Jump to content

Какве то револуционарне промене треба да спроведе Црква...


Препоручена порука

... унутар саме себе а да не окрњи само Тело Цркве?

 

- Какав став треба да заузме на политичком нивоу?

- Какав став треба да заузме на теолошком нивоу?

- Какав став треба да заузме на мисионарском нивоу?

- Какав став треба да заузме на финансијском нивоу?

- Какав став треба да заузме на.... (допунити по жељи)....

 

 

 

 

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Treba dozvoliti Poligamiju i zauzeti fajterski stav u Drustvu.

Verujem Gospode, pomozi mome neverju (Mk 9, 24).očisti me od tajnih(grehova),i od voljnih sačuvaj slugu Svoga (Ps. 19;12-13)

Link to comment
Подели на овим сајтовима

- Какав став треба да заузме на политичком нивоу?

Da se vodi Berdjajevljevim recima:

 

"Хришћанство може да постоји само за политику којa признаје врховну вредност људске личности, њену слободу и част и братску организацију друштвеног живота, и мора се противити идолатрији на челу државе, нације, спољне црквености и нехуманих колективних заједница, које служе само као параван за праве интересе владајућег сталежа".

 

- Какав став треба да заузме на теолошком нивоу?

Prvo da se malo preispita nasa proslost, da se ocistimo od tona religijske prljavstine. Tek onda mozemo govoriti o necemu drugom.

 

- Какав став треба да заузме на мисионарском нивоу?

Da se misionari pre svega medju pravoslavnima, kako mirjanima tako i svestenstvom. A ne da lutamo po belom svetu i toboze propovedamo pravoslavlje, pricamo o ujedinjenju sa RKC i sl., a nasi sopsteni vernici neobrazovani. Drugim recima, da se oslobodimo od te iluzije da smo mi "sacuvali" istinitu veru. Nismo mi nista sacuvali, dok god umesto Hrista drugima nudimo mesavinu religije, politike, nacionalizma i sl.

 

- Какав став треба да заузме на финансијском нивоу?

Pa pre svega, ma koliko to neverovatno izgledlao, mislim da bi Crkva sama trebalo da se zalozi za to da placa porez kao i sve ostala preduzeca i firme, NVO...

Dodatno, trebalo bi svestenicima uvesti fiksne plate, dok bi se Crkva finansirala od vernika koji bi zeleli da odredjenu svotu novca odvoje za nju (kao sto slicna praksa postoji u nekim drugim drzavama). Tako bi se resio problem sa simonijom, plus ne bi bilo tako drasticnih razlika medju samim svestenstvom, tj. da jedan mesecno zaradjuje par hiljada evra, a da drugi nema od cega da prehrani porodicu. Ja bih, recimo, uvek neki minimum koj ibi primali svi svestenici, a ostalo bi se rasporedjivalo na osnovu toga koliko rade, kolika je parohija itd.

Domine, adiuva incredulitatem meam!

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Nikakva revolucija nije potrebna Crkvi. Nikada nije ni trebala.

 

Nama je potrebna revolucija da poslusamo Crkvu koja kaze :  Gore imajmo srca...

 

Slazem se.

ko god je bio glasan ulaskom u Crkvu bio je jos glasniji izlaskom iz nje.

Pricamo ponekad o Crkvi kao da nije vecna kao da ce odumreti zbog nas samih.

Molitva i poslusanje to bi voleo da imamo i smernost u svetovnom radu ko ne moze da ga izbegne iz nekih razloga.

Ljubav se u duši ogleda, nebo je još nesagledivo.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

- Какав став треба да заузме на политичком нивоу?

У оваквим условима мислим: да увек каже свој став о одлукама легитимне или ,,легитимне" власти везане за друштвени живот у земљи -ту одлуку поздрављамо и подржавамо, ову не подржавамо из разлога ... Јер Богу Божије, цару царево. И као и до сада, ако може и боље, партнерско учешће у политици живота друштва јер ко ће то боље урадити него чуварка хришћанске културе и националног идентитета, па је то и позив на одговорност.

- Какав став треба да заузме на теолошком нивоу?

Мислим да се за сада креће у добром смеру, само мало више стрпљења и тактичности,у љубави, унутар јерархије и посебно са народом.

- Какав став треба да заузме на мисионарском нивоу?

Можда мало више прилагодити реализацију теологије друштву,условима живота...а не обрнуто. Такође, мислим да је обавезан практичан мисонарски рад са младима и младим брачним паровима.

- Какав став треба да заузме на финансијском нивоу?

Спрам садашњег стања у држави, можда привремено решење,мислим као у првим хришћанским заједницама, сви новци на једно место (можда по епархијама) и после на равне части :) Претпоствљам да би се онда многи више посветили пастирском раду, и они који имају мало више и они којима заиста недостаје,па према томе и повећање плате.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Sve ovo sto je rekao Petar plus uvoditi novi jezik za teoloske pojmove, makara paralelni. Arhaicni izrazi tipa greh, gresnost, blagodat, blud, strasti, sozercanje, energije (narocito ovo buni zbog Nju Ejdzera), u Hristu, pokajanje, smirenje, strah Boziji u savremenom jeziku nemaju veza ka niti jednom konkretnom pojmu. To je za savremenog coveka koji jos nije uskusio zivotu Crkvi jednako kao da smo napisali ili rekl $#%#$%$#%#$&^$%^$%&$# niz karaktera ili glasova bez bilo kakvog znacenja. Nakon toga je jos manjaverovatnoca da ce prici Crkvi gde ljudi uporno insisitraju na nekom cudnom jeziku prepunom reci bez pojmova.



 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

... унутар саме себе а да не окрњи само Тело Цркве?

 

- Какав став треба да заузме на политичком нивоу?

- Какав став треба да заузме на теолошком нивоу?

- Какав став треба да заузме на мисионарском нивоу?

- Какав став треба да заузме на финансијском нивоу?

- Какав став треба да заузме на.... (допунити по жељи)....

 

Па тешко је укратко одговорити на питање о ставовима на ова питања, али ако се већ мора укратко одговорити одговор би био да мисли својом Главом. Овде не пуцам на неку празну симболику, већ заиста мислим да пречесто не мисли својом главом (Христом) већ се руководи неком њој туђом памети. Опет то туђом не мислим само на нешто што долази изван Ње, већ на оно, без обзира одкуд долазило, што јој суштински не припада. И то опет подразумијева цијели њен организам, значи не само мантију, већ и ону "другу" страну.

Без изворне очигледности Ничег нема самобитности ни слободе.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Хтео сам да напишем понешто, али кад са видео да је Петровићева провала - и то међу пар сјајних одговора других људи - тхе бест енсвер, одустао сам. Схватио сам да нам нема помоћи ...

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Хтео сам да напишем понешто, али кад са видео да је Петровићева провала - и то међу пар сјајних одговора других људи - тхе бест енсвер, одустао сам. Схватио сам да нам нема помоћи ...

 

To ce jos jako dugo biti the best ensver nazalost! Sve dok se i medju nama ne pojavi neki Alleszermalmer da polupa sve utopije kao sto je Kant i polupao suplju sholasticku kutiju. Samo sto mi pored loseg misljenja patimo i od loseg zivlja a protiv toga je mnogo teze naci dovoljno odvaznog sverazbijaca. :(



 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Sve ovo sto je rekao Petar plus uvoditi novi jezik za teoloske pojmove, makara paralelni. Arhaicni izrazi tipa greh, gresnost, blagodat, blud, strasti, sozercanje, energije (narocito ovo buni zbog Nju Ejdzera), u Hristu, pokajanje, smirenje, strah Boziji u savremenom jeziku nemaju veza ka niti jednom konkretnom pojmu. To je za savremenog coveka koji jos nije uskusio zivotu Crkvi jednako kao da smo napisali ili rekl $#%#$%$#%#$&^$%^$%&$# niz karaktera ili glasova bez bilo kakvog znacenja. Nakon toga je jos manjaverovatnoca da ce prici Crkvi gde ljudi uporno insisitraju na nekom cudnom jeziku prepunom reci bez pojmova.

 

Свашта! "Архаични изрази"... А када су постали архаични? Да ли у 19? или 20. веку? Кад читамо светитеље, кроз читаву историју Цркве до данас, видимо да су то термини које они користе и који имају пуно смисла.

 

То су и термини светог владике Николаја, светог Јустина Ћелијског...

Аве Софронија Сахарова, мати Гавриле Папајанис, (упокојили се 90-их година прошлог века), светогорских подвижника, старца Тадеја ...  Дакле, нису архаични за оне који у Цркви живе Светим Предањем.

 

За оне који су се испразнили од Светог Предања, ово су празни термини. 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Хтео сам да напишем понешто, али кад са видео да је Петровићева провала - и то међу пар сјајних одговора других људи - тхе бест енсвер, одустао сам. Схватио сам да нам нема помоћи ...

 

На сву срећу, има нам помоћи докле год има оних који сматрају да је Свето Предање дисање Духа Светог у Цркви.

А за вас новокомпоноване теологе, који имате смелости да нпр. назовете светог Григорија Паламу "паметњаковићем", не знам... Надам се и желим  да и вама има помоћи.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Чланови који сада читају   0 чланова

    • Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу
×
×
  • Креирај ново...