Jump to content

Đakon Andrej Kurajev - o mitarstvima

Оцени ову тему


Препоручена порука

Нисам све могла да изчитам у овој теми али ми паде на памет једно питање. Да ли међу савременим теолозима постоје они који не оспоравају митарства? Заправо, да ли је савремена теологија у потпуности оспорила митарства или и ту постоје више мишљења (тумачења)? Мислим уско на теологе, не шире.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Само још једна мала али битна допуна овом Јустинијановом, исправном, размишљању. Грех, пад човека. Шта је то? Па то је управо Адамово и Евино одбијање да се догоди Тајна Христа, да се сједини створено с нествореним, да се човек обожи. У томе се састоји тежина првога греха. Та Тајна Христа, одвијала се, због Адамовог пада, постепено, кроз историју у новим, грехопадним околностима. Међутим, Бог никада није одустао од свог превечног плана, због којега смо сви и створени - да се ства творевина возглави у Личности Сина Божијег, те да тако буде принета Богу Оцу. То је Рај који чекамо.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Нисам све могла да изчитам у овој теми али ми паде на памет једно питање. Да ли међу савременим теолозима постоје они који не оспоравају митарства? Заправо, да ли је савремена теологија у потпуности оспорила митарства или и ту постоје више мишљења (тумачења)? Мислим уско на теологе, не шире.

Осим ђакона Андреја Курајева, није ми познато да се неко од данашњих православних теолога, званично, бавио питањем митарстава.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Гости

Ето, човек није теолог, али се потрудио и схватио. Чак, схватио много боље од неких теолога.  0110_hahaha

.mislise.

Теолог не значи само завршити школу. Бити теолог значи љубити Бога и уједно јесте дар Божији. Знам многе људе који нису завршили богословске школе али су одлични теолози, као и многих који су завршили али немају везе са богословљем.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Нисам све могла да изчитам у овој теми али ми паде на памет једно питање. Да ли међу савременим теолозима постоје они који не оспоравају митарства? Заправо, да ли је савремена теологија у потпуности оспорила митарства или и ту постоје више мишљења (тумачења)? Мислим уско на теологе, не шире.

Осим ђакона Андреја Курајева, није ми познато да се неко од данашњих православних теолога, званично, бавио питањем митарстава.

Ми смо се овде по форумима доста препирали. И теолози и остала раја  .mislise. (Мислим на академско бављење теологијом)

Ако се нешто савремени теолози не баве темом митарстава можда она и није нарочито важна, па ако је тако што смо онда запели и силно се свађамо око тога?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Не свађамо се, не дао Бог, само дискутујемо. Да, митарства су потпуно небитна. Оно што је битно јесте поука приче о митарствима: важност учења добру, учења Христу, важност живота у Христу. То је важно, најважније. Уколико се томе научимо, чак и да постоје митарства, за нас ће бити непостојећа. Међутим, онај ко се не научи животу у Христу, срешће се сигурно са тим својим промашајем. То је истина коју треба схватити, а митарства су само форма у коју је заоденута ова суштинска истина: важност охристовљења, важност живота у Христу.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Не свађамо се, не дао Бог, само дискутујемо. Да, митарства су потпуно небитна. Оно што је битно јесте поука приче о митарствима: важност учења добру, учења Христу, важност живота у Христу. То је важно, најважније. Уколико се томе научимо, чак и да постоје митарства, за нас ће бити непостојећа. Међутим, онај ко се не научи животу у Христу, срешће се сигурно са тим својим промашајем. То је истина коју треба схватити, а митарства су само форма у коју је заоденута ова суштинска истина: важност охристовљења, важност живота у Христу.

Јесте!

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Нисам све могла да изчитам у овој теми али ми паде на памет једно питање. Да ли међу савременим теолозима постоје они који не оспоравају митарства? Заправо, да ли је савремена теологија у потпуности оспорила митарства или и ту постоје више мишљења (тумачења)? Мислим уско на теологе, не шире.

Осим ђакона Андреја Курајева, није ми познато да се неко од данашњих православних теолога, званично, бавио питањем митарстава.

Ми смо се овде по форумима доста препирали. И теолози и остала раја  .mislise. (Мислим на академско бављење теологијом)

Ако се нешто савремени теолози не баве темом митарстава можда она и није нарочито важна, па ако је тако што смо онда запели и силно се свађамо око тога?

Бог сами ће знати због чега се људи свађају. Додуше, ми се овде не свађамо што каже брат Александар. Углавном из неког мог искуства могу да кажем да је због ревновања не по разуму. Ићи само срцем не значи чинити исправно аутоматски, јер срчаност сама по себи може бити и из заслепљености. Данас многи тако чине, слушајући друге, а неимајући сами свој став о некој теми, онда нападју све оне који неразмишљају као они. Част изузецима који као брат Родољуб умеју да дискутују братски никога не етикетирајући као јеретика и хулитеља.

Због чега митарства нису могла настати под уттицајем схватања космоса у древно доба? Ако неко мисли да је то тако зашто би он требао бити јеретик? Ево погледајмо ову слику:

Постављена слика

Нека изброји свако прстенове од земље па до "nevsa", небеса...па чини ми се да их има 20. Па може да се види како иде ред...Terra, па онда Aqua итд даље...Дакле древна космологија је била такођер да вода обавија земљу..Зато ова космологија није била у древно време као духовна, него материјална, изглед космоса је баш тако замишљан, дакле ове капије горе на слици су такођер биле физичке природе. Но ми са садашњим занњем о космосу знамо да нема ових прстенова, нема ни воде око земље....Поставља се питање у чему је онда важност тих митарстава ако завршимо овај живот хришћански исправно? Зар их нећемо пробости као стрела? Зар није Христово Вазнесење прокрчило пут чак и таквој једној варијанти...? Па мислим да јесте.

Српски менталитет карактеришу изненадни подвизи кратког даха, понесеност која прво улије наду, али капитулира у завршници, све се то после правда вишом силом и некаквом планетарном неправдом што само на нас вреба.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Са моје тачке гледишта ја могу видети да многи свеци помињу митарства и да их неки и описују и слично.

Да ли је то истина или није, ја не могу тврдити. Но, ипак мислим да није исправан закључак да у "причи" о митарствима се показује како "они" суде човеку, а не Бог. То мислим јер верујем да "онај", опадач, наваљује на човека као лав ричући и тражећи некога да прогута, и током живота људског, али и након њега желећи да га низведе у пакао. Међутим, они ништа не могу учинити преко воље Божије. Они износе своје записе о гресима, а Анђели о добрим делима, сузама, уздасима, молитвама... Да се "они" "питају", нико не би отишао у Рај, али ипак није тако. И по опису из житија се види да кад неко прође њихово митарство "они" се гњеве, бесују и шкргућу зубима и криво им је што им измаче душа. Дакле, мислим да веровање у митарства и веровање у то да "они" суде човеку нема додирних тачака.

У сваком случају се слажем, да митарства имају (бар) едукативни карактер.

Вера, слога и поштење – српско су спасење.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Едукативни карактер, свакако, имају. За људе који су на нивоу када им на такав начин треба објаснити оно што сам поменуо да је суштина свих суштина: важност живота у Христу.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Гости

Да, лепо расуђивање Давиде.

Оно што мене чуди јесте како они који бранеучењео царинарницама не увиђају даће и ђаво бити осуђен, па му џаба сва та његова олајавања? Овде се такође намеће и учење у привременом ( да не каем превременом суду), што је веома блиско са учењем о чистилишту (римокатоличко учење).

Питање за браћу римокатолике:

Како беше оно учење о Чистилишту- пургаторијуму?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Едукативни карактер, свакако, имају. За људе који су на нивоу када им на такав начин треба објаснити оно што сам поменуо да је суштина свих суштина: важност живота у Христу.

ДА.

Вера, слога и поштење – српско су спасење.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Бог сами ће знати због чега се људи свађају. Додуше, ми се овде не свађамо што каже брат Александар. Углавном из неког мог искуства могу да кажем да је због ревновања не по разуму. Ићи само срцем не значи чинити исправно аутоматски, јер срчаност сама по себи може бити и из заслепљености. Данас многи тако чине, слушајући друге, а неимајући сами свој став о некој теми, онда нападју све оне који неразмишљају као они. Част изузецима који као брат Родољуб умеју да дискутују братски никога не етикетирајући као јеретика и хулитеља.

Због чега митарства нису могла настати под уттицајем схватања космоса у древно доба? Ако неко мисли да је то тако зашто би он требао бити јеретик? Ево погледајмо ову слику:

Постављена слика

Нека изброји свако прстенове од земље па до "nevsa", небеса...па чини ми се да их има 20. Па може да се види како иде ред...Terra, па онда Aqua итд даље...Дакле древна космологија је била такођер да вода обавија земљу..Зато ова космологија није била у древно време као духовна, него материјална, изглед космоса је баш тако замишљан, дакле ове капије горе на слици су такођер биле физичке природе. Но ми са садашњим занњем о космосу знамо да нема ових прстенова, нема ни воде око земље....Поставља се питање у чему је онда важност тих митарстава ако завршимо овај живот хришћански исправно? Зар их нећемо пробости као стрела? Зар није Христово Вазнесење прокрчило пут чак и таквој једној варијанти...? Па мислим да јесте.

Ово је смешно. Дакле, људи, какве ви ствари смишљате! Направите претпоставку да су свети Оци "измислили" митарства под утицајем античке космологије, па онда пронађете некакву представу древне космологије и "докажете" своју претпоставку!

А како би било да мало поверујете да су Оци имали богопросветљени ум и да су имали и одређена искуства која ми немамо? Св. Атанасије је у житију св. Антонија описао какво је виђење Антоније имао везано са демоне који дочекују његову душу. И какве то везе има са овом космологијом? Просто, ради се о духовном опиту. Исто је нпр. и са Нифонтом, епископом кипарским, који је имао виђење, као и повест о војнику Таксиоту и ко зна колико других. За св. Јована Златоустог постоји предање да му је Апостол Павле шапутао на уво тумачење својих посланица. Исти тај ап. Павле каже да је био узнесен на треће небо. И то је такође у вези са овом античком космологијом? Мораћемо да га питамо како је био узнесен кад знамо да је треће небо, као и све остало, античка измишљотина. И да објаснимо човеку да се нешто збунио, јер треће небо не постоји.

И за крај - колико ја видим, тамо, на тој слици се набрајају најпре планете, па потом различити чинови ангела. И какве то благе везе има са митарствима?

Едукативни карактер, свакако, имају. За људе који су на нивоу када им на такав начин треба објаснити оно што сам поменуо да је суштина свих суштина: важност живота у Христу.

Смешно. Испада да нам Оци причају непостојеће ствари (лажу) из некаквих едукативних разлога, што је недолично и помислити. Наравно да нам нису причали бајке. Сви су о томе говорили потпуно озбиљно, то сведочи и црквена химнографија, и Предање, забележено и у Житијима. Значи, митарства постоје, и како каже св. Теофан Затворник - ма колико неким мудрацима то изгледало смешно, сусрешће се са митарствима на крају свог живота (парафраза).

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Оно што мене чуди јесте како они који бранеучењео царинарницама не увиђају даће и ђаво бити осуђен, па му џаба сва та његова олајавања? Овде се такође намеће и учење у привременом ( да не каем превременом суду), што је веома блиско са учењем о чистилишту (римокатоличко учење).

Олајавање је само један од видова мржње "онога" према човеку и зависти ка њему. Ми можемо увидети да је њему џаба да наводи људе на грех и да их олајава када ће и сам завршити у паклу, где он сада и јесте (зли дуси истерани из бесомучника, моле Господа само да их не врати у пакао,већ да их пусти у крдо свиња), али је питање колико је он тога свестан.

Мислим да је једном свецу (ако се не варам Св. Антонију Великом) Господ открио да би ђаволу опростио ако би се овај 303 (колико се сећам) поклонио ка Истоку и замолио за опроштај, али он то неће учинити.

И многи мањи грешници се тешко окрену покајању а камо ли сам "онај".

А колико сам ја упознат, привремен суд је привремен јер до коначног суда, Страшног Суда, има времена за молитве Цркве и сродника и хришћана уопште за душе умрлих, што им може бити на корист.

Вера, слога и поштење – српско су спасење.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Чланови који сада читају   0 чланова

    • Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу
×
×
  • Креирај ново...