Jump to content

Догађаји у овчарско-кабларском манастиру Вазнесење Господње

Оцени ову тему


Препоручена порука

  On 27. 5. 2012. at 12:15, Solomon Kane рече

Мислим да избацивање из манастира људи који су одлучили да се прикључе некој другој групацији, није одлика "доброг реаговања", већ представља обично, подразумевано и регуларно исељење људи из нечега што им у овом случају не припада а они би хтели то да задрже, док проблем све већег одласка људи код Акакија и Артемија (бивши епископ Артемије има око 120 - 130 монаха а ускоро ће имати око 150 монаха, јер све већи број људи, верника и појединих свештеника,од којих ће многи постати будући монаси и будући свештеници који ће и даље привлачити људе код себе, прилази истом...као и Акакију) и даље постоји, те ако СПЦ не сматра да је то проблем и озбиљно се не ухвати у коштац са питањем могућих начина супростављања истом (адекватни начини сузбијања нечега се увек могу пронаћи, ако је неко заинтересован за то), онда се то назива пасивност...чија би позадина у том случају била више него упитна.

Не мислим да све више људи одлази код Артемија. Ево, ја сам знао троје који су одлазили, двоје, тачније двојица, више не одлазе, а трећи, тачније трећа, одлази и даље. Тој сестри сам у једном разговору рекао своје виђење те ситуације, јер је почела да прича како је тамо велика благодат (што уопште сматрам крајње нескромним и прелестним - рећи да си осетио благодат), али она моје мишљење није ни узела, колико ми се чини, у разматрање.

И уопште, ствари су се доста искристалисале. Мислим да је огромној већини сада много јасније да је све то што Артемије ради потпуно погрешно.

Пример - Јустинијан је јуче цитирао један пост са Ихтуса у ком се разобличава Артемије. До пре годину дана ниси могао да замислиш тако нешто тамо, и сл.

И та монашења... Раније у ЕРП су искушеници кад изађу у оном белом чуду на монашење имали дуге браде и косе, а сада неких тричавих десетак сантиметара, што ће рећи да се јури цифра, да се пошто пото монаши, рукополаже, на брзину, баш управо да би цифре остављале утисак некаквог нарочитог умножавања... бар ми се тако чини.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Одговори 931
  • Креирано
  • Последњи одговор

Популарни чланови у овој теми

  On 27. 5. 2012. at 12:39, Ђорђе Р рече

Не бих се сложио, да је добро овако како јесте. Не кажем ништа против владике, али и он сноси одговорност због ове ситуације. Не кажем да су друге владике боље. Знам да је он те проблеме наследио.

Као када нека деца почну да праве глупости и устану против оца. Ту је подоста крив и отац, јер где је био када су они стасавали?

Мора много више да обилази своју дечицу по манастирима, и да види како се о њима духовно старају људи којима је их је он поверио.

Питање колико има још има оваквих манастира по Србији, који су духовно опустошили, које духовно воде вуци, а не пастири.

Значи сада је Владика крив што није био ту пре 60 година када је мати Јелена почела духовно да стасава,па га онда треба и окривити што није одмах дошао са Свете Горе пре једно 40 па 30 година када је мати Јелена погрешно стасавала,мислим,морао је да зна да ће она у будућности под његовим окриљем бити у непослушању...

Забога Ђорђе,Владика има 80 лета,нема он 50 година да стиже свуда и на сваком месту.Где год га позову,он дође,никада није одбио да служи ни са ким и нигде.

Никада никога није увредио нити ружну реч упутио,свако у Жичкој Епархији може да служи како је научио и како воли,он никада није дао заповест нити наређење о томе,самим тим,ни повода да га тако гнусно клеветају а камоли да му гађају ауто и скачу на хаубу....па ставрно,страшно.

Extra ecclesiam nulla salus.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 27. 5. 2012. at 12:39, Ђорђе Р рече

Не бих се сложио, да је добро овако како јесте. Не кажем ништа против владике, али и он сноси одговорност због ове ситуације. Не кажем да су друге владике боље. Знам да је он те проблеме наследио.

Као када нека деца почну да праве глупости и устану против оца. Ту је подоста крив и отац, јер где је био када су они стасавали?

Мора много више да обилази своју дечицу по манастирима, и да види како се о њима духовно старају људи којима је их је он поверио.

Питање колико има још има оваквих манастира по Србији, који су духовно опустошили, које духовно воде вуци, а не пастири.

Да нисмо превише захтевни? Очекујемо савршеност? Какви су нам то толико високи критеријуми? Да ли су нам тако високи и према себи самима?

Нисам рекао да је све савршено, ни не очекујем савршеност ни од кога. Рекао сам "добро је" и сматрам да је то довољно. Увек може боље, наравно, али добро је и док је добро.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 27. 5. 2012. at 12:52, Ратко С. рече

Не мислим да све више људи одлази код Артемија. Ево, ја сам знао троје који су одлазили, двоје, тачније двојица, више не одлазе, а трећи, тачније трећа, одлази и даље. Тој сестри сам у једном разговору рекао своје виђење те ситуације, јер је почела да прича како је тамо велика благодат (што уопште сматрам крајње нескромним и прелестним - рећи да си осетио благодат), али она моје мишљење није ни узела, колико ми се чини, у разматрање.

И уопште, ствари су се доста искристалисале. Мислим да је огромној већини сада много јасније да је све то што Артемије ради потпуно погрешно.

Пример - Јустинијан је јуче цитирао један пост са Ихтуса у ком се разобличава Артемије. До пре годину дана ниси могао да замислиш тако нешто тамо, и сл.

И та монашења... Раније у ЕРП су искушеници кад изађу у оном белом чуду на монашење имали дуге браде и косе, а сада неких тричавих десетак сантиметара, што ће рећи да се јури цифра, да се пошто пото монаши, рукополаже, на брзину, баш управо да би цифре остављале утисак некаквог нарочитог умножавања... бар ми се тако чини.

Очигледно имамо различите информације, брате...веруј ми, волео бих да је тако као што причаш.

Non praevalebunt, non praevalebunt portae inferni!

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 27. 5. 2012. at 12:56, Валентина рече

Значи сада је Владика крив што није био ту пре 60 година када је мати Јелена почела духовно да стасава,па га онда треба и окривити што није одмах дошао са Свете Горе пре једно 40 па 30 година када је мати Јелена погрешно стасавала,мислим,морао је да зна да ће она у будућности под његовим окриљем бити у непослушању...

Забога Ђорђе,Владика има 80 лета,нема он 50 година да стиже свуда и на сваком месту.Где год га позову,он дође,никада није одбио да служи ни са ким и нигде.

Никада никога није увредио нити ружну реч упутио,свако у Жичкој Епархији може да служи како је научио и како воли,он никада није дао заповест нити наређење о томе,самим тим,ни повода да га тако гнусно клеветају а камоли да му гађају ауто и скачу на хаубу....па ставрно,страшно.

Схвати да ово није ништа лично против владике. Ал његов први задатак је да води монаштво и свештенство. Ако није у стању, нека тражи помоћ других пастира. Дефинитивно је он погубио своје овце, које су отишле вуковима. Сад што је пастир стар, што је добио да води лоше стадо, не амнестира га одговорности, и очигледне кривице за ситуацију да је погубио неке овце.

Немој да схватиш да ја мислим да би ја знао да сачувам те овце, и да мислим да би био бољи на његовом месту. Вероватно бих их погубио и више од њега, просто није то мој посао, нити бих желео бити на његовом месту.

Ал немојте говорити да је све ОК. Није ни смак света, него пастири треба да увиде грешке, и да се труде да их исправљају, да не погубе још оваца. Треба се борити са вуковима да одбране сваку овчицу.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 27. 5. 2012. at 11:53, C.A._R.I.A. рече

Aκο могу да одговорим,што неко рече,пасивност Цркве се своди на то да особи као што је Артемије не изриче анатему,мада је крајње јасно да особа која је монах не може да служи литургију у архиерејским одеждама,нити да се представља као архиереј.

Разумем да постоје пастирски разлози зашто се Артемију снисходи већ дужи низ година али ме то све,благо речено чуди...

Можда се он заиста врати Цркви,ко ће га знати зашто је добро све што се дешава...

Слажем се. Мало је нелогично што су само Милоја искључили а колико већу штету прави Артемије.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 27. 5. 2012. at 13:28, Ђорђе Р рече

Схвати да ово није ништа лично против владике. Ал његов први задатак је да води монаштво и свештенство. Ако није у стању, нека тражи помоћ других пастира. Дефинитивно је он погубио своје овце, које су отишле вуковима. Сад што је пастир стар, што је добио да води лоше стадо, не амнестира га одговорности, и очигледне кривице за ситуацију да је погубио неке овце.

Немој да схватиш да ја мислим да би ја знао да сачувам те овце, и да мислим да би био бољи на његовом месту. Вероватно бих их погубио и више од њега, просто није то мој посао, нити бих желео бити на његовом месту.

Ал немојте говорити да је све ОК. Није ни смак света, него пастири треба да увиде грешке, и да се труде да их исправљају, да не погубе још оваца. Треба се борити са вуковима да одбране сваку овчицу.

Па нису овчице малоумне да треба неко стално да им стоји над главом и да им црта како треба да мисле и шта треба да раде.

И на крају имаш и овчицу која би да прескочи плот па ма шта ти урадио. Што оно кажу - слободна воља.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 27. 5. 2012. at 13:02, Ратко С. рече

Да нисмо превише захтевни? Очекујемо савршеност? Какви су нам то толико високи критеријуми? Да ли су нам тако високи и према себи самима?

Нисам рекао да је све савршено, ни не очекујем савршеност ни од кога. Рекао сам "добро је" и сматрам да је то довољно. Увек може боље, наравно, али добро је и док је добро.

Мислим да нисмо превише захтевни, ако очекујемо да манастири буду утврђени у вери, и добро духовно руковођени.

Никако не могу да се сложим са констатацијом да је добро. Далеко смо од доброг, а од те савршености смо много, много далеко.

  • Волим 1
Link to comment
Подели на овим сајтовима

Нисам неко ко треба да учи црквене оце, али рецимо у РПЦ-и постоји 21 синодски одсјек који се бави разним питањима црквеног живота. Зашто тако нешто није могуће и у СПЦ-и? Ово је линк одјељења за питања монашког живота:

http://monasterium.ru/

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 27. 5. 2012. at 13:28, Ђорђе Р рече

Схвати да ово није ништа лично против владике. Ал његов први задатак је да води монаштво и свештенство. Ако није у стању, нека тражи помоћ других пастира. Дефинитивно је он погубио своје овце, које су отишле вуковима. Сад што је пастир стар, што је добио да води лоше стадо, не амнестира га одговорности, и очигледне кривице за ситуацију да је погубио неке овце.

Немој да схватиш да ја мислим да би ја знао да сачувам те овце, и да мислим да би био бољи на његовом месту. Вероватно бих их погубио и више од њега, просто није то мој посао, нити бих желео бити на његовом месту.

Ал немојте говорити да је све ОК. Није ни смак света, него пастири треба да увиде грешке, и да се труде да их исправљају, да не погубе још оваца. Треба се борити са вуковима да одбране сваку овчицу.

Не говорим да је све у реду али Владика ради најбоље што зна.Он своје стадо није погубио,већ је стадо отишло код"Пастира доброг",значи,код"бољег" по њиховом виђењу.

Шта је он ту крив?

Како лепо сарађује са другим женским манастирима'?Како човек да сарађује са неким ко неће да сарађује са њим?

Extra ecclesiam nulla salus.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 27. 5. 2012. at 13:37, Ратко С. рече

Па нису овчице малоумне да треба неко стално да им стоји над главом и да им црта како треба да мисле и шта треба да раде.

И на крају имаш и овчицу која би да прескочи плот па ма шта ти урадио. Што оно кажу - слободна воља.

У монаштву нема слободне воље, они су је се одрекли на монашењу. То је суштина монашког живота, послушање. Е управо на то указујем, на тај проблем. Неко ко се вежба да се одрекне себе, слободне воље, мора бити добро духовно руковођен и надгледан, а за то је надлежан епископ

  • Волим 1
Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 27. 5. 2012. at 9:48, Ђорђе Р рече

Наравно да је у складу. Просто су исповедили да више не припадају СПЦ, јер не признају сабор, владике, патријарха, и да се стављају у другу цркву. Не знам какав суд ту треба, и шта да пресуђује?

Нама је све ово шок, и тешко нам је да схватимо шта се то десило са Артемијем. Ово што су они урадили, је потпуно исто као да су рекли да не признају патријарха и сабор СПЦ за чуваре чистоте православне вере, и исправно спровођење и тумачење канона, него да признају папу Бенедикта за чувара православља и истините православне вере. Нама је тешко да схватимо да Артемије исповеда папску јерес, проглашавајући себе као мерило православља, и своје ставове као непогрешиве, где он проглашава шта је то јерес, а шта није, попут некадашњих папа, који су одвели римску цркву од православља и саборности. Какав суд би ту требао? Владика је отишао код њих да се и сам увери у њихове ставове, и колико су чврсти у њима. Тамо су му исекли гуме, и дочекали га каменицама (припадници Артемијеве "цркве", тј његове инквизиције).

Slazem se da je vladika Hrizostom postopio po svojoj savesti i od Boga mu dane vlasti. Drugo nesto primecujem. U postavljenom videu mati Jelena kaze da kada je dosla u manastir nije imao ni kasiku ni viljusku. Zamislimo samo koliko je ona sati, dana, meseca.... provela u uredjenju i unapredjenju ovog svetog mesta. Koliko je samo molitava uznela Gostodu za sve ovo vreme da bi je, kako citam, vukli po betonu i na silu izvlacili iz manastira.

Mislim da je tu trebalo malo blaze postupiti. Kad u kuci imamo stanare, dajemo im rok za iseljenje. Zakon ne dozvoljava da ih preko noci izbacimo.

Zato pitam i zeleo bih da mi neko ko poznaje Crkveno pravo da odgovor. Da li se sve ovo moglo drugacije izvesti?

Prvenstveno mislim na podizanje optuznice u Crkvenom sudu i postupanje po presudi sa eventualnim rokom za iseljenje.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Црквено право не познаје варијанте икономије и акривије.

Као што смо рекли раније имовина је у власти Цркве односно Епископа,а не монахиња. Па у том контексту,сурово то било или не,Црква има права да интервенише са полицијом уколико неко не жели да напусти њен посед.

А очигледно да монахиње желе да следе неканонског епископа,не слажу се са Патријархом и другим црквеним властима... па зашто би онда биле у самом манастиру ?

То што неко ову законску могућност одложи и пастирски одлучи да је време да не примењује те крајње методе,то је већ нешто друго.

Мислим да никакав рок за исељење не постоји,бар ја нисам чуо ни за шта слично. Мислим да Црквено право није аналогно праву закупа које неко има уколико живи у туђој кући,па да постоји законски дефинисан "отказни рок".

Извини што је ово помало конфузно,надам се да ће неки правник то боље да ти објасни.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 27. 5. 2012. at 14:37, N.Petrovic рече

Slazem se da je vladika Hrizostom postopio po svojoj savesti i od Boga mu dane vlasti. Drugo nesto primecujem. U postavljenom videu mati Jelena kaze da kada je dosla u manastir nije imao ni kasiku ni viljusku. Zamislimo samo koliko je ona sati, dana, meseca.... provela u uredjenju i unapredjenju ovog svetog mesta. Koliko je samo molitava uznela Gostodu za sve ovo vreme da bi je, kako citam, vukli po betonu i na silu izvlacili iz manastira.

Mislim da je tu trebalo malo blaze postupiti. Kad u kuci imamo stanare, dajemo im rok za iseljenje. Zakon ne dozvoljava da ih preko noci izbacimo.

Zato pitam i zeleo bih da mi neko ko poznaje Crkveno pravo da odgovor. Da li se sve ovo moglo drugacije izvesti?

Prvenstveno mislim na podizanje optuznice u Crkvenom sudu i postupanje po presudi sa eventualnim rokom za iseljenje.

То је зато што си чуо само једну верзију приче,а по тој верзији,монахиње су у модрицама,једна лежи у кревету,а ако је тако,већ би они направили фотографије и махали њима него лажу.

Сигурно ће ускоро стићи детаљан извештај шта се збивало,мало стрпљења.

Extra ecclesiam nulla salus.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Гости

...као што машу оном фотографијом монахиње која плаче а која нема никакве везе са манастиром и одласком из њега, него са њеним емоцијама за време "монашења" искушеница...

e2a39365a29751d75b756d84748c5edc.jpg

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Чланови који сада читају   0 чланова

    • Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу
×
×
  • Креирај ново...