Jump to content

Rasuđivanje

Оцени ову тему


Препоручена порука

пре 53 минута, Вукашин рече

Христос = Црква. Он је Глава и први верник, први од многе браће. 

Ван Цркве нема ни разума, ни спасења. Ништа сам нећеш наћи, већ само у заједници.

Crkva je telo Hristovo, devojka koja treba da se uda za Hrista. A Hristos je um koji gospodari nad tim telom,  on je muž a telo je žena, 

A vi ste sebi dopustili da se poistovetite sa Hristom, eto koliko ni šta ne znate o Gospodu čijeg ste tela deo.

U braku Hrista i crkve vi ste preuzeli kornmilo ko što neposlušna žena vlada u barku dvoje ljudi. 

A vi i niste zajednica pa ni vi ništa nećete postići. Prava Hristova zajednica su oni koji tvore Božiju volju. A vi ste zajednica formalnih vernioka, onih koji imaju formu vere a vere nema.

A vi ste od hrišćanstva napšravili formu, sedam dana post i prišešće hlebom i vinom za koje tvrdite da su telo i Krv Hristova što nije tačno i na taj način zavodite narod. Uzeli ste ključeve od carstva niti vi ulazite niti drugima dajete.

Sve ovo sam već opisao u  prethodnim postovima, idi čitaj malo da naučiš a i da ne moram da se bakćem s tobom kao sa Igorom, Bokijem, Tomom i sampaganinijem u na prethodnim stranicama teme.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 2 часа, Ralex рече

Crkva je telo Hristovo, devojka koja treba da se uda za Hrista. A Hristos je um koji gospodari nad tim telom,  on je muž a telo je žena, 

A vi ste sebi dopustili da se poistovetite sa Hristom, eto koliko ni šta ne znate o Gospodu čijeg ste tela deo.

U braku Hrista i crkve vi ste preuzeli kornmilo ko što neposlušna žena vlada u barku dvoje ljudi. 

A vi i niste zajednica pa ni vi ništa nećete postići. Prava Hristova zajednica su oni koji tvore Božiju volju. A vi ste zajednica formalnih vernioka, onih koji imaju formu vere a vere nema.

A vi ste od hrišćanstva napšravili formu, sedam dana post i prišešće hlebom i vinom za koje tvrdite da su telo i Krv Hristova što nije tačno i na taj način zavodite narod. Uzeli ste ključeve od carstva niti vi ulazite niti drugima dajete.

Sve ovo sam već opisao u  prethodnim postovima, idi čitaj malo da naučiš a i da ne moram da se bakćem s tobom kao sa Igorom, Bokijem, Tomom i sampaganinijem u na prethodnim stranicama teme.

Христос се поистовећује са најмањом браћом.

Ово друго је тачно, има много формализма, али ништа не добијаш ако си се саблазнио, само пропаст. 

За ово треће си пријављен (први пут), пошто хулиш на Причешће. Од почетка је то била тешка прича, па многи одоше. Е сад, не мораш се слагати, али знаш у чијој су кући, па имај мало смирења. Пошто лајеш, шкодиш себи, можда и некоме ко је лабилан и чита, ред је да те банују.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Било би лепо када би нам показао на примеру како изгледа његово заједничарење са њему сличнима,
који "творе вољу Божију". За сада имамо снимак како седи сам, и држи монолог.

Било би занимљиво да нам напише како (и колико, и зашто) он пости.

Додуше, драго ми је да је цењени неистомишљеник приметио нашу жељу да се 
са Христом поистоветимо. Не знам ко је његов ауторитет. 

ПС. Да ли количина словних грешака показује да је све писано у афекту, под навалом емоција? 

Приручник 'О Божанственој Литургији' светог Јована Златоустог - збирка одабраних светоотачких и савремених текстова, који објашњавају лепоту схватања и учествовања у Божанственој Литургији!
Цена 330,00 дин./ком. + ПТТ или +381 (0)63 839 6761

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 54 минута, Вукашин рече

Христос се поистовећује са најмањом браћом.

Ово друго је тачно, има много формализма, али ништа не добијаш ако си се саблазнио, само пропаст. 

За ово треће си пријављен (први пут), пошто хулиш на Причешће. Од почетка је то била тешка прича, па многи одоше. Е сад, не мораш се слагати, али знаш у чијој су кући, па имај мало смирења. Пошто лајеш, шкодиш себи, можда и некоме ко је лабилан и чита, ред је да те банују.

Ja sam već u raspravi sa Bokijem i Igorom objasnio kako izgleda pravo duhovno pričešće, pa ne bih da ponovo prolazimo iste stvari,  Dokazavši da je duhovno pričešće ono pravo pričešće imam pravo da kažem da ovo šta vi radite nije pričešće nego samo spomen na Hrista i pravo pričešće.

Izgleda da si neupućen ali momci pre tebe su već tražili da budem banovan kad nisu imali šta da odgovore na argumente.

evo ovaj moj tekst je bio polazna osnova za raspravu pa ako želiš možemo jovo nanovo.

13+ Pomaže li pričešće.odt

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 26 минута, Ralex рече

momci pre tebe su već tražili da budem banovan kad nisu imali šta da odgovore na argumente

Ко је тражио да будеш банован? Ја не бих, добро је да пречешљамо све и због других, мада треба да постоји и граница. И ко ти није пружио аргументе? Има их онолико. Питање је само читаш ли ти ишта од тога и још важније читао ли си ишта на ту тему сем онога што износиш? Јер су ти предочени аргументи везани за веровање које си изнео. А и сам си одбио да поверујеш у њих рекавши "свако може да одабере у шта ће да верује па како одабере тако ће му бити".

Кључно неразумевање међу нама се може преформулисати на то, када би буквално објаснили разлику, да ти верујеш само у "духовно причешћивање" када твориш заповести и имаш љубав према ближњима, тако да се и ми сви иначе онда стално и причешћујемо (по теби) а ми још на то и имамо спомен на крсно страдање Исуса (по теби) који ти немаш (треба ти заједница за то), иако Исус рече да то чинимо у Његову спомен (заповест). Како год окренеш, у мањку си Хлеба, дођи добићеш гратис :drugarstvo:

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 19 минута, Ralex рече

Ja sam već u raspravi sa Bokijem i Igorom objasnio kako izgleda pravo duhovno pričešće, pa ne bih da ponovo prolazimo iste stvari,  Dokazavši da je duhovno pričešće ono pravo pričešće imam pravo da kažem da ovo šta vi radite nije pričešće nego samo spomen na Hrista i pravo pričešće.

Izgleda da si neupućen ali momci pre tebe su već tražili da budem banovan kad nisu imali šta da odgovore na argumente.

evo ovaj moj tekst je bio polazna osnova za raspravu pa ako želiš možemo jovo nanovo.

13+ Pomaže li pričešće.odt 49.22 kB · 1 download

У приложеном тексту имаш грешака.

На пример у реченици:
"Telesno pričešće se u većini slučajeva svodi na nedelju dana posta
a onda se ode u crkvu gde se posle luturgije od sveštenika dobije
osveštan hleb i vino kao telo i krv Hristova."

Ти си поистоветио пост са дијетом; пост није телесна радња. Он је молитвени чин, 
потом и осећајни а тек на "трећем месту" има и свој физички (телесни) фрагмент.
Осим тога, Свето причешће, Тело и Крв Господња, се не прима "после Литургије" - већ у току Литургије.

Аки као неко ко само интелектом, без личног искуства, пише о Божанственој Литургији,
разумљиви су ови твоји велики промашаји.

Осим тога, када ти изјављујеш ово
"Tako dolazimo do toga, da kada se neko hrani duhovno čitajući Reč Božiju,
i kada poslušnošću izvršava Božiju volju imajući ljubav prema bližnjima, 
pijući krv Hristovu koja izvire iz te ljubavi; Taj biva duhovno pričešćen od samoga Gospoda."


да ли то значи да си ти "послушан ... према ближњима" у својој пракси 
(имаш оних 5 Христових "заповести" о томе шта је послушност),
или и ову љубав према ближњима "практикујеш духовно" без 
реалног (социјалног, делатног ...) аспекта те послушности?

Приручник 'О Божанственој Литургији' светог Јована Златоустог - збирка одабраних светоотачких и савремених текстова, који објашњавају лепоту схватања и учествовања у Божанственој Литургији!
Цена 330,00 дин./ком. + ПТТ или +381 (0)63 839 6761

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 17 часа, Ralex рече

Verovatno su tako odreagovali i oni kojima je Pavle ovo rekao u najboljoj nameri

Ja svo vreme pišem ovde da su bolesti i smrt posledica neusklađenosti sa zakonima života koje je  Bog postavio. Sa time sepodudara i ova Pavlova izjava. koja nadopunjuje priču o pričešću. 

A bolesti jesu znak da je čovek malo zašao s puta i trebalo bi ozbiljno da se pozabaviš time.

Zašto si ti to shvatio ad hominem a nisi shvatio kao bratski savet to je već tvoj problem i problem tvoje logike na koju se toliko oslanjaš

Patnja

Treba razlikovati osećanja i osećaje. Bol je osećaj, a patnja je duhovni osećaj ili osećanje.

Bol služi da zaštiti čoveka od samoga sebe. Uvek kada osetimo bol mi ćemo se posle takve situacije čuvati da nam se ne desi više. Čitao sam o devojčici,mislim da je iz Indije, koja nije imala nervne završetke za bol, pa su morali da je čuvaju jer je stalno povređivala sebe, valjda je i oko sebi iskopala.

Kao što postoje telesni bolovi, da naučimo da se čuvamo telesno, tako postoje i duševni bolovi ( znate ono kad kažu boli me duša), a to su patnja, muka, gnev, jad, beda, nervoza, mržnja, brige, strahovi itd. Modernim rečnikom rečeno stres je duševna bol.

I ovi duševni bolovi služe da naučimo da se čuvamo situacija u kojima duševno povređujemo sebe, i to je svrha takvih osećanja. Kada čovek shvati da mu gnev,patnja, muka i slična loša osećanja razaraju život i povređuju ga , tada on odlučuje da preispita otkuda ova osećanja dolaze, i kad shvati da su ona posledica njegovog pogrešnog odnosa prema sopstvenom životu, kao i prema drugima, da su posledica njegovog pogrešnog suda o dešavanjima, onda on promenom svog ponašanja i mišljenja, sprečava da ponovo dođe u situaciju da sebe povređuje na taj način.

Ne sudi da ti se ne bi sudilo rekao je Hristos; i tako nam je dao najbolji savet kako da izbegnemo patnju u svom životu

 

Ovo sto pises nema bas nikakve veze sa onim sto smo pricali u predhodnim porukama o Tajnoj veceri i Telu i Krvi i pricescu, jednostavno si odjedanput presao na mene i neke moje muke i bolest koje trenutno imam :0228_hot:, nisi skoro uopste odgovorio na moje poruke o toj temi Tajne vecere i dalje.

Hvala na dobrim namerama, ovo sto pises o bolestima i patnjama koje imamo na ovom svetu, to mi sve lici na psihologiju i psihoterapiju, imam drugaricu psihoterapeut i malo i citam o psihologiji pa sam i nesto upoznat o tome.

Ipak mi u Pravoslavlju imamo druge neke poglede na to pitanje patnje i boli, svetitelji su to sve objasnili i protumacili, i ja licno trudim se koliko mogu da to pomalo i ispunim. Just_Cuz_19

Toliko, pozdrav.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 35 минута, ИгорМ рече

Ко је тражио да будеш банован? Ја не бих, добро је да пречешљамо све и због других, мада треба да постоји и граница. И ко ти није пружио аргументе? Има их онолико. Питање је само читаш ли ти ишта од тога и још важније читао ли си ишта на ту тему сем онога што износиш? Јер су ти предочени аргументи везани за веровање које си изнео. А и сам си одбио да поверујеш у њих рекавши "свако може да одабере у шта ће да верује па како одабере тако ће му бити".

Кључно неразумевање међу нама се може преформулисати на то, када би буквално објаснили разлику, да ти верујеш само у "духовно причешћивање" када твориш заповести и имаш љубав према ближњима, тако да се и ми сви иначе онда стално и причешћујемо (по теби) а ми још на то и имамо спомен на крсно страдање Исуса (по теби) који ти немаш (треба ти заједница за то), иако Исус рече да то чинимо у Његову спомен (заповест). Како год окренеш, у мањку си Хлеба, дођи добићеш гратис :drugarstvo:

Vas pešest koliko je učestvovalo u raspravi ste prava fabrika pitanja na koje bi trebalo da odgovorim, odgovarao sam na ono šta ima smisla . na kraju se svelo sa ja nemam zajednicu a vi imate; iako sam objasnio da prva zajednica i ovo šta vi nazivate zajednicom neme veze s vezom. Pravoslavlje nije zajednica svetih koji svi rade za  zajednicu, koji nemaju ništa svoje već su sve predali zajednici, Onda je se Nikolić vadio da imate zajedničku molitvu i da ste molitvena zajednica što je samo oblik priznanja da u crkvi ne postoji život za zajednicu. Mogao bih još toga da navedem ali čemu kad vi samo pređete preko toga ko da nije ništa rečeno.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Да си учествовао у Божанственој Литургији, од Проскомидије до Агапа, 
онолико колико си о заједништву писао, сада би био део Тела Христовог.
Многи би од тебе бенефицирали а и ти би растао "до пуне мере Христовога раста".
Учестовао би у "давању и примању", био пи познат по благости...

Овако ... остани у дому свом, читај ... па да сачекамо да видимо како ће
Љубав Бога Јединога реаговати на овакав "типик" побожног живота.
Његова је и прва и последња, слава Богу!

Приручник 'О Божанственој Литургији' светог Јована Златоустог - збирка одабраних светоотачких и савремених текстова, који објашњавају лепоту схватања и учествовања у Божанственој Литургији!
Цена 330,00 дин./ком. + ПТТ или +381 (0)63 839 6761

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 4 часа, Bokisd рече

Ovo sto pises nema bas nikakve veze sa onim sto smo pricali u predhodnim porukama o Tajnoj veceri i Telu i Krvi i pricescu, jednostavno si odjedanput presao na mene i neke moje muke i bolest koje trenutno imam :0228_hot:, nisi skoro uopste odgovorio na moje poruke o toj temi Tajne vecere i dalje.

Hvala na dobrim namerama, ovo sto pises o bolestima i patnjama koje imamo na ovom svetu, to mi sve lici na psihologiju i psihoterapiju, imam drugaricu psihoterapeut i malo i citam o psihologiji pa sam i nesto upoznat o tome.

Ipak mi u Pravoslavlju imamo druge neke poglede na to pitanje patnje i boli, svetitelji su to sve objasnili i protumacili, i ja licno trudim se koliko mogu da to pomalo i ispunim. Just_Cuz_19

Toliko, pozdrav.

Ja mislim da si čitao moj tekst o zakonima života na temi O Istini Sudu i ljubavi i da ćeš pravilno shvatiti šta hoću da kažem kad sam citirao Pavla

Jer koji nedostojno jede i pije, sud sebi jede i pije, ne razlikujući tijela Gospodnjega.

Zato su među vama mnogi slabi i bolesni, i dovoljno ih spavaju. kor 11,30

Jer zdravlje i dug život su u duhovnom pričestu, ali evo okačiću tekst pa vidi šta sam ti  govorio

A Hristova nauka i jeste psihologija jer se radi o isceljenju duše.

Zakoni života.odt

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Zašto nisi nastavio da citiraš i sledeće rečenice Apostola Pavla?

(Koristiću prevod koji ti koristiš, mada ....)

31. Jer kad bismo sebe rasuđivali, ne bismo osuđeni bili.
32. Ali kad smo suđeni, nakazuje nas Gospod, da se ne osudimo sa svijetom.
33. Zato, braćo moja, kad se sastajete da jedete, iščekujte jedan drugoga.

S kime se ti sastaješ i koga ti iščekuješ (ili ko tebe iščekuje) tokom tih sastanaka?

Приручник 'О Божанственој Литургији' светог Јована Златоустог - збирка одабраних светоотачких и савремених текстова, који објашњавају лепоту схватања и учествовања у Божанственој Литургији!
Цена 330,00 дин./ком. + ПТТ или +381 (0)63 839 6761

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 8 часа, Toma рече

Zašto nisi nastavio da citiraš i sledeće rečenice Apostola Pavla?

(Koristiću prevod koji ti koristiš, mada ....)

31. Jer kad bismo sebe rasuđivali, ne bismo osuđeni bili.
32. Ali kad smo suđeni, nakazuje nas Gospod, da se ne osudimo sa svijetom.
33. Zato, braćo moja, kad se sastajete da jedete, iščekujte jedan drugoga.

S kime se ti sastaješ i koga ti iščekuješ (ili ko tebe iščekuje) tokom tih sastanaka?

Zaboravio si jedan stih

Ako li je ko gladan, neka jede kod kuće, da se na grijeh ne sastajete. A za ostalo urediću kad dođem.

Oni su imali zajedničku večeru; pa na drugom mestu ukorava što se jedni u crkvi prejedaju  a drugi nemaju šta da jedu.

Jel se ti svako veče sastaješ u zajednici pa delite hranu među sobom? Znam da se ne sastajete nego samo glumite zajednicu.

Ajde Tomo mani me više tih tvojih komentara koji nemaju smisla.

Nekada su ljudi jeli jednom dnevno,  ručak,  Pa su onda gladnice koje ne mogu da izdrže do ručka smislile dorušak, do ručka da nešto prezalogaje. Pa kasnije su izmislili i večeru. Tako da je ljudima u to vreme to zajedničko jelo  bilo sve što su jeli u toku dana.

Ovo ti pričam da shvatiš kakve su zajednice bile u to vreme i šta znači da im je bilo sve zajedničko

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Из стиха који си поменуо се види да су се хранили и код куће,
и у Цркви, заједници са осталим верницима.

Није било морања да се искључиво једе са Црквом (у Цркви),
и није било забране да се храна узима појединачно или у оквиру породице.

"Христос нас је ослободио за слободу."

У Цркви данас, осим у манастирским заједницама у којима је свакодневно
служење Богу, и у којима су обеди свакодневни и заједнички,
ми који имамо другачији дар од Бога (тј. нисмо монаси и монахиње),
ми 2 пута недељно учествујемо у Божанственој Литургији, и следственим Aгапама.

Питање за тебе остаје: Када знаш ово што пишеш, зашто то и не живиш?
Пишеш о заједници, а ти ...
Шта је то што те спречава да из Умчара одеш до (нпр.) манастира Нимник,
да у разговору са игуманом Јелисејем поразговараш? То је 60 км. од тебе, знаш...

 

Приручник 'О Божанственој Литургији' светог Јована Златоустог - збирка одабраних светоотачких и савремених текстова, који објашњавају лепоту схватања и учествовања у Божанственој Литургији!
Цена 330,00 дин./ком. + ПТТ или +381 (0)63 839 6761

Link to comment
Подели на овим сајтовима

×
×
  • Креирај ново...