Jump to content

Православље и економски живот

Оцени ову тему


Препоручена порука

А да ли је крађа кад либерална држава узима порез ради фунскионисања државе? И по чему је порез либералне држава у функцији очувања поретка (тзв. ноћни чувар) легитиман а порез којим се обезбеђује минимум за сиромашне крађа?

За неког ко није угрожен су довољни, за неког ко је угрожен нису. Знам за случајеве породица који немају ништа са државом кад је помоћ у питању и како то изгледа кад су приватни фондови "довољни". Не дао ти Бог да се нађеш у таквој ситуацији.

Прилично утопистичко размишљање за неког ко се позива на рационализам.

Порез није отимање. Порез постоји и у чисто либералној држави. И лицемерно је порез којим се обезбеђује нпр. неки минимум за инвалиде, болесне и старе називати крађом, а порез којим се обезбеђује постојање државе сматрати легитимним. Ако није лицемерно онда није доследно.

Било би најбоље када би друштво могло да функционише без државе. За сад је то немогуће, можда ће у будућности технологија учинити да може, но на таквом смо стадијуму сад да не може да функционише без државе имајући у виду како је људско друштво подјељено. Држава је према томе нужно зло, и за њено функционисање је потребан новац који се обезбјеђује из пореза. Ја сам још и за мекшу варијанту гдје се поред судства, полиције и војске, залажем да постоји финансирање здравства и школства. Ако финансирање здравства теби није довољно, не знам шта ти јесте.

Међутим новац од пореза за социјални програм представља крађу. Паре од социјалног прорама иду често људима којима није потребно. Незапосленим љенивцима, и глумцима да имају неку болест како би отшили у прерану пензију. Труднице имају своје мужеве и другу породицу која је може помагати. Инвалиди су покривени државним здравственим осигурањем. Не знам на које још сиромашне циљаш? Ако циљаш на тип сиромаштва какво трпе људи из окружења, Србија, БиХ...они су управо сиромашни због ниског стандрада, нема посла, а за то је крива држава и они који политичарима дају легитимитет кроз изборе. У спротном како ти називаш то утопијом, ја то не зовем утопијом, већ зовем реалношћу у којој би много више људи имало стабилне изворе прихода, а ниво сиромаштва и онима којима би била потребна помоћ би био сведен ако не на нулу, онда на знатно нижи ниво, чиме би се обезбјеђивањем приватних донација сасвим добро могло покрити њихове потребе, Ево запитај се колико је годишње на Косово улазило пара од приватних донација из инсотранства? Ријеч је о милионма, ако не и милијардама евра које су покрали тајкуни, мафијаши и политичари. Не дај боже никоме болести да треба новац, али шта то значи сад да буџет треба бити спреман на сваку интервенцију која би захтјевала 150 000 евра за операцију некоме ко је угрожен болешћу?

И кажи ми, зар ти се не чини да су сиромаси интегрални дио твоје идеје, и да ако не би било сиромаха, да ли би имао за шта да се залажеш? Јер видиш кваку у томе, када се позиваш на св.Василија Великог који је живио у времену када су само ријетки могли да зараде довољно за живот, а већина их гладовала и једва спајала крај с крајем, у односу на данас када су читаве економске теорије разрађене и спроведен у дјело и показале се ефикасним у повећану животног стандарада и приближавања мали људи могућностима да привреде колико им треба да живе нормално, како који и луксузно.

Српски менталитет карактеришу изненадни подвизи кратког даха, понесеност која прво улије наду, али капитулира у завршници, све се то после правда вишом силом и некаквом планетарном неправдом што само на нас вреба.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Одговори 95
  • Креирано
  • Последњи одговор

Популарни чланови у овој теми

И кажи ми, зар ти се не чини да су сиромаси интегрални дио твоје идеје, и да ако не би било сиромаха, да ли би имао за шта да се залажеш?

Мислим да си, брате мој, убо у центар. ;)

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Мислим да си, брате мој, убо у центар. ;)

Да знаш и да јесте. .smesko.

Сиромаси су, како кажеш интегрални део, не некакве моје идеје, већ исте вере коју исповедамо. У Јеванђељу по Матеју се говори шта ћемо на Суду бити питани. Биће нам свима постављено питање да ли смо гладног нахранили, жедног напојили, голог обукли, болесног и у тамници посетили. Христос нам каже "кад не учинисте једноме од ових најмањих, ни мени не учинисте." Можемо ми да терамо мак на конац и цедимо комарца колико год хоћемо али сви ћемо бити питани ово питање горе. Дакле, сиромаси су интегрално повезани са нашим спасењем.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Да знаш и да јесте. .smesko.

Сиромаси су, како кажеш интегрални део, не некакве моје идеје, већ исте вере коју исповедамо. У Јеванђељу по Матеју се говори шта ћемо на Суду бити питани. Биће нам свима постављено питање да ли смо гладног нахранили, жедног напојили, голог обукли, болесног и у тамници посетили. Христос нам каже "кад не учинисте једноме од ових најмањих, ни мени не учинисте." Можемо ми да терамо мак на конац и цедимо комарца колико год хоћемо али сви ћемо бити питани ово питање горе. Дакле, сиромаси су интегрално повезани са нашим спасењем.

Није део наше вере идеја да треба насилно отимати од једних и давати другима. Темељ наше вере је да људи добровољно помажну једни другима, а не да успоставимо систем присиле. Нећемо бити питани "да ли сте слали полицију да узима од богатих и даје сиромашнима", већ нешто мало другачије.

ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Марјановићу, ти стварно нећеш да разумеш ниједан пост или се само правиш? Поента је да теби и сличнима не одговара систем у коме људи просперирају, јер је онда мање сиромашних, те твоји државни програми губе смисао.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Postoje dve škola mišljenja u vezi razloga za bujanje države blagostanja. Prva kaže da je to posledica delovanja dobronamernih ali neobaveštenih ljudi koji vide društvene probleme i žele da ih reše putem države, ali zbog svog ekonomskog neznanja i levičarske ideologizovanosti proizvode suprotne efekte i zapravo pojačavaju probleme. Druga škola, kojoj ja pripadam, misli da je država blagostanja sistem socijalne kontrole koja uopšte nema za cilj da reši pitanje siromaštva nego da drži populaciju zavisnom od države i pod njenom kontrolom od kolevke pa do groba.

Evo najnovije ilustracije za moju školu mišljenja. U 2011 godini u Americi je samo na razne programe socijalne pomoći, koji NE uključuju konvencionalne sisteme penzionog i zdravstvenog osiguranja, potrošeno preko 60 000 dolara po siromašnoj porodici. Linija siromaštva je negde oko 20 000 dolara po domaćinstvu. U ovom trenutku ti izdaci za direktnu socijalu čine 21% federalnog budžeta. Naravno, najveći deo para nikad ne stigne do siromašnih, nego ga potroši birokratija koja administrira te programe.

Jednostavno pitanje: ako je država blagostanja zaista samo nevešt ali dobronameran pokušaj iskorenjivanja siromaštva - zašto se onda ne podeli siromašnima keš u mnogo manjem iznosu od ovog a koji se sada troši? Umesto da troši 60 000 dolara na birokrate, država bi mogla da troši 10 000 ili 15 000 na siromašne. Zar je moguće da se niko od "dobronamernih" i "neobaveštenih" reformatora i humanista nije dosetio toga? Naravno da svi ovo znaju, ali se sistem nikad neće promeniti zato što cilj programa socijalne pomoći nije pomoć siromašnima nego jačanje države, politička kontrola stanovništva i kupovina glasova.

Ivan Janković

http://trzisnoresenj...-u-americi.html

ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Да знаш и да јесте. .smesko.

Сиромаси су, како кажеш интегрални део, не некакве моје идеје, већ исте вере коју исповедамо. У Јеванђељу по Матеју се говори шта ћемо на Суду бити питани. Биће нам свима постављено питање да ли смо гладног нахранили, жедног напојили, голог обукли, болесног и у тамници посетили. Христос нам каже "кад не учинисте једноме од ових најмањих, ни мени не учинисте." Можемо ми да терамо мак на конац и цедимо комарца колико год хоћемо али сви ћемо бити питани ово питање горе. Дакле, сиромаси су интегрално повезани са нашим спасењем.

Интегрални дио хришћанске вјере је да сиромасима треба помоћи, а не да сиромаштво треба одржавати. У Њемачкој због социјалног програма, гомила људи вара државу и претвара се да је неспособна за рад или болесна како би примала новац. Тај социјални систем не да не помаже сиромасима, него их додатно ствара.

Један од најбољих начина да се сиромашнима помогне је стварање окружења у коме се може просперирати и у коме ће сиромашнији напредовати до статуса када неће бити сиромашни, То је прва и најбоља ствар која се данас може учинити за сиромашне. Након тога шта остане, ако буде сиромаха онда ће бити много више начина да им се помогне, и онај ко им помогне добро ће се уклопити у јеванђелску поруку јер ће средства бити обезбјеђена од конкретних људи, који ће средства препустити њиховом жељом.

Српски менталитет карактеришу изненадни подвизи кратког даха, понесеност која прво улије наду, али капитулира у завршници, све се то после правда вишом силом и некаквом планетарном неправдом што само на нас вреба.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Да знаш и да јесте. .smesko.

Сиромаси су, како кажеш интегрални део, не некакве моје идеје, већ исте вере коју исповедамо. У Јеванђељу по Матеју се говори шта ћемо на Суду бити питани. Биће нам свима постављено питање да ли смо гладног нахранили, жедног напојили, голог обукли, болесног и у тамници посетили. Христос нам каже "кад не учинисте једноме од ових најмањих, ни мени не учинисте." Можемо ми да терамо мак на конац и цедимо комарца колико год хоћемо али сви ћемо бити питани ово питање горе. Дакле, сиромаси су интегрално повезани са нашим спасењем.

Nije sporno da se treba "pobrinuti" za siromasne i nesposobne - mi samo kazemo ne preko drzave, ljudi su ti koji imaju odgovornost, a ne drzava.

Nema nikakve vrline u nasilnom uzimanju od jednog i davanju drugom, jer onda primenjujes silu, a Hriscanstvo je valjda protiv sile i nasilja, zar ne? A plus cinis sve (i siromasne, njih prvenstveno) siromasnijim.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Мало касним са одговором. .smesko.

Марјановићу, ти стварно нећеш да разумеш ниједан пост или се само правиш?

Разумем, само имамо различите ставове.

Поента је да теби и сличнима не одговара систем у коме људи просперирају, јер је онда мање сиромашних, те твоји државни програми губе смисао.

Систем за који се ја залежем и који ми "одговара" постоји у Немачкој, Аустрији, Белгији, Холандији...и као такав великом броју људи омогућује проспертет.

Интегрални дио хришћанске вјере је да сиромасима треба помоћи, а не да сиромаштво треба одржавати.

Зар негде заговарам одржавање сиромаштва?

У Њемачкој због социјалног програма, гомила људи вара државу и претвара се да је неспособна за рад или болесна како би примала новац. Тај социјални систем не да не помаже сиромасима, него их додатно ствара.

Али Немачка ипак није укинула социјалну помоћ и није пропала због тога. Људи који злоупотребљавају социјалну помоћ не треба да је добијају и то је јасно. Међутим то не значи да због злоупотреба треба укинути помоћ оним којим је заиста потребна као што су инвалиди, болесни, немоћни...Као што сам већ писао злоупотребе постоје свуда било која врста помоћи да је у питању. Али то се решава пре свега поштовањем закона и владавином права.

Један од најбољих начина да се сиромашнима помогне је стварање окружења у коме се може просперирати и у коме ће сиромашнији напредовати до статуса када неће бити сиромашни, То је прва и најбоља ствар која се данас може учинити за сиромашне.

Слажем се.

Након тога шта остане, ако буде сиромаха онда ће бити много више начина да им се помогне, и онај ко им помогне добро ће се уклопити у јеванђелску поруку јер ће средства бити обезбјеђена од конкретних људи, који ће средства препустити њиховом жељом.

Ни то није спорно и не само да није спорно него се из све снаге залажем за то. Само постоји проблем ако баш нико не може или жели да неком помогне? Онда држава мора да прискочи у помоћ. И тај систем постоји у већини тржишних економијама и развијеним земљама. Уосталом, зар ниси и сам горе навео да си за постојање и државне помоћ инвалидима, и постојање државног образовног и зздравственог система.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Интегрални дио хришћанске вјере је да сиромасима треба помоћи, а не да сиромаштво треба одржавати.

Зар негде заговарам одржавање сиромаштва?

У Њемачкој због социјалног програма, гомила људи вара државу и претвара се да је неспособна за рад или болесна како би примала новац. Тај социјални систем не да не помаже сиромасима, него их додатно ствара.

Али Немачка ипак није укинула социјалну помоћ и није пропала због тога. Људи који злоупотребљавају социјалну помоћ не треба да је добијају и то је јасно. Међутим то не значи да због злоупотреба треба укинути помоћ оним којим је заиста потребна као што су инвалиди, болесни, немоћни...Као што сам већ писао злоупотребе постоје свуда било која врста помоћи да је у питању. Али то се решава пре свега поштовањем закона и владавином права.

Један од најбољих начина да се сиромашнима помогне је стварање окружења у коме се може просперирати и у коме ће сиромашнији напредовати до статуса када неће бити сиромашни, То је прва и најбоља ствар која се данас може учинити за сиромашне.

Слажем се.

Након тога шта остане, ако буде сиромаха онда ће бити много више начина да им се помогне, и онај ко им помогне добро ће се уклопити у јеванђелску поруку јер ће средства бити обезбјеђена од конкретних људи, који ће средства препустити њиховом жељом.

Ни то није спорно. Само постоји проблем ако нико не може или жели да неком помогне?

Онда држава мора да прискочи у помоћ. И тај систем постоји свуда. Уосталом, зар ниси и сам горе навео да си за постојање и државне помоћ инвалидима, и постојање државног образовног и здравственог система?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Ни то није спорно. Само постоји проблем ако нико не може или жели да неком помогне?

Онда држава мора да прискочи у помоћ. И тај систем постоји свуда. Уосталом, зар ниси и сам горе навео да си за постојање и државне помоћ инвалидима, и постојање државног образовног и здравственог система?

Drugari, mislim da bi posle ovolike pisanije na razne ekonomske teme po forumu, bilo krajnje vreme da pocnemo stvari da nazivamo pravim imenom.

Dakle, drzava NE MOZE da pomogne bilo kome jer ne zaradjuje pare. Mogu da pomognu PORESKI OBVEZNICI cijim novcem politicari raspolazu.

Bez ljutnje i nista licno, ali stvarno mi smeta kad cujem kako se na sva zvona u javnosti trubi o nekakvoj "drzavnoj pomoci", "drzavnim subvencijama", "drzavnim finansiranjima" i sl., kao da taj novac pada s neba nekoj tamo drzavi koja ga onda velikodusno poklanja sirotinji i pomaze kojekakve ugrozne socijalne kategorije.

Nemojmo biti licemeri. Ako vec imamo iz bilo kog razloga, licnog, ideoloskog ili politickog, negativan stav prema "zlim kapitalistima", "pohlepnim privatnicima" i sl., bar uvazimo cinjenicu da ta drzava koliko god se nama to svidjalo ili ne, novcem istih tih kapitalista "priskace u pomoc", subvencionise, finansira i sl i to, ako cemo posteno, po monoooogooo visocijim cenama od trzisnih. Ako nista drugo, sigurna sam da cemo se u ovome sloziti-bar pola novca koji se nameni u odredjene svrhe preko drzavnih institucija, nestane negde na putu do cilja (zato su cene takvih programa daleko skuplje od trzisnih i to sa znatno losijim kvalitetom).

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Ево одломка из књиге "Православље" од протојереја Сергеје Булгакова из поглавља "Православље и економски живот":

"Но, развој економских облика јесте законит процес чија природна нужност одређује вољу економског субјекта. Он се етички самоопредељује у њему, али уједно има снаге да га мења и укида. Такав је однос Православља према индустријализацији и урбанизацији у савременом животу као и према индустријском капитализму. То се не може избећи, не може се укинути његова економска нужност, па нам преостаје да тај процес хришћански осмислимо и да га оплеменимо, да од арене за експлоатацију људског рада, где се служи похоти и где влада среброљубље, начинимо нешто за служење најузвишенијим људским циљевима у духу хришћанске љубави. Ту се намеће и нови стваралачки циљ Православља проповедање социјалног хришћанства." 184 - 185 стр.

  • Волим 1
Link to comment
Подели на овим сајтовима

Ево одломка из књиге "Православље" од протојереја Сергеје Булгакова из поглавља "Православље и економски живот":

"Но, развој економских облика јесте законит процес чија природна нужност одређује вољу економског субјекта. Он се етички самоопредељује у њему, али уједно има снаге да га мења и укида. Такав је однос Православља према индустријализацији и урбанизацији у савременом животу као и према индустријском капитализму. То се не може избећи, не може се укинути његова економска нужност, па нам преостаје да тај процес хришћански осмислимо и да га оплеменимо, да од арене за експлоатацију људског рада, где се служи похоти и где влада среброљубље, начинимо нешто за служење најузвишенијим људским циљевима у духу хришћанске љубави. Ту се намеће и нови стваралачки циљ Православља проповедање социјалног хришћанства." 184 - 185 стр.

Имам утисак да је ово писао под (можда несвесним) утицајем Марксове идеје о "историјској нужности", па су по тој причи онда одређени догађаји "неизбежни" итд. То је прва примедба - сасвим погрешна претпоставка. Друштва заснована (у већој или мањој мери) на правима појединца нису "историјска нужност", већ су неки народи тешком муком успели да се изборе за њих. Историјска нужност јесте тежња сваке власти да се шири и тежи тоталитарном систему, а остварује се управо кроз разне варијанте социјализма. Капитализам, тј. развој привреде јесте само последица индивидуалних слобода, није никаква "нужност". У ствари је тај процес супротан природном јачању власти.

Православље наравно може и треба да проповеда "социјално хришћанство" у смислу доброчинства и милосрђа, али никако не сме да проповеда "социјално било-шта" у политичком смислу јер тиме подржава јачање власти, а супротставља се слободи појединца, тј. онога ко је у целој тој причи немоћан и угрожен. Највеће "арене за експлоатацију људског рада" били су логори и гулази разних "национал" и "интернационал" социјалиста. Тамо где влада слобода појединца никакве "арене" ни "експлоатације" нема, већ људи добровољно ступају у економске односе и доносе одлуке на основу својих жеља и могућности.

ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Чланови који сада читају   0 чланова

    • Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу
×
×
  • Креирај ново...