујућу силу спољашњих импулса као слободну вољу. Наши покрети и друге радње служе очувању живота и мада изгледа да смо потпуно независни једни од других, ми смо спојени невидљивим везама. Све док је организам у одличном стању, он реагује тачно на силе које га покрећу, али оно тренутка кад настане неки поремећај у било ком човеку, његова снага за самоодржањем слаби. Свако разуме да уколико неко оглуви, ако му вид ослаби или су му удови повређени, шансе за његов даљи опстанак су умањене. Али је такође истина, можда чак и већа, да одређена оштећења мозга која мање или више слабе виталне квалитете аутомата убрзавају његову пропаст."

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Хвала @Господин Дареалис

"Аутомате" нијесам ни спорио.

Овај први цитат ти је одличан, али, вјерујем да ћемо се сложити око тога да је Тесла боље формулисао своју, него ти његову мисао.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 19. 6. 2016. at 23:04, александар живаљев рече

Хвала @Господин Дареалис

"Аутомате" нијесам ни спорио.

Овај први цитат ти је одличан, али, вјерујем да ћемо се сложити око тога да је Тесла боље формулисао своју, него ти његову мисао.

Expand  

Може бити. :)

Рекао сам отприлике, шта је мислио у суштини. А неретко га представљају као православног...
 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 19. 6. 2016. at 20:47, Дијана. рече

Pričamo o etičkom kodeksu hrišćana ovde. Zatim, ti sebični individualisti, odbijajući ljubav, pridodaju broju nesrećnih i usamljenih ljudi. Čak i kad nisu hrišćani u pitanju. To je jedna falinka, životna neproduktivnost, prkošenje ljudskoj prirodi i zakonima zajednice, zaustavljanje točka života (neostavljanjem potomstva). "Čovjek sam, ili je zvijer, ili je bog". Naravno, izuzeci tipa genija kao Tesla čiji genij ne trpi rasipanje energije, su drugo.

Expand  

To su onda i mnogi monasi i monahinje koji nisu zeleli takav zivotni put, a ustvari njihov je daleko uzviseniji i pokazace se u Carstvu Nebeskom kao Angeli velike casti i slave.

Dobar je i brak i bezbracnost (i koji su svetovni) ako je sve po zapovestima Bozijim. Svaki covek je za sebe, svaki ima svoj karakter, doprinosi drugim nacinom ljudskoj zajednici, a to sve Bozija premudrost zna jos iz vecnosti koja je kakva dusa, dostojna i kakvih ce se blaga udostojiti u Carstvu. Sve ovde ima svoj razlog i promisao, koje mi ne razumemo.

 

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Ставите тему на гласање па да видимо резултат? Ја исто мислим да је и трећи пут благословен. О томе ми је беседио наш схи јеромонах Амвросије (у његовој келији). Раније је био у Црној реци, том некадашњем великом и раскошном српском расаднику владика и монаха а данас је један од десетак хиландарских јеромонаха.

Амвросије Хиландарац .jpg

(Слика је са итернета а сликано је у костурници манастира Хиландар. Седамдесетих година упокојио се хиландарски кувар Ангелопулос. Његови земни остаци, били су жути као восак. Чувају се у једном издвојеном војном сандуку у хиландарској костурници и заиста су најлепше мошти које сам у костурници видео. (могуће, да је то баш кувар Ангелопулос у рукама оца Амвросија?) Ту причу можете чути од већине водича који воде до Хиландара. Истини за вољу, кад посетите друге светогорске манастире, стекнете утисак да би хиландарску костурницу требало мало реновирати. Ипак су то наши свети српски преци.

Праштајте мени грешном и недостојном.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Znate sta ... Ja se pitam da li je moguce "spasiti se" u manastiru ? 

Zivimo u cudnom vremenu . Covek moze da bude skroman na bilo kom mestu ... A sto kaza nedavno neko - Pa oni moraju da se razlikuju od drugih , od obicnog sveta ... Ne zna covek da li da se smeje ili da place ... 

:351780:

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 19. 6. 2016. at 22:44, Ђоле Пролеће рече

Црква би требало да буде терен на којем игра љубав, она јеванђелска лађа која треба да нас превезе до другог преко мора светске етике. 

Expand  

Mislim da je ljubav upravo vrhunsko ispunjenje jevanđelske etike, uopšte ne mislim na svjetsku etiku sa skupom pravila i zabrana, nego Hristovo: budite savršeni... odsijecite ud koji sablažnjava... očistite i srce, ne samo riječi i djela... budite milosrdni i milostivi... ljubite i neprijatelje... pomozite nevoljniku... poštujte moje zapovijesti. Jevanđelska etika koja je ispunjena ako čovjek postigne tu bestrasnu ljubav, kraljicu vrlina, ona ih sve sadrži i proiznosi.

U tom smislu mi je neprihvatljivo odricanje te i takve etike. To je upravvo etika ljubavi i usavršavanja u vrlini iz ljubavi prema Bogu i bližnjem, a ne zbog straha od suda i zabrana, i od drugih ljudi i od Boga.

Saglasna su nam mišljenja u suštini, mal zbrka oko sadržaja pojmova.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

А шта је са онима који пема браку имају аверзију, јер сматрају да су сексуални односи (а они се ваљда подразумијевају у браку) нешто прљаво и гадно, а у манастир не желе јер им је то напорно и не могу издржати? 

Благо онима који плачу, јер ће се утjешити; (Матеј; 5,4)

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 20. 6. 2016. at 12:33, Биљана рече

А шта је са онима који пема браку имају аверзију, јер сматрају да су сексуални односи (а они се ваљда подразумијевају у браку) нешто прљаво и гадно, а у манастир не желе јер им је то напорно и не могу издржати? 

Expand  

Можда да пробају да нађу неког себи сличног за брак, или да нађу манастир где није много напорно, а има и таквих вероватно. Или , ако им је тако добро, да остану где јесу.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 20. 6. 2016. at 12:33, Биљана рече

А шта је са онима који пема браку имају аверзију, јер сматрају да су сексуални односи (а они се ваљда подразумијевају у браку) нешто прљаво и гадно

Expand  

Нажалост, ти људи имају проблеме са собом и прихватањем сопства (које је итекао физичко) и потребна им је стручна помоћ. :/

П.С. правда за безбрачнике ван манастира! :D

"You know something is messed up when you see it"

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Чуо сам да се један од професора на Богословском факултету у Београду никад није женио (а није монах). Вероватно не би ризиковао да се није могуће спасити и тако.

Блажени гладни и жедни правде, јер ће се наситити;

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 20. 6. 2016. at 13:35, Ниџока 1.1 рече

Чуо сам да се један од професора на Богословском факултету у Београду никад није женио (а није монах). Вероватно не би ризиковао да се није могуће спасити и тако.

Expand  

Eto jedan lep primer od svetovnih ljudi, bezbracni i normalni. A ovi sto nam pricaju bracne bajke e necete nas prevariti, laksa bi nam bila robija Centralnog Zatvora. :smeh1::sunce::D

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 19. 6. 2016. at 22:44, Ђоле Пролеће рече

Дијана је говорила о љубави, заједници, етици и критиковала индивидуализам, па сам само реаговао са једним крокијем указујући на проблем етике (која је увек од овог света) и човековом потребом да превазиђе егзистенцијалистички јаз који стоји између њега и другог, у чему га та етика омета. Тамо где постоји љубав, истинска љубав која премошћује провалију између две индивидуе, тамо етика није потребна. Љубав поништава етику, и то је онда то "испуњавање" о коме је Христос говорио а што Дијана помиње. А у таквој ситуацији етика се не види, апсолутно је небитна, нема је. Само тамо где нема љубави влада етика и о њој се говори. Зато толико позива данас на све стране за моралом и како се овај неморал више не може издурат. Нема љубави, само атоми. Шире друштво, држава, је терен за приче о етици, а и ту је опасно јер кад се ствар размота до краја врло често примена одређених етичких кодекса (мам каквих) подразумева неку принуду, присилу. Црква би требало да буде терен на којем игра љубав, она јеванђелска лађа која треба да нас превезе до другог преко мора светске етике. А како ћемо се том лађом возати: као монаси/монахиње, брачни/безбрачни, детни/бездетни...потпуно је неважно.

Expand  

Ah, to da. Etiku macku o rep. Pa etika je nastala kao pokusaj da bez Boga oponasas boga. Kad nema Istine, onda hajd sta da radis makar nesto. Al etika je tante za kukuriku, ja cu bit moralan covek i onda ce mi to dati za pravo da OCEKUJEM od Boga i/ili ljudi da se ponasaju u skladu s mojim zeljama jer zaboga ja sam bio moralan ceo zuvot i ocu svoju platu. Ima na netu da se nadje Janarasova etika, gde bas lepo i pitko o tone zbori samo ovi revnitelji to ne pipaju. Isti peincip je i moralista i eticara i revnitelja kvazi svih vrsta. Ja cu Boze tebi vako a ti si duzan meni nako. I onda kako bre komsiji da lepo rodi kad je pijanica i probisvet, de su ti bre oci Boze. Etika je super oruzje da pobijes tudju dusu.

Nema niceg u pravoslavlju algoritamskog, sematizivanog, ako nije licno okaci macku o rep.

 

  On 20. 6. 2016. at 12:33, Биљана рече

А шта је са онима који пема браку имају аверзију, јер сматрају да су сексуални односи (а они се ваљда подразумијевају у браку) нешто прљаво и гадно, а у манастир не желе јер им је то напорно и не могу издржати? 

Expand  

Oni imaju ako ne iskusnog duhovnika prostog seljaka, onda psihoterapeuta jer se iza toga krije mnogo stosta, ali to je resivo. Al ne tipa -sad cu ja to da popravim pisto sam pokvarena, nego je to put razvoja i rada na sebi. Rezultat, da li ce se s tim na kraju izboriti i udati ozeniti i decu dobiti je nebitan, al proces, to neodustajanje od rada na sebi i kopanja po sebi je nuzan za zivot u Hristu. Nije pravoslavlje ja rekoh i dusu soasih, digoh sve cetri u vis i ja sam takav. Pravoslavlje je ja sam sad takav, razumem zbog cega sam takav i sta je dovelo dotle, ali hajde da uradim nedto po tom pitanju i da razvijam sebe. Pa sad sve je to proces za ceo zivot.

Mi obicno procenjujemo sebe na osnovu namera, a druge na osnovu akcija

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 20. 6. 2016. at 13:35, Ниџока 1.1 рече

Чуо сам да се један од професора на Богословском факултету у Београду никад није женио (а није монах). Вероватно не би ризиковао да се није могуће спасити и тако.

Expand  

Па професор, да му не помињем име сада, још увек чека праву...

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Чланови који сада читају   0 чланова

    • Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу
×
×
  • Креирај ново...