Jump to content

Да ли је душа бесмртна по природи, или по благодати?

Оцени ову тему


Да ли је душа бесмртна по природи, или по благодати?  

21 члановâ је гласало

  1. 1. Да ли је душа бесмртна по природи, или по благодати?

    • Искључиво по природи
    • Искључиво по благодати
    • Једнако по једном и другом


Препоручена порука

  On 2. 7. 2023. at 23:11, Volim_Sina_Bozjeg рече

А ово кажем, браћо, да тијело и крв не могу наслиједити Царства Божијега, нити распадљивост насљеђује нераспадљивост.

Expand  

Tijelo i krv Kristova je naslijedila.

Apostol Ivan govori suprotno.

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 2. 7. 2023. at 23:27, kopitar рече

Prema tomističkomu tumačenju formule anima forma corporis,i duša i tijelo su stvarnosti jedino ako polaze jedno od drugoga i ako su usmjereni jedno prema drugomu.

Expand  

I sta bi tu bilo besmrtno po prirodi?

Ljubav se u duši ogleda, nebo je još nesagledivo.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 2. 7. 2023. at 22:57, Volim_Sina_Bozjeg рече

I sveti oci su se pitali, kako moze dusa bez tela, to pitanje nije novo.

U sustini, ja sledujem apostolima koji to pitanje nisu razmatrali, vec su verovali u drugi Hristov dolazak i sveopste vaskrsenje vec za zivota.

To je model koji je meni blizak da koristim.

Expand  

Crkva je u međuvremenu dala neke bitne odgovore nije smisao vraćanja na početak jer vjera i spoznaja u Tijelu stalno rastu to početno je nadograđeno savršenijim i mi skupa rastemo sa time.

 

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 2. 7. 2023. at 23:47, kopitar рече

Bog daje čovjeku vječnost i budući da je u ljudski duh, u ljudsku dušu integrirana materija,zbog toga u njemu materija doseže dovršivost po uskrsnuću.

Expand  

Vidi, covek je stvoren kao i sve sto je stvoreno ni iz cega. Iz nebica Bog privodi coveka u bice. Covek se krece prema Bogu a kad cini suprotno onda se krece prema nistavilu. Covek nije slobodno bice kao sto je Bog slobodan po prirodi. Coveku je Bog potreban.

Da je covekova dusa besmrtna po prirodi, onda bi covek bio slobodan kao Bog. Tako slobodnom coveku onda Bog vise i nije potreban i ne bi se kretao ka nebicu. 

Bog je stvorio coveka da bude u vecnoj zajednici sa Bogom, covek postaje bog po blagodati i tek u toj zajednici je blagodatno slobodan kao sto je slobodan Bog po prirodi.

Dusa bez blagodatne zajednice sa Bogom nikada nece biti slobodna i vodice coveka u smrt u nistavilo u nebice.

Dusa je vezana za zajednicu sa Bogom i samo takva blagodatna dusa postaje i ostaje u vecnoj zajednici. Tesko da tu mozemo govoriti o dusi kao nezavisnom entitetu po prirodi slobodnoj kao Bog tj. besmrtnoj vec je i ona sudjena kao blagodatna Bozja tvorevina.

 

Ljubav se u duši ogleda, nebo je još nesagledivo.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 3. 7. 2023. at 0:14, Volim_Sina_Bozjeg рече

Vidi, covek je stvoren kao i sve sto je stvoreno ni iz cega. Iz nebica Bog privodi coveka u bice. Covek se krece prema Bogu a kad cini suprotno onda se krece prema nistavilu. Covek nije slobodno bice kao sto je Bog slobodan po prirodi. Coveku je Bog potreban.

Da je covekova dusa besmrtna po prirodi, onda bi covek bio slobodan kao Bog. Tako slobodnom coveku onda Bog vise i nije potreban i ne bi se kretao ka nebicu. 

Bog je stvorio coveka da bude u vecnoj zajednici sa Bogom, covek postaje bog po blagodati i tek u toj zajednici je blagodatno slobodan kao sto je slobodan Bog po prirodi.

Dusa bez blagodatne zajednice sa Bogom nikada nece biti slobodna i vodice coveka u smrt u nistavilo u nebice.

Dusa je vezana za zajednicu sa Bogom i samo takva blagodatna dusa postaje i ostaje u vecnoj zajednici. Tesko da tu mozemo govoriti o dusi kao nezavisnom entitetu po prirodi slobodnoj kao Bog tj. besmrtnoj vec je i ona sudjena kao blagodatna Bozja tvorevina.

 

Expand  

Bog stvara čovjeka sa potencijalnom besmrtnošću tako što mu udahnjuje svoj besmrtni duh te njegova duša time postaje besmrtna a također i tijelo u potencijalu po uskrsnuću. ( Čovjek nosi besmrtnost pri stvaranju a ona se realizira odnosom sa Bogom, besmrtnost ostaje i bez odnosa samo je cilj i smisao promašen a to je smrt ali ne i potpuno nestajanje

Biti u Kristu je izražaj apostola i prve crkve ali crkva je morala dati i neke odgovore kako.

Dakle Bog odmah i bez kalkulacije stvara ili daruje čovjeku besmrtnost ili vječnost te je samim tim njegova duša po prirodi besmrtna jer je više ništa ne može ubiti ili uništiti pa ni sam Bog jer je neopoziv i ne ispravlja svoje djelo kao da može pogrešiti.

Nema potrebe da čovjek prima naknadno besmrtnost jer njegovo biće počinje stvaranjem i za uvjek.

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Pavao je u Korićanima 15,35-53 je obradio pitanje tjelesnosti uskrsnuća, tako da je iskustvo nove tjelesnosti uskrsloga Gospodina prenio na shvaćanje uskrsnuća mrtvih uopće. Suprostavlja se židovskom poimanju koje uskrslo tijelo identificira sa zemaljskim, a svijet uskrsnuća kao nastavak zemaljskog života.

Susret sa uskrslim koji se kao posve drugi uskraćuje zemaljskom gledanju i prepoznavanju, koji ne podliježe zakonima materije, nego je postao vidljiv na način teofanije- pojavljivanje iz Božjega svjeta.

Pa zato kaže..a ovo braćo tvrdim tijelo i krv ne mogu baštiniti kraljevstva....

Ovdje je snažno odbačeno svako naturalistički i fizicističko viđenje uskrsnuća.

Tijelo za njega ne postoji samo na adamovski način " duševnog tijela" nego i na kristološki način preoblikovano u uskrsnuću Kristovom, kao tjelesnost koja dolazi od Duha Svetoga.

 

 

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 3. 7. 2023. at 0:59, kopitar рече

Pa zato kaže..a ovo braćo tvrdim tijelo i krv ne mogu baštiniti kraljevstva....

Ovdje je snažno odbačeno svako naturalistički i fizicističko viđenje uskrsnuća.

Expand  

Kaze jos da cemo svi umreti i da cemo se promeniti.

@kopitar dusa covekova nije slobodna po prirodi, ona je slobodna tek po blagodatnoj zajednici sa Bogom.

Da je covek slobodan po prirodi, onda ulazimo u zamku stvorene blagodati. A to je pogresno.

Secam se kao kroz maglu da smo pisali na avinoj temi vec o tome. 

Covek je istinski slobodan tek u zajednici sa Bogom i zavisi od blagodati odnosno svetih darova koje imamo  u Krvi i Telu vaskrslog Hrista. Ko ne jede telo i ne pije krv Sina Covecjeg, nece naslediti Carstvo Nebesko. Nema stvorene blagodati.

Zato je coveku potrebna Liturgija, da spasi dusu svoju, ako je dusa besmrtna po prirodi, sto bi se covek molio i vapio dusom ka Bogu?

Inace, prvi put cujem da je dusa besmrtna po prirodi, podignuta u RKC na nivo dogme. U pravoslavlju je drugacije i govori se o blagodati a ne o prirodi.

Ljubav se u duši ogleda, nebo je još nesagledivo.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Наша природа је смртна, самим тим и душа је смртна по природи, али је бесмртна по благодати, јер нас је Бог створио за живот а не за смрт.

Нема ту шта да се тупи.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 3. 7. 2023. at 14:36, Ćiriličar рече

Наша природа је смртна, самим тим и душа је смртна по природи, али је бесмртна по благодати, јер нас је Бог створио за живот а не за смрт.

Нема ту шта да се тупи.

Expand  

Kontra Pisma i otaca je da je duša smrtna.

Što je na kraju smrtna ili besmrtna.

Čim počne rečenica smrtna je ali po....besmrtna prestaje svaki smisao.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 3. 7. 2023. at 6:28, Volim_Sina_Bozjeg рече

Kaze jos da cemo svi umreti i da cemo se promeniti.

@kopitar dusa covekova nije slobodna po prirodi, ona je slobodna tek po blagodatnoj zajednici sa Bogom.

Da je covek slobodan po prirodi, onda ulazimo u zamku stvorene blagodati. A to je pogresno.

Secam se kao kroz maglu da smo pisali na avinoj temi vec o tome. 

Covek je istinski slobodan tek u zajednici sa Bogom i zavisi od blagodati odnosno svetih darova koje imamo  u Krvi i Telu vaskrslog Hrista. Ko ne jede telo i ne pije krv Sina Covecjeg, nece naslediti Carstvo Nebesko. Nema stvorene blagodati.

Zato je coveku potrebna Liturgija, da spasi dusu svoju, ako je dusa besmrtna po prirodi, sto bi se covek molio i vapio dusom ka Bogu?

Inace, prvi put cujem da je dusa besmrtna po prirodi, podignuta u RKC na nivo dogme. U pravoslavlju je drugacije i govori se o blagodati a ne o prirodi.

Expand  

Katolička crkva direktno uči da je duša duhovna i nematerijalna te je po svojoj naravi besmrtna.
Kako to pojašnjava 5. lateranski sabor: "To je jasno utvrđeno iz evanđelja kad Gospodin kaže: Ne mogu ubiti dušu; i na drugom mjestu, Tko mrzi svoj život na ovom svijetu, zadržat će ga za život vječni i kad obećava vječne nagrade i vječne kazne onima koji će biti suđeni prema zaslugama njihovog života".

Svaku dušu je Bog stvorio i ona je besmrtna (KKC366) i ta naravna ili prirodna besmrtnost (kada duša po naravi nije podvrgnuta raspadanju, niti joj koji stvor može oduzeti života) nije uvjetovana slobodnom odlukom čovjeka da se odvoji ili sjedini s Bogom, ona i dalje ostaje vječna.
"Svaki čovjek, u času smrti, na posebnom sudu, prima u svojoj besmrtnoj duši vječnu nagradu (ili kaznu) od Krista, suca živih i mrtvih.
Glavna je paklena kazna u vječnoj odvojenosti od Boga"(KKC 1051-1052)


Razlikuje se trostruko značenje besmrtnosti:
1. esencijalna ili bitna, koja ne može ni pod kakvim uvjetom prestati živjeti; ova besmrtnost pripada samo Bogu
2. prirodna ili naravna besmrtnost, kada duša po naravi nije podvrgnuta raspadanju, niti joj koji stvor može oduzeti života. Ova besmrtnost pripada duši čovječjoj
3. vrhunaravna - po milosti, kad na primjer Bog tijelu koje je po svojoj prirodi podvrgnuto raspadanju, podijeli dar besmrtnosti.

Dakle, različita je priroda besmrtnosti duše i besmrtnosti tijela. Duša je po naravi besmrtna jer se ne može raspasti ni ubiti, dok tijelo nije po prirodi besmrtno, Bog raspadljivoj materiji može dati besmrtnost ne po naravi nego po vrhunaravnoj milosti.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Колико читам многи светитељи пишу о бесмртности душе по природи као својству душе, мислим да има светитеља који пишу о бесмртности душе по благодати али ми делује да су у мањини. Рецимо ако је душа бесмртна по благодати како су онда бесмртне и живе и постоје оне душе у паклу које нису у благодати како се оне одржавају у постојању без благодати зар нису оне бесмртне по природи као и душе у рају и зато и даље имају своје постојање, све душе имају својство да постоје и бесмртне су по својој природи и због тога и душе које нису у благодати и заједници са Богом не ишчезавају и не одлазе у ништавило него и даље живе и постоје ван Бога.

  • Свиђа ми се 1
Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Чланови који сада читају   0 чланова

    • Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу
×
×
  • Креирај ново...