Jump to content

5. Mojsijeva 6:4 - Da li je Jahve jedan ili kolektiv?

Оцени ову тему


Mihal

Препоручена порука

  On 20. 4. 2018. at 6:48, Ћириличар рече

Ееееех, кад се сјетим вјеронауке у основној... Колико пута сам писао ову скраћеницу :D

Expand  

Па замисли да у једној речиници пар пута поменеш СПЦ и још неке друге сличне ствари (архиепископ пећки, митрополит београдско-карловачки и патријарх српски) заборавио би шта си уопште почео да пишеш :) 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 19. 4. 2018. at 23:04, Ћириличар рече

Вупти-ду, натраг на почетак...

Expand  

Jahve je jedan Bog - Bog Otac, a to podrazumeva i Sina, zato sto je Bog - Bog Otac,u odnosu na Sina je to sto jeste. 

Zbog toga Apostoli u Poslanicama ispovedaju da je Bog ljubav - od vecnosti (da, od vecnosti, jer se Bog ne menja) zivi kao Ljubav tj.  jestestvuje kao ljubav. 

Zato, Rec - Logos, potpuno teoloski ispravno, mozemo prevesti i sa - Identitet Bozji. 

-U pocetku bese Identitet, i Identitet bese u Boga, i Identitet bese Bog  (Jn 1,1) ...  I Identitet postade telo i useli se u nas puno blagodati i istine, i videsmo slavu Njegovu,  slava kao Jedinorodnoga od Oca (Jn 1,14) ...    

 

 

 

,,Јер Отац не суди никоме, него сав суд даде Сину, да сви поштују Сина  као што  поштују 

Оца!"   Јеванђеље, Јн 5:23

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 20. 4. 2018. at 8:07, Благовесник рече

Jahve je jedan Bog - Bog Otac, a to podrazumeva i Sina, zato sto je Bog - Bog Otac,u odnosu na Sina je to sto jeste. 

Expand  

Значи Јахве је Отац, али је и Син, иако је само Отац, јер је Отац? Нема ми смисла :/ А можда и не треба да има, јер је у питању нешто "ван наше моћи разумијевања"?

А Свети Дух?

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

A.thumb.png.74b9174f098241a4b6b8f11120fd57b0.png

Ova ikona sv. Andreja Rubljova je najpostovanija ikona sv. Trojice u pravoslavnom svetu . Takodje najbolje bogoslovski objasnjava i predstavlja sustinu odnosa i nacin 'postojanja' Sv. Trojice. ( koliko mozemo da shvatimo ).

Imace, filosofski i na osnovu stvari u prirodi sv. Kiril slovenski ( Konstantin Filosof) je objasnio Licnosti,  Boga Oca i Boga Sina i Boga sv. Duha i njihove odnose u sv.Trojici ,....kao primer sunca na nebu i njegovih zraka ( svetlost) i toplote :

https://www.bastabalkana.com/2017/06/jednosusna-nedeljiva-sveta-trojica-cilj-zivota-je-put-osvetljen-trojicnom-svetloscu/

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 21. 4. 2018. at 14:01, Bokisd рече

Imace, filosofski i na osnovu stvari u prirodi sv. Kiril slovenski ( Konstantin Filosof) je objasnio Licnosti,  Boga Oca i Boga Sina i Boga sv. Duha i njihove odnose u sv.Trojici ,....kao primer sunca na nebu i njegovih zraka ( svetlost) i toplote :

https://www.bastabalkana.com/2017/06/jednosusna-nedeljiva-sveta-trojica-cilj-zivota-je-put-osvetljen-trojicnom-svetloscu/

 

Expand  

Онда морам питати - зашто се онда не може објаснити са "Једна суштина која има различите појавне облике у својим различитим дијеловима"? Ја тако разумијем ово објашњење.

 

  • Свиђа ми се 1
Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 21. 4. 2018. at 15:16, Ћириличар рече

Онда морам питати - зашто се онда не може објаснити са "Једна суштина која има различите појавне облике у својим различитим дијеловима"? Ја тако разумијем ово објашњење.

 

Expand  

Pa, onda, imamo jednog boga ( kao sustina i bice ) koji se,..... isti taj bog,..... pojavljuje ili bolje receno projavljuje kroz tri licnosti.

Plasticno objasnjeno , to znaci, da kada je taj bog u licnosti oca, onda nije sin i duh,.....kada je licnost sina, nije otac i duh, ....i, kada je duh, nije otac i sin.

I, onda, nemamo svetu Trojicu, kao jednog Boga ( koji je u isto vreme ),  tri razlicite Licnosti.

Inace, ova postavka stvar je bila osudjena od strane crkve i zvala se jeres modalizma, gde je njen najveci predstavnik bio Savelije ( savelijani ) :

https://sr.wikipedia.org/wiki/Савелије

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 21. 4. 2018. at 16:08, Bokisd рече

Pa, onda, imamo jednog boga ( kao sustina i bice ) koji se,..... isti taj bog,..... pojavljuje ili bolje receno projavljuje kroz tri licnosti.

Plasticno objasnjeno , to znaci, da kada je taj bog u licnosti oca, onda nije sin i duh,.....kada je licnost sina, nije otac i duh, ....i, kada je duh, nije otac i sin.

I, onda, nemamo svetu Trojicu, kao jednog Boga ( koji je u isto vreme ),  tri razlicite Licnosti.

Inace, ova postavka stvar je bila osudjena od strane crkve i zvala se jeres modalizma, gde je njen najveci predstavnik bio Savelije ( savelijani ) :

https://sr.wikipedia.org/wiki/Савелије

Expand  

Али не значи нужно. Зар није могуће да имамо једну Суштину која истовремено стоји у три облика ( Отац, Син, Дух ), као што СУнце у исто вријеме има свјетлост, топлоту и круг?

Да, знам. Било би једноставније да није јерес. Макар мени.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Јахова је Отац,а јевреји су секта,они верују само у Оца и мисле да су разапели лажног пророка а не Исуса Христа!Да не помињем "долазак новог месије" тј антихриста!Под овим мислим на јудаистичке јевреје,Православни јевреји који се држе праве вере су наша браћа и велики људи

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 21. 4. 2018. at 16:32, Ћириличар рече

Зар није могуће да имамо једну Суштину која истовремено стоји у три облика

Expand  

рецимо: облик = об-лик = обучено у лик / обучен у личност

Суштина-природа је недељива и увек стоји у неком облику/личности и ван тога не можемо да је препознамо тј. имамо сазнање о њој будући да и наша људска природа увек постоји као неки човек а не независно од самих људи тј. личности. Када би нестало свих људи нестало би и људске природе, јер не би било конкретних јединки у којима би она била у-об-лич-ена. Природа не би преживела као нешто независно од људи тј. од својих облика. Нема суштине која постоји као таква независно од макар једног конретног облика њеног постојања.

То значи и да личност није само, рецимо, технички начин манифестовања природе него има као и природа онтолошки карактер тј. постојање бића је немогуће раздвојити нити појмити ван природе или ван личности која је уобличава.

Зато мислим да је могуће да кажемо да је Тројица једна суштина у три об-лика ако се под тим подразумевају три божанске личности.

Али ако се каже да је Бог једна личност, односно именица Бог истовремено означава и суштину и личност, а Отац Син и Дух су модалитети, маске, облици те једне личности (током историје) онда имамо савелијанство или модализам.

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 21. 4. 2018. at 16:32, Ћириличар рече

Али не значи нужно. Зар није могуће да имамо једну Суштину која истовремено стоји у три облика ( Отац, Син, Дух ), као што СУнце у исто вријеме има свјетлост, топлоту и круг?

Да, знам. Било би једноставније да није јерес. Макар мени.

Expand  

Pa, recimo, ( licno, nekako ovako razmisljam Just_Cuz_19 ).

Kao sto je gore opisao Vladan, ne mozemo da imamo sustinu bez neke njene odredjene projavnosti i vidljivosti. Svaka sustina bi trebalo da ima svoju odredjenu projavnost koja je i karakteristicna bas za tu' sustinu. Na primer, mi smo svi ljudi i delimo istu ljudsku prirodu ( sustinu ) bilo da smo beli, crni, zuti, lepi ili ( manje :945729: ) lepi.

Ali, iako delimo istu prirodu, oept, svaki covek se razlikuje od drugog ( coveka ) po nekim karakteristikama, bilo po karakteru, moralnim osobinama ili psihickim osobinama. I, sve to spada u odredjeni personaliti ili licnost svakog coveka. Ja sam Boki i ako me znas samo po nadimku i piskaranju na forumu, opet, imas neku predstavu o mojoj licnosti ( kao sto ja imam i neko misljenje o licnosti bratka :) Cirilicara ). 

Tako da, ne moze jedna ista sustina ( u isto vreme ) da ima dve ili vise razlicitih projava , jer, kako smo rekli, sustina moze da postoji samo u svojoj odredjenoj projavnosti. Ne mogu ja sad da postanem brat Cirilicar , a , da u isto vreme budem i bratko Bokisd . :stadaradim:

Zbog toga, imamo, u svetoj Trojici, deljenje i ucestvovanje u  istoj zajednickoj Bozanskoj sustini ( kao sto mi ljudi delimo i imamo istu prirodu ) , ali, u Tri razlicita lica ili Bozanske Licnosti ( kao sto kod ljudi imamo Cirilicara, Vladana i Bokija :algabacaju: )

E, sad, kod  ove analogije oko Sunca u odnosu na sv.Trojicu, mislim, da se cela prica odnosi na ovakvu perspektivu ( ili, vise perspektiva )

Recimo, prva stvar, jeste, da, kod Sunca, imamo, samo sunce ( krug ), svetlost i toplotu. I, sve ove 'projave' postoje u isto vreme. Tako i u Trojici, Otac, Sin i sv. Duh kao posebne Liicnosti ( projave ) postoje u isto vreme. Dok, kod one modalisticke jeresi, bilo bi, da, samo u jednom trenutku postoji Otac ( sunce ), dok, u drugom trenutku postoji samo Sin  ( svetlost ), ....i, u nekom trecem trenutku postoji samo sv. Duh ( toplota ). Sto je pomalo nelogicno i sa strane ove analogije o Suncu, jer, bez samog sunca ne postoje samostalno  svetlost ili  toplota.

Dok, kod, pravoslavnog stajalista , ide ovako postavka stvari. 

Otac, koji postoji samostalno kao Licnost, ( Sunce ), u isto vreme, od Njega se radja Sin ( to je svetlost, koja ima svoje postojanje od Sunca ) i u isto vreme, ishodi i sv.Duh ( to je toplota , koja ishodi iz Sunca ). Takodje, zbog toga sto  je Trojica postojala i pre vremena ( u beskonacnosti ) i stvaranja sveta i svemira,...... nije postojalo vreme ili trenutak, kada nije postojala bilo koja Licnost u Trojici, ....kao sto i ne znamo ( po spoljasnjim oznakama ) da li postoji razlika u vremenu nastajanja samog Sunca, svetlosti i toplote. ( postoje u isto vreme ).

Tako da, kada sve uzmemo u obzir, nekako filosofski i logicki ova analogija sa Suncem je sasvim prikladna da se podosta razjasni i pojasni, ....ipak, prevelika i nebeska i prakticno nedokuciva nasem umu i razumu,.... Tajna postojanja Bozanske Trojice i trima Bozanskim Licnostima.

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 21. 4. 2018. at 18:30, Vladan ::: рече

Зато мислим да је могуће да кажемо да је Тројица једна суштина у три об-лика ако се под тим подразумевају три божанске личности.

Али ако се каже да је Бог једна личност, односно именица Бог истовремено означава и суштину и личност, а Отац Син и Дух су модалитети, маске, облици те једне личности (током историје) онда имамо савелијанство или модализам.

Expand  

Владане, није могуће да кажемо да је Тројица једна суштина у три облика (модуса), јер је то управо суштина и дефиниција савелијанства које је осуђено као јерес.

Управо зато што облик није и не може бити еквивалентан личности (ипостаси). Само назив личност, односно ипостас су правилне. И никако дугачије, јер је то једноставно догматски тако.

Петровић Станислава

„А ово је вјечни живот да познају Тебе јединога истинитог Бога кога си послао Исуса Христа“ Јн. (17, 3)

Бог створи прво Адама и Еву, а послије Стеву. 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 21. 4. 2018. at 16:08, Bokisd рече

 

Plasticno objasnjeno , to znaci, da kada je taj bog u licnosti oca, onda nije sin i duh,.....kada je licnost sina, nije otac i duh, ....i, kada je duh, nije otac i sin.

I, onda, nemamo svetu Trojicu, kao jednog Boga ( koji je u isto vreme ),  tri razlicite Licnosti.

 

Expand  

Ово овако "пластично" као што ти објашњаваш није једноставно догматски тачно. Нигдје нећеш наћи код светих Отаца да говоре да када је Бог у личности Оца, није Син и Дух..све у догматском учењу посматра синергијски, тако да ово што пишеш не може да стоји и не стоји.

Петровић Станислава

„А ово је вјечни живот да познају Тебе јединога истинитог Бога кога си послао Исуса Христа“ Јн. (17, 3)

Бог створи прво Адама и Еву, а послије Стеву. 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 19. 4. 2018. at 17:42, Ћириличар рече

Океј, ово мртво озбиљно питам, а не из зезанције ( јер је ипак у питању мим ) - да ли је ово добра визуелна представа тога шта је Тројство?

  On 19. 4. 2018. at 17:42, Ћириличар рече

Океј, ово мртво озбиљно питам, а не из зезанције ( јер је ипак у питању мим ) - да ли је ово добра визуелна представа тога шта је Тројство?

18952823_1097204390379177_26195621922869

Значи Бог је колектив, нека врста савјета?

Expand  

 

Expand  

Не, не значи да је Бог колектив, дакле Бог није заједница Личности како негдје уче новотеолози Цариградске Патријаршије, а и шире.

А што се тиче тога, да ли је ово добра представа, погледај шта пише између, и ето ти одговора.

Петровић Станислава

„А ово је вјечни живот да познају Тебе јединога истинитог Бога кога си послао Исуса Христа“ Јн. (17, 3)

Бог створи прво Адама и Еву, а послије Стеву. 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Чланови који сада читају   0 чланова

    • Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу
×
×
  • Креирај ново...