Jump to content

Која инстанца је у Православљу непогрешива?


Препоручена порука

Kao i učenje o Filiovkeu, može biti i ispravno i pogrešno. Pogrešan vid ekumenizma treba se izbeći.

 

Svako može biti u pravu. Zato je potreban vaseljenski sabor, da sve dođe na svoje mesto.

 

 

Наука верујућих каже:

Апсолутан је само Бог

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 13 минута, Zayron рече

Kako može biti blagoslovljeno nešto što možda nije ni pravoslavno vec očiglednom jeresi prema tvrdjenju mnogih vaših episkopa i kako tako nešto za što se još nije jasno ni utvrdilo da li je jeresi ili nije i za što ne postoji još nikakav pravovaljano donijet Saborski stav nekog od Vaseljenskih Sabora može biti blagoslovljenom perspektivom za bilo šta dalje?

I mnogi vaši biskupi kažu za papu Franju da je jeretik i sinkretista

Најдубља молитва јесте  молитва без икаквих речи када у тишини ума једноставно живимо у присуству Божијем. Архимандрит Сава Јањић

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 20 минута, Milan Nikolic рече

Kao i učenje o Filiovkeu, može biti i ispravno i pogrešno. Pogrešan vid ekumenizma treba se izbeći.

Svako može biti u pravu. Zato je potreban vaseljenski sabor, da sve dođe na svoje mesto.

A ako na Vaseljenskom Saboru dodje do ovakve situacije, da ce glasovi pobornika i protivnika ekumenizma biti podijeljeni ovako na dva jednaka dijela recimo bilo da to omoguci pravedniji i tačniji sistem dodjeljivanja i prebrojavanja glasova ili u medjuvremenu poraste broj episkopa protivnika ekumenizma, kako ce onda to biti riješeno? Pola ce ih biti za to da se ekumenizam osudi kao jeres a pola za to da se ne može osuditi nešto što je sasvim pravoslavno?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 1 минут, Кратос рече

I mnogi vaši biskupi kažu za papu Franju da je jeretik i sinkretista

Kažu ali ako nisi primjetio kod nas oni nemaju jednaki glas kao on, jedino u slučaju kad bi dokazali to što tvrde što još nije uspio niko jer dokazi za to nisu.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 13 минута, Zayron рече

A ako na Vaseljenskom Saboru dodje do ovakve situacije, da ce glasovi pobornika i protivnika ekumenizma biti podijeljeni ovako na dva jednaka dijela recimo da to omoguci pravedniji i tačniji sistem dodjeljivanja i prebrojavanja glasova ili u medjuvremenu poraste broj episkopa protivnika ekumenizma, kako ce onda to biti riješeno?

Pa, zasad je situacija, cini mi se, u 'korist' antiekumenista. Pa, opet, se odrzava zajednica i opstenje. I, neki su za ekumenizam , neko je  protiv, svako po savesti.

Verovatno bi se odrzavala zajednica i ako bi bilo na dva jednaka dela. 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 16 минута, Bokisd рече

Pa, zasad je situacija, cini mi se, u 'korist' antiekumenista. Pa, opet, se odrzava zajednica i opstenje. I, neki su za ekumenizam , neko je  protiv, svako po savesti.

Verovatno bi se odrzavala zajednica i ako bi bilo na dva jednaka dela. 

Da, sada je to takva situacija ali u medjuvremenu se može pomjeriti u korist antiekumenista , može na primjer globalno pasti povjerenje u ekumenizam i na Zapadu u KC i na Istoku u PC za nekoliko godina do te mjere da ekumenisti više nece imati ni kod vas a ni kod nas takvu jasnu prevagu i uticaj kao danas a desi se to da ce ih tačno pola biti za to da se ekumenizam osudi kao jasna jeres a pola za to da se ne može osuditi nešto što je sasvim pravoslavno? Neovisno od tog na koje sve načine udržujete zajednicu, kako mislite ustanoviti i odrediti šta je jeres i nepravoslavno a šta je pravoslavno u takvoj situaciji?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 8 минута, Zayron рече

Da, sada je to takva situacija ali u medjuvremenu se može pomjeriti u korist antiekumenista , može na primjer globalno pasti povjerenje u ekumenizam i na Zapadu u KC i na Istoku u PC za nekoliko godina do te mjere da ekumenisti više nece imati ni kod vas a ni kod nas takvu jasnu prevagu i uticaj kao danas a desi se to da ce ih tačno pola biti za to da se ekumenizam osudi kao jasna jeres a pola za to da se ne može osuditi nešto što je sasvim pravoslavno? Neovisno od tog na koje načine udržujete zajednicu, kako mislite ustanoviti i odrediti šta je jeres i nepravoslavno a šta je pravoslavno u takvoj situaciji?

Pa, trebalo bi na osnovu predanja i ucenja crkve odrediti sta je pravoslavno.

E, sad, pitanje je malo hipoteticko i ne znam kako da zamislimo takvu situaciju. U smislu, price oko ekumenizma, u kom pravcu ce se kretati. Mozda i sve na kraju propadne, mozda se i desi da se nadju neka resenja i svi prihvate istu veru i crkveni poredak. 

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 25 минута, Bokisd рече

Pa, trebalo bi na osnovu predanja i ucenja crkve odrediti sta je pravoslavno.

E, sad, pitanje je malo hipoteticko i ne znam kako da zamislimo takvu situaciju. U smislu, price oko ekumenizma, u kom pravcu ce se kretati. Mozda i sve na kraju propadne, mozda se i desi da se nadju neka resenja i svi prihvate istu veru i crkveni poredak. 

Hipotetičko ne znači nerealno, pitanje je realno jer takva situacija realno zaista može nastati, nerealno bi bilo kad bi vec postojao unapred neki način koji bi onemogucio da do nečeg takvog dodje, recimo da broj episkopa s pravom glasa ograničite na 99 a onda broj glasova 50:49 (ili neki sličan odnos, nije sad bitan apsolutni broj, bitan je taj odnos) budete smatrati relevantnim za neku opciju. Imate li tako nešto? Na osnovu predanja Crkve vec obe strane tvrde da su oba mišljenja ili stava i to o ekumenizmu kao o jasnoj i očiglednoj jeresi i taj ekumenizmu kao jasno pravoslavnom stavu zasnovani na predanju i učenju Crkve jasnom i čistom kao rosa.

Svi oni to takodjer tvrde isto, pozivaju se na svete Oce i predanje, to se podrazumijeva, ne bi valjda izmišljali nešto tek onako sami od sebe:

https://www.bastabalkana.com/2013/09/ispovedanje-vere-protiv-ekumenizma-proglas-pravoslavnih-monaha-i-svestenika/

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 46 минута, Zayron рече

Hipotetičko ne znači nerealno, pitanje je realno jer takva situacija realno zaista može nastati, nerealno bi bilo kad bi vec postojao unapred neki način koji bi onemogucio da do nečeg takvog dodje, recimo da broj episkopa s pravom glasa ograničite na 99 a onda broj glasova 50:49 (ili neki sličan odnos, nije sad bitan apsolutni broj, bitan je taj odnos) budete smatrati relevantnim za neku opciju. Imate li tako nešto? Na osnovu predanja Crkve vec obe strane tvrde da su oba mišljenja ili stava i to o ekumenizmu kao o jasnoj i očiglednoj jeresi i taj ekumenizmu kao jasno pravoslavnom stavu zasnovani na predanju i učenju Crkve jasnom i čistom kao rosa.

Svi oni to takodjer tvrde isto, pozivaju se na svete Oce i predanje, to se podrazumijeva, ne bi valjda izmišljali nešto tek onako sami od sebe:

https://www.bastabalkana.com/2013/09/ispovedanje-vere-protiv-ekumenizma-proglas-pravoslavnih-monaha-i-svestenika/

Pa, jeste hipoteticka, jer ne znamo kako ce se kretati stvari oko ekumenizma. U dobrom ili losem pravcu ili nekom 'neutralnom'.

Sad, stvarno ne znam sta da kazem, kako bi se odvijala stvar u slucaju neke moguce ekvivaletne situacije. Ako bi i jedna druga strana ostale na svojim stavovima ,  sta bi se desilo ? Mislim, da bi i dalje bilo zajednistva i crkvenog opstenja kod vecine. Verovatno bi se i neki odvojili i nastao bi raskol ( iako i raskol i danas postoji ).

Antiekumenisti i ekumenisti zajedno , svako na svojoj poziciji. Verovatno bi svako imao svoje 'crkve' i manastrire u kojima bi se molili. Kao sto i danas svako izabira crkvu i manastir koji mu odgovara, na osnovu svog duhovnog stanja.

I, tako bi tekao zajednicki crkveni zivot.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 23 минута, Bokisd рече

Pa, jeste hipoteticka, jer ne znamo kako ce se kretati stvari oko ekumenizma. U dobrom ili losem pravcu ili nekom 'neutralnom'.

Sad, stvarno ne znam sta da kazem, kako bi se odvijala stvar u slucaju neke moguce ekvivaletne situacije. Ako bi i jedna druga strana ostale na svojim stavovima ,  sta bi se desilo ? Mislim, da bi i dalje bilo zajednistva i crkvenog opstenja kod vecine. Verovatno bi se i neki odvojili i nastao bi raskol ( iako i raskol i danas postoji ).

Antiekumenisti i ekumenisti zajedno , svako na svojoj poziciji. Verovatno bi svako imao svoje 'crkve' i manastrire u kojima bi se molili. Kao sto i danas svako izabira crkvu i manastir koji mu odgovara, na osnovu svog duhovnog stanja.

I, tako bi tekao zajednicki crkveni zivot.

Opet nisi razumio šta sam pitao? Kako biste ustanovili šta smatrate jeretičkim a šta pravoslavnim? Recimo da na nekom od Sabora pokušate riješiti to glasovima epiiskopa i tamo svejedno kojom metodom dodjete do te klackalice ili remize 1:1. Pa onda reknete da je to previše važna stvar da bi se o njoj odlučivalo takvim načinom i promjenite to na globalno glasanje cijelih Crkvi i budete uzimati u obzir glasove pojedinih pomjesnih Crkvi, jedna Crkva, jedan glas pa i tamo ispadne da ih tačno pola bude za osudu ekumenizma kao jeresi a tačno pola za priznavanje ekumenizma kao predanjskog pravoslavnog vjeroispovijedanja. Na koji način biste utvrdili onda to je li ekumenizam (ili i neko drugo doktrinarno pitanje) ustvari obična jeres ili pravoslavno učenje?

https://en.wikipedia.org/wiki/Eastern_Orthodox_Church_organization

Link to comment
Подели на овим сајтовима

A ako na Vaseljenskom Saboru dodje do ovakve situacije, da ce glasovi pobornika i protivnika ekumenizma biti podijeljeni ovako na dva jednaka dijela recimo bilo da to omoguci pravedniji i tačniji sistem dodjeljivanja i prebrojavanja glasova ili u medjuvremenu poraste broj episkopa protivnika ekumenizma, kako ce onda to biti riješeno? Pola ce ih biti za to da se ekumenizam osudi kao jeres a pola za to da se ne može osuditi nešto što je sasvim pravoslavno?


Ne možeš biti protivnik ekumenizma ako si za vaseljenski sabor. Ekumenizam kao vaseljenski sabor neće imati protivnike.

Наука верујућих каже:

Апсолутан је само Бог

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 3 часа, Zayron рече

Ili postavimo to pitanje drugačije. Na Kritu je bilo dosta kontroverzija oko uloge ekumenizma u Pravoslavlju i tamo su istupili pravoslavni iepiskopi koji ekumenizam smatraju ozbiljnom jeresi i velikom opasnosti za Pravoslavlje i nastojali su se domoci jednoznačne i jednomislene osude ekumenizma štto im nije uspjelo jer su bili vrlo preglasani ostalim ekumenistički nastrojenim episkopima. Srpski antiekumenisti se žale i tvrde da im je raznim mahinacijama i manipulacijama bilo onemoguceno prvo da imaju svoje predstavnike u Sinodu SPC jer su iz njega bili eliminisani a drugo da te predstavnike pošalju na Krit. Otprilike se na to isto žale svi antiekumenisti u svim pomjesnim ili autokefalnim Pravoslavnim Crkvama, da su sistem(at)ski margiinalizovani i hijerarhijski onemoguceni te ne mogu prosadit svoje stavove. Tako bismo svakoj autokefalnoj Crkvi dali dva glasa, jedan za ekumenizam i jedan protiv ekumenizma jer toliko je i zainteresovanih strana, suzdržane ne moramo ni uzimati u obzir jer je to njima svejedno, da nije ne bi bili suzdržani. Slično je to i kod nas, takodjer su u Katoličkoj Crkvi suzdržani koje ne moramo uzeti u obzir i kojim je svejedno da li ce se sa pravoslavcima šta dogovarati ili nece, potom imamo takodjer ekumeniste i antiekumeniste. Ako damo svakoj strani po jedan glas opet smo u poziciji vječnog šaha 1:1, dakle neriješeno. Medjutim kod nas je tu još jedan glas koji kod nas ima papa i koji je on dao pa sada imamo poziciju 2:1. A naravno da za katolike papa nije Sveti Duh vec jednako takav episkop, biskup kao i vaše vladike i za koje vi takodjer vjerujete da su Svetim Duhom inspirisani pri donošenju svojih odluka samo s tom razlikom što mi vjerujemo još da su pape nasljednici sv. Petra kojemu je bilo rečeno Ti si Petar Stijena, te o onim "ključevima crkvenim" i "pasi ovce moje" itd. a to mu je rekao G. Isus Hristos lično. Još je tu i saborski glas ali pošto Sabore, Koncile u KC saziva i potvrdjuje papa možemo ga onda slobodno zredukovati samo na taj jedan glas pape.

Фарисеј Гамалило је дао једно разрешење оваквих ситуација назначујући да ће време показати истинитост неког учења, мисливши тиме да ће Дух Свети својим промислом сачувати цркву и истину. ( Дела апостолска 5. глава)Васељенски сабори и јесу последица дуготрајних процеса кристалисања одређене истине и често је мањина била на страни истине и претрпевши прогоне тријумфовала као и апостоли против фарисејских и садукејских сабора. Живот у цркви и живи однос са црквом и њеним тајнама је временом раздвајао истину од лажи, јер се у таквој ситуацији даје простор Духу Светоме да искаже и потврди своју вољу. На тај начин су и апостоли разрешили прво питање о незнабожцима и јеврејском закону за који Павле каже изволи се Духу Светоме и нама. А Дух је нашао за сходно да у разним ситуацијама Петру скрене пажњу и разреши му недоумицу по овоме питању о чему имамо потврде у Писму. Оваква пројава Духа се протезала у време сабора и надамо се да ће бдити над Црквом до скончања овога века.

Екуменизам се не може дефинисати као јерес јер он сам по себи не подразумева неко засебно учење него став према другим конфесијама. Екумениста може створити простор у коме врши низ канонских преступа и одговаран је за кршење поменутих канона а не за јерес. Када би неки екумениста увео учење да постоје две цркве а не једна како исповедамо онда би он био јеретик али ми још увек немамо ту појаву, него поједини под окриљем дијалога крше канонске прописе и за то би могли бити одговорни.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 28 минута, Milan Nikolic рече

Ne možeš biti protivnik ekumenizma ako si za vaseljenski sabor. Ekumenizam kao vaseljenski sabor neće imati protivnike.

 

Pa nije valjda ekumenizam nad Vaseljenskim saborom. S tim se ne bi složio ni najvatreniji ekumenistički episkop. Vaseljenski sabor treba tek da odluči o ekumenizmu kakvo je to učenje i kakva praksa, da li je jeretička ili pravoslavna. Mitropolit pirejski je protivnik ekumenizma a baš zato je za Vaseljenski sabor koji ce ga osuditi. Pod Vaseljenskim saborom smatram Sabor Pravoslavnih Crkvi kako je to jasno rečeno i u zaključku Kritskih zasjedanja. Opet to nije odgovor na pitanje, kako cete odlučiti šta je jeretičko a šta pravoslavno u situaciji "fifty - fifty" do koje može doci bilo kojim načinom glasanja ili po episkopima ili po Crkvama.

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 12 минута, Матусал рече

Екуменизам се не може дефинисати као јерес јер он сам по себи не подразумева неко засебно учење него став према другим конфесијама. Екумениста може створити простор у коме врши низ канонских преступа и одговаран је за кршење поменутих канона а не за јерес. Када би неки екумениста увео учење да постоје две цркве а не једна како исповедамо онда би он био јеретик али ми још увек немамо ту појаву, него поједини под окриљем дијалога крше канонске прописе и за то би могли бити одговорни.

Naravno da ne može ekumenizam biti nikakva jeres ako ga razumiíjemo tačno onako kako ga razumije mitropolita pirejski ili rasčinjeni vladika Artemije, vracanje inovjernih u Pravoslavnu Crkvu. Ovdje se misli na ono drugo značenje riječi ekumenizam koje je prisutno u praksi i koje nema takav jasan i jednoznačan  bogumili cilj.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 2 часа, Zayron рече

Kažu ali ako nisi primjetio kod nas oni nemaju jednaki glas kao on, jedino u slučaju kad bi dokazali to što tvrde što još nije uspio niko jer dokazi za to nisu.

Znam ja to samo mi nije jasno da se zanosite da će sabor ravnopravnih s Istoka da prihvati rimskog imperatora.Od toga nema ništa.piši propalo odma.

Најдубља молитва јесте  молитва без икаквих речи када у тишини ума једноставно живимо у присуству Божијем. Архимандрит Сава Јањић

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Чланови који сада читају   0 чланова

    • Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу
×
×
  • Креирај ново...