Jump to content

Rasuđivanje

Оцени ову тему


Препоручена порука

пре 22 минута, Ralex рече

Јер који недостојно једе и пије, суд себи једе и пије, не разликујући тијела Господњега.

Vidiš da je Pavle govorio o razlikovanju tela Gospodnjega od hleba.

Ide ovako, ako pratimo tvoju logiku i postavku stvari..... koji nedostojno jede i pije.....znaci jede se i pije se....i onda....sud sebi jede i pije.....znaci dok jedemo i pijemo imamo sud....vezano je direktno za hleb i telo i onda ide sud..... a zasto sud..... pa zato sto po tebi razlikujemo telo Gospodnje od hleba.... a.Pavle kaze da mi razlikujemo hleb od tela Gospodnjeg i zato imamo sud i osudjeni smo...

Onda suprotno, ako ne razlikujemo hleb od tela Gospodnjeg tj. ako su jedno hleb i telo Gospodnje onda necemo da imamo sud i osudu, to je tako prosto, tako proizilazi iz tvoje logicke postavke.

Iako mislim da ovo....ne razlikujuci....ima drugi kontekst od ovoga kako si ti predstavio.... ali nema veze, i iz tvojih pogresnih predpostavki moze da se dokaze istinitost mojih predpostavki..... koliko se secam ima tamo u logici takvih primera.

Pa, samo par stihova pre ovog stiha gore, stoji da smo krivi telu i krvi Gospodnjoj kada jedemo taj hleb i pijemo to vino, ako zaista nije Gospod u hlebu i vinu, kako onda mozemo da budemo krivi ako je to samo obican hleb i vino, ovo je bre Rale jasno i za nekog skolarca srednje skole.

Znaci, kako god okrenes reci ovih stihova gore, uvek ce se dobiti ono o cemu sam ja pisao, da je Gospod zaista u hlebu i vino.

Da, nije tako ne bi prva Crkva imala pricesce kroz hleb i vino, tako da ti imas problem i sa prvom Crkvom, ne samo sa Pismom.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 5 минута, Bokisd рече

Ide ovako, ako pratimo tvoju logiku i postavku stvari..... koji nedostojno jede i pije.....znaci jede se i pije se....i onda....sud sebi jede i pije.....znaci dok jedemo i pijemo imamo sud....vezano je direktno za hleb i telo i onda ide sud..... a zasto sud..... pa zato sto po tebi razlikujemo telo Gospodnje od hleba.... a.Pavle kaze da mi razlikujemo hleb od tela Gospodnjeg i zato imamo sud i osudjeni smo...

Onda suprotno, ako ne razlikujemo hleb od tela Gospodnjeg tj. ako su jedno hleb i telo Gospodnje onda necemo da imamo sud i osudu, to je tako prosto, tako proizilazi iz tvoje logicke postavke.

Iako mislim da ovo....ne razlikujuci....ima drugi kontekst od ovoga kako si ti predstavio.... ali nema veze, i iz tvojih pogresnih predpostavki moze da se dokaze istinitost mojih predpostavki..... koliko se secam ima tamo u logici takvih primera.

Pa, samo par stihova pre ovog stiha gore, stoji da smo krivi telu i krvi Gospodnjoj kada jedemo taj hleb i pijemo to vino, ako zaista nije Gospod u hlebu i vinu, kako onda mozemo da budemo krivi ako je to samo obican hleb i vino, ovo je bre Rale jasno i za nekog skolarca srednje skole.

Znaci, kako god okrenes reci ovih stihova gore, uvek ce se dobiti ono o cemu sam ja pisao, da je Gospod zaista u hlebu i vino.

Da, nije tako ne bi prva Crkva imala pricesce kroz hleb i vino, tako da ti imas problem i sa prvom Crkvom, ne samo sa Pismom.

Reči su nesavrpen alat da se prenese ideja pa svako može da tumači po svojoj logici, po svom umu .

Tako da je meni sasvim nelogično da neko može da veruje da je hleb telo Hristovo , samo zato što je Hristos rekao ovo je za vas telo moje. On je uzeo hleb, hranu, da bi rekao da je reč Božija duhovna hrana, a sve ostalo su ljudi iskonstruisali po svojoj pameti.

Bog koji je logos, smisao, daje nešto što nema smisla i ljudi veruju u to. Umesto da potraže gde je tu smisao pa da razumeju šta je Bog u priči hteo da kaže. 

Iako je Gospod pomenuo da sve biva u pričama kako slušajući ne bi čuli i gledajući ne bi videli.

Vidiš li koliko ima logike u tome, ali ti ne želiš to da vidiš, radije veruješ u prevaru.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

On 7. 9. 2024. at 19:02, Ralex рече

A crkva je zajednica svetih....

Сними на youtube-u како изгледа твоја црквена заједница и како се причешћујете,
и пошаљи нам овде.

Приручник 'О Божанственој Литургији' светог Јована Златоустог - збирка одабраних светоотачких и савремених текстова, који објашњавају лепоту схватања и учествовања у Божанственој Литургији!
Цена 330,00 дин./ком. + ПТТ или +381 (0)63 839 6761

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 40 минута, Ralex рече

Reči su nesavrpen alat da se prenese ideja pa svako može da tumači po svojoj logici, po svom umu .

Tako da je meni sasvim nelogično da neko može da veruje da je hleb telo Hristovo , samo zato što je Hristos rekao ovo je za vas telo moje. On je uzeo hleb, hranu, da bi rekao da je reč Božija duhovna hrana, a sve ostalo su ljudi iskonstruisali po svojoj pameti.

Bog koji je logos, smisao, daje nešto što nema smisla i ljudi veruju u to. Umesto da potraže gde je tu smisao pa da razumeju šta je Bog u priči hteo da kaže. 

Iako je Gospod pomenuo da sve biva u pričama kako slušajući ne bi čuli i gledajući ne bi videli.

Vidiš li koliko ima logike u tome, ali ti ne želiš to da vidiš, radije veruješ u prevaru.

Ma, idi, begaj:kucanje:, pozoves se na nesto konkretno u stihovima i kada se odgovarajuce odgovori onda ma nisam bre mozda mislio tako bre to su samo reci i recenice koje ne znace nista.

I onda opet ides u neku imaginaciju i sta bi bilo kad bi bilo ali da bude na kraju po mome. 0405_feel

Opet, ljudi apostolski ucenici i naslednici su imali smisao i veru i preneli dalje hriscanima kao sto su apostoli njima svojim ucenicima preneli smisao, i kao sto je Isus preneo smisao apostololima svojim ucenicima, ne moze drugacije, od izvora Isusa preko apostola i dalje njihovim naslednicima i ovi dalje svim ostalim hriscanima do danas.

Mi to imamo, i ti to ne prihvatas i ipak mnogo gubis.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 20 минута, Bokisd рече

Ma, idi, begaj:kucanje:, pozoves se na nesto konkretno u stihovima i kada se odgovarajuce odgovori onda ma nisam bre mozda mislio tako bre to su samo reci i recenice koje ne znace nista.

I onda opet ides u neku imaginaciju i sta bi bilo kad bi bilo ali da bude na kraju po mome. 0405_feel

Opet, ljudi apostolski ucenici i naslednici su imali smisao i veru i preneli dalje hriscanima kao sto su apostoli njima svojim ucenicima preneli smisao, i kao sto je Isus preneo smisao apostololima svojim ucenicima, ne moze drugacije, od izvora Isusa preko apostola i dalje njihovim naslednicima i ovi dalje svim ostalim hriscanima do danas.

Mi to imamo, i ti to ne prihvatas i ipak mnogo gubis.

O kakvom bre ti smislu pričaš, date ljudima hleb i vino s pričom da je to telo i krv Hristova, Pa ko je tu lud da ne vidi da tu nema nikakvog smisla. 

Kakav ti tu smisao vidiš samo da mi je znati. Ne  vidiš ga ali ideš po logici verovatno su sveti oci videli smisao. Pa gde je taj smisao, nema ga.

Ali tebi je smisao da je neko drugi možda video smisao. E pa nisu ni oni videli ali nisu razumeli pa su prihvatili zdravo za gotovo.

Valjda niko neće nida traži smisao, ko što i ne tražite.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 47 минута, Ralex рече

O kakvom bre ti smislu pričaš, date ljudima hleb i vino s pričom da je to telo i krv Hristova, Pa ko je tu lud da ne vidi da tu nema nikakvog smisla. 

Kakav ti tu smisao vidiš samo da mi je znati. Ne  vidiš ga ali ideš po logici verovatno su sveti oci videli smisao. Pa gde je taj smisao, nema ga.

Ali tebi je smisao da je neko drugi možda video smisao. E pa nisu ni oni videli ali nisu razumeli pa su prihvatili zdravo za gotovo.

Valjda niko neće nida traži smisao, ko što i ne tražite.

Pricas napamet, prvo si poco sa stihovima iz Pisma misleci da tebi idu u prilog, pa kad ne ide, onda ide vadjenje i nije to bas tako kao sto izgleda, sad u odgovorima pises nesto samo da bi piso.

Pokuso si nesto kao ozbiljno da odgovoris, vidis bre da to ne ide :0201wink:, malo uspori sto si toliko naporan u dokazivanju nedokazivog. 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 8 часа, Bokisd рече

Pricas napamet, prvo si poco sa stihovima iz Pisma misleci da tebi idu u prilog, pa kad ne ide, onda ide vadjenje i nije to bas tako kao sto izgleda, sad u odgovorima pises nesto samo da bi piso.

Pokuso si nesto kao ozbiljno da odgovoris, vidis bre da to ne ide :0201wink:, malo uspori sto si toliko naporan u dokazivanju nedokazivog. 

To što ne vidim smisla da vam više objašnjavan jer vidim da ne želite da vidite, ne znači da ste u npravu. Evo citiraću te stihove na koje se pozivaš da vidimo još jednom šta tu piše.

 

 

Цитат

 

Јер ја примих од Господа што вам и предадох, да Господ Исус ону ноћ у коју биваше предан узе хљеб. И захваливши преломи и рече: узмите, једите, ово је тијело моје које се за вас ломи; ово чините мени за спомен.

Тако и чашу, по вечери, говорећи: ово је чаша нови завјет у мојој крви; ово чините, кад год пијете, мени за спомен.

 

Јер кад год једете овај хљеб и чашу ову пијете, смрт Господњу обзнањујете, докле не дође.

Тако који недостојно једе овај хљеб или пије чашу Господњу, крив је тијелу и крви Господњој.

 

Da je hleb koji lomite telo Hristovo ne bi se govorilo meni u spomen. U spomen na pravo telo Hristovo koje je Reč Božija,  Jer Jovan kaže da je Reč Postala telo i useli se u nas puno blagodati. Dakle je reč Božija telo Hristovo, Informacija koju nam je on dao je njegovo telo. a ne onaj hleb koji se lomi u spomen da je telo Hristovo duhovna hrana.

Vidi šta kaže Jovan na samom početku. Она бјеше у почетку у Бога.

Цитат

И ријеч постаде тијело и усели се у нас пуно благодати и истине; и видјесмо славу његову, славу, као јединороднога од оца. Jovan glava 1,14

Цитат

У почетку бјеше ријеч, и ријеч бјеше у Бога, и Бог бјеше ријеч.

Све је кроз њу постало, и без ње ништа није постало што је постало.

У њој бјеше живот, и живот бјеше видјело људима.

U Reči beše život, i život beše videlo ljudima. 

A videlo je izvor svetlosti a ne svetlost kako moderni prevodioci prevode. 

A informacija je svetlost za Um. jer mi smo Umovi koji žive u telu, 

Reč koju je On doneo ljudima je duhovna hrana, jer informacija je hrana za um kao što je hleb hrana za telo.

Zato i kaže činite ovo meni u spomen, jer da je onaj hleb što se lomi postao telo Hristovo ne bi imalo potrebe da se naglašava da se to čini u spomen na Hrista.

Za onoga ko želi da vidi sve je jasno ko dan 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Ми, по благодати Божијој, из путира примамо Тело и Крв Господњу,
и то чинимо Њему у спомен, како кога од нас Господ удостојава.

Покажи нам снимак како се ти спомињеш Господа нашега Исуса Христа,
а у складу са горепомунитим. 

Приручник 'О Божанственој Литургији' светог Јована Златоустог - збирка одабраних светоотачких и савремених текстова, који објашњавају лепоту схватања и учествовања у Божанственој Литургији!
Цена 330,00 дин./ком. + ПТТ или +381 (0)63 839 6761

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 5 часа, Toma рече

Ми, по благодати Божијој, из путира примамо Тело и Крв Господњу,
и то чинимо Њему у спомен, како кога од нас Господ удостојава.

Покажи нам снимак како се ти спомињеш Господа нашега Исуса Христа,
а у складу са горепомунитим. 

Kakav snimak hoćeš? Jel čitaš ti uopšte pta sam ja pisao na tu temu?

Ja govorim o duhovnom pričešću, a kamere ne hvataju duhovne stvari to vidi samo Bog.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Пошаљи снимак како се духовно причешћујеш. Камера ће приказати тебе у том тренутку.
Па ко види - види.

Приручник 'О Божанственој Литургији' светог Јована Златоустог - збирка одабраних светоотачких и савремених текстова, који објашњавају лепоту схватања и учествовања у Божанственој Литургији!
Цена 330,00 дин./ком. + ПТТ или +381 (0)63 839 6761

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 22 часа, Ralex рече

Јер који недостојно једе и пије, суд себи једе и пије, не разликујући тијела Господњега

„Јер који недостојно једе и пије, суд себи једе и пије, не разликујући тијела Господњега“ (1. Коринћанима 11:29) 

Ово се односи на Свету Тајну Причешћа о коме вртимо већ неко време. Апостол Павле овде опомиње да се приступа Св. Причешћу са дубоком вером и поштовањем, такође и припремом (што чинимо кроз пост, молитву, милостињу, испуњавањем заповести, хришћанском етиком, борбом против страсти и греха). И указује на последице недостојног причешћивања. 
Уместо да Причешће буде извор спасења и духовног исцељења, постаје узрок осуде ако му се приступа без поштовања и свести о његовој светој природи. А то се огледа управо у делу „не разликујући тијела Господњега“. Онај ко се недостојно причешћује не препознаје у хлебу и вину истинско тело и крв Господа Исуса Христа. Уместо да са вером и поштовањем примају свету Тајну, такви људи приступају као да је то обичан оброк, не схватајући да учествују у најсветијем чину заједнице са Богом. 
Због тога апостол Павле упозорава да се недостојним примањем Причешћа човек сам осуђује, јер не показује поштовање према Христовом жртвованом телу.

Ако прочитамо део Јеванђеља где се Јудејци препиру око тога да је Исус сишао са неба и говори Ја сам хлеб живота. Он говори да је тај хлеб Тело Његово које даје за живот света имајући у види предстојећу крсну смрт на Голготи.
Овде Исус у вези са празником Пасхе, учи о себи као о истинском пасхалном Јагњету, које узима на Себе грехе читавог света. Пасхално јагње је била праслика Јагњета Исуса. Једење пасхалног јагњета је сада замењено једењем Тела Христовог које је принето на жртву за искупљење греха читавог света.
Тако су се и Јудејци питали ко је Он да нам може дати своје Тело да једемо. Они су буквално то схватили као и сви секташи данас како то објашњавају и поричу Св. тајну Причешћа. Зато Исус понавља једном за век векова: "Заиста, заиста вам кажем, ако не једете Тело Сина Човечијега и не пијете крви Његове, немате живота у себи. Који једе Моје Тело и пије Моју Крв, има живот вечни; и Ја ћу га васкрснути у последњи дан."

Не треба заборавити да приликом изласка Јевреја из Египта, они су помазивали оквире врата кућа у којима су живели као знамење за спасење њихових првенаца а при клању пасхалног јагњета код храма. На пасхалној вечери је ова крв символички замењена вином. 
Праслика пасхалног јагњета, сада Христа и избављења Јевреја из Египта, сада читавог света, у Христовим речима се сада види замена старозаветног пасхалног јагњета Телом Христовим и вина Крвљу Његовом - то је нова Пасха.
Једење Тела Његовог и пијењем Крви Његове постајемо учесници искупљења које се огледа кроз Исусово крсно страдање. И то се дешава у Заједници, зато смо једно тело многи. Значи није довољно само веровати, треба се и слити са Њим, бити једно. Пребивати у Њему, да би Он пребивао у нама. Ко не учествује у Евхаристији остаје отуђен од Бога. 

И у речима "Дух је оно што оживљава, тело не користи ништа. Речи које вам Ја говорим дух су и живот су" значи да то треба схватити духовно а не чулно. Чулно би било као да је рекао да треба да будемо канибали или да хлеб и вино које једемо и пијемо нису ништа друго до обично хлеб и вино. 
Многи су одушевљени моралним законима Христовим али не схватају неопходност сједињења са Њим у тој Св. Тајни.
У православном богословљу, хлеб и вино који се користе у Светој Тајни Евхаристије (Причешћа) нису обични симболи, већ постају стварно Тело и Крв Христова кроз освећење (пресуштаствљење, грчки: μετουσίωσις, латински: transsubstantiatio), односно Божију благодат која делује у том чину. Причешћем верни учествују у заједништву са Христом и целокупном Црквом која је Тело Његово.

Наравно треба да испуњењем заповести, вером, љубављу према ближњима да припремамо наше срце да уселимо Бога али говорећи да је довољно (иако нас то не разликује много од атеисте који слично ради а не верује и оставља нас ван Заједнице, ван Цркве која је Тело Његово), ту нема пуноће.

Само извршавање заповести и љубав према ближњима (све оно што ми сви иначе имамо и чинимо у духовном животу), иако суштински важни не могу заменити Евхаристију. 

  • Волим 1
Link to comment
Подели на овим сајтовима

Заступање "духовног причешћа" ван Заједнице, а треба нагласити да је однос са Богом не само лични, већ и заједничарски, што значи да човек не може потпуно остварити своју веру изван Цркве, која је тело Христово. Лични однос са Богом није само индивидуална ствар, већ је остварен у заједници верника кроз учешће у заједничким молитвама, богослужењима и тајнама.

Како се и где остварује неко ко има индивидуалистички приступ, без пуноће, ако је ван Заједнице?

А заједница верних обухвата не само нас живе као део Цркве, већ и све оне који су умрли у вери и побожности, укључујући пророке, апостоле, мученике, свете и праведнике старозаветног и новозаветног периода.
Да ли су се Илија и Мојсије појавили на Гори Преображења, Тавор? Значи и старозаветни праведници су део те заједнице и учествују у Божанском плану спасења. Пуноћа заједнице са Богом је израз савршеног јединства свих који су у Богу (сви су живи и учествују), било да су на земљи или на небу. То је Црква, сви смо једно Тело, обухвата све вернике у историји спасења. И та заједница се најдубље остварује у Евхаристији, само срце богослужења и заједничког живота. Ту се дешава и заједништво са небеском заједницом.

Христос је обећао своје присуство где су „двоје или троје сабрани у Његово име“, што наглашава важност заједничке молитве и богослужења.

Треба преиспитати лична схватања тог личног, индивидуалистичког односа са Богом ван Заједнице и открити радост и пуноћу заједништва у Христу.

  • Волим 1
Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 32 минута, ИгорМ рече

„Јер који недостојно једе и пије, суд себи једе и пије, не разликујући тијела Господњега“ (1. Коринћанима 11:29) 

Ово се односи на Свету Тајну Причешћа о коме вртимо већ неко време. Апостол Павле овде опомиње да се приступа Св. Причешћу са дубоком вером и поштовањем, такође и припремом (што чинимо кроз пост, молитву, милостињу, испуњавањем заповести, хришћанском етиком, борбом против страсти и греха). И указује на последице недостојног причешћивања. 
Уместо да Причешће буде извор спасења и духовног исцељења, постаје узрок осуде ако му се приступа без поштовања и свести о његовој светој природи. А то се огледа управо у делу „не разликујући тијела Господњега“. Онај ко се недостојно причешћује не препознаје у хлебу и вину истинско тело и крв Господа Исуса Христа. Уместо да са вером и поштовањем примају свету Тајну, такви људи приступају као да је то обичан оброк, не схватајући да учествују у најсветијем чину заједнице са Богом. 
Због тога апостол Павле упозорава да се недостојним примањем Причешћа човек сам осуђује, јер не показује поштовање према Христовом жртвованом телу.

Ако прочитамо део Јеванђеља где се Јудејци препиру око тога да је Исус сишао са неба и говори Ја сам хлеб живота. Он говори да је тај хлеб Тело Његово које даје за живот света имајући у види предстојећу крсну смрт на Голготи.
Овде Исус у вези са празником Пасхе, учи о себи као о истинском пасхалном Јагњету, које узима на Себе грехе читавог света. Пасхално јагње је била праслика Јагњета Исуса. Једење пасхалног јагњета је сада замењено једењем Тела Христовог које је принето на жртву за искупљење греха читавог света.
Тако су се и Јудејци питали ко је Он да нам може дати своје Тело да једемо. Они су буквално то схватили као и сви секташи данас како то објашњавају и поричу Св. тајну Причешћа. Зато Исус понавља једном за век векова: "Заиста, заиста вам кажем, ако не једете Тело Сина Човечијега и не пијете крви Његове, немате живота у себи. Који једе Моје Тело и пије Моју Крв, има живот вечни; и Ја ћу га васкрснути у последњи дан."

Не треба заборавити да приликом изласка Јевреја из Египта, они су помазивали оквире врата кућа у којима су живели као знамење за спасење њихових првенаца а при клању пасхалног јагњета код храма. На пасхалној вечери је ова крв символички замењена вином. 
Праслика пасхалног јагњета, сада Христа и избављења Јевреја из Египта, сада читавог света, у Христовим речима се сада види замена старозаветног пасхалног јагњета Телом Христовим и вина Крвљу Његовом - то је нова Пасха.
Једење Тела Његовог и пијењем Крви Његове постајемо учесници искупљења које се огледа кроз Исусово крсно страдање. И то се дешава у Заједници, зато смо једно тело многи. Значи није довољно само веровати, треба се и слити са Њим, бити једно. Пребивати у Њему, да би Он пребивао у нама. Ко не учествује у Евхаристији остаје отуђен од Бога. 

И у речима "Дух је оно што оживљава, тело не користи ништа. Речи које вам Ја говорим дух су и живот су" значи да то треба схватити духовно а не чулно. Чулно би било као да је рекао да треба да будемо канибали или да хлеб и вино које једемо и пијемо нису ништа друго до обично хлеб и вино. 
Многи су одушевљени моралним законима Христовим али не схватају неопходност сједињења са Њим у тој Св. Тајни.
У православном богословљу, хлеб и вино који се користе у Светој Тајни Евхаристије (Причешћа) нису обични симболи, већ постају стварно Тело и Крв Христова кроз освећење (пресуштаствљење, грчки: μετουσίωσις, латински: transsubstantiatio), односно Божију благодат која делује у том чину. Причешћем верни учествују у заједништву са Христом и целокупном Црквом која је Тело Његово.

Наравно треба да испуњењем заповести, вером, љубављу према ближњима да припремамо наше срце да уселимо Бога али говорећи да је довољно (иако нас то не разликује много од атеисте који слично ради а не верује и оставља нас ван Заједнице, ван Цркве која је Тело Његово), ту нема пуноће.

Само извршавање заповести и љубав према ближњима (све оно што ми сви иначе имамо и чинимо у духовном животу), иако суштински важни не могу заменити Евхаристију. 

Nisam ni sumnjao da intelektualci mogu inteligentno da brane svoje zablude, Pa tako je se ova zabluda i uvukla u crkvu, preko intelektualaca.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Inteligentno si odgovorio, poput pravog intelektualca!
;) :)

Приручник 'О Божанственој Литургији' светог Јована Златоустог - збирка одабраних светоотачких и савремених текстова, који објашњавају лепоту схватања и учествовања у Божанственој Литургији!
Цена 330,00 дин./ком. + ПТТ или +381 (0)63 839 6761

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 5 минута, ИгорМ рече

Заступање "духовног причешћа" ван Заједнице, а треба нагласити да је однос са Богом не само лични, већ и заједничарски, што значи да човек не може потпуно остварити своју веру изван Цркве, која је тело Христово. Лични однос са Богом није само индивидуална ствар, већ је остварен у заједници верника кроз учешће у заједничким молитвама, богослужењима и тајнама.

Како се и где остварује неко ко има индивидуалистички приступ, без пуноће, ако је ван Заједнице?

А заједница верних обухвата не само нас живе као део Цркве, већ и све оне који су умрли у вери и побожности, укључујући пророке, апостоле, мученике, свете и праведнике старозаветног и новозаветног периода.
Да ли су се Илија и Мојсије појавили на Гори Преображења, Тавор? Значи и старозаветни праведници су део те заједнице и учествују у Божанском плану спасења. Пуноћа заједнице са Богом је израз савршеног јединства свих који су у Богу (сви су живи и учествују), било да су на земљи или на небу. То је Црква, сви смо једно Тело, обухвата све вернике у историји спасења. И та заједница се најдубље остварује у Евхаристији, само срце богослужења и заједничког живота. Ту се дешава и заједништво са небеском заједницом.

Христос је обећао своје присуство где су „двоје или троје сабрани у Његово име“, што наглашава важност заједничке молитве и богослужења.

Треба преиспитати лична схватања тог личног, индивидуалистичког односа са Богом ван Заједнице и открити радост и пуноћу заједништва у Христу.

Sve bi to mogao da prihvatim da vi imate zajednicu, gde je sve zajedničko, da niko nema ništa svoje i ostalo šta je krasilo prvu crkvu. Ali vi od svega toga imaje samo molitvenu zajednicu. Pod izgovorom da smo svi grešni vi tolerišete nemoral, Iako Hristos jasno kaže da se takvi opomenu, nasamo, pa dvatri svedoka, pa da se kaže crkvi, pa ako se ni tada ne pokaje da bude kao neznabožac. 

Kako god vi nemate zajednicu onako kako bi zajednica trebalo da izgleda. Tako da već to dovodi to vaše prišešće pod sumnju.

već sam dovoljno rekao na ovu temu, svako može da odabere u šta će da veruje pa kako odabere tako će mu i biti.

Koliko puta da ponovim da su Hristova crkva svi koji tvore Božiju Volju, ljudi koji su ubelili svoje Haljine u Hristovoj krvi. 

Ajde vi ubelite nešto belo što se uprljalo u tom vinu koje nudite. Oće al malo sutra. 

A šta kaže Pismo šta su Bele Haljine, ne kaže li da su to pravedna  dela učinjena iz vere. 

A pravedna dela treba ubeliti hristovom krvlju.  Dakle vino ili ljubav će ubeliti pravedna dela. 

Pravedna dela mogu biti urađena i iz licemerja, kad neko daje milostinju da bi ga ljudi videli da je dobar. 

E takva pravedna dela su prljava, nisu bele haljine. 

Ali kad neko čini pravedna dela iz ljubavi prema bližnjima onda su njegove haljine, pravedna dela, ubeljena Hristovom krvlju.

Dakle koja će krv Hristova ubeliti naše Haljine? vino koje vi nudite ili ljubav? 

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

×
×
  • Креирај ново...