Jump to content

Rasuđivanje

Оцени ову тему


Препоручена порука

  On 9. 9. 2024. at 16:05, Toma рече

Inteligentno si odgovorio, poput pravog intelektualca!
;) :)

Expand  

Nego da te pitam, da ne nosiš sa sobom malo vina iz putira pa kad učiniš neko dobro delo a ti malo cirneš da ubeliš haljine?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 9. 9. 2024. at 15:47, Ralex рече

Nisam ni sumnjao da intelektualci mogu inteligentno da brane svoje zablude, Pa tako je se ova zabluda i uvukla u crkvu, preko intelektualaca.

Expand  

Св. Писмо се тумачи у контексту заједничке вере, у саборности, а не у изолацији појединаца. Треба сагледати целокупну историју Цркве и њено учење. Називати интелектуалце свог времена (Св. Атанасије Велики, Св. Василије Велики, Св. Григорије Богослов и други...) у негативном контексту а допринели су дубљем разумевању вере, је најблаже речено погрешно. Они нису користили свој интелект ради интелекта, већ су свој ум подредили духовном животу и искуству. А такви нису били већина у Цркви, нису имали монопол. Све на ту тему је празнословље.

Одакле ти таква идеја да су интелектуалци (у том твом контексту, који иначе не постоје) надгласали и постали већину, када и где? На којим саборима?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 9. 9. 2024. at 16:13, ИгорМ рече

Св. Писмо се тумачи у контексту заједничке вере, у саборности, а не у изолацији појединаца. Треба сагледати целокупну историју Цркве и њено учење. Називати интелектуалце свог времена (Св. Атанасије Велики, Св. Василије Велики, Св. Григорије Богослов и други...) у негативном контексту а допринели су дубљем разумевању вере, је најблаже речено погрешно. Они нису користили свој интелект ради интелекта, већ су свој ум подредили духовном животу и искуству. А такви нису били већина у Цркви, нису имали монопол. Све на ту тему је празнословље.

Одакле ти таква идеја да су интелектуалци (у том твом контексту, који иначе не постоје) надгласали и постали већину, када и где? На којим саборима?

Expand  

Onaj koji tvori božiju volju nikad nije u izolaciji, Kad prašta, kad je milostiv, kad napoji i nahrani neprijatelja, kad obiđe utamničenog, bolesnika.... on radi za zejednicu jer jer Hristos je bio za sve ljude ovoga sveta, svima je ponuđeno spasenje, I uvek kada činimo Božiju volju mi radimo za zajednicu.

Jer Bog daje sunce te greje i zle i dobre pa smo i mi pozvani da budemo takvi, za nas je ceo svet jedna zajednica ljudi, Božije dece kojoj treba spasenje.

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 9. 9. 2024. at 16:09, Ralex рече

Ajde vi ubelite nešto belo što se uprljalo u tom vinu koje nudite. Oće al malo sutra. 

Expand  

Зато што посматраш ово магијски или као таблету против главобоље, не иде то тако, писали смо о томе. 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 9. 9. 2024. at 16:25, ИгорМ рече

Зато што посматраш ово магијски или као таблету против главобоље, не иде то тако, писали смо о томе. 

Expand  

Čuj magija, pa gde ćeš veće magije nego kad kandilate i kadite pred svim svecima i anđelima, Iako u otkrovenju jasno kaže da su molitve svetih ugodni kad pred Bogom. Pa sveštenik osveštava kuću, Kakva korist od toga kad je najbolje za kuću da ukućani budu sveti Bogu. Jel posle sveštanja kuća postane svetinja?  I ti meni pričaš o magiji., Pa osveštavaju biznis, traktore, kola kamione, 

crkvene sveće su osveštane, ajde...

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 9. 9. 2024. at 16:25, ИгорМ рече

Зато што посматраш ово магијски или као таблету против главобоље, не иде то тако, писали смо о томе. 

Expand  

Alal vera brate, kad vidim tvoje smirenje znam da zivi pravoslavlje :smeh1:

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 9. 9. 2024. at 18:59, N.Petrovic рече

Jош само да нађемо изговор за бачене бисере пред свињама 🤔

Expand  

Читају ово и други а ако и мали делић уроди плодом, слава Богу.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 9. 9. 2024. at 16:12, Ralex рече

Nego da te pitam, da ne nosiš sa sobom malo vina iz putira pa kad učiniš neko dobro delo a ti malo cirneš da ubeliš haljine?

Expand  

Умеш ти и боље, када ниси бесан.

Приручник 'О Божанственој Литургији' светог Јована Златоустог - збирка одабраних светоотачких и савремених текстова, који објашњавају лепоту схватања и учествовања у Божанственој Литургији!
Цена 330,00 дин./ком. + ПТТ или +381 (0)63 839 6761

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Разумем те одлично али имамо и јасну заповест да не дајемо светиње псима. Не називам Рацу тим именом, већ се то односи на расправу о највећој тајни нашег спасења са неким кога Дух Свети не потиче на учење, већ са неким кога нечастиви потиче на омаловажавање. 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 9. 9. 2024. at 17:04, Ralex рече

Čuj magija, pa gde ćeš veće magije nego kad kandilate i kadite pred svim svecima i anđelima, Iako u otkrovenju jasno kaže da su molitve svetih ugodni kad pred Bogom. Pa sveštenik osveštava kuću, Kakva korist od toga kad je najbolje za kuću da ukućani budu sveti Bogu. Jel posle sveštanja kuća postane svetinja?  I ti meni pričaš o magiji., Pa osveštavaju biznis, traktore, kola kamione, 

crkvene sveće su osveštane, ajde...

Expand  

Знаш и сам да су тамјан и кађење као и миро у употреби још од старозаветног периода. Спомињу се у Књизи Изласка... а били су у употреби и у раном хришћанству. Мудраци са истока су донели Исусу по рођењу смирну, тамјан и злато као дар. И поред дубоког религиозног корена и значења, ја баш волим мирис тамјана.

Не разумем одакле толико негативности. Ја себе не могу да замислим да имам такав став према другим денуминацијама, верским заједницама па чак ни према организацијама које се само сматрају таквим. Могу бити критичан и тврд али толико негативности, да не кажем и мржње, чему?

  • Свиђа ми се 1
Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 9. 9. 2024. at 4:35, Ralex рече

To što ne vidim smisla da vam više objašnjavan jer vidim da ne želite da vidite, ne znači da ste u npravu. Evo citiraću te stihove na koje se pozivaš da vidimo još jednom šta tu piše.

 

 

Da je hleb koji lomite telo Hristovo ne bi se govorilo meni u spomen. U spomen na pravo telo Hristovo koje je Reč Božija,  Jer Jovan kaže da je Reč Postala telo i useli se u nas puno blagodati. Dakle je reč Božija telo Hristovo, Informacija koju nam je on dao je njegovo telo. a ne onaj hleb koji se lomi u spomen da je telo Hristovo duhovna hrana.

Vidi šta kaže Jovan na samom početku. Она бјеше у почетку у Бога.

U Reči beše život, i život beše videlo ljudima. 

A videlo je izvor svetlosti a ne svetlost kako moderni prevodioci prevode. 

A informacija je svetlost za Um. jer mi smo Umovi koji žive u telu, 

Reč koju je On doneo ljudima je duhovna hrana, jer informacija je hrana za um kao što je hleb hrana za telo.

Zato i kaže činite ovo meni u spomen, jer da je onaj hleb što se lomi postao telo Hristovo ne bi imalo potrebe da se naglašava da se to čini u spomen na Hrista.

Za onoga ko želi da vidi sve je jasno ko dan 

Expand  

Ma, ne citas pazljivo sta pise. :citac:

Posle ovoga, meni u spomen, u sledecem stihu stoji, da kad jedemo ovaj hleb i pijemo ovo vino time smrt Gospodnju objavljujemo, to je taj spomen -  smrt Gospodnja, jer je Isus u taj dan kada je ustanovio Telo i Krv najavio Svoje stradanje i smrt i Vaskrsenje i predao je Svoje telo i krv vernima na duhovni zivot i spasenje, zato su hleb i vino onima koji veruju zaista realno i stvarno Isusovo Telo i Krv koje primamo u sebe na spasenje i vaskrsenje duse i tela.

Opet, spomen kao znak secanja, secanja na nesto, to je secanje na smrt Gospodnju, i to a.Pavle kaze da, obznanjujemo smrt Gospodnju, obelodanjujemo, predocavamo, smrt Gospodnju, koju je smrt Isus prvi put nagovestio kada je ustanovio svoje Telo i Krv, zato je i Pavle napisao da to Isusu u spomen.

Pa, i sam Isus je rekao da jedemo i pijemo, znaci jedemo i pijemo i unosimo u sebe hleb i vino, i ako je sam Isus rekao da su hleb i vino njegovo Telo i Krv, onda kada sve to saberemo sta mozemo da dobijemo nego da verujuci unosimo u sebe samog Boga.

Zato a.Pavle u sledecim stihovima pise :

" Јер који недостојно једе и пије, суд себи једе и пије...."

Vidis da Pavle sud i osudu za nedostojne povezuje direktno sa jedenjem hleba i pijenjem, jer ako nedostojno jedemo i pijemo, sud sebi jedemo i pijemo, da hleb i vino nisu stvarno Isusovo Telo i Krv i da mi ne jedemo i pijemo verom zaista Telo i Krv, onda ne bismo sebi sud jeli i pili ako nedostojno jedemo i pijemo Telo i Krv

To je tako kako pise kod a.Pavla, ne moze drugacije da se cita i razume, ne bi onda on i napisao :

"Али човек да испитује себе, па онда од хлеба да једе и од чаше да пије. "

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 9. 9. 2024. at 19:23, ИгорМ рече

Знаш и сам да су тамјан и кађење као и миро у употреби још од старозаветног периода. Спомињу се у Књизи Изласка... а били су у употреби и у раном хришћанству. Мудраци са истока су донели Исусу по рођењу смирну, тамјан и злато као дар. И поред дубоког религиозног корена и значења, ја баш волим мирис тамјана.

Не разумем одакле толико негативности. Ја себе не могу да замислим да имам такав став према другим денуминацијама, верским заједницама па чак ни према организацијама које се само сматрају таквим. Могу бити критичан и тврд али толико негативности, да не кажем и мржње, чему?

Expand  

Ne mrzim vas, mrzim na greh i zablude u kojima živite. Ali vi i to tumačite vašim intelektom pa vam se čini da mrzim vas, 

Ne boj se znam ja kako je teško boriti se protiv svoga intelekta, Ja iako prostiji imam muke sa njim a kako je tek vama intelektualcima. Razumem vas potpuno i imam sažaljenje a ne mržnju prema vama.

Hristos je ukinuo kađenje i prinošenje žrtava na materijalnom planu tako da mi sada prinosimo kad Bogu kroz molitve i žrtve kroz milost, praštanje, ljubav...

Lakše je okaditi i prineti jagnje, prase, na žrtvu nego biti milostiv ; zato ste i odabrali da verujete u prevaru

Link to comment
Подели на овим сајтовима

×
×
  • Креирај ново...