Jump to content

Владета Јеротић - У потрази за другим телом. Да ли је ово уопште православан текст?

Оцени ову тему


Препоручена порука

Наишао сам читајући по интернету неке ствари, на један текст Владете Јеротића, као својеврсно тумачење Павићеве књиге "Друго тело"... Нисам баш наишао на много православља овде, бар колико ја знам шта је православље. :) Ваша мишљења?

http://www.rastko.rs/rastko/delo/14061

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Наишао сам читајући по интернету неке ствари, на један текст Владете Јеротића, као својеврсно тумачење Павићеве књиге "Друго тело"... Нисам баш наишао на много православља овде, бар колико ја знам шта је православље. :) Ваша мишљења?

http://www.rastko.rs/rastko/delo/14061

Па нисам стекао утисак да текст пробија границу Христове Истине и да себе оставља ван те границе пркосећи Богочовеку.

Ljubav se u duši ogleda, nebo je još nesagledivo.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Не видим ништа неправославно у текстовима. 

Можда су те збунили Јунгови архетипови, анимуси, аниме, сенке итд. 

Текст је помало компликован за читање и разумевање. 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Јунг ми није споран, добро сам упознат са његовим стваралаштвом. А и са таротом, мислим да бих могао да докторирам на тој теми. :) Мене занима конкретно, шта мисле људи о овом тексту... И размишљам, да ли има места тароту у православљу, па о ова два Христова тела које Јеротић спомиње итд итд. Ја, што се православног богословља тиче, стварно сам ултра почетник, али знам да је Христово Тело једно. О два стварно не знам како би се то описало. Зато и питам шта људи мисле, можда ја грешим.

А о христијанизацији тарота, шта знам... Није ми страно да је Јеротић писао о вези између карте Хермит и православних монаха... Као и четири јеванђелиста на карти World. То је брате чист окултизам, колико год да сам почетник у православљу, то видим да не иде заједно.

Зато и питам, колико је све ово православно?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Друго тело не значи друго у смислу да постоји два тела Христоса. Ради се о новом телу, о васкрслом старом телу. Зато се зове друго. Барем ја тако схватам. 

 

Мени је интересантан онај део са астралним телом. Може се схватити то као друго тело, али оно васкрсло ''из будућности''. Не знам како бих то објаснио, јер се ради о парадоксу, о ''додиру вечности и времена''. Но, не бих у то да улазим нисам ни сам добро упућен, а ти сам кажеш да си ултра почетник тако да те не бих замарао тиме и наводио можда на погрешно тумачење. Дакле, ово што сам сад написао схвати само као једно мишљење, теолози на овом форуму ће ти то боље објаснити, можда ја то нисам добро схватио. 

 

Тарот и хришћанство. Хмм, ја бих рекао да су тарот, астрологија, враџбине, магија и слично оно што долази из нашег несвесног, из тих силних архетипова који су настајали током људске историје и преносили ли се са несвесног колега на несвесно колено. Ево ја сам се посебно интересовао за астрологију, не за прорицање будућности, него су ме баш интересовале психичке карактеристике сваког знака. Док сам читао Јунга, пало ми је на памет да су тих 12 знакова можда још једна група архетипова. Рецимо Ован је енергични, борбени знак, симбол је рата и ратника, а опет постоје архетипови ратника. Или Јарац кога видим као homo religioususa јер је јарац животиња која се пење, тежи ка висини, а и кад погледате неке наше владике, многи од њих су Јарчеви у хороскопу. И сам саам јарац па на основу тога извлачим неки закључак. Некако верујем да су ти знаци управо то, архетипови  у другачијем облику и да немају никакве везе са звездама и планетама. Али опет, астрологију видим као заробљавање човека, креирање од себе некаквог јарца, овна, лава, бика а не Христоса. 

 

Чини ми се да је Јунг говорио да је магијско заправо психичко, да нема ту ништа специјално, мада се и сам Јунг малчице бавио тиме, кинеском алхемијом, гностицизмом итд. Рецимо појаву духова са којима се сам како наводи сусретао је покушао да објасни на тој психичкој бази, као привиде, а не на томе да су духови заиста постојећи ентитети. 

Јеротић мислим да на то као и Јунг прилази са једне психолошке стране, а не са окултне. 

 

Не заборави опет да је Јунг био окренут гностицизму, а гностицизам често са собом повлачи и астрологију и магију и тароте итд. Јеротић често цитира Јунга, а и што не би, психијатар је, и ја волим Јунга, па те то можда збунило да није православно. 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Чини ми се да је Јунг говорио да је магијско заправо психичко, да нема ту ништа специјално,

 

оправдавање магије.

 

Магија је људски изум и служи за манипулацију.

 

Маг може да западне у стање,кад допусти себи разговор и помоћ поднебеских сила дакле самих палих андјела. ако ђаво не постоји,онда ни мој одговор не постоји.

 

Дакле овде је мало било речи о погледу на будућност и исправност тога.

 

Погледајмо шта нам је Христос оставио...па Христос нам је оставио комплетну будућност у Њему самоме,како би умели гледати на знакове Њњеговог Другог доласка. Дакле будућност је Христом испуњена у свима нама.

Поставља се само једно питање,да ли верник православне вере сме завирити и у сопствену будућност?

Па ако мене питате,наравно да сме,како је Христос нама оставио сазнање о универзалној будућности у својим знаковима,тако је врло могуће да пошаље анђела,да нам пројави и неки лични догађај.

 

Ван Христа,не би требало напрезати се док нам не испадну очи и тврдоглаво хистерисати и бацакати се по поду и лагати себе,да не можемо наставити живот ако немамо увид у будућност. (напомињем да је то својствено само тражењем ван Христа)

 

Да, будућност постоји како Христова универзална,тако и Христова окренута појединцу. Да, по мом мишљењу може се тражити од Христа обе будућности.

Ljubav se u duši ogleda, nebo je još nesagledivo.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

оправдавање магије.

 

Магија је људски изум и служи за манипулацију.

 

Маг може да западне у стање,кад допусти себи разговор и помоћ поднебеских сила дакле самих палих андјела. ако ђаво не постоји,онда ни мој одговор не постоји.

 

 

Нико овде ни не говори о непостојању демона. Чак и са овим Јунговим одговором да магија долази од психичког се не руши став да демони постоје. Само што магијско, не магија као пракса, има везе са психичким. Ритуали имају везе са психичким. Нпр. Јунг описује ритуал иницијације код племена и у свим религијама као процес уласка дечака у свет мушкараца и раздвајања од мајке чиме дечак постаје одрастао и зрео, није више мамина маза. 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

×
×
  • Креирај ново...